מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפטיטיס Bאורח08/03/2010
שלום רב לאבי נערכה בדיקת PCR בחודש מאי שנה שעברה ונמדד 24900 , לאחר מספר בדיקות בוצעה החודש מרץ 2010 בדיקה נוספת לפני מתן כדור ונמדד 4555 היחידות הינן אותן יחידות
שאלתי היא האם יכול להיות שלפני טיפול תרופתי כמות הווירוס יורדת?
האם זה אומר שעכשיו הינו נשא כי למיטב ידיעתי עד 20000 מוגדר כנשא?
נתינת הכדור עליו המליצה הרופא מותנה באישור הקופה מכבי ,ואלו ביקשו PCR על מנת לאשר את התרופה האם במידה וייסרבו לתת את הכדור יש מקום לרכישה עצמאית?
מודה לך מקרב לב על כל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B
פרופ` אלי צוקרמן08/03/2010התנודות ברמת הנגיף בהחלט אפשריות ואם יש עליות מעל 2000 יח' יש להתייחס לרמות הגבוהות בהחלטה הטיפולית . ההחלטה לטפל ובאיזו תרופה אינה נקבעת רק על פי רמת הנגיף אלא גם ע"פ רמת אנזימי הכבד, מצב HBeAg והממצאים בביופסיית כבד (במיוחד במקרים בהם קיימת התלבטות לגבי טיפול). אם יש עליה באנזימי כבד או ברמת הנגיף מעל 2000 יח' (גם אם לסירוגין) החולה אינו נחשב כנשא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך - אנצפלופתיה כבדיתנורית08/03/2010
תודה על תשובתך המהירה.
שאלה נוספת - מתי יודעים שהגיע זמן להשתלה. איך נכנסים לרשימת הממתינים. האם יש הבראה ושיפור לאחר השתלה או לרוב זה מחמיר את המצב (שלי - לדברי הרופא המטפל בי במכון כבד הוא יותר טוב ממושתלים רבים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנצפלופתיה כבדית
פרופ` אלי צוקרמן08/03/2010לצורך קביעת עדיפות להשתלה משתמשים בנקוד (ע"פ נוסחה משוקללת ומורכבת9 הכוללת תפקד קרישה (INR), רמת בילירובין ותפקוד כלייתי (קריאטינין). אנצפלופתיה אינה נכנסת בחישוב הניקוד למרות שקיומה בהחלט משקף מצב מתקדם של שחמת הכבד ויתר לחץ דם פורטלי (כפי שהסביר פרופ' מור). ע"פ הניקוד שנקבע (הנקרא MELD) נקבע סדר בעדיפות והקדימות להשתלת כבד. הרופא המטפל במכון הכבד שבו את מטופלת מכיר את הנוהל להגשת חולים להשתלה. לאחר ההשתלה האנצפלופתיה חולפת באופן מלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי קשות בשימוש בפגסיסיוליה05/03/2010
פרופ' צוקרמן שלום,
אני מטופלת בתרופות פגסיס וקופוגוס מזה כ-11 חודשים מתוך 12 חודשים עקב היפטיטיס סי.
בשבועיים אחרוניים חוויתי בנוסף לעייפות ( המוגלובין נמוך 9.3) דופק מואץ ( 96 במנוחה) שבא והולך בעיקר בבוקר ובאמצע הלילה כאשר אני מתעוררת וקמה לשירותים למשל.
התקף הדופק המהיר מלווה בקשיי נשימה (קלים) וכאבים בבית החזה העליון מצד שמאל.
אתמול במהלך הלילה כאשר קמתי לשירותים ( לאט כמו שהמליצו לי) החל אצלי התקף דופק מהיר ומהר מאוד אף איבדתי את הכרתי לכמה שניות .
סימפטומים אלו מופיעים בדרך כלל יומיים שלושה אחרי זריקת הפגסיס.
אודה לך על תגובתך
ועל המלצותיך בנידון
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לואי של פגסיס
פרופ` אלי צוקרמן07/03/2010יוליה שלום
מה שאת מתארת מתאים לשילוב של ירידה אורטוססטית בלחץ הדם (בזמן שינויי תנוחה) ןשל אנמיה משמעותית. לא הייתי משנה לקראת סוף הטיפול את מינון התרופות והייתי ממליץ על שתיה מרובה לאורך כל שעות היום כדי לשמור על נפח נוזלים ראוי. מאידך הייתי מבצע בדיקה ע"י הרופא המטפל (רופא משפחה או הרופא למחלות כבד) ומוודא שהדופק מהיר אמנם אבל לא מדובר בהפרעת קצב אלא תגובה של הלב והדופק לשינויים שהיזכרתי. אם את בגיל צעיר (<40) הייתי מייחס את קוצר הנשימה לאנמיה אבל הדבר מחייב בדיקה. אם את בגיל מבוגר יותר יש צורך בהערכה נוספת (לגבי הכאב בחזה וקוצר הנשימה בשילוב עם האנמיה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדניםרחל03/03/2010
גילו אצלי בבדיקת דם נוגדנים להפטיטיס סי. מה זה אומר? ממה עלי להזהר? האם אני יכולה להדביק אחרים דרך יחסי מין? האם מותר לי לתרום דם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדנים ל C
פרופ` איתן מור03/03/2010זה אומר שאת קרוב לודאי נשאית של הנגיף בדם. בדיקת עומס נגיפי תיתן תשובה מדויקת יותר. אם תפקודי הכבד תקינים ואין סמפטומים כלשהם כל שעליך לעשות הוא להיות במעקב של רופא מומחה למחלות כבד ולבצע אולטראסאונד כל 6 חד'.
אסור לך לתרום דם ואת כן יכולה לקיים יחסי מין - סיכויי ההדבקה נמוכים אך רצוי שהפרטנר ידע ואם יבחר שישתמש באמצעי מניעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה
רחל03/03/2010תודה על תשובה מהירה ועינינית,
רק עוד שאלה,
האם זה אומר שיום יבוא ואחלה במחלת כבד?
והאם ישנה דרך למנוע את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנצפלופתיה כבדיתנורית03/03/2010
שלום רב, אני בת 57, סובלת משמחת כבדית, מטופלת במכון כבד בבילינסון. לאחרונה עקב הרגשת חוסר ריכוז/יציאות ורעד בידיים נבדקה רמת אמוניה בדם שהיתה 280.
יתר אנזימים ללא עליה משמעותית מזה כשנה, ללא מיימת ברגליים, מעט בסונר בטני לפני כחודש.
אלבומין 2.8, המוגלובין 10.8, תפקודי קרישה תקינים.
קיבלתי טיפול ב- P.O. SOL. LACTULOSE 30CC X 2/D
וכן תוספת קונסיל 15 גרם ליום .
1. שאלותי: א) האם יש המלצה לתרופות אחרות/נוספות
ב) האם יש המלצה לסוג כלכלה - מה כן ומה לא לאכול
תודה
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנצפלופתיה
פרופ` איתן מור03/03/2010ראשית עלי לומר שאת נמצאת בידיים טובות ואני מניח שבשל ההפרעה בתפקוד הכבד דובר גם על אפשרות של השתלה. למעשה את שייכת לקבוצת חולים הסובלים מיתר לחץ דם פורטלי עם מעקף של דם אל מחוץ לכבד המשמש כמסננת לרעלים - כמו האמוניה.
לגביי הטיפול את מקבל את הטיפול המתאים ניתן לנסות גם הגבלת חלבון ל 50 גר' ליום בהדרכה של דיאטנית (החלבון מתפרק בגוף ויוצר אמוניה) עם זאת חשוב לשמור על מספיק חלבון בכדי למנוע דלדול שרירים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנצפלופתיה כבדית
נורית04/03/2010תודה על תשובתך המהירה.
שאלה נוספת - מתי יודעים שהגיע זמן להשתלה. איך נכנסים לרשימת הממתינים. האם יש הבראה ושיפור לאחר השתלה או לרוב זה מחמיר את המצב (שלי - לדברי הרופא המטפל בי במכון כבד הוא יותר טוב ממושתלים רבים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםציפי02/03/2010
שלום ד"ר
כזכור בבדיקת האולטראסאונד יצא "הכבד והמרקם בגודל תקין
איזור היפראקואי בשער הכבד המתאים להסננה שומנית פוקלית
בדופן כיס המרה פוליפ בקוטר 0.7 ס"מ
הלבלב בגודל תקין
הטחול תקין"
עשיתי לפני כשבוע בדיקת גסטרוסקופיה והכול יצא תקין.
מדוע אם כן אני ממשיכה לסבול מכאב נקודתי בבטן העליונה, בצד ימין של הגוף מתחת לסרעפת?
האם יתכן שהפוליפ כן משפיע עליי? יש לציין שאני שוקלת 50 קילו וגובה 1.58 , אולי יחסית אליי הפוליפ כן משמעותי?
אילו בדיקות נוספות עליי לעשות כדי למצוא את מקור הבעיה.
אני די מיואשת מכך שעדיין לא מצאו את הבעיה.
לעיתים קרוובת הכאב מקרין מהבטן לכיוון פנימה עד הגב
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
פרופ` איתן מור02/03/2010הבדיקה היחידה שתשלים את התמונה היא CT של הבטן ואפשר גם לבצע אולטראסאונד אנדוסקופי. השאלה אם הכאבים מלווים בהפרעה בתפקוד הכבד עפ"י בדיקות הדם. האם הכאבים קשורים לאוכל ובעיקר ארוחה שומנית.. אם בכל הבדיקות שתשלימי לא ימצא מאומה יש מקום לשקול בכל זאת את הוצאת כיס המרה אם כי סבירות נמוכה לכך שהפוליפ הוא מקור הכאב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס C +שחמת!א.ל28/02/2010
שלום.. אני תלמידת כיתה יב' ואני עושה עבודת גמר ברפואה.
המטופלת שלי היא אישה בת 42 אשר חלתה בהפטיטיס C ולאחר מכן בשחמת הכבד, היא עברה השתלת כבד.
במסגרת העבודה שלי אני צריכה לעשות ראיון עם רופא מטפל. אני אשמח אם תוכל לענות לי על כמה שאלות:*כיצד על החולה לזהות סיבוכים (הן בהפטיטיס C והן בשחמת הכבד)?
*הםא אתה ממליץ לערב בני משפחה או גורמים אחרים על מנת להיעזר בהם בטיפול החולה?
*אילו גורמים בקהילה יכולים מסוגלים לעזור למטופל בטיפול או בשיקום?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עבודת גמר
פרופ` איתן מור28/02/2010אם מדובר בנושא לעבודת גמר הדרך לקבלת מידע היא לא דרך הפורום. כדאי שתפגשי באופן אישי עם רופא שעוסק בתחום ותשאלי את השאלות המתאימות.
רק בקצרה סיבוכי המחלה מופיעים 20 -0 שנה לאחר ההדבקה והמחלה היא לרוב סמויה עד שמתפתחת חולשה ובהמשך מופיעים סימנים של יתר לחץ פורטלי בשל צמקת הכבד (המילה העברית לשחמת) כולל דליות בושט שעלולות לדמם ומיימת. בשלבים המאוחרים יופיע גם דלדול שרירים והחולה יאושפז בשל סיבוכי המחלה (דמם מדליות, זיהום במיימת, מצב בלבולי-אנצפלופתיה)
מוטב שהמשפחה תהיה מעורבת ומיודעת על היתפתחות המחלה וסיבוכיה בכדי לסייע לחולה.
השיקום הוא רק לאחר ההשתלה ולצורך זה יש בכל מרכז השתלה עובדת סוציאלית המקשרת את המטופל ומשפחתו לגורמים המסייעים בקהילה. פרט לכך יש עמותת מושתלי הכבד בניהולה של הגב' שרה וקסלר, שניתן לפנות אליה והיא עוסקת בהרבה אספקטים הקשורים לשיקום לאחר ההשתלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חובה?לרה27/02/2010
שלום רב לפרופסור!
לפני שבוע התגלה לי בבדיקות הפטיטיס סי אנטי בודי פוזיטיב.
מאז רצות לי בראש הרבה מחשבות מדעיגות, ובינהן האם אהיה חייבת מעכשיו לדווח גם לשיננית על המחלה ובכלל למי אהיה חייבת להגיד?
תודה לך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C
פרופ` אלי צוקרמן28/02/2010ראשית לא בכל פעם שהבדיקה חיובית מדובר בזיהום בנגיף. יש לבדוק נוכחות הנגיף עצמו בבדיקת HCV RNA ב PCR. אם שלילית לא מדובר בזיהום אלא ייתכן חשיפה בעבר. אם חיובי, גם לא נורא ויש לבצע הערכה ובירור כמקובל אצל רופא מומחה למחלות כבד. הייתי מחכה עם "חובת ההודעה" עד לקבלת תשובת ה PCR.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתינה!
לרה05/03/2010תודה פרופסור אלי!
באמת, הפנו אותי לבצע בדיקת PCR. תוך כמה זמן בארך אקבל תשובות? עברו יומיים- עדיין אין תשובה...בנתיים בדקנו את הבת ואת בעלי לנוגדנים הפטיטיס סי והבדיקה שלילית- כבר הוכל לי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרה
פרופ` אלי צוקרמן07/03/2010שלום לרה
בד" זמן נמתנה לתשובת PCR היא ביו 2 ל 4 שבועות. אז סבלנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה כמות הווירוס?
לרה16/03/2010שלום לפרופסור צוקרמן!
ראיתי שהגיעה תשובה של בדיקת PCR - חיובי. האם אני אמורה לראות גם את המספרים של כמות הווירוס שנמצא או שבשביל זה עושים בדיקה נוספת? התור שלי למרפאת כבד רק בעוד חודש וחצי...
מודה לך על התמיכה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמות הוירוס
פרופ` אלי צוקרמן18/03/2010התשובה שקיבלת היא של PCR איכותי בלבד (שלילי/חיובי) אולם יש לבצע בדיקת PCR כמותי שייתן במספרים את רמת הנגיף בדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אליך, פרופסור צוקרמן
לרה19/03/2010הייתי רוצה להגיע לבי" ח כבר עם תוצאות של כמות הווירוס, כדי לא לנסוע לשווה (אנו גרים לא כל-כך קרוב).
אפנה לרופאת משפחה שלי כדי שתתן לי לעשות בדיקה כמותית לHCV, אך הרופאה שלי מאוד מבוגרת ואני לא בטוחה שתדע איך בדיוק נקראת הבדיקה הנדרשת.
אנא ממך, פרופסור צוקרמן- מה שם הבדיקה?
המחלה הזאת- היא לא בדיוק הבעייה שמאפשרת לדבר עליה עם חברים או בעבודה! אז אני שמחה שלפחות אצלכם מוצאים מענה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרה
פרופ` אלי צוקרמן20/03/2010הבדיקה נקראת HCV RNA ב PCR כמותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתוצאות
מודה12/04/2010שלום פרופ' אלי צוקרמן!
התוצאה שקיבלתי 484000. התור שלי בסוף החודש. מה דעתך- המספר הזה מחייב טיפול? איני יודעת אם זה הרבה או לא כל-כך ובכלל, אם להיות אופטימית?
אודה לך פרופסור על תשובתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמות הוירוס
פרופ` אלי צוקרמן12/04/2010רמת הנגיף אינה גבוהה ונחשבת לרמה נמוכה (מתחת ל 600,000 נחשב לרמה נמוכה). רמת הנגיף כשלעצמה אינה קריטריון לטיפול אלא לקביעת תגובה לטיפול. יש סיכוי טוב לתגובה כאשר רמת ננגיף נמוכה. אם התגובה המוקדמת לטיפול טובה (העלמות הנגיף לאחר 4 שבועות טיפול) ניתן אף לשקול קיצור הטיפול ל6 חודשים אם מדובר בגנוטיפ 1 מבלי לפגוע בסיכויי ההחלמה (80-90%)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- AFPאורח23/02/2010
שלום רב
חולה הפטיטיס B עומס נגיפי 24000 כבד מגורגר באולטרה סאונד כרגע בהמשך בדיקות,
בבדיקה של AFP-TM יצא IU/ml 3.37 האם זהו ערך תקין ואם כן יש סיכוי שבביופסיה נראה כי אין שחמת( כל הבדיקות תקינות כולל תפקודיי כבד)?
מודה לך מקרב לב על כל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AFP
פרופ` אלי צוקרמן24/02/2010ערך AFP תקין לחלוטין
לעתים כבד מגורגר ב US מצביע על הצטלקות של הכבד (כולל שחמת).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכוי הדבקותמורן23/02/2010
אני וחבר שיחקנו כדורסל.כאשר הוא נפל ונחבט וירד ממנו דם.
המשכנו לשחק ועדיין ירד לו דם ותוך כדי משחק התנגשנו אחד בשני.
אח"כ ראיתי שיש לי מעין פצע שריטה יחסית טרי שלא יורד ממנו דם ומתחיל להגליד.
האם יכולה להיות הדבקות של צהבת מסוג C דרך הפצע שלי והדם שלו?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C
פרופ` אלי צוקרמן23/02/2010אם לחבר יש הפטיטיס C, רצוי לבצע אצלך בדיקת PCR ל HCV RNA ובדיקת נוגדנים בעוד 6 שבועות ובדיקת נוגדנים גם כעת. הסיכוי להדבקה קטן ביותר (כמעט אפסי ).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.יש באמת צורך לבדוק?
משה23/02/2010או לשכוח מהעניין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהHCV
פרופ` אלי צוקרמן24/02/2010רצוי לבדוק אם כי הסיכוי נמוך מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך AFPמרים21/02/2010
תודה על תשובתך.האם יש גורמים אחרים חוץ ממחלות כבד לעלית AFP
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AFP
פרופ` אלי צוקרמן22/02/2010אכן כן ואלו כוללים מצבים שפירים, גידולים למינהם ולעתים כפי שציינתי ללא סיבה מאובחנת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעב ועילפוןאהרון21/02/2010
שלום,
כבר חודש שאני חווה רעב בלתי נשלט המלווה בתחושת חולשה ועילפון. עשיתי כמה בדיקות כלליות והכל בסדר חוץ מ:
TRIGLYCERIDES - 232 mg/dl
נורמה: 150- 0
GOT (AST) - 37 U/L
נורמה: 35- 0
GPT (ALT) - 59 U/L
נורמה: 45- 0
אותן תוצאות לפני שהתחילו הסימפטומים:
TRIGLYCERIDES - 84 mg/dl
GOT (AST) - 25 U/L
GPT (ALT) - 30 U/L
יש לציין שאני מטופל באלטרוקסין 50 ביום, והבדיקות הראו שה TSH תקין.
האם התוצאות האלה אומרות משהו?
ולאיזה מין רופאים מומחים כדאי לי להתייעץ בקשר לסימפטומים שאני חווה?
תודה!
אהרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעב ועילפון
פרופ` אלי צוקרמן22/02/2010התלונות שתיארת אינן קשורות להפרעות הקלות באנזימי כבד. לעליה הקלה שתיארת עשויות להיות מספר סיבות ביניהן כבד שומני ואחרות.יש להוועץ עם מומחה למחלות כבד לצורך הבירור אבל בכל מקרה לא נראית בעיה חמורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה בין שחמת כבד לציפרניים?שונית20/02/2010
מאז נודע לי על המחלה הארורה , עם פיברוטיות כבד ברמה גבוהה ביותר, קרו דברים מוזרים. ביניהם: הציפורניים החלו לאחרונה לצמוח בקצב רצחני. גזיזה אחת ליומיים, וברגליים כמעט דו שבועי. זה מחריד. האם קשור לשחמת?
מה עושים להפסיק את קצב הצמיחה הזה?
חוץ מזה מגרד לי נורא בכל הגוף. הבנתי שזה מיצי מרה בתוך הכבד מתעררבים כמו סלט עם כלי הדם והכל הרוס שם ואין מה לעשות... נכון?
לוקחת אורסוליט. בריאה בד"כ וספורטאית מצויינת. איש לא יודע את הסיבה לשחמת הקשה עדיין. לא עזרו אלפיים בדיקות כולל נוראיות. כלום.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת וציפורניים
פרופ` אלי צוקרמן22/02/2010יש קשר בין שחמת וציפורניים אבל לא מהסוג שאת מתארת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהו הקשר ? תודה
אני23/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחמת וציפורניים
פרופ` אלי צוקרמן23/02/2010צביעה מיוחדת של הציפורניים
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- afpמרים19/02/2010
רמאת afp בדם לאישה בת 43 לא בהריון מה זה אומר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AFP
פרופ` אלי צוקרמן20/02/2010יש צורך בבירור כולל הערכה של מחלת כבד אפשרית ואפשרויות נוספות. אם לא נמצאה סיבה יש צורך במעקב רמת הסמן. בחלק מהמקרים אין מוצאים סיבה ספציפית ורמת הסמן נשארת גבוהה קלות כפי שתיארת ואינה משתנה במעקב לאורך שנים למרות שלא מוצאים סיבה לעלית רמת הסמן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לצהבת bדוד19/02/2010
עשיתי בדיקת נוגדנים לצהבת b כחודשיים מהמגע החשוד . התוצאות היו שליליות.
לאחר שלושה חודשים עשיתי בדיקת אנטיגן והתוצאה הייתה שלילית, בנוסף בדיקת תפקודי הכבד הייתה בסדר
השאלה:
1.האם אני צריך לחזור גם על בדיקת הנוגדנים או שהבדיקה של האנטיגן מספיקה ?
2. האם בדיקת דם אחרי שלושה חודשים מהמגע היא מספיקה או שצריך לחזור על הבדיקות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת B
פרופ` אלי צוקרמן20/02/2010תקופת הדגירה של הנגיף הינה עד 6 חודשים ולכן יש צורך בבדיקה חוזרת בחלוף 6 חודשים אם הייתה חשיפה ברת סיכון. מציע בכל מקרה חיסון להפטיטיס B במידה ואין הדבקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות לצהבת b- המשך
דוד20/02/2010האם לעשות אחרי שישה חודשים מהמגע בדיקת נוגדנים או אנטיגן ? כלומר אפשר להסתפק באחד מהם, או שצריך לעשות את שתי הבדיקות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהבת B
פרופ` אלי צוקרמן21/02/2010מספיק לבצע האנטיגן לודא זיהום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף-צהבת c
דוד23/02/2010בנוסף אם אני עושה בדיקת נוגדנים לצהבת c (מדובר ביחסים לא מוגנים) אחרי שישה חודשים זה מוודא שאין לי צהבת?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהבת C
פרופ` אלי צוקרמן24/02/2010אכן אם מדובר על מאורע ספציפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

