מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בילירוביןאורח18/02/2010
בהמשך להודעה אותו אדם החולה בהפטיטיס B עומס נגיפי 24000 ובדיקת אולטרה סאונד
הראתה כבד מגורגר ,לפני שנה בדיקת Bilirubin Conjugated יצאה 0.1 והיום הבדיקה הינה 0.2
כמו כן Bilirubin Unconjugated לפני שנה 0.5 והיום 0.6
Bilirubin Total לפני שנה 0.6 והיום 0.8
מה המשמעות של עלייה זו?
בנוסף בדיקת CK יצאה 206 כאשר הגבול העליון הינו 171
מודה לך מקרב לב על כל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בילירובין
פרופ` אלי צוקרמן20/02/2010רמת הבילירובין שתיארת תקינה לחלוטין ואין צורך לדאגה.
CK קשור לשריר ולא לכבד. רמתו יכולה להיות גבוהה מעט בקשר למאמץ גופני, תרופות להורדת כולסטרול (סטטינים) ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה להפטיטיס Bאורח18/02/2010
שלום רב
אבי מטופל אצל ד" ר וויצמן באולטרה סאונד נימצא כבד מגורגר ובבדיקה של עומס נגיפי נמצא 24000 הפטיטיס רשמה תרופה לאבי וסדרה של בדיקות גם סיטי
אבי הלך לרופא המשפחה לקבל את התרופה ושם נאמר לו כי צריך לבצע שוב בדיקה של עומס נגיפי
ורק לאחר תוצאותיה ייקבל את התרופה.
מה שאינני מבין מדוע לא נותנים מייד בעוד ש ד"ר מומחה לכבד טוען כי אין שום סכנה בנטילה של התרופה, תהליך בדיקת העומס הינו לערך חודש
יש מה לדאוג או לעשות
מודה לך מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B
פרופ` אלי צוקרמן20/02/2010אחד התנאים לאישור השימוש בתרופה בקופות חולים מסוימות היא בדיקת רמת הנגיף בטווח של 3 חודשים לפני התחלת טיפול מאחר והמעקב תוך כדי טיפול כולל בדיקת רמת הנגיף כל 3 חודשים והשוואתה עם רמתו לפני הטיפול. ייתכן שעבר זמן רב מהנדרש מהבדיקה הראשונית ועד להתחלת הטיפול ולכן היה צורך בבדיקה נוספת
בכל מקרה אין צורך בדאגה עקב סיבה זאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבדמודאגת18/02/2010
שלום רב
עשיתי בדיקת אולטראסאונד איברים כולל כליות והתוצאה היתה
הכבד והמרקם בגודל תקין
איזור היפראקואי בשער הכבד המתאים להסננה שומנית פוקלית
בדופן כיס המרה פוליפ בקוטר 0.7 ס"מ
הלבלב בגודל תקין
הטחול תקין
מה זה אומר?
איזור היפראקואי בשער הכבד המתאים להסננה שומנית פוקלית
אגב אני סובלת שניםמבקע סרעפתי וריפלוקס ושטי ויש לי גם FMF
ובשבועות האחרונים הבטן נפוחה וכשאני אוכלת יש לי כאבים וכאשר לא אוכלת אין כאבים
האם זה קשור?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסננה שומנית מוקדית של הכבד
פרופ` אלי צוקרמן20/02/20102 הממצאים שפירים , אינם צריכים להדאיג ואינם קשורים בתלונות שתיארת
פוליפ בכיס מרה הינו ממצא שפיר ויש צורך במעקב US פעם ב6-8 חודשים. אם הממצא גדל משמעותית או שגודלו יותר מ 10 מ"מ יש לכרות את כיס המרה
הסננה שומנית מוקדית גם היא ממצא שכיח יחסית ושפיר. יש צורך במעקב בלבד . ע"פ התיאור מיקומה טיפוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד מוגדל ושמןדוד16/02/2010
שלום
לאחר טיול בהודו לפני כשנה יש לי התקפות של כאבי בטן ושילשולים שנמשכים כשבועיים לסירוגין.
לאחרונה יש לי כאבי בטן ושילשולים במשך חודש וחצי רצוף ונשלחתי לct בטן וus
והתקבל : טחול מוגדל 16.5 ס"מ רוחב 8.5 ס"מ מרקם יחסית אחיד , בלט כלי דם בשער הטחול.
כבד באורך 18.5 ס"מ. כמו כן רשם כבד בקצהו אונה שמן.
בבדיקות דם eos 7.2% , ירידה במשקל 3 קילו בחודש וחצי האחרונים.
האם ייכול להיות שכתוצאה מהכבד והטחול המוגדל מופיעים הכאבים ושילשולים?
ומה זה אומר כבד בקצהו אונה שמן ? יש דרך לטפל או שזה עובר לבד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני
פרופ` אלי צוקרמן17/02/2010דוד שלום
יש להפריד בין כאבי הבטן, השלשול וריבוי האאוזינופילים בספירת הדם שקשורים במחולל זיהומי של דרכי העיכול קרוב לודאי , ובין הממצא של כבד שומני (כך אני מניח שזה הממצא המתואר ב US). הטחול הגדול עלול להיות קשור לכבד שומני ולמחלה זיהומית.
יש לקבל פרטים נוספים: האם הינך סובל ממשקל עודף? מסוכרת? שומני דם מוגברים? גילך??
בדיקות דם הקשורות לכבד ולמחלות או מצבים הגורמים להגדלת הטחול.
בנוסף רצוי לבצע US דופלר של וריד השער ווריד הכבד או לבצע רויזיה של הצילומים שבוצעו על מנת לודא שכלי הדם הללו פתוחים. אם בתום הבירור יסתבר שהגדלת הטחול קשורה לכבד שומני ייתכן ויהיה צורך בביצוע ביופסיית כבד.
בכל מקרה יש להשלים בירור מפורט אצל הרופא המטפל ורופא מומחה למחלות כבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופא- riedle lobeיעל11/02/2010
אני בת 40
לפני כמה ימים הופיעו כאבי בטן ובחילות. בדיקת דם תקינה.
ביצעתי אוחטרה סאונד בטן- הכל תקין למעט פוליפ בכיס המרה בגודל 4 מ"מ וייתכן נוספים.
עוד נכתב- האונה הימנית בכבד מוארכת, מתאים ל-riedle lobe מומלץ מעקב בעוד 3 חודשים.
מאוד נלחצתי ולא הצלחתי למצוא על כך חומר באינטרנט מעבר לכך שזו צורה מוארכת של הכבד.
מה זה אומר? האם עליי לדאוג
תודה רבה מראש
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Riedel Lobe
פרופ` איתן מור11/02/2010קודם כל תרגעי. אונת רידל היא וריאנט אנטומי נורמלי במבנה הכבד. לגבי הפוליפ בכיס המרה כדאי מעקב אולטראסאונד בעוד 6 חד' לבדיקה אם יש שינוי בגודל, לרב אלו פוליפים שפירים ללא צורך בניתוח אלא אם הם מעל 6 מ"מ או שינו את גודלם. נראה שהמקור לכאבי הבטן הוא אחר ושזה עבר לך. תמשיכי להיות בריאה
בברכה,
פרופ' מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא חשוד בכבד בCT וב USערן10/02/2010
שלום רב
בן 36 י.ל.ד . מאוזן בדכ מטופל תרופתית בנורמיטן וטריטס BMI 35
באולטרסאונד כבד ב 2007 הודגם כבד שומני מאוד עם ממצא היפואקודני עם האדרה אחורית ימנית בגודל כ 2 סמ הופנתי לבדיקת CT שבוצע ביוני 2007 התוצאות הסננה שומנית דיפןזית בכבד ולא זוהו בלוטות לימפה מוגדלות בבטן, באגן או במפשעות.
הרופא אמר שכנראה מדובר באיזור לא שומני שנראה חשוד מאחר וכל הכבד שומני. נאמר לי להמשיך מעקב.
באולטרסאונד ב-מאי 2008 כבד בגודל תקין שוב ממצא ממצא היפואקודני עם האדרה אחורית ימנית בגודל כ-1.5 על 2.1 סמ נרשם בסיכום כי יכול להצביע על ממצא המתאים לאיזור שמור בכבד שומני.
ביוני 2009 US נוסף תוצאות : כבד בגודל תקין ממצא היפואקוגני ידוע בגודל 2.2ס מ תמונה סטטית לפי דעתי (המפענח) תמונה לא מתאימה לריקמה בריאה עם שומן מסביב יש לשקול המשך בירור
בביקורות 12.09 נשלחתי שוב ל CT פרוטוקול כבד מאחר ואזימי כבד ממשיכים לעלות ALT-98 AST-45 GGT-60 CPK-224
TRIG-189 CHOLES-128
ממצאי CT מהשבוע : הכבד במימדים תקינים צפיפותו 16HU לעומת 36HU בטחול הסננה שומנית בולטת.
קיים נגע היפרדנסי לעומת הכבד השומני בסגמנט 6 בקוטר 19ממ צפיפות הנגע לפני ההזרקה 36HU ןאיננו משתנה משמעותית לאחר ההזרקה- משמעותו איננה ודאית
לא אפרט את שאר התוצאות מאחר וזה ארוך אך כל השאר תקין כולל בלוטות לימפה רטרופריטונאליות וגם בסריקת האגן אין עדות להגדלת בלוטות איליאקליות או מפשעתיות.
לשאלתי : מה זה יכול להיות הממצא הזה שנראה שהוא סטטי מזה שנתיים אם אני לא טועה אותו גודל כל הזמן
כמו כן עלי לציין שהנני סובל מכאב עמום באיזור הבטן בצד ימין(כבד) מזה זמן רב , הרופא אמר שעם כבד שומני יתכן ולוחץ קצת אך שמתי לב שכולם כותבים שהוא בגודל תקין היתכן שעדין לוחץ? או שזה משהו אחר שקשור לממצא ?
אודה לתשובתכם והכוונה מה עלי לעשות.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצא חשוד בכבד שומני
פרופ` אלי צוקרמן10/02/2010ממצא כפי שתיארת ע"ר של כבד שומני עשוי להתאים להמנגיומה (גידול שפיר שכיח של כלי דם ) או אכן לאזור של focal fat sparing (אזור שמור מהסננה שומנית).כאשר הכבד שומני (בניגוד לכבד תקין) קשה לעתים באמצעי ההדמיה להפריד ביניהם. עצם העובדה שלא חל שינוי בגודל הממצא מספר שנים מעיד על היותו נגע שפיר. במקום בדיקות הדמיה כמו CT (קרינה מרובה) מציע בצוע בדיקת MRI עם הזרקת גדוליניום ודיכוי שומן שתענה על השאלה (קרוב לודאי באופן חד משמעי או בסבירות גבוהה) ללא צורך להתלבטות חוזרת ונשנית (בדיקת MRI הינה בדיקה ללא קרינה מייננת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח כריתת כיס מרהדואגת09/02/2010
אני אחרי ניתוח כריתת כיס מרה שעבר בהצלחה. מידי פעם אני משלשלת ופתאום היום הקאתי מיצי מרה. מה יכולה להיות הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלונות לאחר ניתוח כיס מרה
פרופ` איתן מור09/02/2010ראשית, חשוב מרווח הזמן מהניתוח אם זה היה בשבוע האחרון כדאי שתפני למנתח! אם זה מעל לטווח זמן זה כדאי שתפני לרופא המטפל שיפנה אותך לבדיקות כלליות כולל אולטראסאונד לאיזור הניתוח לבדוק אם יש צבר נוזלים באיזור אם זה מעל לחודש קרוב לודאי שהעניין לא קשור לניתוח ושוב תפני לרופא המטפל.
בברכה,
פר מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבאורח08/02/2010
אדם בן 53 הפטיטיס B עומס נגיפי 24500
כבד מגורגר לא נמצא חלבון מונוקלונלי וכרגע ממשיך בבדיקות אצל רופא מטפל
ברצוני לשאול האם במידה והרופא יחליט על מתן טיפול אפשר להעריך את יעילות הטיפול עבור חולה זה?
בנוסף Creatinine (B) עם ערך של 0.62 כאשר גבול תחתון הינו 0.67 מה הדבר אומר (היבנתי שמחשבים היום את זה אחרת ויכול להיות שזו הסיבה לרמה נמוכה)?
ודבר אחרון Coulter Remarks דיפרנציאל אומת מיקרוסקופית, מה זה אומר?
מודה לך מקרב לב ומברך על תרומתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום נגיפי מסוג B
פרופ` איתן מור09/02/2010שלום רב,
הכבד המגורגר רומז על מחלת כבד מתקדמת הדורשת מעקב רופא מומחה למחלות כבד באיזור המגורים. העומס הנגיפי מורה בנוכחות מחלת כבד מתקדמת מורה על הצורך במתן טיפול תרופתי אנטי-וירלי והתגובה מוערכת עפ"י הירידה בעומס הנגיפי. חשוב גם לבצע אולטראסאונד של הכבד לשלול נוכחות גידול-כל זאת יטפל המומחה למחלות כבד.
לגבי ערכי הקריאטינין והדיפרנציאל של הספירה -לא משמעותי לא לדאוג הבעיה הראשונה מצריכה את תשומת הלב.
בברכה,
פר' מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובד עצות: כבר שבועים וחצי חולהאורן31/01/2010
ד"ר שלום,
אני בן 39 ובריא בדר"כ.
אני חולה מזה כשבועיים וחצי עם כאבי ראש וחום גבוה (38.6 בערך) + זעת לילה מרובה.
סיבת המחלה טרם נמצאה אולם בבדיקות דם שערכתי התגלו ערכי GGT / GOT / GPT
גבוהים מאוד.
יש לי כבד שומני, ואני נוטל TESTOMAX 50 מ"ג X 1.5 ביום. בנוסף אני נוטל
אלטרוקסין 50 מ"ג ביום.
מה יכול להיות הגורם לכל זה?
תודה רבה,
אורן
ALKP-Alkaline Phosphatase: 145.8 (120-30) u/l
ALT (GPT): 534 (0-37) U/l
AST (GOT): 274 (0-37) U/l
GGT: 249 (0-55) U/l
Neutrophils %: 27.3 (40-75)%
Lymphocytes %: 56.9 (22-43)%
Basophils %: 2.4 (0-2)%
Neutrophils % confirm.: 28 (40-75)%
Atypical Lymphocytes %: 8 (0-5)%
C.R.P: 2.9 (0-0.5) mg/dl
CMV IgG: 138.2 AY/ml - POSITIVE
CMV IgM: Negative
EBV Ab.: POS EBNA IgG - EBV Past infection
Hepatitis A IgM: Negative
Hepatitis A - IgG: Positive
Hepatitis B Surface Ag: Negative
Hepatitis B Core Ab: Negative
Hepatitis B Surface Ab: >100 mIU/ml
Hepatitis C Ab(EIA): Negative
HIV Ab: Negative
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום והפרעה בתפקודי כבד
פרופ` אלי צוקרמן31/01/2010בד"כ הכבד "משתתף" כאשר יש מחלה זיהומית חריפה (ויראלית-שפעת או אחרת). לא ציינת את ערכי אנזימי הכבד אבל אם רמתם מעל 500 (AST או ALT) ההפרעה קשורה בדלקת כבד (הפטיטיס) ויש להתייעץ עם מומחה למחלות כבד. יכול להיות שמדובר המחלה ריקציאלית או דומה (מחלה זיהומית) הגורמת להפרעה באנזימי כבד ויש לבדוק גם בכוון זה. (האם אתה מתגורר בישוב כפרי או בקריות והאם יש כלב בבית?) יש לכך חשיבות בגורמי המחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותוספות
יוסי31/01/2010תודה על התשובה המהירה
כפי שרשמתי בהודעה תוצאות אנזימי הכבד:
ALKP-Alkaline Phosphatase: 145.8 (120-30) u/l
ALT (GPT): 534 (0-37) U/l
AST (GOT): 274 (0-37) U/l
GGT: 249 (0-55) U/l
ונשללה האפשרות שיש לי CMV, EBV, ו HIV
שאר תוצאות בדיקות הדם בהודעה המקורית.
מהי עצתך?
אני כבר אובד עצות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורן
פרופ` אלי צוקרמן31/01/2010מלבד הבירור הרכיל כדאי לבדוק לריקציה ול Q-fever. לעתים כדאי לשקול טיפול בדוקסילין אע"פ שאין תשובה מהבדיקות אולם יש כמובן צורך להתייעץ עם הרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן הריון וחשד לPSCקרן24/01/2010
שלום רב,
אני חולה מזה כ 15 שנה במחלת קרוהן (היום בת 31) במצב די יציב, ללא ניתוחים.
לאחרונה בעקבות מספר בדיקות (MRCP ו CT )הועלה חשד ל PSC...שני הרופאים שהלכתי אליהם שקשורים לשני בתי חולים אומרים כי יש חשד ל PSC.
ההרגשה נוראית כי לא יודעת מה יהיה ועם כל מה שקראתי באינטרנט שזה עוד יותר נורא.
נתנו לי אורסוליט ואמרו מעקב (יש גם אבנים בכיס המרה)
השאלה איך יודעים בבודאות?? האם קשה לאתר PSC..האם המצב יכול להגיע שאין??
מה הבדיקה שתאמר אם יש או אין??
ובנוסף ברצוני להיכנס להריון, ה אם יש סיכון בכך??
הדבר היחידי שאעלה חשד אצל הרופא זה שהALK הוא 160 למרות שכבר הרבה זמן הוא כך...מעל שנה...
מה לעשות כדי לדעת באופן וודאי והאם יש סיכוי להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSC
פרופ` אלי צוקרמן28/01/2010אכן PSC קשורה במקרים רבים למחלת קרוהן אולם מדובר במחלה עם ספקטרום רחב של ביטוי קליני, כלומר בחלק מבמקרים היא קלה ומתבטאת בעיקר בהפרעה בבדיקות המעבדה ללא כל סימפטומים. יחד עם זאת, מעקב חשוב מאחר וגם מחלה קלה עלולה להתקדם עם השנים.
האבחנה מתבססת על תסמונת קלינית (לא תמיד קיימים סימפטומים של גרד, צהבת, כאבי בטן או חום), הפרעות מעבדה ובדיקות דימות (MRCP או ERCP). אם מדובר בבדיקה אבחנתית אז MRCP הינה בדיקת הבחירה. אם יש צורך בהתערבות פולשנית (פתיחת היצרויות בדרכי המרה), יש צורך בביצוע ERCP שהיא פעולה פולשנית עם סיבוכים אפשריים.
הריון בהחלט אפשרי ב PSC אולם יש להוועץ עם רופא מומחה למחלות כבד המטפל בך ועם הגניקולוג לגבי הסיכון הספציפי אצלך ולהחליט על הגישה ואופן המעקב.
אין טיפול תרופתי שהינו ממש יעיל ב PSC אולם ייתכן שלאורסוליט יש ערך מסוים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמתספיר22/01/2010
הכתב מיכתב לא כול כך מובןי זה נראה הקולון היורד: פוליפים ביצצת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת
ספיר26/01/2010סליחה טעות רשום במכתב סעיפים ביצת.
זה קשור לשחמת?
האם זה מסוכן?
צריך להיות במעכב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחמת
פרופ` אלי צוקרמן28/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לדרליןרותי21/01/2010
שכנתי ידועה כסובלת ממחלת כבד, לאחרונה הופיעו אצלה דליות בקיבה עם דימום, היא החלה להשתמש בדרלין שגורם לה לקוצר נשימה שיעול יבש וטורדני. האם קיים תחליף לדרלין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרלין
פרופ` אלי צוקרמן28/01/2010אם מדובר בדליות בושט (אני מניח שבושט ולא בקיבה) אין תחליף תרופתי לדראלין. אם מדובר בדליות בקיבה, אין הוכחות שדרלין יעיל ממש למניעת דימום. בכל מקרה, אם יש חשד שהדרלין אכן הגורם למה שהזכרת ולא סיבה אחרת אי אפשר להמשיך בדרלין ואין לא ממש תחליף. אם הדליות גדולות ויש סכנה לדימום "מאיים" יש להוועץ עם הגסטרואנטרולוג המטפל בקשר לאפשרות של קשירה מונעת של דליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמתספיר21/01/2010
לבעלי יש שחמת בכבד רציתי לשאול אם תוכל לענות לנו אל תוצאות של של בדיקה שאו ביצע קולונוסקופיה.
חלחולת:טחורים (ורידים מורחבים)מה הכוונה ורידם מורחבים?
סיגמואיד:סעיפים.הכתב לא מובן במכתב
הקולון היורד:סעיפים ביצצת .רופאת המשפחה אומרת שזה נקודות שחורות בעלי לא כול כך הבין אותה איזה נקודות שחורות אלו? במכתב יש ציור של המעי הגס ויש אליו נקודות האם תוכל להסביר לנו מזה?
האם זה קשור לשחמת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת
פרופ` אלי צוקרמן28/01/2010לא הכל ברור אבל טחורים : הכוונה אכן לורידים מורחבים שעלולים לגרום לכאב ודימום רקטלי.
סעיפים: מדובר ב"כיסים" קטנים שנוצרים בדופן המעי הגס שהם כשמם הסתעפויות של חלל המעי הגס. לעתים גורמים לדימום או נוצרת דלקת וזיהום שלהם (diverticulitis ).
בעוד טחורים עלולים להיות קשורים לשחמת, סעיפי המעי הגס אינם קשורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pscד20/01/2010
psc (ידוע כ25שנה) כרגע עם עליה בתפקודי הכבד ggt got gpt ובמרקים ca19-9
ו mrcp שמראה מצב מתקדם של המחלה עם אי יכולת לעבור אי אר סי פי.
ברקע הפטיטיס c שטופל באינטרפרון אך pcr שלילי.
כרגע אני מתפקד בחיי היום יום אך עייף.
שאלותיי הן :
האם יכול להיות מוות פתאומי/מהיר או שזה הדרגתי?
האם יש מספיק זמן להגיע להשתלה?
תודה דן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSC
פרופ` אלי צוקרמן28/01/2010PSC אינה מחלה שמתים ממנה באופן פתאומי. ההחמרה אם קיימת בד"כ הדרגתית ויש מספיק זמן לטפל בסיבוכים: אי ספיקת כבד, צהבת וזיהומים בדרכי המרה. הסיבוך הנוסף קשור בהופעת סרטן דרכי המרה (כולנגיו-קרצינומה). מעקב קפדני (US ולעתים CT ו MRI ובדיקת רמת המרקרים) בעל חשיבות לגילוי מוקדם. עליה של המרקר CA 19-9 לא בהכרח מצביעה על הופעת ממאירות ועשויה להיות קשורה בהפרעה כולסטטית (עמדון מרה) גוברת.
כל אלה והערכה ע"י רופא הכבד המטפל יסייעו בתזמון ההשתלה אם יהיה צורך בעתיד. סילוק הנגיף (הפטיטיס C) ע"י טיפול הוא הישג עצום בחשיבותו בנוגע להשתלה עתידית אפשרית. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ד28/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק בריאות והצלחה
פרופ` אלי צוקרמן31/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה ושאלה נוספת
ד31/01/2010היום קיבלתי תוצאה של ה rna quan קטן מ600 (<600) מה זה אומר?
דן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהHCV+PSC
פרופ` אלי צוקרמן01/02/2010שאין נגיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאה מעודדת תודה רבה
ד01/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראה תשובתי
פרופ` אלי צוקרמן03/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת שתי זריקות של פגסיס -יוליהיוליה18/01/2010
פרופ' צוקרמן שלום,
אני מטופלת נגד היפטיטיס סי כבר תשע חודשים בזריקות פגסיס פעם בשבוע וכדורים קופוגוס 5 יח' ביום.- הטיפול הוא לשנה במקרה שלי...בבית חולים כרמל בחיפה..ותגובה לטיפול היא מעולה...זאת אומרת וירוס בדם לא נמצא כבר מחודש שלישי של הטיפול, ומחודש שישי של הטיפול גם כן שלילי...ישנה ירידה חדה בהמוגלובין וכדוריות דם לבנות ואדומות עקב הטיפול....כשהמוגלובין היה 8.9 הרופאה המטפלת הורידה לי מינון של קופוגוס ל-4 כדורים ביום ואז המוגלובין קצת עלה ל- 9.2.
לאחרונה התנפחו לי הפנים באיזור עיניים נפיחות קשה והמוגלובין עוד הפעם ירד ל-.8.6 אז בביקור אחרון אצל הרופאה היא הורידה לי שתי זריקות של פגסיס.....על מנת שהגוף יתאושש. אחרי הורדה במינון הזריקות המוגלובין חזר ל-9.1 ותפקודי כבד שעשיתי לאחרונה יצאו טובים..got-23,gpt -11
בגלל שהפסקתי שתי זריקות אחרונות הפנים שלי חזרו לנורמה...עכשיו הרופאה בחו"ל לפני שהיא נסעה היא אמרה לי שאם הכל בסדר ניתן לחזור לטיפול בזריקות...שלחתי אתמול למרפאת כבד בבית החולים בדיקות דם אחרונות שלי..ומחכה לתשובה...המזכירות במרפאה אמרו לי שיראו לך את התוצאות..ועדיין אין לי תשובה..האם ניתן לחזור לטיפול הרגיל...
הודה לך על תגובה מהירה,
תודה
יוליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוליה
פרופ` אלי צוקרמן19/01/2010כפי שנמסר לך ע"י מתאמת המחקר והחות לאחר התייעצות עמי. ההוראות מדויקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

