מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפטיטיס Bאורח12/08/2009
שלום רב
אדם בן 52 נשא של הפטיטיס B מעל 20 שנה בבדיקה אחרונה PCR 24900 כאשר טווח הבדיקה הינו בין 60 ל 20000
תפקודיי כבד ואינזמיי כבד תקינים אך כדוריות דם לבנות נמוכות מהנורמה
הרופא משפחה הפנה לדר" וייצמן בחיפה כשאר התור נקבע לעוד חודשיים
האם אין זה סיכון שהתור כל כך רחוק ומה המשמעות של כדוריות דם לבנות נמוכות?
האם יש סטטיסטיקה לגביי תוחלת חיים של חוליי הפטיטיס B
האם אדם זה שבדיקת PCR 24900 נחשב חולה או נשא או משהו אחר
בכמה אחוזים אפשר לומר שאדם זה יעבור את המחלה
בכמה אחוזים אפשר להעריך שייפתח שחמת כבד?
כמה זמן לערך חיים עם שחמת כבד?
אני מצטער על האורך פשוט ממש ממש מודאג
מודה לך על כל התייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B אורח
פרופ` אלי צוקרמן18/08/2009לא ניתן לענות על כל השאלות ללא קבלת פרטים מלאים ומפורטים הרבה יותר. רמת הנגיף בדם אינה גבוהה במיוחד אולם יש חהעריך את חומרת מחלת הכבד ע"י ביופסיית כבד או בדרך אחרת. לא בכל מקרה מתחילים טיפול אולם אם מדובר בשחמת הכבד גם רמת נגיפים לא גבוהה דורשת לעתים טיפול. רמת הכדוריות הלבנות הנמוכה לעתים אכן קשורה בשחמת אולם לא בהכרח ויש לה גם סיבות אפשריות אחרות. גם אם מדובר בשחמת זה "לא סוף העולם" לאור האפשרויות הטיפוליות המתקדמות שיש לרשותינו כיום. אבל ראשית יש לבצע הערכה מסודרת וד"ר וייצמן רופאה מצוינת ובהחלט ראויה לבצע הערכה כזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANTI DS DNAשרה12/08/2009
שלום אני בת 16 ולאחרונה עשיתי בדיקת דם וANTI DS DNA יצא חיובי-13 מתוך0-5.
כאשר כל שאר הANA יצאו שלילי מה זה אומר?
והאם אני יכולה לעשות משהו כדי להחזיר את זה לטווח הנורמאלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר anti DS DNA
פרופ` אלי צוקרמן18/08/2009הבדיקה שהזכרת אינה שורה כלל למחלות כבד אלא לקבוצת המחלות הראומטיות. יש להוועץ עם ראומטולוג או עם הרופא שהזמין את הבדיקה (הרי לא סתם היא נשלחה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה בערכי CEA ללא ממצאים אחריםדליה08/08/2009
שלום רב
אני בת 55 מעשנת. לפני שבעה חודשים בבדיקה אקראית נמצאו ערכי CEA של 19
נערכו בדיקות כלליות לרבות CT במגוון איברים פנימיים וכן קולונוסקופיה (גם וירטואלית). קרום המעי הגס עדיין לא נדגם.
הבדיקות נראו תקינות.
הדבר היחיד שנמצא הוא ציסטה בשחלה והומלץ לכרות את השחלות.
(קיימת ברקע מזה שנים מחלת קוליטיס שאינה פעילה.)
עם זאת לא נמצאו ממצאים. הבעיה החמורה שאינני מוצאת איזזכורים לגביה והרופאים אינם יודעים להבינה היא שהערכים של הCEA שלי הולכים ועולים מאד מאד בהתמדה. הם קפצו בבדיקה השניה ל53 ולאחר מכן ל70 ולאחרונה ל91
קראתי כי CEA יכול להעיד על דברים אחרים פרט לסרטן או משובש בגלל שאני מעשנת אך לא ברור מה העניין אצלי כיוון שהערכים המדאיגים מאד רק הולכים ועולים.
אני עדיין ממשיכה בבדיקות שמתמקדות בצוואר הרחם, שחלות, ומעי גס.
האם צריך לבקש מיקוד גם על CT ובדיקות אחרות במערכות גוף אחרות כמו ראש או עור
והאם יש לכם מושג מה פשר הערכים המבהילים הללו והעלייה בהם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה בערכי CEA ללא ממצאים אחרים
ד''ר ריאד חדאד09/08/2009שלום
עלייה ב- CEA יכולה להיות עקב גידול או תהליכים דלקתיים
אומנם עקב העלייה המתמדת צריך לבצע הבירור הבא:
1. קולונוסקופיה וגטרוקופיה
2. CT בטן - טריפאזי
3. CT חזה
4. ממוגרפיה
5. בדיקת בלוטת התריס
ד"ר חדאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה בקשר לכבדדולב07/08/2009
שלום רב,
אבי סובל מאמוניה. אבי בן 57 שוקל 180 ק"ג.
כל פעם האמוניה תוקפת אותו בפתאומיות. פתאום הוא מבולבל, רועד, לא יודע מה הוא עושה, לא יודע מה הוא מדבר.
בשנה וחצי האחרונות פעם בחודשיים לפחות אבי מאושפז בתל השומר, אך בתל השומר לא עושים דבר מלבד לתת לו נוזלים לוריד, ואבילק (משלשלים).
אבי אושפז היום שנית עקב איבוד הכרתו. אתמול הוא הקיא והקיא משעות הערב, ובלילה איבד את הכרתו. הוא מחוסר הכרה וכרגע מאושפז בתל השומר. הוא מונשם ע"י צינור שמזרים לו חמצן לאף, הוא מאוד לבן.
האמוניה שלו עומדת על 500. הוא לא מתעורר.
במיון אמרו לו שהלך לו הכבד והם מקווים שיצליחו להעיר אותו.
האם יש משהו לעשות?
טיפול? השתלת כבד. טיפול מונע לאמוניה ?
אנא עזרו לי להציל את אבא שלי הוא כל עולמי.
שמו אלפרד סלם, מאושפז בפנימית ו' בתל השומר.
אשמח לתשובתכם במהרה.
שאלוהים יתן רק בריאות לכל עם ישראל.
דולב סאלם
ארבל 13
נס ציונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דולב
פרופ` אלי צוקרמן18/08/2009לאחר חזרתי מחו"ל קיבלתי הודעתך. האמוניה היא רק סמן להצטברות רעלנים הפוגעים בתפקוד המוח בשחמת הכד ולא מחלה. לצערנו הטיפול מאוד מוגבל באנצפלופתיה כבדית מלבד השתלת כבד. לאור משקל עודף ביותר של אביך נראה שאינו מועמד להשתלת כבד ואולי יש גם סיבות נוספות. הטיפול בד"כ טיפול תומך שאינו "מבריא" את הכבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת כבד ודיכוי מערכת החיסוניתליהי06/08/2009
האם זה נכון שחלק ממושתלי הכבד יכולים לרדת במשך הזמן לחלוטין מהתרופות המדכאות את המערכת החיסונית ולא לקחת אף תרופה מדכאת? מה אחוז המושתלים שלא נזקקים יותר לתרופות כאלה ולאחר איזו תקופה , האם אחרי חודשים, או שנים, כמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת כבד ודיכוי מערכת החיסונית
ד''ר ריאד חדאד09/08/2009שלום
צריך טיפול מדכא חיסון לכל החיים
ד"ר חדאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחמת כבד ושושנה ברגל- כיצד לטפל?עינת06/08/2009
שלום רב,
אבי מאובחן מזה מס' שנים כחולה בשחמת, לפני כשנתיים וחצי הוא קיבל שושנת יריחו ברגל אשר אובחנה ע"י רופא עור. מעבר לבצקות הרגילות ברגליים הוא סובל כרגל מרגל אדומה מאוד, נפוחה וכואבת. מאז חוזרת השושנה כבר מס' פעמים והוא מטופל באמצעות זריקות דורהביוטיק אחת לחודש ומשחה לריכוך העור. אף אחד מהשניים אינו יעיל מאחר ואין כל שיפור. חשוב לציין שבמהלך היום הוא חובש גרבי לחץ.
שאלתי - האם ישנו טיפול נוסף אשר יוכל להקל עליו במצבו?
בנוסף האם ישנו קשר בין השושנה והכבד ובין חום גבוה וחולשה מהם הוא סובל אחת לשבוע לערך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחמת כבד ושושנה ברגל- כיצד לטפל?
ד''ר ריאד חדאד09/08/2009שלום
צריך לברר עם הרופא המטפל אם צרחך לתת לו משתנים
צריך לברר באמת אם השושנה היא הסיבה היחידה לחום? אן יש סיבות אחרות?
ד"ר חדאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסון צהבת bזוקי04/08/2009
בני בן 23 ב-עבר בשנת קבל 3 זריקות של צהבת b .הוא מתכנן לנסוע לדרום אמריקה בספטמבר. בבדיקת נוגדנים שנעשתה לו יצא 10 = anti HBS
nonimmune
רופאו רשם לו זריקת חיסון והוא קבל זריקת חיסון אחת לצהבת B ולא אמר לו הרופא לקבל עוד זריקות או לבצע בדיקות נוגדנים. שאלתי -האם יש צורך בעוד זריקה או שתיים? האם אפשר לתת לו את הזריקה השניה חודש אחרי הראשונה בלי לבדוק נוגדנים ?האם זה יזיק אם כבר יש לו מספיק נוגדנים אחרי הזריקה הראשונה ולא נבדוק את זה ונתן לו עוד זריקות? ושאלה נוספת במידה ויש צורך לקבל את השלישית, האם זה לא אפקטיבי אם הזריקה תנתן יותר מחצי שנה אחרי הראשונה ,נניח אחרי שמונה חודשים מהזריקה הראשונה(כיוון שהוא יהיה בחו"ל בזמן שבאמת צריך לקבל את השלישית) הרבה תודה על הסבלנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לצהבת B
פרופ` אלי צוקרמן04/08/2009החיסון השלם כולל 3 זריקות. הזריקה השניה כחודש לאחר הראשונה והשלישית כ 4-6 חודשים לאחר השניה. אין צורך לבדוק נוגדנים אלא כחודש לאחר הזריקה השלישית. גם אם יקבל את הזריקה השלישית לאחר 8 חודשים מהשניה זה בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומניאייל02/08/2009
שלום בבדיקות הדם האחרונות,התגלה אצלי טריגליצרידים גבוה כ290 וgpt 84 לאחר אולטראסאונד התגלה כבד מוגדל ושומני,רציתי לשאול שאלה רפואית כללית,אני יודע באופן כללי שכאשר לאדם יש סרטן כלשהו בגוף והוא במצב שהוא שלח גרורות אז אברים רבים יכולים להיפגע כולל כבד,שאלתי היא האם סיטואציה של כבד שומני ומוגדל נחשב ככבד שאולי נפגע מגרורות של סרטן כלשהו בגוף,או שכבד שומני ומוגדל לא מעיד על פגיעה בו כתוצאה מסרטן,זוהי שאלה כללית אשמח לתשובה,תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייל
ד''ר ריאד חדאד02/08/2009שלום
כבד שומני ומוגדל אין לו קשר למחלת הסרטן ואינו סמן שהכבד נפגע מסרטן
ד"ר חדאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם תפקודי כבדשגיב30/07/2009
שלום,
אני בן 35, ועשיתי בדיקת דם ספירה + שקיעה
הכל תקין, כולל ה WBC למעט תפקודי הכבד, אם כי התוצאה קצת לא הגיונית
GPT מעל 3000.... רשום בטופס שהבדיקה נבדקה פעמיים
כמו כן הבילירובין מאד גבוה
האם יש ממה לחשוש?? קשור לעובדה שהייתי בתאילנד לפני חודשיים? גם לפני שנה הייתי ואז עשיתי חיסון שתקף לכמה שנים....
איך ייתכן שהערכים כ"כ גבוהים אבל ה WBC תקין?
תודה
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פקודי כבד שגיב
פרופ` אלי צוקרמן02/08/2009הערכים שהצגת מצביעים על הפטיטיס (דלקת כבד) חריפה ועל כן יש לפנות לרופא המטפל לבירור והערכה דחופה (באםהערכים אכן נכונים). ייתכן שבהחלט ההפרעה יכולה להיות קשורה לשהייתך בתאילנד.
ערכי WBC עשויים להיות תקינים בהפטיטיס חריפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
שגיב03/08/2009הפטיטיס יכול להיות אפילו אם עשיתי חיסון לפני כשנה לפני הטיול הראשון לתאילנד?
אני לא אמור להרגיש חולה, חום או משהו כזה?
אני מרגיש בריא לחלוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשגיב
פרופ` אלי צוקרמן04/08/2009הפטיטיס עלולה להגרם מסיבות שונות לאו דוקא מהגורם אליו חוסנת. גם אם אתה מרגיש טוב עדיין יכול להיות שמדובר בדלקת כבד. יש גם צורך לבדוק האם מקור האנזימים הגבוהים לא ממקור שריר למרות שבילירובין מוגבר אינו קשור בשריר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדתינו בת 6.5 ערכים בכבד עולים .רונית29/07/2009
אנו במעקב בי"ח שניידר , אשפוז יום , לסרוגין יום/יומיים עקב חום 38.5 במשך שבועים ,
אובחן תסנין בLLL וכן פריהילרי מימין - ללא נוזל , למרות מוקסיפן החום המשיך ,
5 בדיקות דם מתאריך .20.7.2009. ועד 28.7.2009 ,ערכים עלו LDH מ1100 ל1634 , GOT מ143.6 ל 293.6 , GPT ALT מ 157.1 ל189.5 בתאריך 28.7.2009 הערכים המשיכו לעלות ,מסיבות טכניות לא קבלנו את דף התוצאות .
הפטיטיס מסוג A ,BS, C התשובה שלילית , פריחה מקולופפולרית עדינה על הגוף .
מצב כללי טוב , לא אוכלת כמעט כלום .מאתמול החום במגמת ירידה , למרות המשך עליה בערכי בדיקות הדם .
מה האבחון ? מה עושים ? למה הערכים מטפסים מעלה ?
תודה רבה על ההתיחסות , והתשובות המקצועיות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונית
פרופ` אלי צוקרמן29/07/2009עליה באנזימי כבד בזמן מחלה זיהומית הינה תופעה שכיחה ובד"כ אינה מדאיגה. הכבד "משתתף" בתהליך הזיהומי-דלקתי המערב איברים אחדים. בטיפול במחלה הזיהומית ובהשתלטות עליה גם ערכי אנזימי הכבד אמורים לחזור לתקין ללא פגיעה קבועה וללא שרידי נזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג'ילברט ונטילת למיזילאורטל28/07/2009
יש לי תסמונת ג'ילברט (הסטוריה משפחתית) בבדיקה נתגלתה פטרת בציפורני הרגל והבילירובין שלי הוא 1.6- הכללי ו- 0.25 הישיר. שאלתי: האם מותר לי ליטול למיזיל בכדורים? האם יש דרך טיפול אחרת (רפואה משלימה) אשר ידועה כעוזרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ז'ילברט
פרופ` אלי צוקרמן29/07/2009אין כל בעיה בנטילת למיזיל בז'ילברט. לגבי רפואה משלימה יש לשאול את העוסקים בדבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין המנגיומה לבין היריוןשרונה26/07/2009
אני בת 34 ומאוד מעוניינת להכנס להיריון- אך מאוד חוששת .
יש לי המנגיומה מאוד גדולה בכבד (בגודל של כ- 8 ס"מ).
רופא נשים אמר לי שהיא עשויה לגדול בהיריון / או אפילו לדמם (בשל זרימה מוגברת של דם)
(וכך הבנתי גם ממאמרים רבים שקראתי באינטרנט)
האם מומלץ להמנע מהיריון?
מה יקרה אם אם תגדל במהלך ההיריון- אני אצטרך להפסיק את ההיריון?
האם יש טיפול מונע לגדילתה במהלך ההיריון?
מצד אחד אני מאוד חרדה ומצד שני מאוד מעוניינת להביא ילד לעולם- מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה והריון
פרופ` אלי צוקרמן29/07/2009המנגיומה בניגוד לגידולים שפירים אחרים כמו focal nodular hyperplasia ואדנומה של הכבד, אינה קשורה בקשר ברור להורמוני המין הנשיים (בעקר אסטרוגן) מבחינת גדילתה למרות שיש תיאורים של רצפטרורים לאסטרוגן בחלק מהמקרים. גם אם ההמנגיומה גדולה (8 ס"מ) היא אינה אמורה לגדול באופן משמעותי בזמן ההריון ואינה אמורה לדמם. אין צורך להמנע מהריון למרות שהרגשת הלחץ ככל שההריון מתקדם עלולה להתגבר בהשואה למצב בו אין המנגיומה. גם אם ההמנגיומה גדלה מעט בזמן ההריון אין זו סיבה להפסקת ההריון בשום פנים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Cאני24/07/2009
שלום רב !
הייתי רוצה לשאול האם כשיש הפטיטס C אפשר לאכול שמן זית? ואיזה דיאטה צריך לעשות? מאיזה מאכלים להמנעא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C
פרופ` אלי צוקרמן26/07/2009אפשר בהחלט לאכול שמן זית. אין הגבלה בדיאטה בד"כ אלא אם מתלווה למחלה השמנת יתר או סוכרת . רצוי להימנע משתיית אלכוהול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששתריקי24/07/2009
שלום
גילו לאבי שחמת הכבד מסיבה לא ידועה ובנוסף כנראה שיש לו גידול סרטני
אך הרופאים לא מאתרים את הגידול הוא עבר CT
ומה שאותר זה קריש דם .
החשש הגדול הוא שיש לו סרטן כבד מתקדם
ולפי הרופאים במצב כזה אין הרבה מה לעשות
האם יש איזה תרופה חדשה ???
או טיפול מיוחד שלא נאמר לנו ???
ומה ניתן לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריקי
פרופ` אלי צוקרמן26/07/2009לא תמיד מוצאים את הגידול בשלביו הראשונים ויש לעתים צורך במספר בדיקות הדמיה: CT תלת-פאזי לכבד, MRI וכו'. פקקת של וריד השער או סעיפיו (כפי שאני מנחש ממכתבך) אינו מאורע נדיר בשחמת ואינו בהכרח מעיד על גידול. בד"כ איו בעיה להדגים גידול כאשר יש כבר פקקת בוריד השער. הטיפול תלוי בממצאים בכבד, באיתור הגידול (אם מוצאים אותו), הגדרת גודלו ומידת חדירתו לכלי הדם, מצב הכבד (חומרת השחמת) , גיל החולה ומחלות רקע ועוד ולכן התשובה מורכבת מידי בלי ידיעת הפרטים. קיימות מספר אפשרויות הכוללות טיפול כרורגי (כריתת גידול או השתלת כבד) וטיפולים מקומיים כגון הזרקת אלכוהול לגידול, אבלציה טרמית באמצעות גלים קצרים (RFA) או כמואמבוליזציה (הזרקת חומר כמותראפי ישירות לגידול דרך עורק הכבד וחסימה זמנית של העורק המוביל דם לגידול. במקרים של מחלה מפושטת עם תפקוד כבדי סביר ניתן לשקול טיפול תרופתי
(nexavar ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דאגהמשה לסרי21/07/2009
שלום רב,
אני בן 24, בריא.
לפני כ4 ימים החילו לי בחילות מלוות בגזים אך ההרגשה הכללית שלי הייתה טובה.
יום לאחר מכן, בגלל שהבחילות לא פסקו הלכתי למיון של איכילוב שם בוצעה לי בדיקת שתן שיצאה תקינה ובדיקות דם הכוללת תפקוד כבר.
התוצאות בספירת דם הרגילה היו בסדר גמור חוץ מהעובדה שיש לי הרבה כדוריות לבנות.
התוצאות של בדיקות תפקוד כבד היו הבאות:
1. GPT: 19
2. GGT: 18
3. CPR:0.27
4. BILIRUBIN DIRECT 0.50
5. BILIRUBIN INDIRECT: 3.70
6. WBC; 11.5
לאחר כמה ימים, הבחילות פסקו אך התחלתי להרגיש אי נוחות בצד ימין של הבטן העליונה (מרגיש לי שזה כתוצאה מגזים) . ניגשתי לרופא משפחה ולכירורג בטן ושניהם לאחר שבדקו אותי אמרו לי שכנראה שיש לי וירוס כלשהו ושהבילירובין הגבוה כנראה בגלל סינדרום גילברט.
אני נורא לחוץ בגלל שלאחרונה נפטר מכר מסרטן בכבד זו אולי הסיבה שמאתמול אני מרגיש שם מוזר למרות שאתמול בדק אותי כירורג.
האם זה יכול להיות סרטן בכבד??
האם זה יכול לקרות בגיל כ"כ צעיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי
משה לסרי21/07/2009שכחתי לציין שיש לי גם שלשול רציני ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוד לוי
פרופ` אלי צוקרמן23/07/2009אין לכך כל קשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוד לוי
פרופ` אלי צוקרמן23/07/2009אכן מדובר בתסמונת ג'ילברט (במידה ושללו תמס דם כסיבה לעליה בבילירובין בלתי ישיר) ואין לכך משמעות קלינית רבה. לפיכך גם אין מקום לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

