מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים באזור הצלעותשרון18/11/2009
יש לי המאנגיומה די גדולה בכבד.
מזה יומיים אני חשה כאבים באזור הצלעות העליונות בצד ימין (מתחת ליד).
האם יכול להיות שזה קשור להמאנגיומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה
פרופ` אלי צוקרמן19/11/2009בד"כ ההמנגיומה גם אם גדולה לא גורמת לכאבים. יש לברר גם סיבות אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורסוליט + PSC = ?טלילה פ15/11/2009
אני משוחמת PSC עם פיברוטיות קשה. הכי.
דילמה קיומית:
גרד מול כאבי בטן
שאלה 1 האם אורסוליט מתפקד כעזר בעת העיכול , מאין תוסף מיצי מרה לכבד שכבר לא מייצר מרה ? (כי יחד עם אורסוליט לא כואב לי יותר אחרי ובזמן האוכל.... מוזר) מצד שני ,יותר מידי אורסוליט מייד מתחיל גרד. מה עושים??
שאלה 2 : מאז היוודא דבר המחלה אני עושה ספורט ושוברת שיאים. בריצה למרחקים ארוכים (30 ק"מ) , כדורעף ושחייה (4 ק"מ) שאני לא מאמינה על עצמי. האם המחלה לא אמורה להתיש ולהחליש את הגוף? מתי היא תתחיל להשפיע?
שאלה 3: למה ככ ככ ככ קשה להיפגש עם רופא כבד בארץ? אני עד היום שילמתי לקופת חולים סכום של בסביבות חצי מיליון שח מהמשכורות ופעם אחת בחיים רוצה רופא אז: "יש לנו רק עוד 3 וחצי חודש" :-( למה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSC
פרופ` אלי צוקרמן15/11/20091. אורסוליט במקרים של מחלות מרה כולסטטיות (PBC ו PSC) לא ניתן "כתוסף מיצי מרה" אלא לשינוי היחס בין מלחי מרה שהם רעילים לדרכי המרה וגורמים נזק לבין מלחי מרה"טובים" שמגנים על דרכי המרה (וזאת לטובת מלחי מרה טובים). לאורסוליט תכונות נוספות כמו מודולטור של התגובה החיסונית (דיכוי תהליכים דלקתיים), מעכב אפופטוזיס (מות מתוכנן של תאים כתוצאה מנזק) ועוד. לעתים הגרד מתגבר בנטילת אורסוליט באופן פרדוקסלי בעקר בימים הראשונים אולם אפקט זה חולף בהמשך. צריךלמצוא את האיזון של המינון בו אורסוליט מקל ולא מגביר תופעות או קשור בתופעות לואי. לאחרונה עולה כי מינונים גבוהים של אורסוליט (25-30 מ"ג לק"ג משקל גוף) כפי שהומלץ בשנים האחרונות אינם בהכרח משפרים פרוגנוזה והישרדות אלא אף להיפך.
2. המחלה עלולה בהחלט לגרום לתשישות ועייפות אולם לא בכל החולים ולכן לא בהכרח "היא תופיע מתישהו"
3. איני יכול להעיד על מרפאות כבד במרכזים שונים בארץ. ביחידת הכבד שבניהולי ומרפאתה במחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית, זמן ההמתנה המקסימלי בין 2-4 שבועות ובמקרים דחופים אין זמן המתנה כלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי כבד וחיסון שפעת חזירים -
טלילה פ15/11/2009האם זה מסוכן לחולה שכמוני? החיסון?
שהרי הכבד אחראי על המערכת החיסונית. האם אין חשש שברגע שאקבל החיסון אחלה בשפעת החזירים וייגרם לי נזק ?
ועוד דבר מה קריטי:
האם ייתכן קשר בין הגדלת טחול (שלי כבר ענק ממש ורק גדל , וכבר לוחץ כל הזמן יוצא בין צלעות שמאל כמעט) לבין השחמת ? הPSC? האורססוליט?
תודה על הכל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשפעת חזירים
פרופ` אלי צוקרמן17/11/2009לא החיסון מסוכן לחולה כמוך אלא שפעת החזירים
הטחול המוגדל קשור למחלתך בגלל עלית הלחץ בכלי הדם הכבדיים (portal hypertension)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. portal hypertension???
טלילה פ17/11/2009ראשית תודה על הכל.
כרגע מה הכוונה לגבי הלחץ בכלי הדם הכבדיים? איך מפחיתים אותו מיידית?
כואבת הבטן כואב מתחת צלעות שמאל. מין לחץ. הרבה כאבים אחרי האוכל האורסוליט כבר לא עוזר כתחליף מרה בימים האחרונים. הגרד בעיצומו בלתי נסבל למרות ה1200MG אורסוליט ביממה. תור לרופא כבד עוד חודש בלבד. ואין עם מי לדבר. מה אתה מציע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלילה
פרופ` אלי צוקרמן22/11/2009לגבי יל"ד פורטלי- לא מדובר בטיפול מיידי אלא טיפול תרופתי בתרופה הנקראת דרלין במינון המקסימלי הנסבל בלי הורדה משמעותית של הדופק ו/או לחץ דם סיסטמי. ההשפעה הינה ארוכת טווח ולא מיידית. לגבי הגרד יש אפשרויות נוספות כמו כולסטיד (כקו ראשון נוסף) , ריפמפין (שלב שני) או REVIA (כקו שלישי). כל התרופות חייבות להנתן ע:י הרופא המטפל ו2 האחרונות דורשות פיקוח וניטור קפדני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם את רוצה יש קבוצת תמיכה לחולי PSC
מיכאל28/11/2009טלילה שלום
גם אני חולה PSC כבר כשנתיים
יש לנו קבוצת תמיכה ב-facebook
PSC support in Israel. של חולי PSC בישראל
תוכלי לקבל עוד מידע ולדבר עם חולים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהורד מינון אורסולית או לא?
חיים בורמסטר29/11/2009פרופ. קוניקוף המליץ להוריד את המינון של אורסולית לחולי PSC כמוני ל 15mg לקילו. אתה מסקים?
כריסטיאן בורמסטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמינון אורסוליט ב PSC
פרופ` אלי צוקרמן04/12/2009לאחרונה כפי שציינתי בתשובות קודמות, יש עדות שמינון גבוה של אורסוליט אינו מיטיב את המהלך אלא אף קשור בפרוגנוזה רעה יותר ולכן בהחלט יש מקום לשקול הורדת המינון ל15 מ"ג לק"ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חיים בורמסטר10/12/2009תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסננה שומנית קשהתמרהNNN11/11/2009
בעלי סובל שנים משומנים בדם ומקבל תרופות באולטרה סאונד המימצה הוא ריבוי גזים במעיים וכמו כן כבד עם הסננה שומנית קשה
מה הפירוש של הסננה שומנים קשה
מה עליו לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסננה שומנית קשה
פרופ` אלי צוקרמן15/11/2009הסננה שומנית קשה באולטרסאונד אינה בהכרח מצביעה על מחלת כבד בחומרה קשה אלא עשויה להעיד על כמות השומן בכבד. יש להעריך את חומרת החלה ע"י רופא מומחה למחלות כבד בדיקה גופנית ובדיקות דם ולעתים יש צורך בביופסיית כבד (בדיקת רקמת כבד בנקור ע"י מחט) להערכה מדוייקת כאשר יש חשד קליני למחלה מתקדמת. בחלק גדול מהמקרים של הסננה שומנית המחלה אינה קשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד
אסתי24/10/2010יש לי כבד עם הסננה שומנית,
ריבוי גזים במעיים
ואבן בכליה ימנית בגביע תחתון בקוטר 0.6 ס"צ ללא סימני חסימה וללא עדות להידרונפרוזיס
מה פשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן25/10/2010הסננה שומנית בכבד מלווה בד"כ תסמונת מטבולית (עודף משקל,סוכרת, יתר שומני הדם, יל"ד) ולעתים קשורה בסיבות אחרות (גנטיות, נטילת תרופות מסוימות וכו'). ברוב המקרים אין פגיעה בתפקוד הכבדי אולם יש צורך בבדיקת רופא מומחה למחלות כבד לצורך הערכת חומרת ההפרעה. דיאטה דלת פחמימות ופעילות גופנית יומית קבועה ורציפה עשויים לשפר המצב באופן משמעותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעה של נפיחות בפנים, קשור לכבד?מאור10/11/2009
יש לי כבר בערך שנה וחצי נפיחות בפנים שקרתה די מהר.. זה נשאר ככה כל התקופה ולא משתנה.. חשבתי שזה אולי זמני אולי אלרגיה אבל זה ככה תקופה, אמרו לי שזה יכול להיות מאלרגיה או מבעיות כבד וכליות..
האם יש תופעה כזאת והאם יש סיבה לבדוק?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאור
פרופ` אלי צוקרמן10/11/2009על פניו לא נראה שיש קשר בין הנפיחות בפנים ומחלת כבד. ההצהרה נכונה בתנאי שרמת האלבומין (חלבון) בדם תקינה. יש לברר סיבות נוספות כמו לחץ על הוריד החלול העליון (superior vena cava syndrome) במידה והתפיחות מתאימה ואינה מתאימה לאלרגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בכבד להוצאת גרורות-נוריתנורית08/11/2009
שלום לך ד''ר ריאד חדאד
תודה לך על תגובתך. מעוניינת לדעת האם בניתוחי כבד מורדים גם את כיס המרה ??
תודה לתשובתך
יום טוב
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כבד
ד''ר ריאד חדאד08/11/2009שלום
לא חובה להוציא את כיס המרה. זה תלוי איזה חלק של הכבד צריך לכרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסוןאורח05/11/2009
שלום רב
לאחר בדיקה של כמות נוגדנים עבור חיסון של הפטיטיס B שבוצע לפניי שנים רבות יצא הערך 40
רציתי לשאול האם אני מחוסן או שנדרש דחף
ארצה לציין שאבי עבר את הערך של הנשאות והינו בעל ערך של 24000
בבדיקת PCR
אינני גר בבית
מודה לך על כל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
פרופ` אלי צוקרמן05/11/2009אתה מחוסן ואין צורך בחיסון דחף.
לגבי רמת הנגיפים אצל אביך הוא צריף לעבור הערכה בקשר לאפשרות של טיפול. גם כך הרמה אינה מאוד גבוהה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבדNoaRing04/11/2009
בן 31, בריא ובמשקל תקין, לא שותה אלכוהול כלל, בבדיקות דם כלליות נמצאו תפקודי כבד בעייתים :
GOT 97 (רף הנורמה העליון הוא 37)
GPT 122 (רף הנורמה העליון הוא 41)
בבדיקה נוספת לאחר כחודשיים חלה הטבה במצב, אך עדיין נראה בעייתי :
GTO 32 (ירד מ 97 ל 32 וכעת בנורמה)
GPT 66 (ירד מ 122 אך עדיין מחוץ לנורמה)
בנוסף נבדק GGT (שלא נבדק קודם) והתקבל ערך גבוה של 115
כמו כן נמצא Hepatitis A IgG חיובי, וגם EBV VCA_IgG עם ערך 35 (מחוץ לנורמה),
וגם CMV IgG חיובי (2.5)
1. אני מבין שנדבקתי בעבר בהפטיטיס A וגם ב CMV ומחלת הנשיקה,
האם יתכן שהם גרמו נזק לכבד שבא לידי ביטוי בבדיקות הנוכחיות,
כאשר חשוב לציין שבבדיקות דם מאמצע שנת 2005 תפקודי הכבד היו תקינים לחלוטין ?
(ולא חליתי מאז כלל)
2. האם הערכים הנוכחיים (בבדיקה השניה) גבוהים מספיק ע"מ לערוך בדיקה נוספת ?
3. במידה ובבדיקה נוספת הערכים ישארו כפי שהם בבדיקה האחרונה,
האם הם גבוהים מספיק ע"מ להתחיל בירור מקיף יותר בנוגע לכבד ?
4. האם תחילת נטילת אומפרדקס כחודש לפני בדיקת תפקודי הכבד,
יכול להסביר את תפקודי הכבד הבעייתים ?
5. האם יתכן שנטילת תוסף אומגה 3 (שמן דגים בקפסולות) של חברה עולמית, מוכרת ואמינה מאוד בארץ,
יכולה להסביר את הבעייתיות בתפקודי הכבד ?
(בין הבדיקה הראשונה לשניה, שהראתה שיפור, הפסקתי את נטילת התוסף, אך יתכן וזהו קשר נסיבתי בלבד)
6. כחודש לפני בדיקת תפקודי הכבד הראשונה, ולמשך שבועיים נטלתי שילוב אנטיביוטיקות אינטנסיבי,
האם מרווחי הזמן הללו מאפשרים לאנטיביוטיקה להוות הסבר לתפקודי הכבד הבעייתים ?
רוב תודות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בתפקודי כבד
פרופ` אלי צוקרמן05/11/2009אכן ההפרעה אינה קשה. בשלב ראשון יש לברר אם ההפרעה הינה כרונית (כלומר נמשכת למעלה מ 6חודשים). אם ההפרעה נמשכת , אפילו ברמה קלה יותר, יש לבצע בירור ע"י רופא מומחה למחלות כבד שכולל אפשרות של כבד שומני (סיבה מאוד שכיחה להפרעה מסוג זה במיוחד אם קיימת עלייה במשקל סוכרת או רמה גבוהה של שומני הדם), מחלות כבד כרוניות ויראליות (הפטיטיס B או C), מחלות אוטואימוניות, מטבוליות וכו'. עצם העובדה שתפקודי כבד היו בעבר תקינים עוזרת לשלול חלק מהאפשרויות. לגבי הנגיפים שהזכרת אין הם גורמים למחלה כרונית פרט למקרים נדירים של EBV שמלווים בקליניקה מתאימה. במקרים בהם יש רמות משתנות של אנזימי כבד, יש לקחת בחשבון השפעת תרופות או מחלה אינטרקורנטית חולפת (כמו שפעת או זיהום אחר) שבמקרה שלך בהחלט אפשריות . בכל מקרה איני סבור שלתוספים שהזכרת יש חלק בכך. יש לבדוק בכל מקרה בדיקת דם להפטיטיס B ו C. אפילו שקיימת הטבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטטיסשלי31/10/2009
שלום,
תוך כמה זמן מרגע ההדבקה בסוג מסויים של הפטיטיס ניתן לעשות בדיקת דם כדי לדעת אם אכן הייתה הדבקה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורן
פרופ` אלי צוקרמן05/11/2009ראי תשובתי. בנוסף, מלבד הבדיקות הסרלוגיות שהזכרתי שבודקות רמת נוגדנים שמופיעים החל משבועיים לאחר ההדבקה (אולם לא בכל המקרים ולעתים עד מס' שבועות), ניתן לבדוק בדיקות PCR להפטיטיס C וכן להפטיטיס B . אלו חיוביות כבר בשבוע הראשון של ההדבקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחוצהשלי31/10/2009
ברצוני לדעת מה הסיכוי שנידבקתי במחלת כבד זיהומית כלשהי לאחר שבמיון יולדות בצעו לי אולטרסאונד ואגינלי ללא קונדום.הרופאה גם לא חטאה את המתמר לפני הבדיקה.
אני נורא נורא חוששת ולחוצה!
אני בשבוע 33+6.
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורן
פרופ` אלי צוקרמן05/11/2009קשה לקבוע במדויק את הסיכון להדבקה אולם הוא נמוך ביותר. על מנת להרגיע את חששותיך מציע לך לבצע לקראת הלידה או לאחריה (מאחר והופעת נוגדנים מתרחשת מס' שבועות לאחר ההדבקה) בדיקת דם ל נגיפי צהבת B ו C .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' צוקרמןמאירה שחר30/10/2009
אני מטופלת שלך מהעבר (בית חולים בני ציון)
כבר זמן רב שאני מנסה להגיע אליך באמצעות קופת חולים ולא מצליחה.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאירה
פרופ` אלי צוקרמן05/11/2009לחברי כללית ניתן לפנות למרפאת הכבד בלין 04-8568666 ולקופות אחרות לקליניקה במרכז חורב. לצערי אין בשלב זה אפשרות לקבלת חולי מחלות כבד של קופות אחרות מהכללית במרכז רפואי לין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמתספיר29/10/2009
אלי צוקרמן שלום
בעלי הובחן במיפוי כבד שיש לו שחמת מתקדמת עכב אלכוהל בעוד חודש צריך לעבור ביופסיה מהכבד.באולטרסנד בטן היראו אבנים בכיס מרה
מה יכול לקרות אם הוא פעמים בשבוע שותה אלכוהל ?
הוא יורד במשקל. זה יכול להיות מהשחמת?
האם השחמת פוגעת בראש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת
ד''ר ריאד חדאד31/10/2009שלום
אלכוהול הינו אחת הסיבות השכיחות לשחמת הכבד. יש להפסיק מיידית את צריכת האלכוהול.
יש לברר סיבות אחרות כמו דלקות כבד וירלית
בנוסף ל-US צריך CT כבד
בהצלחה
ד"ר ריאד חדאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחמת
ספיר31/10/2009לא עניתה על השאלה.
בעלי ירד בסביבות 15קילו בחצי שנה האם זה בעיקבות השחמת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחמת
פרופ` אלי צוקרמן05/11/2009לעתים שחמת , בעקר במצב מתקדם מלווה בירידה ניכרת במשקל ודלדול שרירים עקב מצב קטבולי. בכל מקרה בכל מקרה של צירוף שחמת וירידה במשקל משמעותית יש לברר סיבות נוספות שחלקו קשורות בשחמת (סרטן הכבד למשל) וכאלו שאינן קשורות. יש כמובן להפסיק כל צריכה של אלכוהול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעי הגס עם 2 גרורות לכבד-דחוףנורית27/10/2009
שלום לפאנל הרופאים ולגולשים,
אני חולה בסרטן המעי הגס עם 2 גרורות לכבד, הלכתי ל-2 כירורגיים שאמרו שניתוח הוא הפתרון היחיד וכירורג נוסף טען שבשלב זה עדיף להמשיך עם טיפולי הכימו הקשים על מנת להקטין הגרורות. כיון שעומדת בפניי החלטה קשה מבקשת לדעת על מטופלים במצבי שעברו ניתוחיים על אופן ההחלמה/ההרגשה ועוד. כמו כן מה דעתם של הרופאים .
כמו כן אשמח לקבל שם של כירורג המתמחה בנתוחי כבד .
אודה לתגובתכם המהירה
בברכה
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוחי כבד
ד''ר ריאד חדאד28/10/2009שלום
הטיפול בגרורות בכבד הינו משלוב- טיפול כימי וכירורגי
צריך להתייעץ עם כירורג כבד
מקובל היום לתת 4 טיפולים כימיים במשך חודשיים ואז ניתוח
בהצלחה
ד"ר ריאד חדאד
מנהל השירות לכירורגית כבד
מרכז רפואי כרמל
נייד 050-7118616* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ראש לבלב עם גרורותזיוה25/10/2009
אבי(73) היה צריך לעבור ניתוח להסרת ראש לבלב,אחרי פתיחה ראו שאין אפשרות לבצע נתוח,להלן סיכום ניתוח:בלפרוטומיה-גוש אחד של כבד\קולון ימין\אומנטום\קיבה.לאחר דיסקציה ושחרור הידבקויות אזור הלוגמנט ההפטודואודנאלי דבוק לשער הכבד כגוש אחד.בבדיקה היסטולוגית-אדנוקרצינומה מטסטטית.מעורבות כולדוכוס דיסטאלי ודבוק לפורטה ללא מישור הפרדה ברור.דיסקציה כולל הפרדה וחשיפת כבד.כריתת שני הגושים בקורת המוסטזיס.
הבנו מהרופא שיש גרורות ואין אפשרות לנתח.
א.האם אפשר להבין מהסיכום הנל דברים קצת יותר ברורים?
ב.נעשו בדיקות :CT,אולטרסאונד פנימי,ביופסיה,האם אין אפשרות לראות את כל הממצאים הנל באמצאות הבדיקות המקדימות אלא רק אחרי הפתיחה?
ג.האם יש סיכוי למזער את הגידולים בעזרת טיפולים כימוטרפים,ואיזה?
ד.האם אפשר לדעת את אורך החיים עם ממצאים כאלו.
תודה מראש,זיוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן לבלבל
ד''ר ריאד חדאד28/10/2009שלום
לא ברור לי בדיוק מהלך הניתוח
אך שיש עדות למחלה גרורותית אין מקום לכריתת ראש הלבלב
באחוזים בודדים בדיקות ההדמיה אינם מגלים את הגרורות ורק בניתוח מגלים אותם
הטיפול בשלב הזו הינו טיפול כימי
בהצלחה
ד"ר ריאד חדאד
מנהל השירות לכירורגית כבד
מרכז רפואי כרמל
נייד 050-7118616* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיפוש מומחה לסרטן קלצקיןפרופ` אלי צוקרמן18/10/2009
אמי אובחנה בסרטן מסוג קלצקין. הרופאים מתקשים באיבחון השלב ודרגת ההתפשטות של הגידול, והציעו לה ניתוח אנדוסקופי שבמהלכו יוחלט אם להמשיך ולהוציא את הגידול. מועד לניתוח טרם נקבע ומצבה הבריאותי הולך ומדרדר. הסיבה העיקרית להדרדרות היא דליפה מנקז ה-PTC שהוכנס כטיפול פליאטיבי.
אני תוהה אם אוכל לקבל המלצה על רופאים בארץ עם מומחיות מתאימה, וכל מידע אחר שיכול לעזור
תודה רבה
אילנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלצקין
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2009אכן הגידול בעייתי וקשה לעתים להעריך את מידת התפשטותו ומעורבות של דרכי המרה , כלי הדם והכבד עצמו (staging של הגידול) ויש צורך לעתים בניתוח על מנת לקבוע אם הגידול נתיח. לגבי המלצות על רופאים מסיבות ברורות הפורום אינו יכול להרשות לעצמו להמליץ על רופאים ספציפיים. ניתן לברר זאת בקלות בדרכים אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון שלב של סרטן קלצקיןפרופ` אלי צוקרמן18/10/2009
אמי אובחנה בסרטן מסוג קלצקין. הרופאים מתקשים באיבחון השלב ודרגת ההתפשטות של הגידול, והציעו לה ניתוח אנדוסקופי שבמהלכו יוחלט אם להמשיך ולהוציא את הגידול. מועד לניתוח טרם נקבע ומצבה הבריאותי הולך ומדרדר. הסיבה העיקרית להדרדרות היא דליפה מנקז ה-PTC שהוכנס כטיפול פליאטיבי.
אני תוהה אם אוכל לקבל המלצה על רופאים בארץ עם מומחיות מתאימה, וכל מידע אחר שיכול לעזור
תודה רבה
אילנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלצקין
פרופ` אלי צוקרמן20/10/2009ראי תשובתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקלצקין
ד''ר ריאד חדאד28/10/2009שלום
הטיפול הניתוחי בקלצקן מבוסס על הערכה טרום ניתוחית שכוללת CT פרוטוקל כבד
צריך הערכה של התפשטות המחלה, כמו כן מידע על נפחי הכבד ע"מ לתכנן את הניתוח
לפעמים יש צורך בביצוע MRI כבד ודרכי מרה
עדיף להתחיל את הניתוח בלפהרקופיה ע"מ לוואדות שאין מחלה גרורותית בחלל הבטן
במידה וזה תקין ממשיכים לניתוח פתוח.
בהצלחה
ד"ר ריאד חדאד
מנהל השירות לכירורגית כבד
מרכז רפואי כרמל
נייד 050-7118616* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

