מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי דלקת בכבדרמי24/04/2010
שלום דר'
אני בן 44 .
מזה כ8 חודשים יש לי עלייה בחום הגוף מדי פעם ,אך בבדיקת חום רגילה המדחום מראה שאין עלייה בחום .
עשיתי בדיקות מקיפות כולל קולנסקופיה .
אחד מהרופאים טען שיכול להיות שזה קשור לדלקת בכבד , האם ייתכן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמי
פרופ` אלי צוקרמן24/04/2010אם "עליית החום" הינה רק הרגשה סובייקטבית ללא עדות שאכן חום הגוף עולה ע"פ מדידה במדחום (בהנחה שהוא תקין) אזי לא מדובר בחום. אין קשר בין תלונה מסוג זה ומחלת כבד אלא אם יש בבדיקות הדם הפרעה כלשהיא ה"תפקודי הכבד" העלולה לרמז לקשר שכזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופ'
רמי24/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבדאלה22/04/2010
שלום.אני רציתי לברר בקשר לאמא שלי אצלה בבדיקות פעמיים יצא בילירובין גבוה ויש לי פחד שזה מסוכן ומשו לא בסדר עם כבד כי אבא שלי ניפתר מסרטן כבד איך איפשר להיות יותר בטוחים שהכול בסדר .תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בילירובין
פרופ` אלי צוקרמן22/04/2010עליית בילירובין בצורה קלה (עד 4) ללא עליה של "תפקודי " כבד אחרים אינה בהכרח בעיה בתנאי שרמת הבילירובין הישיר תקינה (מתוך 2 המרכיבים של בילירובין) . מצב זה יכול להתאים לתסמונת ג'ילברט (Gilbert) שאין לה הרבה משמעות והיא נפוצה מאוד. לכן חשוב לראות את פירוט הבדיקות של אימך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פורפיריהעופרי22/04/2010
אני סובלת מפורפיריה וריגטה. זוהי מחלה נדירה ולכן לצערי רופא המשפחה לא יודע כיצד לעזור לי.
האם פורפיריה מוגדרת כמחלת כבד? האם אני מועמדת לחלות במחלת כבד? אם עלי לבצע בדיקות מיוחדות לתפקוד הכבד בגלל היותי חולת פרופיריה? אשמח לשמוע מכם פרטים על אפשרויות עזרה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורפיריה וריאגטה
פרופ` אלי צוקרמן22/04/2010variegata porphyria אינה מחלת כבד. הביטויים הקליניים כפי שאתה כנראה מכיר היטב כוללים התקפים של תסמונת נוירולוגית ועורית ללא מעורבות הכבד כך שאין צורך לחשוש ממחלת כבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרה
פרופ` אלי צוקרמן29/04/2010בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועמד להשתלת כבדמשה21/04/2010
אני סובל מעצירות כבר 3 ימים וחוקן לא עוזר לי אני מקבל אבילק כ90-120 מ"ל ליום וכן תחילת העצירות היא מקבלת כדור לדופק בשם איקקור מה אני יכול לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משה
פרופ` אלי צוקרמן22/04/2010התרופה (איקקור) בהחלט עלולה לגרום לעצירות ולכן יש להתייעץ עם הרופא המטפל שהמליץ עליה לגבי הפסקתה והחלפתה בתרופה אחרת להסדרת הדופק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס סימיכל20/04/2010
אתמול קיבלתי תוצאות של בדיקות דם, שמראות כי יש לי את הנגיף. השאלה הראשונה שלי היא מהי בדיקת PCR? שאלה שניה: האם ניתן לדעת כמה זמן קיים אצלי הנגיף? שאלה שלישית: האם קיימת תרופה שמעלימה את הנגיף לחלוטין? שאלה רביעית: אני עדיין רווקה וללא ילדים. האם זה אומר שמעתה והלאה אצטרך לקיים יחסי מין עם קונדום על-מנת לא להדביק את בן זוגי? האם המשמעות של להביא ילדים לעולם אומרת שהם יהיו נשאים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C
פרופ` איתן מור21/04/2010הבדיקה מזהה את נוכחות החלבון הנגיפי בדם בשיטה מולקולרית (polymerase chain reaction). בדיקה זו אינה אומרת כמה זמן נמצא הנגיף ואין לזה חשיבות. השאלה היותר חשובה היא האם יש או אין פגיעה כבדית לצורך זה כדאי שתתייעצי עם מומחה למחלות כבד באיזור מגוריך.
הטיפול התרופתי הקיים כיום מבוסס על מתן זריקה פעם בשבוע של אינטרפרון וכדורים של תרופה בשם ריבורין. טיפול זה מותאם בהתאם למידת הפגיעה בכבד והכייל הנגיפי בדם ולא ניתן כטיפול מניעתי- לשם טיפול שוב חייבים בדיקת רופא מומחה במחלות כבד.
לגבי השאלה של יחסי מין אמנם הסיכון להדבקה הוא נמוךביותר 3-4%,כך שאם יש פרטנר קבוע אין צורך בקונדום אך אם יחסי מין מזדמנים מומלץ שימוש בקונדום. קים סיכון קטן ביותר להעברה ורטיקלית לצאצאים אולם עפ"י הפרסום ב Lancet מרבית הילודים ינקו את הווירוס מהדם, כך שפרקטית אין מניעה ללידה רק רצוי בדיקה של הילודים לאחר הלידנה. חוץ מזה אולי עד אז תהיה תרופה יעילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Cאילנה18/04/2010
הרופא שלי נמצא כעת בחו"ל, ואין לי מענה.
הנני עומדת להתחיל השבוע טיפול להפטיטיס C - טיפול משולב של כדורים בכל יום + זריקת אינטרפרון פעם בשבוע.
האם התחלת הטיפול צריכה להיות בו זמנית, כלומר ביום קבלת הזריקה הראשונה עליי ליטול גם את הכדורים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C
פרופ` איתן מור18/04/2010אין בעיה עם זה. החשוב שתהיי במעקב וגם תכירי את תופפעות הלואי של כל אחת מהתרופות. אני מניח שקיבלת הסבר מהרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
אילנה18/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד מעט שומניאורנה16/04/2010
שלום
בתשובה לבדיקת אולטרא סאונד בטן נרשם "הכבד בגודל תקין , מרקמו הומוגני ושומני במקצת.
באונה ימין סגמנט 7 הודגם מוקד אקוגני בקוטר 8 מ"מ המתאים בראש וראשונה להמאנגיומה",
"המאנגיומה בכבד מעט שומני - למעקב בעוד 3 חודשים."
שאלתי: מהי המאנגיומה? מהו כבד שומני? האם אני צריכה תזונה מסוימת? מה הטיפול ולשם מה צריך מעקב?! האם זה עלול להתפתח למחלה כלשהיא?
תודה רבה מראש
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני
פרופ` איתן מור18/04/2010כבד שומני בד"כ אינו בעיה רפואית הוא יותר ביטוי של סוג הדיאטה "המערבית" עשירת פחמימות שאנו אוכלים. הדרך לשנות זאת היא ע"י הפחתת הפחמימות ולאו דווקא השומנים.המנגיומה הוא ממצא שכיח - גוש שפיר שעשוי מצבר כלי דם ואינו דורש כל טיפול. מעקב מספיק גם לאחר 6 חד' רק בכדי לשלול פתולוגיה אחרת (סיבה אחרת לנוכחות גוש בכבד).
רק בריאות
פר' מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן כבד כיס מרה
יהודה מור27/04/2010אבי סובל מסרטן כיס מרה ויש בכבד גם גורגרות אבי עבר 6טיפולים בגמזר בתל השומר. בסיטי השני גילו שנראה בקע היאטלי בינוני אשר גדל בהשוואה לבדיקה הקודמת . הגוש הכבדי יותר גדול כעת מימדיו 7.3 *5.4 * 7.8 ס"מ לעומת6.1 *5 *5.7 ס"מ בבדיקה הקודמת.
הרחבת דרכי המרה החמירה באונה השמאלית.נראית הסננה של השומן סביב הכבד באיזור הגידול ומספר קשריות לימפה פריפורטליות.הטיפול שרוצים להביא לו זה u .f. 5
כיס המרה נראית קטנה יותר.האם אפשר לעשות ניתוח? ואם כן מה ההשלחות של זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן כיס המרה
פרופ` איתן מור27/04/2010נראה לצערי של מצבו של אבא אינו מאפשר ניתוח- אני מתאר לעצמי שהתייעצם עם פר' צ'רניאק שאמר לכם אותו הדבר.
הנתיחות במחלה זו נקבעת עפ"י:
1. מצבו הכללי של החולה וגילו -(למרות שהיום מנתחים בכל גיל). חולה ירוד עם רמת חלבון נמוכה בדם מוגבל למיטה אינו מתאים לעבור ניתוח מסוג זה.
2. מידת התפשטות הגידול- אם הגידול תופש את שתי הצדדים (אונות הכבד) ו/או קיימת התפשטות לבלוטות הלימפה או השומן החוץ כבדי לא מוצע ניתוח.
אם לאבא אין אחד המצבים האלו ברור מדוע לא מוצע לו הניתוח. אם אינם קיימים תבוא עם אבא ביחד עם בדיקות ההדמיה (CT MRCP) ואוכל לבדוק
בברכה,
פר' מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות בכבדאני14/04/2010
שאלה לגבי חולה בסרטן שחלות חוזר שלאחרונה התגלו גרורות בכבד. בעקבות הקאות רבות עשו אולטראוסנד שהממצא היה : תהליך באזור שער הכבד בקוטר 2.6 ס"מ. דרכי מרה תוך כבדיות מורחבות. ה- cbd מורחב באזור השער - 9.6 מ"מ
מטופלת כיום בטופוטקאן.
בימים האחרונים סובלת מהקאות רבות.
בבדיקת דם- אלקלין 1300 בילוברין כללי- 4.3 וישיר 3.1
הבנו שיש אפשרות לעשות נקז בגלל החסימה של דרכי המרה.
איזה עוד אופציות קיימות?
האם ניתן לנתח ולהוציא את הגידול שבכבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בכבד
פרופ` איתן מור14/04/2010אם הכבד מלא בגרורות+ גרורה בשער הגורמת להרחבת דרכי מרה חוץ כבדיים עדיף טיפול בניקוז דרכי המרה ע"י ERCP או PTC בהתאם לגובה החסימה. רק לאחר טיפול כמותרפי ובהתאם להחלטת האונקולוג יש לעיתים מקום גם לביצוע ניתוח - החלטה כזו בד"כ מתואמת עם האונקולוג המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמתספיר08/04/2010
אלי צוקרמן שלום
בעלי יש לו שחמת עקב אלכוהל יש לו הפסקות של שתיה מדי פעם אבל בשבועיים האחרונים הוא שותה ברציפות עכשיו הוא אומר שבועיים כף רגל ימין רדומה אפילו מתקשה ללכת הוא סוחב אותה
האם זה קשור לשחמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיר
פרופ` אלי צוקרמן09/04/2010לעתים יש פגיעה בעצבים הקפיים הקשורה לאלכוהול וגורמת לרדימות ולעתים לכאב. בד"כ הפגיעה סימטרית. יש סיבות אחרות הקשורות לכאבים ברגל בחולים אלכוהולים כמו דלקת מפרקים ע"ר גאוט או פסאודוגאוט. יש להוועץ עם הרופא המטפל לגבי בדיקה נוירולוגית בשאלה של נוירופתיה פריפרית (פגיעה עצבית היקפית).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריאל06/04/2010
עשיתי בדיקת VITAMIN D (25-OH) ויצא 52.5 רצוי לציין שיש לי הפטטיס B
רציתי לשאול האם זה סביר או שכדי לקחת תוספי ויטמינים D
בתודה אריאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אריאל
פרופ` אלי צוקרמן09/04/2010אין קשר בין הפטיטיס B ורמות ויטמין D. יש להתייעץעם הרופא המטפל בקשר לתוספי ויטמינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםלימור31/03/2010
דר שלום לפני שלושה שבועות עשיתי בדיקות דם תפקודי כבד ALT AST CK תקינים אך בילוריבין TOTAL 1.3 הרופאה אמרה הכול בסדר היום שוב עשו לי כי אני בהריון אז שוב כחלק מהבדיקות ולבדיקה ALT רשום לא בוצע דגימה המוליטית מה הכוונה???
האם זה קשור להמולזיה?? לבילוריבין??
איך יכול להיות שלפני חודש זה תקין?? מה צריך לעשות
אני מאוד לחוצה תודה
כבר דיברנו על זה בעבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימור
פרופ` אלי צוקרמן31/03/2010לימור שלום
ראשית אין סיבה לדאגה והרופאה צודקת.
גם אם רמת בילירובין גבוהה מעט כבמקרה שלך, רוב הסיכויים שמדובר בתסמונת ג'ילברט, מצב גנטי ללא משמעות שהינו שכיח באוכלוסיה ומתבטא בעליית בילירובין (בעקר המרכיב הלא ישיר כאשר רמתו מעל 0.9)) עד רמות של 5-6 מ"ג/דל'. מאחר ותפקודי הכבד תקינים סביר להניח שמדובר בכך ואין צורך לדאגה או למעקב ובודאי אין לכך כל השלכה על ההריון. למען הסדר הטוב יש לבצע בדיקת דם על מנת לשלול מצב הנקרא המוליזה כרונית ועשוי להתנהג כך (תמס דם-מצב בו יש הרס כדוריות אדומות). איני סבור שמדובר בכך אולם לאבחנה מבוססת של תסמונת גילברט יש לשלול זאת ולבצע הבדיקות הבאות:
בדיקת בילירובין ישיר ולא ישיר, ספירת דם, רמת הפטוגלובין, רטיקולוציטים ו LDH. אם כל הבדיקות (מלבד בילירובין) תקינות אז אכן מדובר בתסמונת הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברקלודאורח29/03/2010
שלום רב
שאלתי האם אפשר ליטול אנטיביוטיקה במקביל לנטילת ברקלוד חצי mg אך התבלבלתי.
עבור הדלקת בטריסטריון הטיפול הינו בכדורים אומפרדקס משהו שקשור לחומציות
לכן שאלתי הינה האם יש מניעה לשימוש בכדור אומפרדקס 20mg במקביל לשימוש בברקלוד
מודה לך על התשובה וסלח לי על חוסר ריכוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברקלוד
פרופ` אלי צוקרמן31/03/2010התשובה זהה גם לגבי אמפרדקס. אין מניעה ליטול בו זמנית את 2 התרופות
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבדאייל דן28/03/2010
שלום
אני בחור בן 41 בריא בדרך כלל. משקל 62 גובה 1.77
לא משתמש בתרופות חוץ מכ 4-5 אקמול בשבוע כבר 15 שנים עקב כאבי גב-צוואר.
לפני חצי שנה לאחר קצת כאב במותן רופא המשפחה נתן לי US בטן עליונה שיצא תקין לחלוטין.
לפני שבועיים החלו לי כאבים ברום הבטן וחומציות רבה. רופא המשפחה אמר שזה כנראה מהקיבה ונתן לי לוסק שבינתיים רק הקל בקצת אבל לא פתר את הבעיה.
בדיקות דם שביצעתי לפני 4 ימים תקינות לחלוטין - ספירת דם תקינה, שקיעת דם = 20,
תפקודי כבד תקינים בתוך הנורמה, תפקודי כליות תקינים, כימיה, שומנים, סוכר, בדיקת שתן,
עמילאז הכל תקין.
בהמלצת הרופא ביצעתי היום בבוקר גם US בטן עליונה בצום. בבדיקה -
טחול, כיס מרה, דרכי מרה, לבלב, כליה ימנית, כליה משאלית, אאורטה, רטרופריטונאום - כתוב הכל תקין.
לעומת זאת בסעיף הכבד כתוב כך:
"כבד בגודל ומרקם תקינים. בשער הכבד הודגם קשר איזואקוגני לפרנכימה של הכבד
בגודל של 1.8*1.0 ס"מ - קשר לימפה? - למעקב".
אציין שהבדיקה בוצעה על ידי אותה רופאה שלפני חצי שנה לא מצאה שום ממצא ב US.
אשמח לדעתך
1. מה משמעות ממצא זה? האם הוא מעיד על סכנה לגידול? מחלת כבד?
2. האם בעקבות כך עליי להפסיק לקחת אקמול כי הכבד בסיכון?
3. איזה מעקב נדרש לדעתך?
תודה רבה!!
אייל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייל דן
פרופ` אלי צוקרמן28/03/2010ממצא של קשר לימפה (מתאים ע"פ התיאור) בשער הכבד הינו ממצא שכיח שאינו צריך להדאיג יתר על המידה ואופיו ברוב המכריע של המקרים שפיר. יחד עם זאת יש צורך לחזור על בדיקת ה US בעוד כ 3-4 חודשים ואם אין שינוי בגודל הממצא (כצפוי) לבצע בדיקה נוספת לאחר 6 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אייל דן28/03/2010המון תודות על תשובתך
עם כך נדרשים כמה חודשי המתנה ומתח נפשי...
האם אפשר להעריך בערך מה הסיכוי שמדובר בבעיה?
האם זה 90 אחוז שהכל בסדר ו 10 אחוז שלא או נניח 50 - 50?
במידה וזה בעיה האם זה מעיד על גידול?
אשתי בדיוק נכנסה להריון ומאוד מלחיץ אותי כל הנושא הזה...
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאייל
פרופ` אלי צוקרמן28/03/2010יותר מ 90 אחוזים שהכל בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאייל דן
פרופ` אלי צוקרמן31/03/2010אין צורך בהגבלה כלשהיא . כאמור יש צורך בהמשך מעקב.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברקלוד +אנויביוטיקהאורח25/03/2010
שלום רב
חולה הפטיטיס B מטופל בעזרת ברקלוד 0.5 mg ,נמצא בבדיקת קולונסקופייה כי יש חיידק
+ דלקת
בטריסטריון .שאלתי הינה האם קיים סיכון או איסור של נטילת אנטיביוטיקה ביחד עם התרופה ברקלוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברקלוד ואנטיביוטיקה
פרופ` אלי צוקרמן28/03/2010אין מניעה לשימוש באנטיביוטיקה ולהמשיך באותו זמן את ה baraclude
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- OVITRELLEגלית25/03/2010
שלום,
יש לי המאנגיומה בגודל של 9 ס"מ ואני מנסה להכנס להיריון.
פניתי לרופא מומחה לפוריות- והסברתי שאני לא מעוניינת בנטילת הורמונים על מנת לא לקחת סיכון.
הוא המליץ לי על זריקת OVITRELLE .
האם יכולה להיות לזה השפעה על ההמאנגימה?
האם זה מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה
פרופ` אלי צוקרמן28/03/2010המנגיומה אינה קשורה ברוב המכריע של המקרים לטיפול הורמונלי שלא כמו גידולים שפירים אחרים כמו אדנומה של הכבד או focal nodular hyperplasia -FNH. לכן אין מניעה בשימוש בטיפול הורמונלי בהמנגיומה הגם שהיא גדולה. במקרים נדירים ביותר , בודדים בספרות, תוארו המנגיומות עם קולטנים לאסטרוגן אולם אלה כאמור נדירים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

