פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הצילו- דחוף תרגיעו אוטי הפטיטס אוטו
    חדוה
    20/08/2010

    אני לחוצה.
    קראתי דברים מפחידים בנושא הפטיטס אוטואמיוני.
    אני לוקחת אימוראן.
    עברתי ביופסיה וכתוב aih שלא ממש אובחן.
    תסניני דלקת תאי אל דפנות מרה בינונים
    סוכמה septal bile duct damage עם פיברוסיס with mixesed inflamation

    הרופא בהדסה אמר לי שלא מסוכן.
    אבל לפי מה שקראתי ממש נלחצתי הנתונים ממש מדאיגים.

    תרגיע אותי בקשה.......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס אוטואימונית

    פרופ` איתן מור
    22/08/2010

    הפטיטיס אוטואימונית היא מחלה כרונית איטית ומגיבה יפה לטיפול בסטרואידים ואימורן. לפי הביופסיה הפגיעה בכבד אינה חמורה ותמשיכי את המעקב בהדסה- יש לסמוך על הרופאים שם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרכי הדבקה צהבת B2112
    לילי +תודה
    19/08/2010

    בן זוגי נשא של צהבת B
    האם נתן להדבק מבן זוג שהוא נשא צהבת B על ידי נשיקות צרפתיות?
    האם נתן להדבק על ידי סקס אורלי בלי שתהיה שפיכת זרע בפי האשה?
    במידה ומקבלים חיסון לצהבת B ו בדיקת דם מראה שיש נוגדנים במידה מספקת, האם אז ניתן לקיים מגע מיני עם נשא צהבתB ללא קונדום ולא להדבק בצהבת B ?המון ,המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דרכי הדבקה צהבת B2112

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס B

    פרופ` אלי צוקרמן
    19/08/2010

    ההדבקה בנגיף הפטיטיס B היא פראנטראלית כלומר ממגע של נוזלי גוף (דם , זרע) עם כלי דם (וריד, פצע פתוח, רירית פצועה וחשופה ). אם אין פציעה של רירית איברי מין או שפתיים והיא לא חשופה אז הסיכוי להדבקה אפסי בנשיקה או מין אוראלי עם או ללא שפיכת זרע. לאחר קבלת חיסון יש לבדוק נוגדנים ואם אכן התפתחו אין סכנת הדבקה ביחסי מין ללא קונדום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    לילי +תודה
    18/08/2010

    אני בת 50 .כנראה שחליתי בעבר בצהבת B בלי לדעת .הרופא אמר שיש לי נודגנים יותר מ1000( הרבה שנים יש לי אותה רמה של נודדנים). ושאיני נשאית אין לי האנטיגן ואני לא מדבקת ושיש לי חיסון.
    הכרתי חבר שהיה כנה אתי וספר לי, שהוא חלה בעבר גם בלי לדעת ובמקרה גלו שהוא חלה בצהבת B .לרוע מזלו הוא הפך לנשא אך הוירוס נמצא אצו בטיטר נמוך .הוא לא מקבל טיפול. אין לו בעיות בגלל זה ,והוא במעקב תמידי.
    שאלתי במידה ואנו מקיימים יחסים ללא קונדום ,האם זה בעייתי בשבילי ,שאני יש לי כבר נוגדנים לצהבת B ?תודה על העזרה!!!!פתח בחלון חדש הדפסת ההודעה הוספת תגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס B

    פרופ` אלי צוקרמן
    19/08/2010

    ברמה של נוגדנים (anti HBsAb) > 1000 אין סכנה של הדבקה ביחסי מין ללא שימוש בקונדום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולטרסאונד כבד
    יעל
    17/08/2010

    שלום לכם אתמול עברתי בדיקת אולטרסאונד בטן עליונה

    ורשום לי בכבד

    כבד - אינו מוגדל , מרקם שומני,מגורגר בתוך אונה ימנית נצפה תהליך היפואקוגני, מוצק עם התנזלויות
    קוטר כ - 5.1 ס"מ , נא המשך ברור ע"י C.T תלת פאזי בהקדם לכבד.

    הזמנתי תור לגסטרו המפנה ולרופא המשפחה

    בנתים רציתי לדעת את דעתכם בנושא
    התשובה הזאת שלילית ?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אולטרסאונד כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גוש בכבד

    פרופ` איתן מור
    17/08/2010

    בכדי לענות על שאלה זו רצוי באמת לקבל יותר מידע כולל : הגיל, תשובת בדיקות דם לתפקודי הכבד, אלפאפטופרוטאין וכמובן ה CT.
    עם זאת אם הגוש מכיל איזוירים נוזליים יש סיכויים טובים שמדובר בגוש שפיר מסוג המנגיומה.
    אני מניח שרופא הגסטרו ימשיך בבירור זה בכל מקרה אשמח לייעץ לאחר ביצווע הבדיקות הנ"ל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי חודשיים של התמדה בטיפול
    RustCag
    12/08/2010

    שלום.
    אני בת 21 ואובחנתי כחולת היפוטיטיס סי לפני 7 חודשים.

    למרות שתפקודי הכבד הראו שמצבו מצויין החלטתי להתחיל את הטיפול ברבטול ופאג אינטרפרון.
    לאחר חודשיים בלבד של התמדה מוחלטת בטיפול, הפסקתי לקבל אישור תרופתי מן המוקד.
    לא נאמר לי מדוע אף שנשלחו אליהם בקשות רבות מן הרופא המטפל שלי וטלפונים רבים מרופאת המשפחה, הכל הוביל לתשובה אחת שעליי לשלוח אליהם בקשה (?).

    כעת, 5 חודשים אחרי דומיה וחוסר מענה על שאלותיי, גסטרואנטרפולוג בדק את בדיקות הדם שלי ואמר שכנראה האישור הופסק מכיוון שלפני הטיפול, מדד הווירוס עמד על 0.0890, וכעת הוא על יותר מ90 אלף, ועל כן זו היא הוכחה לכך שהטיפול לא עובד.
    כפי שהבנתי, לאחר שלושה חודשים של טיפול בודקים את המדד ואם הטיפול לא עובד אז מפסיקים אותו. לא הגעתי לחודש השלישי...

    יש לי בעצם שתי שאלות:

    א. המשקל שלי תקין, רמת הוירוס היה נמוך, הכבד נראה תקין, ועברתי לחיים בריאים יותר: לא שותה אלכוהול, ואוכלת אוכל בריא יותר. מה אם כך יכולה להיות הבעיה?

    ב. מדוע הופסק האישור ממוקד אישורי התרופות אחרי חודשיים בלבד?

    אני מצטערת על הודעה ארוכה כל כך אבל אני בקושי מקבלת תשובות מכל גורם אחר,
    הייתי גיבורה והתמודדתי עם תופעות לוואי קשות מאוד ואף הזרקתי לעצמי את הזריקה.
    זה לא קל לחלות בגיל כזה כשעליך לפרנס את עצמך בעבודות מלצרות (2! בבת אחת).
    כעת לפתע אסור לי לרפאות את עצמי ולאט לאט אני מאבדת תקווה.

    אשמח לקבל תשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהפטיטיס C

    פרופ` אלי צוקרמן
    15/08/2010

    אי מבין שמדובר בגנוטיפ 1 גם אם לא ציינת זאת. אכן הקביעה הסופית להפסקת טיפול היא לאחר 12 שבועות אולם אם לאחר חודשיים אין כל תגובה אז המשמעות היא דומה ואין טעם להמשיך את הטיפול. גם אם את לא שותה אלכוהול ומשקלך תקין (סיבות הקשורות בחולה), ישנן סיבות הקשורות בנגיף עליהן אין לנו שליטה ובחלק מהמקרים אין תגובה לטיפול. אם הטיפול נלקח כפי שצריך ללא "פספוסים", מציע לחכות על מנת להיכלל במחקרים עם תרופות חדשות בנוסף לטיפול הקיים שמשפרות את התגובה באופן ניכר או לחכות עד שיושרו תרופות חדשות (לא לפני 2012).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש טיפול לסרטן הכבד
    jo
    09/08/2010

    מכיר אדם שיש לו את המחלה הזאת .
    נאמר שיש שלושה מוקדים של גרורות בכבד ,מדובר באדם צעיר.
    שרק לאחרונה לפני כמה חודשים גילו שיש קרישי דם ולפני כחודש אמרו
    את האבחנה .
    האם יש טיפול? מהו? והאם יוצאים ממחלה כזו?
    מה זה בדיוק המחלה הזאת בכבד ? כיצד היא מגיעה?
    והאם זריקה של סרטן מומת כזה כמו נסיוב נוסה בטיפול ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש טיפול לסרטן הכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות בכבד

    פרופ` איתן מור
    09/08/2010

    יש להבדיל בין סרטן ראשוני בכבד לסרטן גרורתי שהמקור שלו מחוץ לכבד. מהאינפורמציה שמסרת קשה לתת מידע נוסף או עיצה טיפולית. במקרים אלו יש לפנות לאונקולוג (רופא המטפל בסרטן) ולהביא אליו את כל המידע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד
    טלי
    08/08/2010

    שלום,
    שאלתי היא האם הצטננות (קצת כאבי גרון, אף סתום) יכולה להשפיע על תפקודי הכבד ולהוביל לתפקודי כבד גבוהים מהנורמה בתוצאות של בדיקות דם?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד

    פרופ` איתן מור
    08/08/2010

    תפקודי הכבד עלולים לעלות מעל הנורמה במספר מחלות וירליות כמו EBV CMV אך נדיר שיעלו כתוצאה מהצטננות קלה. יתכן והסטיה היא קלה בלבד וסביר יותר שנובעת מסיבה אחרת שכיחה יותר כמו למשל כבש שומני. ממליץ לחזור על תפקודי הכבד בעוד שבועיים ואם עדין גבוהים לבצע אולטראסאונד של הכבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות בכבד
    דניאל
    07/08/2010

    שלום לפני כ10 שנים התתגלה להיא סרטן בכליה מסוג קרצניומה הוא עבר קריטת כלייה ולאחר כ2 גילו שיש לו גרורות של קרצניומה בכבד שעברו מהכלייה ואיי אפשר לנתחח עברו כעשר שנים שאנו חיים אם זה והוא עשה רק טיפולים טבעיים בטענה שאין טיפולים לאחרונה הכאבים התחזקו והוא עשה סי טי שהראה שהכבד גדל פי שלוש מכל אדם ולוחץ לן על הריאות אנו מטופלים אצל רופאים מהדסה שאומרים שעדיף לנו לא לגעת בזה לאחרונה שמענו שיצאו כמה טיפולים אם תוכל לייעץ לנו לאן לפנות או האם יש אפשרות כלשהיי לנתחו כי כרגע המצב לא מאפשר לנו להמשיך כככה .תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרורות בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות בכבד

    פרופ` איתן מור
    08/08/2010

    סיפור המחלה נשמע קצת מוזר 10 שנים של מחלה גרורתית זל סרטן הכליה זה נדיר. אם אתה מטופל בהדסה קרוב לודאי שקיבלת יעוץ מקצועי ברמה גבוהה ואני לא בטוח שיש אכן מה להוסיף. יתכן והנגעים בכבד אינם קשורים לנגע בכליה כמו לדוגמא גידולים נוירואנדוקרינים. כדאי להתייעץ עם כירורג כבד או מומחה למחלות כבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרומת איברים
    ליהי
    05/08/2010

    שלום דוקטור, אני בת 14 ואני מעוניינת לתרום.זה אפשרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרומת איברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרומת איברים

    פרופ` איתן מור
    08/08/2010

    כל הכבוד לנכונות.
    לידיתך תרומת איברים נעשית רק במצב של מוות מוחי ( הפסקת כל תפקוד של גזע המוח והעדר אספקת דם למוח). מובן שאני לא מאחל לאף אחד שיגיע למצב זה אך אם חס וחלילה קורה דבר כזה ניתן בקלות יותר לפנות למשפחה בבקשה לתרומה באדם שחתם על נכונותו לתרום איברים לאחר המוות ע"י חתימה על כרטיס אדי. החתימה אינה מהווה אישור להשתמש באיברים צריך בנוסף את הסכמת המשפחה.
    חתימה על כרטיס אדי נעשית מעל לגיל 18 אם כי ישנה אפשרות לחתום על כרטיס בגיל צעיר יותר - לצורך זאת יש לפנות לאגודת אדי במרכז הלאומי להשתלות.
    תרומה אחרת היא תרומה של אחת מתוך שתי הכליות או חלק של כבד דבר זה נעשה שוב רק מעל גיל 18 ובד"כ כאשר יש קרוב משפחה הזקוק לכך בשל מחלתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את תותחית קטנה!

    RustCag
    12/08/2010

    כל הכבוד לך על שאלה כזאת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות
    יאנה
    04/08/2010

    שלום .אני בהריון לילד רביעי בשבועה 36 לפני כמה ימים עשיתי בדיקות דם ויצאה לי שיש לי בעיות בתיפקודי כבד זה בדיקות של ALK 131 GPT 53 הרופא אמר לי לחזור על בדיקות מה זה אומר מי מה זה יכול להיות העם זה ביגלל הריון או לא אני מודאגת כי לאבא שלי הוי בעיות כבד ועםיש לי חולשה וכבי רגליים ביגלל זה אוש זה לא קשור.תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות

    פרופ` איתן מור
    08/08/2010

    שלום יאנה. ראשית צאי מהלחץ. עליה בתפקודי הכבד היא קלה ועשויה להיות משנית להריון, או הסננה שומנית של הכבד שהיא שכיחה ביותר באוכלוסיה בארץ. מציע כמו הרופא שלך לחזור על הבדיקות בעוד שבועיים וולבצע אולטראסאונד לכבד אם הבדיקות החוזרות חורגות מהנורמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • NASH
    י
    03/08/2010

    שלום
    אני לאחר בירור רפואי גדול עקב תפקודי כבד גבוהים ועוד תסמינים למינהם
    אני עובד בתחום הכימייה ממסים וכו' יצא מצב שלא עבדתי 8 חודשים בתפקידי ותפקודי הכבד היו בשיפור ניכר לא ציינתי שיש יל NASH לאחר ביופסייה לאחר שהוחזרתי לעבודתי שוב פעם נחשפתי לממס בעבודתי והגוף שלי קרס הגעתי למיון ואושפזתי 3 ימים עקב חום קשיי נשימה ורמת הזרחן שלי היתה נמוחה ולדברי הרופא עקב הרעלה טוקסית.
    וגם תפקוי הכבד שלי זינקו באותו היום של האירוע .שאלתי היא מה לעשות ?האם הכבד נפגע עקב חומריים כימיים?פניתי למרכז רעלים ברמב"ם והם אינם יודעים לתת לי תשובות אני מאוד מיואש אני יושב בבית כרגע ללא עבודהצ ומבקש מאוד לעזרה.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    NASH

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • NASH

    פרופ` איתן מור
    08/08/2010

    NASH הינה דלקת על רקע הסננה שומנית בכבד שיכולה להגיע עד כדי שחמת הכבד. הביופסיה אמורה להראות מה מידת הפגיעה. בשלבים המוקדמים של המחלה הפגיעה הפיכה בעיקר ע"י התאמת דיאטה דלת פחמימות והורדה של רמת הטריגליצרידים בדם. בשלבים יותר מתקדמים כאשר יש הצטלקות הנזק עלול להיות בלתי הפיך. לגבי גורמים רעילים כגון חומרים כימיים, אלכוהול ותרופות שונות הם עלולים להחמיר פגיעה כבדית. בכדי לדעת אם הבעיה קשורה לעניין של רעלים עליך לפנות לרופא תעסוקתי, אך קודם כל הייתי ממליץ שתתיעץ עם מומחה למחלות כבד ותביא אליו את תוצאות בדיקות הדם וכן את תשובת הביופסיה. מומחה הכבד אמור להעריך את מידת הפגיעה ולתת את ההמלצות לרופא התעסוקתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    י
    09/08/2010

    תודה על התשובה.
    הייתי אצל רופא תעסוקתי וגם אצל מומחה לכבד הרופא התעסוקתי הרחיק אותי מעבודה עם חומריים כימיים והמומחה לכבד אני אצלו מעקב מדי מס חודשים וכולם ממלצים לי ללכת לטוקסיקולוג פניתי לרמב"ם אך הם בטענה שאין לי מה לדבר איתי רק רופא תעסוקתי ורופא תעסוקתי טען שבשלב זה אין לפנות למרכז רעלים מכיון שיש לי פטור מהחומריים.ואיך פשר לדעת אם יש החמרה בכבד יש ל כאבים בצד הכבד חולה עייפות והעיניים שלי צורבות ואדומות ולפעמים אנ רואה מן כתם צהוב בעיניים תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגת עליי...

    י
    15/08/2010

    היי
    אפשר בבקשה לענות על השאלה תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות
    דני
    31/07/2010

    לאחר מספר שבועות של חולשה ושתן כהה אינזמי כבד גבוהים
    האם יש קשר CMV וכ"ו בהמשך תודה
    ALKP-Alkaline Phosphatase 164.2 u/l 30,0 - 120, .(..........)*
    ALT (GPT) 101 U/l 0 - 37 .(..........)*
    AST (GOT) 72 U/l 10 - 37 .(..........)*
    GGT 205 U/l 0 - 55 .(..........)*
    CMV IgG 51.1 AU/ml
    POSITIVE
    CMV IgM ילובג
    בקעמ ץלמומ
    EBV Ab. EBNA IgG (POS)
    EBV Past infection
    Hepatitis A IgM NEGATIVE
    Hepatitis A - IgG POSITIVE
    Hepatitis B Core IgM שי רשאכ קר תעצובמ הקידבה
    .תיוושכע הלחמל היצקידניא
    Hepatitis B Surface Ag NEGATIVE
    Hepatitis B Core Ab NEGATIVE
    Hepatitis C Ab(EIA) NEGATIVE

    האם יש עוד בדיקות שכדאי לעשות תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דני

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/08/2010

    סה"כ הבדיקות דומות. בדיקת ה CMV גבולית ולכן איני סבור שמדובר בזיהום ב CMV אלא אם בהמשך יעלה כייל הנוגדנים. רצוי לעבור בירור מסודר אצל רופא מומחה לסוג זה של הפרעה שייתכן שאינה חדשה. האם יש בדיקות קודמות תקינות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • US + CT כבד
    טלי
    28/07/2010

    שלום,
    בת 27, יש לי הפטיטיס B, עומס נגיפי גבוה. לא מקבלת טיפול, במעקב קבוע (בדיקות דם, US, ביופסיה).
    בנוסף כבר לפני כמה שנים ראו בבדיקת US המנגיומה בכבד בגודל 1.2 ס"מ. כל בדיקות US הקודמות תקינות.
    בבדיקת US אחרונה (לפני כחודש) הממצאים: "הכבד מוגדל אקוגניות גבוהה במיקצת יתכן במסגרת הסננה שומנית, מוקד היפראקוגני 16 מ"מ באונה ימנית, תת סרעפתי יכול להתאים להנמגיומה. רצויה קרולציה דימותי מסוג אחר".
    נשלחתי לבדיקת CT והממצאים: "הכבד הודגם במימדים וצפיפות תקינים. בסגמנט 7 הודגם ממצא היפרדנסי כ-1.2 ס"מ בצפיפות HU 57 בסריקה עורקית ו-HU 53 בסריקה מאוחרת". בסיכום נכתב: " ממצא כבדי אשר טיבו אינו ברור רצוי להשלים בירור ע"י MRI כבד".
    שאלותיי הם:
    1. בבדיקת US כבד מוגדל ובבדיקת CT כבד הודגם במימדים תקינים. לאיזו תוצאה אני אמורה להתייחס?

    2. בבדיקת US ציינו הסננה שומנית בכבד ובבדיקת ה-CT לא צויין הדבר (לפחות ממיטב הבנתי), האם הכבד שלי שומני? אני במשקל תקין. (כולסטרול "רע" בבדיקת דם לפני חצי שנה מעט גבוה, בסביבות 140).

    3. במידה והכבד שומני זה יכול להיות בגלל ההפטיטיס? החמרה של ההפטיטיס אולי?

    4. אם לא צויין כלום לגבי המרקם ב-2 בדיקות ההדמיה אני אמורה להניח שהמרקם של הכבד הינו תקין (כלומר, לא מגורגר).?

    5. למה נשלחתי לבדיקת MRI ? האם בדיקת ה-CT אינה אמורה לזהות המנגיומה?

    סליחה על האורך של הפנייה ותודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    US + CT כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים ב US ו CT

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/07/2010

    1. קרוב לודאי אין הגדלה משמעותית. ע"מ לקבוע הגדלה יש למדוד ולציין המידות. אם אין מדידה הייתי מסתמך על תשובת ה CT
    2. US רגיש יותר לקביעת כבד שומני אולם הבדיקה והקביעה מאוד סוביקטיביות. כבד שומני ייתכן גם במשקל תקין ועם שומני דם תקינים
    3. אין קשר בין הפטיטיס B וכבד שומני
    4. ניתן אכן להניח שהכבד אינו מגורגר
    5. קרוב לודאי מדובר בהמנגיומה ע"פ תיאור ה US. ה US רגיש יותר מ CT באפיון ההמנגיומה וברוב המקרים שיש המנגיומה טיפוסית ב US אין צורך באמצעי דימות אחרים. הבעייה היא שהמנגיומה על רקע של כבד שומני ב US לא תמיד טיפוסית ואם אינה גדולה כמו במקרה שלך היא גם אינה "מתנהגת" באופן טיפוסי לאחר הזרקת חומר ניגוד (תלת פאזי) ב CT. בדיקת ה MRI אמורה לפתור את הדילמה. להערכתי ע"פ התיאור מדובר אכן בהמנגיומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה

    טלי
    29/07/2010

    תודה.

    1. איך ניתן לאבחן חד משמעית כבד שומני? (אין אפשרות אצלי לראות עפ"י אנזימי כבד מכיוון שבגלל ההפטיטיס B הם גם כך אינם בנורמה, בסביבות 50). האם MRI יענה גם על זה חד משמעית?
    2. מדוע לא צויין בבדיקת ה-US הרמה של ההסננה השומנית? (הבנתי שיש רמות שונות).
    3. במידה ומדובר בכבד שומני, על מנת לטפל כדאי להמעיט בפחמימות או שומנים? או בשניהם?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד שומני

    פרופ` אלי צוקרמן
    29/07/2010

    כבד שומני מאובחן ב US ככלי דימות עיקרי. באופן רוטיני אין דרוג לרמות אלא אם יש הסננה יוצאת דופן היא מצויינת בדווח. הבדיקה הדפניטיבית הינה ביופסיית כבד (ברוב המקרים אין צורך בה). אם מתבצע MRI גם כאן אפשר ללמוד על הסננה שומנית אבל לא מבצעים MRI רק למטרה זו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    טלי
    29/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות
    דני
    27/07/2010

    בשבועים אחרונים חולשה עשיתי אתמול בדיקות וזהו התוצאות החריגות האם המצב חמור ? מאוד מודאג אני בן 39

    Uric Acid (B) 6.6 mg/dl 3,5 - 7,2 .(.......*..).
    K+ Potassium (B) 4.2 mmol/l 3,5 - 5,1 .(...*......).
    Na- Sodium (B) 138 mmol/l 136 - 146 .(.*........).
    Ca-Calcium (B) 9.3 mg/dl 8,1 - 10,4 .(....*.....).
    Protein Total (B) 7.8 g/dl 6,6 - 8,3 .(......*...).
    Albumin (B) 4.5 g/dl 3,5 - 5,2 .(.....*....).
    ALKP-Alkaline Phosphatase 164.6 u/l 30,0 - 120, .(..........)*
    ALT (GPT) 113 U/l 0 - 37 .(..........)*
    AST (GOT) 64 U/l 10 - 37 .(..........)*
    GGT 217 U/l 0 - 55 .(..........)*
    LDH-Lactic Dehydrogenase 757.0 u/l
    C.R.P 2.00 mg/dl 0,00 - 0,50 .(..........)*
    Monocytes % 15.8 % 3 - 13 .(..........)*
    Creatinine (B) 1.20 mg/dl 0,67 - 1,17 .(..........)*

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה באנזימי כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/07/2010

    ראשית יש לחזור על הבדיקות ולהשוות גם לבדיקות קודמות - האם בעבר היו תקינות או לא בוצעו כלל. אם מדובר בהפרעה חדשה- יש להמתין ולודא שחולפת. אם לאו- ומדובר בהפרעה מתמשכת יש לפנות לרופא לבירור מקובל במקרה של הפרעה מסוג זה: כבד שומני? מחלה ויראלית כמו הפטיטיס B או C?, מחלה אחרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנזימי כבד גבוהים מאוד
    דנה
    26/07/2010

    אנזימי הכבד שלי הם : 141ו- 95 ALT+AST
    באולטראסאונד כבד בעל מרקם אחיד אקוגניות גבוהה: כבד שומני.
    BMI תקין לפי גובה ומשקל
    אם המשקל תקין ממה יש כבד שומני ומה הטיפול הנכון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנזימי כבד גבוהים מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד שומני

    פרופ` איתן מור
    27/07/2010

    יש מקרים של BMI תקין עם כבד שומני. במקרים רבים זה שייך לדיאטה רבת פחמימות. האנזימים הם לא כאלו גבוהים. הייתי מפחית פחמימות וחוזר על הבדיקות בעוד חודשיים-3.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום