מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אנזימי כבד גבוהים מאודברק30/06/2010
לרופאים שלום רב,
בן 43 בריא בד"כ, לפני כחודשיים היה לי וירוס דומה לשפעת קלה ומאז לא חזרתי לעצמי – התופעות הן של עליות וירידות של הרגשה כללית רעה בעיקר בערבים או אחרי מאמץ הרגשה של פחות אנרגיה בגוף, מלווה בעייפות עם כאב עמום מעל החזה באזור הסמפונות.
רופא המשפחה שלח אותי לבדיקות כלליות והתוצאות שאינן תקינות הן:
T4 Free= 20.8 pmol/L תחום נורמלי: (10-20)
T3 Free= 7.7 pmol/L תחום נורמלי: (3.5-6.5)
TSH <0.03 mIU/L זה נמוך מאוד
GOT (AST)= 60 U/L תחום נורמלי: (0-35)
GPT (ALT)= 105 U/L תחום נורמלי: (0-45)
GGT= 148 U/L תחום נורמלי: (0-55)
כדי לבדוק אמינות התוצאות נבדקו שוב תפקודי הכבד והפעם הערכים גבוהים יותר:
GOT (AST)= 88 U/L
GPT (ALT)= 131 U/L
GGT= 178 U/L
הפרש בין שתי הבדיקות שבועיים.
רציתי לשאול:
1. האם יש קשר בין הערכים הגבוהים של בלוטת התריס ובין הערכים הגבוהים של אנזימי הכבד או שכל אחד קשור לבעיה אחרת?
2. ממה לדעתכם יכולים לנבוע הערכים הגבוהים של אנזימי הכבד האם זה מסוכן? אציין שאני רזה (לא אוכל כמעט אוכל שומני ואין לי נטייה להשמנה) ולא שותה אלכוהול אף פעם.
3. קבעתי תור למומחה לכבד אבל זה בעוד כחודשיים האם הטיפול דורש דיחוי או שהוא דחוף ומה אפשר לעשות עד שיגיע התור?
בתודה מראש, ברק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנזימי כבד גבוהים
פרופ` אלי צוקרמן30/06/2010שלום רב
ראשית, אנזימי הכבד אינם גבוהים מאוד ובהחלט עשויים להיות קשורים במחלה הויראלית שעברת. לא נראה שקיימת סכנה בערכים כאלה של אנזימי כבד ויש צורך במעקב (בדיקה חוזרת כל 2-3 שבועות). בינתיים יש להשלים בירור מקיף כמקובל המכוון גם לאפשרויות נוספות. יש לברר האם אנזימי הכבד נבדקו בעבר והאם נמצאו תקינים או האם זו הבדיקה הראשונה מאחר ואז אין בטחון שיש קשר בין המחלה שעברת וההפרעה באנזימי כבד. בנוסף, ההפרעה עלולה להימשך מס שבועותואין צורך בחרדה מיותרת מאחר ואין סכנה וההפרעה הפיכה אם קשורה למחלה הויראלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותשובה
ברק01/07/2010לרופא שלום רב,
תודה רבה על ההתייחסות בהחלט הרגעת אותי ועכשיו אמשיך בבירור,
ד"א בדקו לי תפקודי כבד ובלוטת התריס בנובמבר 2008 (בדיקה שגרתית) ואז הכל היה תקין.
תודה שוב,
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגישת ייעוץאלכס נ.29/06/2010
לפרופ' צוקרמן שלום רב,
אני מנסה לקבוע תור למפגש אתך במרפאה במרכז רפואי חורב אך לא מצליח ליצור קשר עם המזכירות או מי מהמרכז בטלפון המצוין באתר (04-8305200) או במספר 04-8305222.
אודה לקבלת טלפון זמין לשם יצירת קשר. אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדכון לייעוץ
פרופ` אלי צוקרמן29/06/2010אכן הקליניקה הועברה ממרכז חורב למרכז ורדיה. לקביעת תור: טל 0772180024
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת מודאגתשלומית26/06/2010
שלום שמי שלומית אימי אובחנה כחולה בהיפטיטיס C כרוני והיום היא מטופלת בריבאווירין שלושה כדורים פעמיים ביום וזריקה של אינטרפרון פעם בשבוע. מאז הטיפול אני ואבי לא מוצאים איתה שפה משוטפת, כול הזמן היא חושבת שאנו שונאים אותה וכול הזמן היא רבה איתנו, לדגמא כאשר אני שואלת אותה כיצד היא מרגישה היא אומרת לי שאני מדברת אליה בנימה של שנאה או נגיד יום אחד הבאתי לה גבינה והיא אמרה שזרקתי לה את זה בפרצוף. היא ממש רואה דברים שלא קיימים במציאות. אני לא יודעת כבר איך להיתנהג איתה ולהראות לה שהיא לא נטל ושאני ממש אוהבת אותה?
האם התגובות הללו הן מהטיפול הטרופתי וזו תגובה נורמלית שקיימת אצל כל החולים או שאמא שלי מקבלת את הטיפול בצורה מוגזמת? גם התגובות הפזיולוגיות הן קשות ומלוות בחום וכאבים וגירודים ועוד.
(במשפחה שלה היה עבר של מחלות נפש ו 2 התאבדיות במשפחתה מה שמפחיד אותי עוד יותר).
תודה מראש על היעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפטיטיס C שלומית
פרופ` אלי צוקרמן27/06/2010אכן הטיפול בהפטיטיס C עלול להיות מלווה בתופעות לואי "נפשיות" מהסוג שהזכרת (בעקר בגלל האינטרפרון) כולל עצבנות יתר, סף גירוי נמוך , חרדה, אי שקט ועוד. במקרים קשים יותר אף לתגובות בעלות אופי פרנואידי עד כדי התקף פסיכוטי ממש או דכאון קשה. לאור התגובה הקשה של אמך רצוי שתבדק בהקדם האפשרי ע"י פסיכיאטר ע"מ לנסות ולזהות סימנים מוקדמים לתגובות הקשות יותר ולודא האם ניתן להמשיך בטיפול, תוך תיאום כמובן עם הרופא המטפל והרופא למחלות כבד. לעתים קרובות יש צורך בטיפול בתרופות הרגעה, נוגדות חרדה או דכאון המאפשרות המשך הטיפול אולם אם הפסיכיאטר מזהה סימנים של מצב פסיכוטי או דכאון קשה יש לשקול את הפסקת הטיפול (אפילו באופן זמני).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף תזונה "ליבר-אפ"אלי שושנים25/06/2010
שלום,
אחי ממתין להשתלת כבד כ-7 שנים. יש לו סוג דם O
לאחרונה החל לקחת תוסף מזון בשם "ליבר-אפ" של חברת נטע
התוסף גורם לו ליצאות רבות, ולכן להרגשה טובה,הוא פחות מבולבל ופחות עייף
הוא לוקח תרופות משתנות
האם יש בעיה עם תרופה זו לממתנים להשתלת כבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה "ליבר-אפ"
פרופ` אלי צוקרמן27/06/2010אם הכוונה לתוסף המורכב מתמציות תמחים ביניהם גדילן מצוי, שינן רפואי, כורכום, ליקוריץ ועוד-אין בעייה עם התכשיר במועמדים למושתלי כבד וניתן להשתמש בו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שד וכבדמירי24/06/2010
דר' שלום,
אימי התגלה סרטן שד (בגודל 3 ס"מ רגיש להורמונים), לפני הניתוח להסרת הגידול אימי התבקשה לבצע בדיקת US כבד. בבדיקה נכתב "כבד הודגם חלקית עם הסננה שומנית בלתי אחידה, דרכי המרה תוך וחוץ כבדיות אינן מורחבות, כיס מרה בעל דופן תקין ללא עדות לאבנים, לבלב לא מוגדל מרקמו אחיד, כליה ימנית ושמאלית בגודל תקין, פרנחימה שמורה, רטרופריטונאום לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות, טחול לא מוגדל מרקמו אחיד.אאורטה ביטנית לא מורחבת"
אודה לך על התיחסותך לממצאים בכבד.
תודה, מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד וכבד-מירי
פרופ` אלי צוקרמן27/06/2010שלום רב
הממצא של כבד שומני הינו ממצא שכיח למדי ובמיוחד בקרב חולים/חולות עם עודף משקל, סוכרת, יתר שומני הדם ("תסמונת מטבולית"). בחלק מהמקרים כבד שומני קשור במחלת כבד משמעותית אותה יש להעריך באופן מפורט ע"י רופא מומחה למחלות כבד. מה שתארת מתאים לכבד שומני אולם כמובן יש לבחון את מכלול התפקוד הכבדי ולבדוק את הנ"ל במיוחד כשאמך מועמדת לטיפול הקשור בעצמו לעתים בכבד שומני (טמוקסיפן למשל).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנזימי כבדבחור19/06/2010
שלום
אני בן 25 ברקע של אשכיים נעלמים והשמנת יתר, בבדיקת דם שבצעתי לפני שבוע יצא שאנזימי הכבד מאוד גבוהים , אנזים כבד א 55
אנזים כבד ב 95
מה זה אומר ?? יש לי מחלת כבד??
אני צריך לפנות לרופא כבד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנזימי כבד
פרופ` אלי צוקרמן22/06/2010לא ברור אילו אנזימים מוגברים. ברוב המקרים אם מדובר ב ALT ו AST רוב הסכויים שמדובר בכבד שומני במיוחד שברקע השמנת יתר. יש כמובן להוציא מחשבון סיבות אחרות ולשם כך לפנות למרפאת כבד להשלמת הבירור וההערכה. לא בכל מקרה בו נצפית עליית אזימי כבד מדובר בבעייה משמעותית ולכן אין צורך בדאגה מיותרת. מאידך הבירור חייב להתבצע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן צדקת!!!
בחור22/06/2010אני התכוונתי לאינזימים AST/GOT=55 ו ALT/GPT=98
אני כן מאוד שמן 130 ק"ג ו גובה 180 , ויש לי חוסר טסטסטרוןשאולי גם זה משפיע אולי?,,
בכל זאת המילים שלך רגעו אותי מאוד, במיוחד שקצה לי קצת מבחינת הזמן להגיע לרופא כבד עכשיו
המון תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן כבדאייל15/06/2010
אבי אובחן כחולה וכן לוקה גם בהפטיטיס B מזה כ- 3-4 חודשים מטופל בתרופת מחקר (CF-102)וכולי תקווה, אך הבעייה היומיומית היא התמודדות קשה עם חולשה וחוסר תיאבון קיצוני והרזייה ברורה בעקבות זאת. האם יש משהו טבעי או אחר הגורם לתיאבון ואיזה טיפול כלשהוא או תוספים לחיזוק פיסי
מודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק
פרופ` איתן מור16/06/2010האמת שאין ממש פתרון לחוסר התיאבון והבחילות המלוות את המחלה. בעקרון צריך להעשיר את הדיאטה בחלבון ולטפל כמה שאפשר בצד הנפשי. יש מחלקות אונקולוגיות הנותנות את הסיוע בפן הזה כולל רפואה אלטרנטיבית (לא התחום שלי)
שירגיש יותר טוב
פר' מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון וצהבתמודה14/06/2010
שלום רב לפרופסור אלי צוקרמן!
מתנצלת אם הנני מפריעה לך בעבודתך החשובה, אך קיוויתי לשמוע ממך תשובה אולי מעודדת שקצת תוריד ממני את הלחץ.
כבר ציינתי בפורום קודם לכן שאנו מעוניינים לעבור תהליך IVF מסיבות בריאותיות.
הנני חולת HCV עם רמה יחסית לא גבוהה של הנגיף ופיברוטסט תקין(גסטרואנטרולוג נתן אור ירוק ואמר לחזור לטיפול בכבד אחרי התהליך). בי"ח אחד כבר סירב לנו (ולא שאני לא מבינה אותם), עכשיו אנו מחכים לאישור מבי"ח אחר. היתכן שלא נצליח למצוא מקום שבו יעזרו לנו?
מודה לך על כל תשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון וצהבת
פרופ` אלי צוקרמן17/06/2010הריון ב IVF עם HCV בהחלט אפשרי וכבר ליוינו חולות בעבר. אין מצב שלא תוכלי לעבור טיפולים בארץ. אם יווצר קושי נוכל לייעץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמתספיר13/06/2010
בעלי הובחן חולה בשחמת עכב אלכוהל והלב מתפקד 40%
בורידים של הידים הוא שם לב שיצאו לו גולות קטנות ממה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת
פרופ` אלי צוקרמן14/06/2010
שלום רב
קשה ואף לא ראוי לענות על השאלה בלי לבדוק החולה. יש להוועץ עם הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבתדנה13/06/2010
קראתי שצהבת יכולה להוביל יותר מאוחר בחיים להתפתחות של סרטן הכבד? יש קשר? האם אדם שחלה בצהבת צריך להיבדק יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת
פרופ` אלי צוקרמן14/06/2010צהבת היא רק סימפטום של מחלת כבד, לעתים בדלקת כבד חריפה שעוברת ללא השארת עקבות ןלעתים בשלב מתקדם של מחלת כבד כרונית או גם במקרים אחרים כך שקשה לענות על השאלה. יש מחלות, בד"כ שחמת הכבד (צירוזיס) שקשורות בהופעת סרטן ראשוני של הכבד בשכיחות גבוהה יותר מהאוכלוסיה הכללית בעקר זו הקשורה בזיהום נגיפי כרוני של הפטיטיס B או C. לא בכל המקרים של צהבת יש סיכון למחל כבד בהמשך או להופעת סיבוכים ויש לברר מה הסיבה או המחלה.
במקרים של דלקת חריפה מהפטיטיס A למשל , ההחלמה מלאה ללא שארית נזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות פסיכיאטריותרינה09/06/2010
האם תרופות פסיכיאטריות יכולות להשפיע לרעה על הכבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופות פסיכיאטריות
פרופ` אלי צוקרמן10/06/2010אכן חלק מהתרופות הפסיכיאטריות עלולות לגרום להפרעה באנזימי כבד אבל לא בהכרח משמעותיות. על הרופא הפסיכיאטר לבצע המעקב כמקובל בכל תרופה שיבחר לטפל. תופעות הלואי ידועות לפסיכיאטר לגבי כל טיפול באופן ספציפי. כמובן שאין זה אומר שלא ניתן לקבל טיפול בתרופות אלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצה פוליתמודה02/06/2010
שלום רב רופאים יקרים!
הנני חולה בהפטיטיס סי(התגלה במשך טיפול פוריות). היום אחרי בירור של רופא מומחה גסטרואנטרולוג ובדיקת פיברוטסט שיצאה תקינה וכיוון ש רמת הנגיף לא גבוהה כל-כך, קיבלתי אישור קודם להמשיך בניסיון להרות ואחרי זה לחזור לטיפול בכבד.
השאלה שלי האם אוכל לקחת חומצה פולית ללא חשש להזיק עוד יותר לכבד?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצה פולית
פרופ` אלי צוקרמן03/06/2010אין כל בעייה עם נטילת חומצה פולית וכמובן אפילו רצוי מאוד ומומלץ.
בברכה
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובחנתי כנשא נגיף של הפטיטיס b מהרון30/05/2010
השבוע אובחנתי כנשא נגיף של הפטיטיס b, הרופא שלי אמר לי שעליי ללכת למומחה לבעיות כבד, אבל עד אז אני אשמח אם תוכלו לתת לי קצת פרטים על הנגיף.
שאלה חשובה שאני עדיין מנסה למצוא לה תשובה היא: איך יכול להיות שאני נדבקתי בנגיף? רופא היחידה נתן לי כמה סיבות שהן גורמות להידבקות כמו:
1. יחסי מין.
2. שימוש בסמים במזרקים.
3. מגע של דם שלי עם דם של מישהו נגוע וכ'ו.
העניין שמטריד אותי הוא שאף אחת מהאופציות הנזכרות פה לא נראות לי הגיוניות כי אני בחיי לא קרה לי אירוע שבו הזרקתי סמים, או שדם שלי נגע בדם של דם מזוהם, ואו אירוע שבו קיימתי יחסי מין שיכלו לסכן אותי.
אבל אני כן זוכר מקרה שבו טופלתי אצל רופא שיניים שבו הרופא עקר לי שן והמקום היה עם דם האם יכול להיות קשר? האם אפשר לדעת מתי נדבקתי בנגיף הזה?.
אני אשמח לקבל תשובה ובכלל כל מידע על הנגיף הזה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B
פרופ` אלי צוקרמן01/06/2010שלום רב
הזיהום בנגיף נרכש גם בהדבקה "ורטיקלית" כלומר בזמן הלידה מהאם או בילדות תוך מגע קרוב במשחק למשל עם ילדים אחרים כאשר יש פצע פתוח ו/או מפריש (בד"כ עד גיל 6- גיל בו המערכת החיסונית עדיין לא בשלה דיה). הדבקה זו נפוצה במגזר הערבי, בעולים מארצות צפון אפריקה וגם ייתכן שנרכשה במזרח אירופה (רומניה ובריה"מ לשעבר). הנגיף עשוי להיות במצב של נשא-כלומר קיים ברמה נמוכה בכבד ובדם אבל אינו גורם למחלה. מאידך עלול לדבק אחרים ביחסי מין למשל. בנוסף, ייתכן מצב של מחלת כבד עם הפרעה בתפקודי כבד ("הפטיטיס") עד כדי מחלה משמעותית -שחמת הכבד או צירוזיס. יש להוועץ ברופא למחלות כבד. מומלץ לבדוק את שאר בני המשפחה כולל אחים, אחיות והורים ולציין שלעתים אין מקור הדבקה ברור אצל חלק מנושאים את הנגיף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות בכבדקרן26/05/2010
שלום רב,
אימי חולה בסרטן קיבה עם גרורות בכבד. אובחנה לפני כחודשיים.
לדברי הרופאים המרקרים עולים מהר(עלו ב-50 אחוז ב8 ימים) וזה מעיד על מחלה מהירה.
לאחר שקילה של כל האפשרויות החלטנו על טיפול כימוטרפי בעוד כשבועיים.
רופא אחד ציין שיש להתחיל במהירות שלא יווצר נזק לכבד וציין גם אי ספיקת כבד ...
מבחינה תפקודית אימי מתפקדת (אוכלת הולכת ועצמאית לגמרי)אם כי חלשה יותר.
בדיקות הדם תקינות כולל תפקודי כבד ואלבומין.
האם תיתכן בשבועיים הקרובים אי ספיקת כבד פתאומית חלילה, כתוצאה מהגרורות שמתרבות בכבד?
מהם הסימנים שעליהם צריך לשים דגש עד שנתחיל את הכימוטרפייה לגבי תפקוד הכבד ?
האם אתה ממליץ על בדיקות נוספות לבדיקת תפקוד הכבד?
המון תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בכבד
פרופ` אלי צוקרמן29/05/2010צר לי לשמוע על אמך
אכן גרורות בכבד, בעקר אם תופסות נפח משמעותי של הכבד, עלולות לגרום לפגיעה בתפקוד הכבד , מיימת (הופעת נוזל בחלל הבטן) ואי ספיקת כבד. מבחינת הסימנים מדובר בהופעת צהבת, מיימת ושינוי במצב ההכרה (בלבול, ערפול הכרה ואף חוסר הכרה). רצוי להתחיל כמותראפיה לפני שקיימת הפרעה באנזימי הכבד או אי אחד מהסימנים שהזכרתי כי אז נוצרת בעייה עם מתן כמותראפיה.
הבדיקות לתפקוד הכבדי הן הבדיקות הכימיות הרגילות שמתבצעות (בדיקת דם) כולל תפקודי קרישה (ALT, AST, פופספטזה בסיסית, בילירובין, חלבוני דם ו PT).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופ' על הרגישות ועל התשובה
קרן01/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבריאות טובה ככל האפשר
פרופ` אלי צוקרמן01/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרופה ברקלוד 0.5רותי24/05/2010
שלום רב,
רציתי לדעת השימוש בתרופה ברקלוד יעילה מאוד אך למה היא עלולה להוות לי החמרה במצבי לאחר הפסקתה האם כל חיי יאלץ להשתמש בה?
והאם התרופה הנ"ל היא נסיונית?
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברקלוד
פרופ` אלי צוקרמן27/05/2010התרופה אכן יעילה. השימוש בתרופה ברוב המקרים לטווח ארוך של שנים (אלא אם מתפתחת עמידות לתרופה). מאחר ואין לה תופעות לואי משמעותיות יש לה יתרון גדול בהתחשב שצריך לקחת אותה שנים תוך ריסון הנגיף ברמה ובאופן שלא היה אפשרי לפני מספר שנים ולכן כך צריך לקבל את העניין- ברוח טובה ולא ברעה: ריסון/שיפור במחלה כרונית ללא תופעות לואי תוך לקיחת טבליה ליום. לגבי הפסקתה- אכן תוארו מקרים לא רבים של אי ספיקה כבדית בהפסקת תרופה אחרת (זפיקס) ולכן החשש מהפסקתה.
התרופה כלל וכלל לא נסיונית והיא כפי שאת יודעת בסל הבריאות כטיפול "קו ראשון" ומקובלת כטיפול בכל העולם המערבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

