פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בילירובין
    אורח
    18/02/2010

    בהמשך להודעה אותו אדם החולה בהפטיטיס B עומס נגיפי 24000 ובדיקת אולטרה סאונד
    הראתה כבד מגורגר ,לפני שנה בדיקת Bilirubin Conjugated יצאה 0.1 והיום הבדיקה הינה 0.2
    כמו כן Bilirubin Unconjugated לפני שנה 0.5 והיום 0.6
    Bilirubin Total לפני שנה 0.6 והיום 0.8
    מה המשמעות של עלייה זו?
    בנוסף בדיקת CK יצאה 206 כאשר הגבול העליון הינו 171
    מודה לך מקרב לב על כל תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בילירובין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בילירובין

    פרופ` אלי צוקרמן
    20/02/2010

    רמת הבילירובין שתיארת תקינה לחלוטין ואין צורך לדאגה.
    CK קשור לשריר ולא לכבד. רמתו יכולה להיות גבוהה מעט בקשר למאמץ גופני, תרופות להורדת כולסטרול (סטטינים) ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה להפטיטיס B
    אורח
    18/02/2010

    שלום רב
    אבי מטופל אצל ד" ר וויצמן באולטרה סאונד נימצא כבד מגורגר ובבדיקה של עומס נגיפי נמצא 24000 הפטיטיס רשמה תרופה לאבי וסדרה של בדיקות גם סיטי
    אבי הלך לרופא המשפחה לקבל את התרופה ושם נאמר לו כי צריך לבצע שוב בדיקה של עומס נגיפי
    ורק לאחר תוצאותיה ייקבל את התרופה.
    מה שאינני מבין מדוע לא נותנים מייד בעוד ש ד"ר מומחה לכבד טוען כי אין שום סכנה בנטילה של התרופה, תהליך בדיקת העומס הינו לערך חודש
    יש מה לדאוג או לעשות
    מודה לך מקרב לב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופה להפטיטיס B

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס B

    פרופ` אלי צוקרמן
    20/02/2010

    אחד התנאים לאישור השימוש בתרופה בקופות חולים מסוימות היא בדיקת רמת הנגיף בטווח של 3 חודשים לפני התחלת טיפול מאחר והמעקב תוך כדי טיפול כולל בדיקת רמת הנגיף כל 3 חודשים והשוואתה עם רמתו לפני הטיפול. ייתכן שעבר זמן רב מהנדרש מהבדיקה הראשונית ועד להתחלת הטיפול ולכן היה צורך בבדיקה נוספת
    בכל מקרה אין צורך בדאגה עקב סיבה זאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד
    מודאגת
    18/02/2010

    שלום רב
    עשיתי בדיקת אולטראסאונד איברים כולל כליות והתוצאה היתה

    הכבד והמרקם בגודל תקין
    איזור היפראקואי בשער הכבד המתאים להסננה שומנית פוקלית
    בדופן כיס המרה פוליפ בקוטר 0.7 ס"מ
    הלבלב בגודל תקין
    הטחול תקין


    מה זה אומר?
    איזור היפראקואי בשער הכבד המתאים להסננה שומנית פוקלית

    אגב אני סובלת שניםמבקע סרעפתי וריפלוקס ושטי ויש לי גם FMF
    ובשבועות האחרונים הבטן נפוחה וכשאני אוכלת יש לי כאבים וכאשר לא אוכלת אין כאבים
    האם זה קשור?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסננה שומנית מוקדית של הכבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    20/02/2010

    2 הממצאים שפירים , אינם צריכים להדאיג ואינם קשורים בתלונות שתיארת

    פוליפ בכיס מרה הינו ממצא שפיר ויש צורך במעקב US פעם ב6-8 חודשים. אם הממצא גדל משמעותית או שגודלו יותר מ 10 מ"מ יש לכרות את כיס המרה
    הסננה שומנית מוקדית גם היא ממצא שכיח יחסית ושפיר. יש צורך במעקב בלבד . ע"פ התיאור מיקומה טיפוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד מוגדל ושמן
    דוד
    16/02/2010

    שלום
    לאחר טיול בהודו לפני כשנה יש לי התקפות של כאבי בטן ושילשולים שנמשכים כשבועיים לסירוגין.
    לאחרונה יש לי כאבי בטן ושילשולים במשך חודש וחצי רצוף ונשלחתי לct בטן וus
    והתקבל : טחול מוגדל 16.5 ס"מ רוחב 8.5 ס"מ מרקם יחסית אחיד , בלט כלי דם בשער הטחול.
    כבד באורך 18.5 ס"מ. כמו כן רשם כבד בקצהו אונה שמן.
    בבדיקות דם eos 7.2% , ירידה במשקל 3 קילו בחודש וחצי האחרונים.

    האם ייכול להיות שכתוצאה מהכבד והטחול המוגדל מופיעים הכאבים ושילשולים?
    ומה זה אומר כבד בקצהו אונה שמן ? יש דרך לטפל או שזה עובר לבד?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבד מוגדל ושמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד שומני

    פרופ` אלי צוקרמן
    17/02/2010

    דוד שלום
    יש להפריד בין כאבי הבטן, השלשול וריבוי האאוזינופילים בספירת הדם שקשורים במחולל זיהומי של דרכי העיכול קרוב לודאי , ובין הממצא של כבד שומני (כך אני מניח שזה הממצא המתואר ב US). הטחול הגדול עלול להיות קשור לכבד שומני ולמחלה זיהומית.
    יש לקבל פרטים נוספים: האם הינך סובל ממשקל עודף? מסוכרת? שומני דם מוגברים? גילך??
    בדיקות דם הקשורות לכבד ולמחלות או מצבים הגורמים להגדלת הטחול.
    בנוסף רצוי לבצע US דופלר של וריד השער ווריד הכבד או לבצע רויזיה של הצילומים שבוצעו על מנת לודא שכלי הדם הללו פתוחים. אם בתום הבירור יסתבר שהגדלת הטחול קשורה לכבד שומני ייתכן ויהיה צורך בביצוע ביופסיית כבד.
    בכל מקרה יש להשלים בירור מפורט אצל הרופא המטפל ורופא מומחה למחלות כבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לרופא- riedle lobe
    יעל
    11/02/2010

    אני בת 40
    לפני כמה ימים הופיעו כאבי בטן ובחילות. בדיקת דם תקינה.
    ביצעתי אוחטרה סאונד בטן- הכל תקין למעט פוליפ בכיס המרה בגודל 4 מ"מ וייתכן נוספים.
    עוד נכתב- האונה הימנית בכבד מוארכת, מתאים ל-riedle lobe מומלץ מעקב בעוד 3 חודשים.

    מאוד נלחצתי ולא הצלחתי למצוא על כך חומר באינטרנט מעבר לכך שזו צורה מוארכת של הכבד.
    מה זה אומר? האם עליי לדאוג

    תודה רבה מראש
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לרופא- riedle lobe

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Riedel Lobe

    פרופ` איתן מור
    11/02/2010

    קודם כל תרגעי. אונת רידל היא וריאנט אנטומי נורמלי במבנה הכבד. לגבי הפוליפ בכיס המרה כדאי מעקב אולטראסאונד בעוד 6 חד' לבדיקה אם יש שינוי בגודל, לרב אלו פוליפים שפירים ללא צורך בניתוח אלא אם הם מעל 6 מ"מ או שינו את גודלם. נראה שהמקור לכאבי הבטן הוא אחר ושזה עבר לך. תמשיכי להיות בריאה
    בברכה,
    פרופ' מור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא חשוד בכבד בCT וב US
    ערן
    10/02/2010

    שלום רב
    בן 36 י.ל.ד . מאוזן בדכ מטופל תרופתית בנורמיטן וטריטס BMI 35
    באולטרסאונד כבד ב 2007 הודגם כבד שומני מאוד עם ממצא היפואקודני עם האדרה אחורית ימנית בגודל כ 2 סמ הופנתי לבדיקת CT שבוצע ביוני 2007 התוצאות הסננה שומנית דיפןזית בכבד ולא זוהו בלוטות לימפה מוגדלות בבטן, באגן או במפשעות.
    הרופא אמר שכנראה מדובר באיזור לא שומני שנראה חשוד מאחר וכל הכבד שומני. נאמר לי להמשיך מעקב.
    באולטרסאונד ב-מאי 2008 כבד בגודל תקין שוב ממצא ממצא היפואקודני עם האדרה אחורית ימנית בגודל כ-1.5 על 2.1 סמ נרשם בסיכום כי יכול להצביע על ממצא המתאים לאיזור שמור בכבד שומני.

    ביוני 2009 US נוסף תוצאות : כבד בגודל תקין ממצא היפואקוגני ידוע בגודל 2.2ס מ תמונה סטטית לפי דעתי (המפענח) תמונה לא מתאימה לריקמה בריאה עם שומן מסביב יש לשקול המשך בירור

    בביקורות 12.09 נשלחתי שוב ל CT פרוטוקול כבד מאחר ואזימי כבד ממשיכים לעלות ALT-98 AST-45 GGT-60 CPK-224
    TRIG-189 CHOLES-128


    ממצאי CT מהשבוע : הכבד במימדים תקינים צפיפותו 16HU לעומת 36HU בטחול הסננה שומנית בולטת.
    קיים נגע היפרדנסי לעומת הכבד השומני בסגמנט 6 בקוטר 19ממ צפיפות הנגע לפני ההזרקה 36HU ןאיננו משתנה משמעותית לאחר ההזרקה- משמעותו איננה ודאית

    לא אפרט את שאר התוצאות מאחר וזה ארוך אך כל השאר תקין כולל בלוטות לימפה רטרופריטונאליות וגם בסריקת האגן אין עדות להגדלת בלוטות איליאקליות או מפשעתיות.

    לשאלתי : מה זה יכול להיות הממצא הזה שנראה שהוא סטטי מזה שנתיים אם אני לא טועה אותו גודל כל הזמן
    כמו כן עלי לציין שהנני סובל מכאב עמום באיזור הבטן בצד ימין(כבד) מזה זמן רב , הרופא אמר שעם כבד שומני יתכן ולוחץ קצת אך שמתי לב שכולם כותבים שהוא בגודל תקין היתכן שעדין לוחץ? או שזה משהו אחר שקשור לממצא ?

    אודה לתשובתכם והכוונה מה עלי לעשות.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצא חשוד בכבד בCT וב US

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצא חשוד בכבד שומני

    פרופ` אלי צוקרמן
    10/02/2010

    ממצא כפי שתיארת ע"ר של כבד שומני עשוי להתאים להמנגיומה (גידול שפיר שכיח של כלי דם ) או אכן לאזור של focal fat sparing (אזור שמור מהסננה שומנית).כאשר הכבד שומני (בניגוד לכבד תקין) קשה לעתים באמצעי ההדמיה להפריד ביניהם. עצם העובדה שלא חל שינוי בגודל הממצא מספר שנים מעיד על היותו נגע שפיר. במקום בדיקות הדמיה כמו CT (קרינה מרובה) מציע בצוע בדיקת MRI עם הזרקת גדוליניום ודיכוי שומן שתענה על השאלה (קרוב לודאי באופן חד משמעי או בסבירות גבוהה) ללא צורך להתלבטות חוזרת ונשנית (בדיקת MRI הינה בדיקה ללא קרינה מייננת).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי ניתוח כריתת כיס מרה
    דואגת
    09/02/2010


    אני אחרי ניתוח כריתת כיס מרה שעבר בהצלחה. מידי פעם אני משלשלת ופתאום היום הקאתי מיצי מרה. מה יכולה להיות הבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחרי ניתוח כריתת כיס מרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלונות לאחר ניתוח כיס מרה

    פרופ` איתן מור
    09/02/2010

    ראשית, חשוב מרווח הזמן מהניתוח אם זה היה בשבוע האחרון כדאי שתפני למנתח! אם זה מעל לטווח זמן זה כדאי שתפני לרופא המטפל שיפנה אותך לבדיקות כלליות כולל אולטראסאונד לאיזור הניתוח לבדוק אם יש צבר נוזלים באיזור אם זה מעל לחודש קרוב לודאי שהעניין לא קשור לניתוח ושוב תפני לרופא המטפל.
    בברכה,
    פר מור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב
    אורח
    08/02/2010

    אדם בן 53 הפטיטיס B עומס נגיפי 24500
    כבד מגורגר לא נמצא חלבון מונוקלונלי וכרגע ממשיך בבדיקות אצל רופא מטפל
    ברצוני לשאול האם במידה והרופא יחליט על מתן טיפול אפשר להעריך את יעילות הטיפול עבור חולה זה?
    בנוסף Creatinine (B) עם ערך של 0.62 כאשר גבול תחתון הינו 0.67 מה הדבר אומר (היבנתי שמחשבים היום את זה אחרת ויכול להיות שזו הסיבה לרמה נמוכה)?
    ודבר אחרון Coulter Remarks דיפרנציאל אומת מיקרוסקופית, מה זה אומר?
    מודה לך מקרב לב ומברך על תרומתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהום נגיפי מסוג B

    פרופ` איתן מור
    09/02/2010

    שלום רב,
    הכבד המגורגר רומז על מחלת כבד מתקדמת הדורשת מעקב רופא מומחה למחלות כבד באיזור המגורים. העומס הנגיפי מורה בנוכחות מחלת כבד מתקדמת מורה על הצורך במתן טיפול תרופתי אנטי-וירלי והתגובה מוערכת עפ"י הירידה בעומס הנגיפי. חשוב גם לבצע אולטראסאונד של הכבד לשלול נוכחות גידול-כל זאת יטפל המומחה למחלות כבד.
    לגבי ערכי הקריאטינין והדיפרנציאל של הספירה -לא משמעותי לא לדאוג הבעיה הראשונה מצריכה את תשומת הלב.
    בברכה,
    פר' מור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות: כבר שבועים וחצי חולה
    אורן
    31/01/2010

    ד"ר שלום,

    אני בן 39 ובריא בדר"כ.
    אני חולה מזה כשבועיים וחצי עם כאבי ראש וחום גבוה (38.6 בערך) + זעת לילה מרובה.
    סיבת המחלה טרם נמצאה אולם בבדיקות דם שערכתי התגלו ערכי GGT / GOT / GPT
    גבוהים מאוד.
    יש לי כבד שומני, ואני נוטל TESTOMAX 50 מ"ג X 1.5 ביום. בנוסף אני נוטל
    אלטרוקסין 50 מ"ג ביום.

    מה יכול להיות הגורם לכל זה?

    תודה רבה,
    אורן

    ALKP-Alkaline Phosphatase: 145.8 (120-30) u/l
    ALT (GPT): 534 (0-37) U/l
    AST (GOT): 274 (0-37) U/l
    GGT: 249 (0-55) U/l

    Neutrophils %: 27.3 (40-75)%
    Lymphocytes %: 56.9 (22-43)%
    Basophils %: 2.4 (0-2)%
    Neutrophils % confirm.: 28 (40-75)%
    Atypical Lymphocytes %: 8 (0-5)%

    C.R.P: 2.9 (0-0.5) mg/dl

    CMV IgG: 138.2 AY/ml - POSITIVE
    CMV IgM: Negative
    EBV Ab.: POS EBNA IgG - EBV Past infection
    Hepatitis A IgM: Negative
    Hepatitis A - IgG: Positive
    Hepatitis B Surface Ag: Negative
    Hepatitis B Core Ab: Negative
    Hepatitis B Surface Ab: >100 mIU/ml
    Hepatitis C Ab(EIA): Negative
    HIV Ab: Negative

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חום והפרעה בתפקודי כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/01/2010

    בד"כ הכבד "משתתף" כאשר יש מחלה זיהומית חריפה (ויראלית-שפעת או אחרת). לא ציינת את ערכי אנזימי הכבד אבל אם רמתם מעל 500 (AST או ALT) ההפרעה קשורה בדלקת כבד (הפטיטיס) ויש להתייעץ עם מומחה למחלות כבד. יכול להיות שמדובר המחלה ריקציאלית או דומה (מחלה זיהומית) הגורמת להפרעה באנזימי כבד ויש לבדוק גם בכוון זה. (האם אתה מתגורר בישוב כפרי או בקריות והאם יש כלב בבית?) יש לכך חשיבות בגורמי המחלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותוספות

    יוסי
    31/01/2010

    תודה על התשובה המהירה
    כפי שרשמתי בהודעה תוצאות אנזימי הכבד:
    ALKP-Alkaline Phosphatase: 145.8 (120-30) u/l
    ALT (GPT): 534 (0-37) U/l
    AST (GOT): 274 (0-37) U/l
    GGT: 249 (0-55) U/l

    ונשללה האפשרות שיש לי CMV, EBV, ו HIV

    שאר תוצאות בדיקות הדם בהודעה המקורית.

    מהי עצתך?
    אני כבר אובד עצות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורן

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/01/2010

    מלבד הבירור הרכיל כדאי לבדוק לריקציה ול Q-fever. לעתים כדאי לשקול טיפול בדוקסילין אע"פ שאין תשובה מהבדיקות אולם יש כמובן צורך להתייעץ עם הרופא המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרוהן הריון וחשד לPSC
    קרן
    24/01/2010

    שלום רב,
    אני חולה מזה כ 15 שנה במחלת קרוהן (היום בת 31) במצב די יציב, ללא ניתוחים.
    לאחרונה בעקבות מספר בדיקות (MRCP ו CT )הועלה חשד ל PSC...שני הרופאים שהלכתי אליהם שקשורים לשני בתי חולים אומרים כי יש חשד ל PSC.
    ההרגשה נוראית כי לא יודעת מה יהיה ועם כל מה שקראתי באינטרנט שזה עוד יותר נורא.
    נתנו לי אורסוליט ואמרו מעקב (יש גם אבנים בכיס המרה)
    השאלה איך יודעים בבודאות?? האם קשה לאתר PSC..האם המצב יכול להגיע שאין??
    מה הבדיקה שתאמר אם יש או אין??
    ובנוסף ברצוני להיכנס להריון, ה אם יש סיכון בכך??
    הדבר היחידי שאעלה חשד אצל הרופא זה שהALK הוא 160 למרות שכבר הרבה זמן הוא כך...מעל שנה...
    מה לעשות כדי לדעת באופן וודאי והאם יש סיכוי להריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרוהן הריון וחשד לPSC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PSC

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/01/2010

    אכן PSC קשורה במקרים רבים למחלת קרוהן אולם מדובר במחלה עם ספקטרום רחב של ביטוי קליני, כלומר בחלק מבמקרים היא קלה ומתבטאת בעיקר בהפרעה בבדיקות המעבדה ללא כל סימפטומים. יחד עם זאת, מעקב חשוב מאחר וגם מחלה קלה עלולה להתקדם עם השנים.
    האבחנה מתבססת על תסמונת קלינית (לא תמיד קיימים סימפטומים של גרד, צהבת, כאבי בטן או חום), הפרעות מעבדה ובדיקות דימות (MRCP או ERCP). אם מדובר בבדיקה אבחנתית אז MRCP הינה בדיקת הבחירה. אם יש צורך בהתערבות פולשנית (פתיחת היצרויות בדרכי המרה), יש צורך בביצוע ERCP שהיא פעולה פולשנית עם סיבוכים אפשריים.
    הריון בהחלט אפשרי ב PSC אולם יש להוועץ עם רופא מומחה למחלות כבד המטפל בך ועם הגניקולוג לגבי הסיכון הספציפי אצלך ולהחליט על הגישה ואופן המעקב.
    אין טיפול תרופתי שהינו ממש יעיל ב PSC אולם ייתכן שלאורסוליט יש ערך מסוים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחמת
    ספיר
    22/01/2010

    הכתב מיכתב לא כול כך מובןי זה נראה הקולון היורד: פוליפים ביצצת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחמת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחמת

    ספיר
    26/01/2010

    סליחה טעות רשום במכתב סעיפים ביצת.
    זה קשור לשחמת?
    האם זה מסוכן?
    צריך להיות במעכב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחמת

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף לדרלין
    רותי
    21/01/2010

    שכנתי ידועה כסובלת ממחלת כבד, לאחרונה הופיעו אצלה דליות בקיבה עם דימום, היא החלה להשתמש בדרלין שגורם לה לקוצר נשימה שיעול יבש וטורדני. האם קיים תחליף לדרלין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחליף לדרלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרלין

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/01/2010

    אם מדובר בדליות בושט (אני מניח שבושט ולא בקיבה) אין תחליף תרופתי לדראלין. אם מדובר בדליות בקיבה, אין הוכחות שדרלין יעיל ממש למניעת דימום. בכל מקרה, אם יש חשד שהדרלין אכן הגורם למה שהזכרת ולא סיבה אחרת אי אפשר להמשיך בדרלין ואין לא ממש תחליף. אם הדליות גדולות ויש סכנה לדימום "מאיים" יש להוועץ עם הגסטרואנטרולוג המטפל בקשר לאפשרות של קשירה מונעת של דליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחמת
    ספיר
    21/01/2010

    לבעלי יש שחמת בכבד רציתי לשאול אם תוכל לענות לנו אל תוצאות של של בדיקה שאו ביצע קולונוסקופיה.
    חלחולת:טחורים (ורידים מורחבים)מה הכוונה ורידם מורחבים?
    סיגמואיד:סעיפים.הכתב לא מובן במכתב
    הקולון היורד:סעיפים ביצצת .רופאת המשפחה אומרת שזה נקודות שחורות בעלי לא כול כך הבין אותה איזה נקודות שחורות אלו? במכתב יש ציור של המעי הגס ויש אליו נקודות האם תוכל להסביר לנו מזה?
    האם זה קשור לשחמת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחמת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחמת

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/01/2010

    לא הכל ברור אבל טחורים : הכוונה אכן לורידים מורחבים שעלולים לגרום לכאב ודימום רקטלי.
    סעיפים: מדובר ב"כיסים" קטנים שנוצרים בדופן המעי הגס שהם כשמם הסתעפויות של חלל המעי הגס. לעתים גורמים לדימום או נוצרת דלקת וזיהום שלהם (diverticulitis ).
    בעוד טחורים עלולים להיות קשורים לשחמת, סעיפי המעי הגס אינם קשורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • psc
    ד
    20/01/2010

    psc (ידוע כ25שנה) כרגע עם עליה בתפקודי הכבד ggt got gpt ובמרקים ca19-9
    ו mrcp שמראה מצב מתקדם של המחלה עם אי יכולת לעבור אי אר סי פי.
    ברקע הפטיטיס c שטופל באינטרפרון אך pcr שלילי.
    כרגע אני מתפקד בחיי היום יום אך עייף.
    שאלותיי הן :
    האם יכול להיות מוות פתאומי/מהיר או שזה הדרגתי?
    האם יש מספיק זמן להגיע להשתלה?
    תודה דן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    psc

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PSC

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/01/2010

    PSC אינה מחלה שמתים ממנה באופן פתאומי. ההחמרה אם קיימת בד"כ הדרגתית ויש מספיק זמן לטפל בסיבוכים: אי ספיקת כבד, צהבת וזיהומים בדרכי המרה. הסיבוך הנוסף קשור בהופעת סרטן דרכי המרה (כולנגיו-קרצינומה). מעקב קפדני (US ולעתים CT ו MRI ובדיקת רמת המרקרים) בעל חשיבות לגילוי מוקדם. עליה של המרקר CA 19-9 לא בהכרח מצביעה על הופעת ממאירות ועשויה להיות קשורה בהפרעה כולסטטית (עמדון מרה) גוברת.
    כל אלה והערכה ע"י רופא הכבד המטפל יסייעו בתזמון ההשתלה אם יהיה צורך בעתיד. סילוק הנגיף (הפטיטיס C) ע"י טיפול הוא הישג עצום בחשיבותו בנוגע להשתלה עתידית אפשרית. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ד
    28/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק בריאות והצלחה

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב תודה ושאלה נוספת

    ד
    31/01/2010

    היום קיבלתי תוצאה של ה rna quan קטן מ600 (<600) מה זה אומר?
    דן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HCV+PSC

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/02/2010

    שאין נגיף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאה מעודדת תודה רבה

    ד
    01/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראה תשובתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    03/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת שתי זריקות של פגסיס -יוליה
    יוליה
    18/01/2010

    פרופ' צוקרמן שלום,

    אני מטופלת נגד היפטיטיס סי כבר תשע חודשים בזריקות פגסיס פעם בשבוע וכדורים קופוגוס 5 יח' ביום.- הטיפול הוא לשנה במקרה שלי...בבית חולים כרמל בחיפה..ותגובה לטיפול היא מעולה...זאת אומרת וירוס בדם לא נמצא כבר מחודש שלישי של הטיפול, ומחודש שישי של הטיפול גם כן שלילי...ישנה ירידה חדה בהמוגלובין וכדוריות דם לבנות ואדומות עקב הטיפול....כשהמוגלובין היה 8.9 הרופאה המטפלת הורידה לי מינון של קופוגוס ל-4 כדורים ביום ואז המוגלובין קצת עלה ל- 9.2.
    לאחרונה התנפחו לי הפנים באיזור עיניים נפיחות קשה והמוגלובין עוד הפעם ירד ל-.8.6 אז בביקור אחרון אצל הרופאה היא הורידה לי שתי זריקות של פגסיס.....על מנת שהגוף יתאושש. אחרי הורדה במינון הזריקות המוגלובין חזר ל-9.1 ותפקודי כבד שעשיתי לאחרונה יצאו טובים..got-23,gpt -11
    בגלל שהפסקתי שתי זריקות אחרונות הפנים שלי חזרו לנורמה...עכשיו הרופאה בחו"ל לפני שהיא נסעה היא אמרה לי שאם הכל בסדר ניתן לחזור לטיפול בזריקות...שלחתי אתמול למרפאת כבד בבית החולים בדיקות דם אחרונות שלי..ומחכה לתשובה...המזכירות במרפאה אמרו לי שיראו לך את התוצאות..ועדיין אין לי תשובה..האם ניתן לחזור לטיפול הרגיל...

    הודה לך על תגובה מהירה,

    תודה
    יוליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוליה

    פרופ` אלי צוקרמן
    19/01/2010

    כפי שנמסר לך ע"י מתאמת המחקר והחות לאחר התייעצות עמי. ההוראות מדויקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום