מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהורד גרוסמן26/07/2010
שלום רב שמי ורד בת 46 ,
בבדיקת us בטן עליונה , רשום תוצאה כבד בגודל תקין מרקמו אחיד ,
נגע איזואקוגני 2,2 *6 ס"מ באונה שמאלית .
אבן בכיס מרה 1,2 ס"מ
לסיכום : נגע בכבד מתאים להמנגיומה
מה עליי לעשות עכשיו , איזה בדיקות וכו' .(באופן כללי אני בריאה , עם ערכים קצת גבוהים של כולסטרול
לא נוטלת תרופות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה
פרופ` איתן מור26/07/2010בכדי לאשר אבחנה של המנגיומה רצוי לבצע מיפוי כדוריות מסומנות. אם זו אכן המנגיומה אין צורך בטיפול נוסף. זהו נגע שפיר. לגבי האבן בכיס המרה אם אין לךהתקפים של כאבי בטן גם בזה לא הייתי נוגע (למרות שאני כירורג)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון לכבד מהורמונים ומתחליף טבעיענת25/07/2010
שלום, אחרי שנה בה אני מטופלת בהורמונים (אקטיבל) למניעת תופעות גיל המעבר אפסיק בקרוב ליטול אותם (בעצה אחת עם הגניקולוג) כדי לבחון אם התופעות התמתנו או חלפו. הוצע לי להשתמש לפרק זמן בתחליפים טבעיים - הבעיה שעל הפופולריים ביניהם שהוצעו לי במחלקות הטבע כמו למשל קוהוש שחור . רשומה אזהרה על נזק אפשרי לכבד. יחד עם זאת גם בהורמונים רשומה אזהרה דומה.. השאלה האם יש תוסף הידוע לכם ככזה שאינו מסכן כבד בריא וניתן ליטול אותו לאורך זמן ללא חשש ובכך "לחסוך" מעצמי את האקטיבל ודומיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד והורמונים
פרופ` אלי צוקרמן25/07/2010התועלת מטיפול תחליפי הורמונלי גדולה לאין ערוך מהנזק מתכשירים אלו ולכן רצוי השימוש בהם אם קיימת הוריה שכזו. אכן תוארו מקרים בודדים של נזק טוקסי לכבד מקוהוש שחור אולם אלו נדירים יחסית. התכשירים ה"טבעיים" התחליפיים המאושרים ע"י משרד הבריאות בטוחים אך מאידך יש צורך בעירנות לתופעות לואי ולבצע בדיקות עם הופעת הרגשה לא טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומנייפה24/07/2010
ביצעתי בדיקות דם ואנזימי הכבד היו 141 ן 85 גבוהים מאוד ובאולטרסאונד בטן עליונה יצא כבד שומני , מה הטיפול והאם יש צורך בבדיקות נוספות ...?
עשיתי גם בדיקות להפטטיס יצא שלילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני
פרופ` איתן מור25/07/2010ראי תגובה מפורטת לטלי של פר' צוקרמן מלפני מספר ימים בפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
יפה25/07/2010שאלתי היא יותר על איך יודעים שזה רק כבד שומני ושהפתרון הוא בפעילות ותזונה הערכים הם 141,85 ובאולטראסאונד כבד שומני (כבד בעל מרקם אחיד, אקוגניות גבוה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המנגיומה בכבדרונית23/07/2010
שלום רב,
אני בת 67, ללא מחלות רקע וללא כולסטרול, סכרת לחץ דם וכו'.
בשנת 2000 התגלתה אצלי מנגיומה בכבד בגודל 7*5, נשלחתי לעשות סי טי ומיפוי ובזה הסתיים העניין, בשנת 2007 בטעות עשו לי שוב אולטרסאונד באיזור הכבד במקום בבטן התחתונה כתוצאה מכך הבחינו במנגיומה בקוטר של 7 . מזה תקופה שאני סובלת כאבים בצד ימין וכלפי הגב (הצד של המנגיומה), נשלחתי לאולטרסאונד הכל יצא תקין (כיס מרה, כליות וכו') בקשר למנגיומה נרשם שאין
שינוי משמעותי וגודלה 7, רופאת המשפחה החליטה לשלוח אותי שוב למיפוי , שאלותיי הן?
האם יש צורך לעשות שוב מיפוי ואם כן מדוע?
האם הכאבים שאני חשה נגרמים כתוצאה מהמנגיומה?
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה
פרופ` איתן מור25/07/2010שלום רונית,
ייתכן ומקור הכאבים הוא דמום לתוך ההמנגיומה שקורה לעיתים נדירות. תני לזה מספר שבועות. לגבי המיפוי אין צורך אם היה חיובי בבדיקה הקודמת עדיף בכדי לודא אם אכן היה דמום ולאשרר את האבחנה של המנגיומה הוא לבצא MRI. אשמח לבדוק אותך לאחר ביצוע בדיקה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בילירוביןשרה23/07/2010
שלום דוקטור אני כבן 40.
מגיל 13 אבחנו אצלי את סימונת הגילברט
בבדיקת הדם האחרונה לפני חודשיים הבילירובין היה 3.4
(במסגרת ביצוע בדיקות כלליות)
מה שמטריד אותי שיש לי תחושה של חולשה וזה פוגע באיכות החיים.
האם יש משהו שאפשר לעשות בנדון
תודה רבה מראש
שמואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת ג'ילברט
פרופ` אלי צוקרמן25/07/2010תסמונת ג'ילברט אינה קשורה בסימפטומים כלשהם ומכאן שתחושת החולשה אינה קשורה כלל ועיקר לרמת הבילירובין ולתסמונת הנ"ל. יש לברר סיבות אחרות אם כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבילירובין
פרופ` איתן מור25/07/2010שלום שמואל בילירובין של 3.4 ללא עליית אנזימי כבד אחרים עם תסמונת ג'ילברט אינה מסבירה כנראה את החולשה. יש לבצע בדיקות דם נוספות אצל רופא המשפחה כגון ס.ד., שקיעת דם, בדיקה לנגיפים כמו EBV ו CMV
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' צוקרמן-הפטיטיס B ואלכוהטלי22/07/2010
שלום פרופ' צוקרמן,
ענית לי שהנזק שהאלכוהול תרם לו בתפקודי הכבד ובממצאי הביופסיה (A = בין 0 ל-1, F = 1) הפיך עם הפסקת השתייה.
האם גם הצטלקות הכבד (פיברוזיס = 1) הפיכה אם אפסיק לצרוך כלל אלכוהול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B ואלכוהול
פרופ` אלי צוקרמן25/07/2010אם אכן האלכוהול תרם להצטלקות הרי שגם נזק זה הפיך במידה מסוימת (אפילו לחלוטין) עם הפסקת השתיה. יש לזכור שכאשר יש מספר גורמים קשה לעתים לקבוע את התרומה היחסית של כל גורם וגורם לנזק שנגרם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת US לכבדטלי22/07/2010
שלום,
שאלתי היא האם ניתן לראות בבדיקת US הצטלקויות בכבד?
אם בתוצאות הבדיקה לא נרשם כי יש הצטלקויות אז אני יכולה להניח שלא קיים פיברוזיס?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצטלקויות בכבד
פרופ` איתן מור25/07/2010שלום,
באולטרסאונד בד"כ לא רואים הצטלקויות בכבד אלא אם כן הכבד שחמתי ומקבל מבנה נודולרי.
ההערכה המדויקת יותר לפיברוזיס היא כמובן באמצעות ביופסיה שאותה מבצעים רק לאחר התייעצות עם מומחה למחלות כבד בעיקר כאאשר על הפרק יש שאלה של טיפול להפטיטיס C.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורת בכבדמירי22/07/2010
חברתי חלתה בסרטן בצואר הרחם בשלב מתקדם , נותחה בארה"ב ובבקורת נתגלו 2 מוקדי גרורות בכבד.
היא מטופלת אצל אונקולוג נשים, וכרגע שוקלים טיפול כימותרפי ללא נתוח.
האם יש צורך בבדיקה אצל אונקולוג מומחה לכבד ?
יש לכם המלצה ליוזמה נוספת מצידה ?
תודה,
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בכבד
פרופ` איתן מור22/07/2010שלום מירי
בד"כ הטיפול למחלה גרורתית בכבד הוא קודם כל טיפול אונקולוגי. סרטן צואר הרחם למיטב ידיעתי שולח גרורות בעיקר לבלוטות הלימפה באיזור ובהמשך יכולות להופיע גוררות גם באיברים אחרים כמו כבד וריאה. האוקולוג המטפל אמור להיות אונקולוג בעל ידע בגידולים אונקוגניקולוגים ואפשר להתייעץ עם גניקולוג מומחה לנושא. לעיתים רחוקות אם זהו המוקד היחיד לגרורות ניתן להציע באופן חריג גם טיפול כירורגי לפי המלצת האונקולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלה לגבי הפטיטיס B ואלכוהולטלי20/07/2010
ראשית, תודה על המענה.
אני לא יודעת אם ההגדרה "נשאית הפטיטיס B" הינה נכונה לכן אפרט:
נשאית כבר שנים רבות ובמעקב. לפני כארבע וחצי שנים לראשונה אנזימי הכבד עלו (GOT, GPT בסביבות 100) והוחלט על ביופסיה. ביופסיה ראשונה לפני 4 וחצי שנים הממצאים A=0, F=0.
ביופסיה שנייה לפני שנתיים וחצי הממצאים: A= בין 0 ל-1, F=1. אבצע ביופסיה נוספת עוד כחצי שנה.
בין הביופסיה הראשונה לשנייה הייתה תקופה של כחצי שנה שהרביתי לשתות אלכוהול (כפעמיים בשבוע כוס עד שתיים של יין או בירה).
אני יודעת שיחסית לא מדובר באלכוהול בכמות רבה אך בגלל ההפטיטיס אני מאוד בלחץ.
היום שותה בצורה מתונה (באירועים וכדומה).
נכון להיום אנזימי הכבד: GPT = בסביבות 55, GOT= בסביבות 30.
בעבר ניסיתי אינטרפרון אך ללא הצלחה. היום לא מקבלת טיפול.
שאלותי הם:
1. יכול להיות שההתדרדרות בממצאים של 2 הביופסיות נובעת מהאלכוהול שצרכתי? אם כן, זה שירדתי בכמות של האלכוהול תבטל את הנזק או לפחות תעצור את ההתדרדרות?
2. האם ההתדרדרות בממצאים של 2 הביופסיות בעבר מעידה על כך שבביופסיה הבאה תהיה התדרדרות נוספת?
מצטערת על הפירוט הארוך אבל אני ממש בלחץ.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B ואלכוהול
פרופ` אלי צוקרמן21/07/2010אכן אינך נשאית. האלכוהול בהחלט תרם להחמרה מסויימת של המצב אולם המצב הפיך בהפסקת השתייה. רצוי להמנע משתיית אלכוהול ככל האפשר אולם איני צופה ששתייה לעתים רחוקות "פה ושם" בכמות מתונה מאוד תחמיר את המצב. איני צופה גם שהביופסייה הבאה תראה החמרה משמעותית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טלי22/07/2010במידה והמצב הפיך אין לי שום בעיה לא לשתות כלל אלכוהול.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על אורסוליטרוז20/07/2010
שלום רב,
סבתא שלי בת 93, אושפזה לפני כחודש עם כולנגיטיס קשה, כאשר היא היגיעה לאישפוז במצב של שוק ספטי. באישפוז עברה בדיקת US שהדגימה אבנים בכיס מרה, וכן ניסיון של ERCP שלא היצליח מסיבות טכניות. טופלה שמרנית ע"י אנטיביוטיקה, ושוחררה עם המלצה ל- ERCP חוזר.
לציין שזה אינו אירוע ראשון, היו עוד 3 אירועים קלים יותר, שכללו צהבת קלה עם עליה בבילירובין הכללי עד 4 והפרעה קלה בטרנסאמינזות. בארועים הקודמים היא "הסתדרה" עם צום בבית, והבדיקות חזרו לנורמה.
אנחנו חוששים מאוד לעשות ERCP חוזר בגלל הסיבוכים האפשריים, במיוחד כשהיא יצאה מאוד חלשה מהאישפוז. עוד יותר אנחנו חוששים מכוליצסטקטומי.
לפי מה שהבנתי מקריאה בנושא, אין מניעה טובה לכולנגיטיס. אבל מצאתי שיש ניסיונות לטפל באבנים בכיס מרה ע"י אורסוליט. השאלה שלי האם ניתן לתת לה אורסוליט, בתקווה שזה ימנע התקף כולנגיטיס נוסף, ואולי ימיס את האבנים או הבוץ שיש לה במערכת המרה. האם זה משהו מקובל?
תודה רבה מראש,
רוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוז
פרופ` איתן מור20/07/2010אין טיפול תרופתי יעיל להמסה של אבנים בכיס המרה. אם הסבתא שלך ניידת ואין לה מצב של דמנציה ואין מחלת לב או ריאה משמעותית הפתרון היעיל ביותר הוא בכל זאת ניתוח. ולא אכן רצוי ERCP שאני מקווה שיצליח בפעם השניה. אירוע נוסף של כולנגיטיס מסכן את חייה ועדיף טיפול בצורה מבוקרת כאשר אין לה דלקת פעילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומנישיר20/07/2010
שלום רב,
אני בת 27- 3 חודשים לאחר לידה בניתוח קיסרי. בהריון עליתי 22 ק"ג. כחודש וחצי לאחר הלידה עשיתי בדיקת דם וערכי כבד היו גבוהים. 155 ו -85 (ALT+AST). בבדיקת אולטראסאונד התגלה כבד שומני. בדיקות נוספות הקשורות לכבד יצאו תקינות. בבדיקה נוספת לאחר מכן, ערך אנזימי הכבד ירד ל-141, עדיין גבוה. כבד שומני+ ערכים גבוהים- ממה זה נובע? האם זה מסוכן? מה עליי לעשות?
אשמח לתשובה שכן אני מודאגת. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה, דילגת עליי :)
שיר20/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד שומני
פרופ` אלי צוקרמן20/07/2010במחלת הכבד השומני- נמצא שומן בתאי הכבד ולכן גורם לעליית אנזימי הכבד. ברוב המקרים קשור כבד שומני ל"תסמונת מטבולית"-כלומר משקל עודף, סוכרת, יל"ד ויתר שומני הדם (טריגליצרידים). לא בכל המקרים כל המרכיבים קיימים אלא אחד בלבד או יותר (למשל רק עודף משקל). ההפרעה הפיכה אם מושגת ירידה במשקל וכן בדיאטה דלת פחמימות ובעקר פעילות גופנית רציפה. ברוב המקרים, המצאות שומן בכבד לא גורמת לנזק משמעותי אולם בחלק מהמקרים השומן עלול לגרום לנזק תוך יצירת דלקת וצלקת (פיברוזיס) ולגרום להתקדמות מחלת הכבד עד כדי שחמת הכבד על סיבוכיה. כבד שומני טומן בחובו גם סיכון למחלה קרדיו-וסקולרית (נזק לכלי הדם) ולכן מומלץ לנקוט באמצעים שהוזכרו על מנת לטפל במצב באופן יעיל. לציין שכבד שומני עלול להגרם לא רק בהקשר לתסמונת מטבולית אלא גם באנשים רזים, בהקשר לפגמים גנטיים מסוימים, תרופות ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מקפידה לא לאכול מאכלים שומניים
שיר21/07/2010ומתכוונת להתחיל בפעילות גופנית. באילו פעולות עוד אני צריכה לנקוט? תוך כמה זמן בערך צפוי להשתפר המצב במידה ומקפידים?
תודה רבה על התשובה פרופ' צוקרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלי
פרופ` אלי צוקרמן21/07/2010הדיאטה בעקר צריכה להיות דלת פחמחמות ויש להתייעץ עם דיאטנית. פעילות גופנית חשובה מאוד. השיפור צפוי תוך שבועות עד חודשים עם הפעילות והירידה במשקל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה שאלה נוספת
יפה21/07/2010האם יש צורך בביופסיה או שצריך לטפל בתזונה נכונה והמצב ישתפר? תודה מראש...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלי
פרופ` אלי צוקרמן21/07/2010רצוי היה לרכז את כל השאלות ככל שניתן.
בשלב זה אין צורך בביופסיית כבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה
יפה21/07/2010תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקהסיגל20/07/2010
בעלי עשה בדיקות דם מפני שגילו גוש בכבד
כל תשובות הדם תקינות פרט לחלבון עוברי שהוא 30 במקום 10
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בכבד
פרופ` איתן מור20/07/2010הרמה של חלבון עוברי של 30 היא גבוהה אך חסרים פרטים האם יש לו מחלה נגיפית של הכבד כמו הפטיטיס B או C. חשוב מאוד לראות מה טיב הגוש לפי בדיקות ההדמיה כמו CT או MRI . מה גודל הגוש?
בכל מקרה רצוי שתפני למומחה בתחום לאחר שיבוצע (אם לא בוצעה עד כה) אחת משתי בדיקות ההדמיה שציינתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס B ואלכוהולטלי20/07/2010
שלום,
אני בת 27, נשאית של הפטיטיס B , במעקב (בדיקות דם, US, ביופסיה).
לפני 3 שנים הייתי סטודנטית ומרבה לצאות ולשתות אלכוהול. (כיום לא שותה).
אני בלחץ מהנזק שאולי גרמתי לעצמי בעקבות האלכוהול.
שאלתי היא:
1. במידה ונגרם נזק האם ניתן לראות את זה מיידית (מאז כבר עשיתי בדיקות דם , US בטן עליונה)?
2. האם אני יכולה לשתות אלכוהול בתדירות נמוכה (אירועים וכדומה)?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B ואלכוהול
פרופ` אלי צוקרמן20/07/2010אם את נשאית בלבד ואין עדות למחלת כבד משמעותית ע"פ בדיקות הדם ("תפקודי כבד") וביופסיית הכבד הרי שלא נגרם נזק ממשי משתיית אלכוהול בעבר. אין מניעה לשתיה מתונה של אלכוהול ללא הפרזה וכמובן לא על "בסיס יומי"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודה להתייחסות להודעה שלי לגבילימור20/07/2010
ערכים של ALT במשך השנים האחרונות, שמשום-מה לא זכתה לתגובה.
15/07/01 33
26/11/02 32
25/7/04 16
26/1/05 39
20/9/05 25
26/3/06 43.1
17/12/06 32.2
15/7/07 25.5
28/11/07 32
10/06/08 23
30/04/08 21
11/05/10 25
האם זאת תמונה של תפקודי כבד הדורשת בירור מיוחד?
הרבה תודה,
לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימור
פרופ` אלי צוקרמן20/07/2010לא. הבדיקות בגדר הנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסננה שומנית פוקליתאלה19/07/2010
בבדיקת MRI של הכבד נכתב בפענוח כך:באספקט אחורי של סגמנט 4 בסמוך לוריד הפורטלי נראה האיזור שהודגם כאיזור היפואקואי בCT במימדים 10..18מ''מ.עובר הנחתה ברצף של OOP וברצף עם דיכוי שומן.מתאים להסננה פוקלית.לא נראו תהליכים פוקלים חשודים למשניים.
האם יש מקום לדאגה? קחו בחשבון שאני חצי שנה לאחר כריתת שד וסיימתי לאחרונה טיפולים כימותרפיים.
תודה וממתינה לתשובה.
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסננה שומנית מוקדית
פרופ` אלי צוקרמן19/07/2010הממצא שכיח, אינו מדאיג ולמשה ללא משמעות קלינית. לעתים שינויים שומניים בכבד כולל מה שתארת נגרמים ע"י טיפול כמותראפי או בטמוקסיפן אולם בכל מקרה אין מקום לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

