מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גירודים במרפק וזיהום ברגל.אילנית לוינשט12/12/2009
שלום רב,
לאימי יש שחמת הכבד כתוצאנ מכבד שומני.
מזה כבר כמה ימים יש לה גרודים במרפקים וברגל שלא נפסקים.רופאת המשפחה אמרה לה שיש לה זיהום ברגל ונתנה לה אנטיביוטיקה. עברו כבר כמה ימים ואין שיפור. האם לפנות לרופא המטפל בשחמת? יכול להיות שזה אומר שי החמרה במחלה. יש לאמא שלי גם סכרת. האם יכול להיות שזה קשור לסוכר חמרות שהסוכר מאוזן כבר כמה חודשים והיא אפילו לא נוטלת כדורים.
אודה לתשובתך
אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד
פרופ` אלי צוקרמן13/12/2009יש להבדיל מגרד מקומי וחולף (המתאים למה שאת מתארת) לבין גרד כרוני, קבוע וכללי (המופיע גם בסוכרת, שחמת או מחלות אחרות). אם מדובר בגרד של כמה ימים יש להמתין ולטפל בסיבה המקומית שגרמה לכך. בכל מקרה זה לא מעיד על החמרה במצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המנגיומה גדולה בכבדאריק11/12/2009
שלום,
יש לי המנגיומה גדולה בכבד,13 ס"מץ
אין לי סימפטומים חוץ מ הפחד של הגילוי הפתעומי של ההמנגיומהץ
רופא אחד אמר לי לא לעשות כלוםץ
האחר הימליץ על כריתה חצי כבד.
אני קצת מבולבל !!!
תודה
אריק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה בכבד
פרופ` אלי צוקרמן13/12/2009ברוב המכריע של המקרים אין צורך לטפל/לכרות המנגיומה גם כשהיא גדולה. קיימות הוריות מאוד ספציפיות לכריתה כרורגית כמו לחץ על הקיבה וירידה במשקל בגלל הרגשת שובע מוקדמת (בד"כ בהמגיומות ענק באונה השמאלית של הכבד), הרגשת לחץ בבטן בלתי נסבלת הפוגעת באיכות החיים, לחץ על דרכי המרה או לחץ על כלי דם (וריד השער או ורידי הכבד). מאחר ונדיר שזה קורה אין בד"כ צורך לכרות המנגיומה גם כשבגודל גדול ממה שתיארת במיוחד אם אינה גורמת לסימפטומים כלשהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמת מודאגיוד09/12/2009
שלום אני בן 47 לפני למעלה מחמש שנים גילו אצלי שחמת רקע הפטיטיס C גנוטיפ 3A חוץ מהשחמת אני בריא,מצבי יציב ואין לי כמעט שום סימנים לא רעד ולא שכיחה,יש לי מעט מיימת שנשלטת ע"י כדורים ודליות דרגה 1,בדיקות דם בממוצע בחמש שנים הם,WBC 3,HG 15.5,PLT 60,GOT 120,GPT 140,ALBOMIN 2.9,INR 1.14,BILIROBIN TOTAL 1.6,PLT 60.לאחרונה INR עלה ל-1.47 אני מבין שמצבי מחמיר האים אני צריך להכין את עצמי להשתלה?או ידוע לכם על תרופה שאני יכול לקחת,או מחקר כלשהו שאני יכול להשתתף? תודה ממתין לתשובה יוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת
פרופ` אלי צוקרמן13/12/2009במצב של שחמת ע"פ הנתונים שתיארת לא ניתן לתת טיפול אנטי ויראלי להפטיטיס C העלול להחמיר את המצב. במצב זה מטפלים בסיבוכי השחמת: מיימת, דליות וכו' ומבצעים מעקב קפדני לגילוי סרטן הכבד. יש בהחלט מקום לחשוב על השתלה עתידית ולבצע הכנות כולל הכללה ברשימת הממתינים , אם כי ע"פ הנתונים שהצגת (למרות שלא צויין התפקוד הכלייתי ובהנחה שהוא תקין) עדיין יש זמן . אני סמוך ובטוח שבמרכז בו אתה מטופל יודעים הרופאים היטב את האפשרויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיסאורח05/12/2009
במצב של פיבורזיס או שחמת והחלטה על תחילת טיפול, בחולה הפטיטיס B ,מה בעצם עושה הטיפול ,הנני מבין כי העיקר הינו לסלק את הימצאות הנגיף אך האם הכבד יכול לשחזר בעצמו את הרקמות המצולקות או שהכבד מספיק גדול לתפקד גם אם מצולק והטיפול הינו רק בולם הצטלקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורח
פרופ` אלי צוקרמן06/12/2009אין אפשרות ברוב המכריע של המקרים לסלק את הנגיף. מטרת היפול להוריד את רמת הפעילות של הנגיף למינימום כלומר שה DNA הנגיפי הנמדד ב PCR רגיש יהיה שלילי. אם מטרה זו מושגת לאורך זמן יש סיכוי שבשינויים של הצלקות ברקמת הכבד תהיה נסיגה משמעותית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגאורח05/12/2009
רציתי לשאול האם יש בדיקות חוץ מי ביופסיה שהינך משתמש בהם על מנת להעריך את חומרת המחלה בחולה הפטיטיס בי
כאשר כל בדיקות הדם תקינות( תפקודיי כבד וכו..) אך אולטרה סאונד הראה כבד מגורגר
ובדיקת
PCR 23000
(שמעתי על חברת הדסית שמתעסקת בנושא ועל פיבורטסט)
מודה לך מקרב לב על כל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורח
פרופ` אלי צוקרמן06/12/2009לגבי הפטיטיס B אין עדיין הוכחות שפיברוטסט אמין. ניתן לבצע פיברוסקן )בדיקה דמוית US המתבצעת באיכילוב-מחוץ לסל) אבל כאמור הבדיקה שהייתי סומך עליה היא ביופסייה לאור חוסר התאמה בבדיקות לא פולשניות מנסיוננו).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיהאורח02/12/2009
רציתי לברר את הסיכונים בביופסיה של הכבד,מה הסטטיסטיקה אומרת על בדיקת ביופסיה
הן מהצד של הערכת המחלה והן מהצד של סיכונים עקב הדיקור.
מודה לך מקרב לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה
פרופ` אלי צוקרמן04/12/2009תלוי באיזו מחלה מדובר או מטרת הביופסיה.
הביופסיה חייבת להיות באורך וגודל מספק (יותר מ2 ס"מ) ע"מ להקטין את טעות הדגימה בעקר כשמדובר בהערכת פיברוזיס (הצטלקות). מבחינת מחלה ויראלית או אחרת של הכבד אין "סיכון" או השפעה על המחלה. אם מדובר בגוש ממאיר יש סיכון קטן (1-3%) של פיזור המחלה.
לגבי הסיכון לחולה: כאב, דימום משמעותי (0.5%), ניקוב של כיס מרה 0.1-0.3%, תוארן מקרי מות בשיעור קטן ביותר 1:10000 ופחות מקרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפואה סיניתמיכאל30/11/2009
כחולה PSC לא אחת שמעתי מרופאים שאוסרים על הסף על החולים לקחת צמחי מרפא שלא מוגדרים כתרופות ברפואה המערבית אלה כצמחי מרפא מהרפואה הסינית או הנטורפטיה.
השאלה שלי היא למה?
האם יש מחקרים שמראים ששימוש בצמחי מרפא מסויימים גורמים נזק? או שההזהרה היא עקב חוסר מחקרים שמעידים על בטיחותם?
האם יש לך ניסיון שמראה שזה אכן גורם נזק או שזה סך הכל שמועות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפואה סינית
פרופ` אלי צוקרמן02/12/2009הסיבה שרופאים "אוסרים" או אינם ממליצים על שימוש בצמחי מרפא סיניים שלא מוגדרים כתרופה במערב היא שאין כל הוכחה במחקרים קליניים מבוקרים שיש תועלת לצמחי מרפא אלה ב PSC אובמחלות כבד אחרות. לעומת זאת, רבים מאוד הדיווחים על נזק לכבד , לעתים פטאלי, של צמחי מרפא מסוימים הנמצאים בשימוש ברפואה הסינית (לא בהכרח לPSC) ולא מדובר רק בשמועות אלא בדיווחים אמינים ואמיתיים ולכן גם אני מצטרף לאזהרה על שימוש בצמחים אלה. לעומת זאת צמחים מסוימים נבדקו במחקרים מבוקרים (גדילן מצוי ושן הארי למשל) ונמצאו בטוחים אם כי לא מועילים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לכבד מגורגר מטהאורח30/11/2009
מספר הודעות קודם לכן תחת הכותרת כבד מגורגר,לדעתך יש מקום לשקול ביופסיה על מנת לוודא
חומרת מחלה ,רציתי לשאול האם שימוש בבדיקת פיבורטסט שהינה בדיקת דם פשוטה
כאשר טוענים כי אמינות הבדיקה ביחס לביופסיה עומד על 95% יכול לתת מענה מספק
ובהתאם לתוצאות להחליט שוב אם יש מקום לביופסיה.
מודה לך על ההתיחסות מקרב לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד מגורגר
פרופ` אלי צוקרמן02/12/2009בדיקת הפיברוטסט הוכחה כאמינה בשלב זה בעקר להפטיטיס C ולא למחלות אחרות. יחד עם זאת, מנסיוני האישי, הדיוק אינו 95% ובמקרים מסוימים (אם כי לא רבים) פיברוטסט הראה שחמת ובביופסיה שבוצעה בעקבות כך (נאותה מאוד מבחינה טכנית ובאורך מעל 3-4 ס"מ) הייתה מחלת כבד קלה בלבד. כך שלא הייתי ממליץ במקרה הספציפי שלך להסתמך על פיברוטסט אלא על ביופסיה בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון ו-PSCמיטל30/11/2009
מהו אחוז הנשים המאובחנות כחולות PSC, שנכנסו להריון וצלחו בכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSC והריון
פרופ` אלי צוקרמן02/12/2009לא ידוע שיעור הנשים בהריון עם PSC מאחר והמחלה נדירה והריון עוד יותר נדיר במחלה זו כך שיש מעט מאוד נתונים לגבי נשים בהריון עם PSC. אחת הסברות היתה שהריון ומאורעות שקשורים בו גורמים ל PSC אולם זה לא הוכח בסדרה של 97 נשים משבדיה. בסדרה היחידה המתוארת של 13 הריונות ב10 נשים שבדיות (1996) לא היתה השפעה שלילית של PSC בהריון על העובר או על האם. יש לציין שיש להתיחס לכל מקרה לגופו, אם מחלה מתקדמת (שחמת הכבד) הסיכון גדול יותר ויש צורך להתייחס לפרמטרים נוספים מאשר PSC קל ויציב. לכן ניתן לומר כי הריון בהחלט אפשרי אולם אינו משולל סיכון או סיבוכים פוטנציאליים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוצע אולטרסאונד ממצא כבד מגורגרפרופ` אלי צוקרמן29/11/2009
אדם בן 52 נשא במשך של 25 שנה הפטיטיס B לאחרונה PCR יצא 24900
בוצע אולטרסאונד ממצא כבד מגורגר, כל הבדיקות תקינות (תפקודיי כבד ואינזימיי כבד) לאחר האןלטרה סאונד נשלח לבדיקות דם מקיפות הכוללות חלבונים מסוימים וכו..
הכל תקין.
שאלתי הינה מה עושים עם הממצא כבד מגורגר, מה ההשלכות , לאן זה מוביל,האם יש דבר שאפשר לעשות על מנת להועיל למצב , רופא מטפל המליץ רק על המשך מעקב.
האם כבד מגורגר יכול לחזור למבנהו התקין, האם כבד מגורגר כאשר ברקע הפטיטיס B מעיד בהכרח על שחמת?
מודה לך מקרב לב על כל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד מגורגר
פרופ` אלי צוקרמן29/11/2009אכן כבד מגורגר עלול להעיד על שחמת גם אם אנזימי הכבד תקינים. רמת הנגיף אמנם גבולית אולם מעל לסף לטיפול אנטי ויראלי. מאחר והנזימים תקינים ורמת הנגיף גבולית יש מקום לשקול ביופסיית כבד ע"מ לודא חומרת המחלה הכבדית. לכ 20% מהחולים עם נתונים כפי שהזכרת עלולה להיות מחלה משמעותית הדורשת טיפול ע"פ הידע שנצבר כיום, כאשר בעבר היינו בהחלט מסתפקים במעקב, במיוחד שיש כבד "מגורגר" בUS שיכול להעיד על רמת הצטלקות משמעותית (פיברוזיס).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות במעי הגסמיכאל28/11/2009
שלום אני חולה PSC אבל רוב הסבל שלי מתמקד במעי. מאז שפעם ראשונה המחלה שלי התגלתה איבדתי את היכולת לבצע יציאה ואני כבר שנתיים לא משתמש בנרות גליצרין למרות שבתקופה האחרונה אני סובל מכאבי בטן ושלשולים (גם הם יוצאים רק לאחר נר גליצרין). הכאבים מתמקדים בעיקר בבטן התחתונה וזאת למרות שבכל הבדיקות לא התגלתה מחלת מעי דלקתית.
רציתי לדעת מה יכול להיות הקשר בין המחלה לסבל שלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכאל
פרופ` אלי צוקרמן29/11/2009קשה מאוד עד בלתי אפשרי לענות בלי ידיעת כל הפרטים והבדיקות שבוצעו. מציע להוועץ עם מומחה גסטרואנטרולוג. PSC כשלעצמה אינה הגורם הישיר לתלונותיך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה סובקפסולריתמשיח רונית26/11/2009
אימי בת 72 באולטר' יצא לה כבד מירקם אחיד לא הודגמו שינויים פוקליים מלבד ציסטה סובקפסולרית בקוטר 1 ס"מ בסגמנט 7 (אונה ימנית)
רציתי לברר האם זה מסוכן ומה הטיפול של זה לעתה עתה בוצע רק אולטרסונד
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
פרופ` אלי צוקרמן26/11/2009הממצא כפי שמתואר מצביע על ציסטה (קרוב לודאי "פשוטה") שהיא ממצא שכיח ושפיר (כיס מלא בנוזל) ללא משמעות קלינית רבה. הנממצא בהחלט אינו בעייתי או מסוכן. מומלץ מעקב חד פעמי בעוד 6-8 חודשים ולאחר מכן לא יהיה צורך אף במעקב אם אין שינוי בגודל הממצא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ערכים ALT (GPT) ו-AST (GOT)עדי שמאי25/11/2009
הי אני בת 31 בריאה בחודש האחרון יש לי חום עולה ויורד בחילות חולשה כללית
ביצעתי בדיקות דם יצאו לי הערכים הבאים:
AST (GOT)-146
ALT (GPT)-201
הרופאה אמרה לי כי כנראה מדובר בוירוס והיא מחכה לתרבית ולבדיקות הוירוסים
מה דעתך?
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדי
פרופ` אלי צוקרמן26/11/2009בבהחלט ייתכן שמדובר במחלה זיהומית חולפת (ויראלית למשל, כולל EBV- "מחלת הנשיקה" או נגיף אחר כמו CMV). מציע לחכות עד קבלת כל התשובות של הבירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים בכבדדני מנור23/11/2009
לאחר בדיקת CT , נתגלו " ממצאים היפודנסיים בכבד" מה זה אומר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים היפודנסיים
פרופ` אלי צוקרמן23/11/2009הממצאיפ כוללים ממצאים שפירים כמו המגיומות בכבד, ציסטות ועוד עד ממצאים שאינם שפירים ודורשים בירןר נוסף.הבירור כולל אולטרסאונד, לעתים צורך בCT תלת-פאזי של הכבד, MRI או מיפוי כבד (ספציפי). לא ניתן לתת תשובה ספציפית יותר לשאלתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס סידני22/11/2009
שלום,
בבדיקת דם שעשיתי נמצאו נוגדנים לצהבת סי. בגלל זה עשיתי בדיקת PCR שיצאה שלילית. הרופאה בקופ"ח אמרה לי שאני בריא ואם ה - PCR שלילי החלמתי לגמרי אפילו שלא קיבלתי שום טיפול. הרופאה בכל זאת אמרה שלא אוכל לתרום דם. רציתי לשאול האם זה אומר שיש סיכוי כלשהו שאני בכל זאת יכול להדביק? האם יש סיכוי שאדביק ביחסי מין? בנשיקות אם יש פצע בחניכיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C
פרופ` אלי צוקרמן22/11/2009משמעות הבדיקה שכנראה באת במגע או נחשפת לנגיף בעבר (או לחילופין כזב חיובי בבדיקה). אם בדיקת ה PCR שלילית, יש לחזור עליה כעבור 6 חודשים ואם גם בבדיקה השניה התוצאה דומה, אכן הבראת באופן ספונטני מהזיהום הנגיפי ואינך חולה במחלה. במקרה זה אינך מדבק אולם נכון כפי שאמרה הרופאה: לא תוכל לתרום דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפטיטיס סי
דני22/11/2009תודה רבה על התשובה.
אם הבדיקה הבאה של PCR תהיה שלילית זה אומר שגם בדם אני לא מדבק? אין סיכון שמגע של דם שלי בפצע או דם של מישהו אחר ידביק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
