מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ערכי GPT גבוהים?חוה18/07/2010
שלום רב.
באפריל השנה היה ערך ה GPT בסביבות ה 40 ואילו בבדיקה נוספת
בשבוע שעבר נמדד 47.
בזמן האחרון אני חשה בסחרחורות קלות ותדירות אם כי קשה לי
להאמין שיש קשר.
בת 57 בריאה ללא עודף משקל ועוסקת בספורט.
כולסטרול 229 אבל ערכי ה LDL וה HDL תקינים.
האם יש ממה לחשוש ומה הלאה?
תודה
חוה
הפטיטיס A לפני כ 25 שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי GPT גבוהים
פרופ` אלי צוקרמן19/07/2010כמו בתשובותי למקרים קודמים דומים: מדובר בעליה קלה בלבד. יש סיבות רבות כולל כבד שומני, מחלות ויראליות, ועד ויש לבצע בירור מקובל אם ההפרעה נמשכת. מאידך, עלית GOT ולעתים GPT קשורה בפעילות גופנית אינטנסיבית ויש לחזור על הבדיקה (בצרוף לבדיקת LDH ו CPK -אנזימי שריר) לאחר מספר ימים של מנוחה או לחילופין, GOT ן GPT ביום של הפעילות הספורטיבית על מנת לודא שמקור האנזימים אינו שרירי. בכל מקרה יש לבצע הברור אבל נראה שאין מקום לדאגה במקרה שהבירור שלילי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה רבה , פרופ' צוקרמן. להשלמתלימור18/07/2010
התמונה, מצ"ב רשימת ערכים של ALT בבדיקות דם במשך 10 שנים:
התמונה אני מצרפת ערכים של ALT בבדיקות דם במשך 9 שנים האחרונות.
15/7/01 33
26/11/02 32
25/7/04 16
26/1/05 39
20/9/05 25
26/3/06 43.1
17/12/06 32.2
15/7/07 25.5
28/11/07 32
10/06/08 23
30/04/08 21
11/05/10 25
שוב המון תודה ,
לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתך הסליחה על כפל ההדפסה.
לימור18/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץשרון17/07/2010
אנו מעוניינים ללהגיע ליעוץ אצל פרופ' בוינובר. שאלתנו היא האם תוצאות של בדיקות דם אחרונות של תפקודי כבד ושקיעת דם מ-15.6.10 מספיקות או שכדי לעשות בדיקות חוזרות בסמוך לפני י הגעה ליעוץ.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון
פרופ` אלי צוקרמן18/07/2010הייתי מציע לשאול את פרופ' בוינובר. הפורום לצערי לא יוכל לענות על שאלה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספת לגבי בן 13לימור14/07/2010
בני בן 13 וגם אצלו, במשך שנים יש ערכים גבוליים של אנזימי הכבד.
לאחרונה עשה אולטרסאונד בטן עליונה והתגלה כבד במרקם שומני.
הוא סובל מעודף משקל (גובה 1.62 , משקל 70 ק"ג).
כמו כן , סובל מריבוי גזים, יציאות די מרובות, לעיתים תקינות, לעיתים שלשוליות.
מצרפת תוצאות בדיקות תפקודי כבד מלפני כמה חודשים:
Protein Total (B) 8.30 g/dl 5,70 - 8,00 .(..........)*
Albumin (B) 4.70 g/dl 3,70 - 5,80 .(....*.....).
ALKP-Alkaline Phosphatase 216.00 u/l 42,00 - 362, .(....*.....).
ALT (SGPT) 41 U/l 0,00 - 28,0 .(..........)*
AST (GOT) 38.50 U/l 9,00 - 25,0 .(..........)*
Ferritin 52 ng/ml 17,00 - 105, .(...*......).
Vitamin B12 345 pg/ml 211 - 911 .(.*........).
170 pg/ml-מ ןטק :רסוח
170-211 pg/ml :םייניב יכרע
========
כרגע התחלנו יעוץ דיאטטנית ומשתדלים ליישם תזונה בריאה.
האם יש מקום לדאגה מבחינת הכבד השומני אצל נער בן 13 ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וכמובן שכחתי להודות מראש למשיבים :)
לימור14/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלימור
פרופ` אלי צוקרמן18/07/2010ההפרעה הינה קלה והפיכה לאחר הורדת משקל, דיאטה דלת פחמימות ופעילות גופנית כך שאיני רואה סיבה לדאגה. יחד עם זאת אין לזלזל בכבד שומני לאור העובדה שללא נקיטת האמצעים שהוזכרו, בחלק מהחולים עלולה להתפתח במשך השנים מחלת כבד משמעותית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה בתפקודי הכברלימור14/07/2010
אני בת 42, בריאה בד"כ , למעט יתר לחץ דם עבורו אני מטופלת.
בבדיקות דם לפני 11 שנה, התגלו ערכים מעט מוגברים של אנזימים ALT ו- ALKP . ביצעתי אולטרסאונד של בטן עליונה והתוצאות היו תקינות לחלוטין.
עם זאת, מדי כמה זמן (אני עורכת בדיקות כלליות פעם בשנה), היו ערכים טיפה גבוהים בעיקר של ALT. כל בדיקות האולטראסאונד שעשיתי בעקבות כך היו תקינות לחלויטין.
מצרפת תוצאות בדיקות תפקודי כבד שעשיתי לפני כחודשים:
Bilirubin Total 0.60 mg/dl 0,30 - 1,20 .(..*.......).
Bilirubin Conjugated 0.10 mg/dl 0,00 - 0,20 .(....*.....).
Bilirubin Unconjugated 0.50 mg/dl 0,20 - 1,20 .(..*.......).
תבשוחמ האצותה
ALKP-Alkaline Phosphatase 120.00 u/l 30,00 - 120, .(.........*).
ALT (SGPT) 25 U/l 0,00 - 31,0 .(.......*..).
AST (GOT) 24.10 U/l 10,00 - 31,0 .(......*...).
GGT 67.50 U/l 0,00 - 38,0 .(..........)*
==============
מציינת שמדי פעם יש מיחושים בצד ימין של בטן עליונה, תופעה שנמשכת שנים.
רציתי לשאול האם יש סיבה לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימור
פרופ` אלי צוקרמן18/07/2010עליה קלה ב ALT מקורה ברוב המקרים בכבד שומני גם אם לא נראה באולטרסאונד. יש גם סיבות אחרות כמו מחלות ויראליות כרוניות, השפעת תרופות, מחלות מטבוליות ועוד, כך שהבירור חייב להתבצע ע"פ נוהל מקובל. בכל מקרה, התוצאות שציינת מראות בדיקות תקינות לחלוטין למעט GGT . אם ההפרעה הינה עליה ב GGT בלבד אין לכך משמעות. בכל מקרה לא נראה שיש מקום לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערך ALT-GPT גבוה בבדיקת דםחיים14/07/2010
שלום
לפני כחדשיים התגלה לי ערך 67 (בד"כ הערכים היו 20)
כעת בבדיקה חוזרת הערך היה 73
כל שאר הערכים תקינים (אני במעקב מזה כשנתיים עקב ברזל נמוך)
אני מטופל מזה כ 4 חודשים בכדור אסטו (ציפרלקס)
כמו כן לפני כ 3 חודשים נפגעתי בברך ומתחתי רצועה.
תודה,
חיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה ב ALT
פרופ` אלי צוקרמן18/07/2010הפרעה מסוג זה שכיחה וסיבותיה רבות כאשר השכיחה שבהן היא כבד שומני. בכל מקרה סיבות אחרות כוללות תרופות, מחלות ויראליות ועוד. יש לבצע בכל מקרה בירור כמקובל ע"פ הנוהל הכולל בדיקות דם ואולטרסאונד. בכל מקרה, אם זו ההפרעה היחידה והיא יציבה, ניתן להמשיך הטיפול בציפרלקס תוך מעקב של בדיקת דם כל 3 חודשים
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מעבדהגלי13/07/2010
שלום רב,
ילדתי בת 7. משקל 30 ק"ג, גובה 1.25.
בבדיקת דם נמצאו הערכים הבאים מחוץ לטווח הנורמה.
Got-Ast 48
Gpt-Alt 43
Eos-8.5
האם יש מקור לדאגה.
הילדה לא הייתה חולה בחצי שנה האחרונה. פעילה ולאנראים עלייה כל סימני מצוקה.
נוטלת קונצרטה 36 מ"ג. האם יש קשר? האם יש מקור לדאגה?
אודה לך על תשובה מהירה. תודה אמא מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בתפקודי כבד בילד
פרופ` איתן מור13/07/2010על פניו נראה שאין קום לדאגה - מדובר על ערכים בגבול הנורמה. רצוי לחזור על הבדיקות בעוד 3 חד'.
בכל מקרה היות והפורום אינו מנוהל ע"י רופאי ילדים מומלץ לפנות לרופא ילדים ואם הוא מודאג הוא יפנה אותך לרופא גסטרו-ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות
גלי13/07/2010אני מודה לך על התשובה המהירה. גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בכבדסיגל12/07/2010
לאחר בדיקות חוזרות גילו לבעלי סרטן בכבד
סיכום ה-MRI מספר ממצאים בכבד עם האדרה היקפית רציפה בפאזה העורקית חשודים לנאופלזיה.
בסגמנט 6 רושם של טרומבוזיס של הסעיף האחורי של הוריד הפורטלי הימני עם הפרעה
בפרפוזיה. האם יש טיפול או מקום לדאגה מודה לך סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הכבד
פרופ` איתן מור12/07/2010
שלום סיגל,
סרטן הכבד מופיע בד"כ בחולים עם מחלת כבד כרונית. אם מדובר אכן בסרטן כבד ראשוני מסוג הפטומה הרי מספר רב של מוקדים ו/או חדירה לכלי הדם הם סימנים לא כל כך טובים .
חשוב עם זאת להגיע למומחה בתחום בכדי שיבדוק את החולה ויעבור על הצילומים (ולא רק התשובה).
זהו תחום עיסוקי אך את יכולה לפנות לכל מומחה בניתוחי כבד המתמצא גם בהשתלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
סיגל13/07/2010לפרפסור מור
תודה רבה, בע"ה בתחילת שבוע הבא אנו אמורים לקבל
את החומר ואני אצור איתך קשר תודה סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהוליזםדנית12/07/2010
מה קורה במקרה של אנשים שהכבד שלהם נהרס משמעותית בעקבות אלכוהוליזם? האם עושים השתלה במקרה כזה? (באופן כללי, אני יודעת שכל מקרה לגופו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלה למחלת כבד מאלכוהול
פרופ` איתן מור12/07/2010שלום דנית,
בחלק השני של שאלתך קבעת את התשובה, אך כללית השתלת כבד לא מבוצעת לחולה פעיל מבחינת שתיה. בהרבה מרכזי השתלה נדרשת "תקופת יובש" של כ 6 חד'. כמו-כן , חשוב שלחולה תהיה מערכת תומכת משפחתית בכדי למנוע חזרה לשתיה ושהחולה יקפיד לקחת את התרופות למניעת דחיה לאחר ההשתלה.
כל מועמד להשתלה עובר פרט להערכה הרפואית גם הערכה פסיכוסוציאלית שלה משקל כבד בהחלטה אם להשתיל או לא להשתיל חולי כבד על רקע אלכוהול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח תוצאות תפקודי כבדאמיר06/07/2010
שלום רב,
בבדיקה שגרתית של תפקודי כבד התקבלו התוצאות הבאות:
ALT - 73
AST - 45
ALK.PHOSPHAT - 73
HDL - 30
LDL - 119
CHOLESTOROL - 189
TRIGLYCERIDES -195
בן 34, גובה 181 משקל 98. שומן בעיקר באזור הבטן.
לא שותה אלכוהול בכלל, יחד עם זאת, לפני הבדיקה צרכתי במשך מספר ימים כדורים כנד הצטננות (בנוסף לכדור נגר אלרגיה מסוג טלפסט)
אשמח לשמוע את חוות דעתך לגבי הנתונים , כמו כן, המלצה לגבי המשך הטיפול.
האם יש קשר בין הנתונים לבין התרופות שצרכתי?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד
פרופ` אלי צוקרמן12/07/2010ההפרעה הינה הפרעה קלה ויש לברר אם חדשה (במידה ויש בדיקות קודמות תקינות). במידה והיית מצונן באותה תקופה רצוי לחזור על הבדיקה. אם תקינה , קרוב לודאי ההפרעה ע"ר זיהום ויראלי חולף. אם נמשכת , יש לבצע בירור מקובל כאשר האפשרויות כוללת כבד שומני, מחלת כבד ויראלית (הפטיטיס B או C ועוד). יש לפנות לרופא המטפל לצורך הבירור במידה וההפרעה נמשכת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בכבד ובכיס מרהקרן04/07/2010
שלום רב,
גילו אצל אבא שלי סרטן בכבד בשלבים מתקדמים, משמע לא ניתן לנתח .
הציעו לאבא שלי לעבור כימוטרפיה .
רצינו לדעת האם ישנו טיפול ניסיוני או חדשני שניתן לעשות בין עם זה פרטיובין עם זה בשיתוף עם בי"ח.
ואפילו בחו"ל.
שמענו על טיפול ייחודי המתבצע בבזל, בהזרקת חומרים רדיו אקטיבים לגוףבהפרשי זמן של 3 חודשים בין כל טיפול. האם אתה מכיר טיפול מסוג זה?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בכבד
פרופ` איתן מור04/07/2010אין טיפול כמותרפי יעיל לסרטן כיס המרה או דרכי המרה (כולנגיוקרצינומה). קיימים טיפולים ניסיוניים חדשניים במסגרת מחקר. כדאי להתיעץ עם אונקולוג מומחה לגידולי כבד (דר שטמר למשל בבי"ח בילינסון). יש אפשרות גם לצנטור טיפולי עם חומר רדיואקטיבי- איטריום אך גם טיפול זה מותאם לחולה ורצוי להתייעץ עם האונקולוג. טיפול זה נעשה בארץ במסגרת פרטית (אסותא) ואינו כלול בסל השירותים של הקופות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות בכבדסיגל04/07/2010
לאימי היה סרטן השד ועבר לה גרורות לכבד ולעצמות והרופא שלה נתנה לה כדורים לעצור את המחלה האם ניתן לעשות עוד משהו?
איזה פרופסור באיזור המרכז ניתן להתיעץ ששייך לקופת חולים מכבי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד גרורתי
פרופ` איתן מור04/07/2010היעוץ צריך להיות יעוץ אונקולוגי של רופא אונקולוג מומחה לסרטן השד. בכל בית חולים שלישוני (רמבם, שיבא, בילינסון, הדסה, סורוקה ואיכילוב) יש רופא כזה. אין לי את רשימת המומחים של מכבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאוששות אחרי דלקת לבלב חריפהגיא01/07/2010
שלום !
סבי כבן 82 חווה דלקת חריפה בלבלב, לפני כ-3 שבועות. מאז ששוחרר מבית-החולים סובל מעייפות ותשישות. שאלתי היא, האם פרק זמן זה של התאוששות הוא תקין. אם כן כמה זמן להערכתך זה יכול להימשך? (האדם היה בריא לפני הדלקת, והיא נגרמה ע"י אבני המרה).
תודה מראש גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת לבלב
פרופ` איתן מור01/07/2010זה לא מפתיע שסבך עדין סובל מחולשה ועייפות. דלקת הלבלב היא מחלה קשה. לגיל, האשפוז בבית החולים והצום הממושך גם לו יש השלחות. אם הוא היה בריא קודם לכן יש סיכוי טוב שאט אט יחזור לאיתנו - דבר שיכול לקחת וד 3-4 שבועות. בד"כ ההמלצה במקרים אלו של דלקת הלבלב הנגרמת ע"י אבני מרה היא לעבור ניתוח לכריתת כיס המרה בטווח של כחודש וחצי חודשיים לאחר ההתקף. לגבי סבך, לאחר שהתאושש אם אינו סובל ממחלת לב או מחלרת ריאות אין כל סיבה שלא יעבור ניתוח שלמרות גילו . כדאי יהיה לחזור על אולטאראסאונד של כיס המרה ודרכי המרה וכן בדיקות דם לפני הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- hepatic hemangiomaandrea01/07/2010
i have two hepatic hemangiomas, one 5cm and the other 1 cm large. i have had hormonal treatment for getting pregnant, at that time i didnt know i had hemangiomas. now i want to cocieve again with the same method. my doctor said, it may grow but it has no danger. ive been reading a lot of things on the internet and im scared. does any one been i the same condition? should i concive? im about to start ivf very soon.thank you
you can answer me in hebrew, i live in mexico and dont have mikledet in hebrew.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר hepatic hemangima
פרופ` אלי צוקרמן01/07/2010Hepatic hemangioma is a benign tumor which is never transformed to a malignant on. In the vast majority of cases there is no need for any intervention even in much larger hemangiomas than yours. Usually, hemangiomas are not affected by estrogens (unlike other hepatic tumors as FNH and adenomas) and therefore there is no association between hormonal treatment and hemangiomas. In very few cases there are estrogen receptors in the cells of the hemangioma and they can enlarge a bit during pregnancy. In any case, there is no problem or contra-indication for the usage of contraceptives as well as hormone therapy used for IVF , especially with hemangimas of that size (not "giant" hemangiomas
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהthank you and another cuestion
andrea01/07/2010is there a danger of rupture of the hemangioma as the fetus grows?
alfei todot!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהhepatic hemangioma
פרופ` אלי צוקרמן04/07/2010there is some risk of bleeding with direct trauma especially with "giant" or very large hemangiomas. However, with the hemangioma you described there is no risk of bleeding due to fetal growth. Such an enevt is extremely rare.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכבדלאה30/06/2010
בת 61 בריאה בדר"כ.
הייתי אצל הרופא לאחר תלונות על כאבים בצד.
לאחר אולטרסאונד אלה התוצאות-
אונה ימנית של הכבד הודם
תהליך אקוגניי 19 ממ גודלו
המנגיומה ?
(ללא שינוי מבדיקות קודמות)
כיס מרה הודגמה אבן 7 ממ גודלה.
כליות תקינות.
אשמח באם תסבירו לי מה זה אומר?
האם יש טיפול? כמה חמור אם בכלל המצב?
תודה רבה,
לאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בכבד
פרופ` איתן מור30/06/2010אם הנגע ללא שינוי בהשוואה לבדיקות קודמות (תלוי כמה זמן קודם לבדיקה הנוכחית) הרי קרוב לודאי מדובר בנגע שפיר. קשה לדעת את טיב הנגע על סמך בדיקת אולטרסאונד. במטרה לברר טוב יותר את טיב הנגע יש לבצע CT טרי פאזי (אם אין הפרעה בתפקוד הכליה) או בדיקת MRI .
בכל מקרה רצוי שתבדקי ע"י מומחה למחלות כבד
בברכה
פרופ' איתן מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

