פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • משקאות עם כבד שומני
    תומר
    18/10/2009

    צהריים טובים.
    לפני מספר שנים אובחנתי כסובל מכבד שומני.
    ערכי הכבד שלי הם: ALT (GPT) - 100
    AST (GOT) - 41
    האם ישנה איזושהי כמות אלכוהול, אפילו מינימלית (לדוגמאת בקבוק בירה או כוס יין) שאותה מותר לי לצרוך או שמא אין להתקרב כלל למשקאות אלכוהוליים במקרים כגון זה?

    בלי קשר למשקאותא לכוהוליים, האם מותר לשתות משקאות אנרגיה (כגון רד בול או XL) או שבמשקאות כגון אלה גם טמון סיכון כלשהו?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משקאות עם כבד שומני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד שומני

    פרופ` אלי צוקרמן
    20/10/2009

    שתיית אלכוהול בעקרון לא מומלצת אולם אין מניעה לצריכה מאוד מתונה של אלכולהול אפשרית בהזדמנויות חגיגיות. גם משקאות ממותקים (מכילים פרוקטוז) מאוד לא רצויים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מנהלתית קודרת :-(
    דורונה
    14/10/2009

    "תור לרופא כבד מינימום חודשיים מהיום, במרכז הארץ זה 3 חודשים"
    כך הגברת במוקד ההזמנות הטלפוני של הקופה. כל קופה.

    האם אתם באמת ככ עסוקים, רופאי הכבד של ישראל?

    האם זה לא בוער, כלומר, חולה כבד הפרוגרסיביות איננה מהירה כך שאפשר לדחות ולדחות?

    יש חוסר ברופאי כבד ? עודף בחולים?

    האם אתם מתריעים על כך בפני ועדות ממלכתיות?

    אשמח להתייחסותכם, כרופאים ידועים ובעלי שם בארץ
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה מנהלתית קודרת :-(

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דורונה

    פרופ` אלי צוקרמן
    14/10/2009

    איני יכול להיות אחראי על התנהלות מרפאות הכבד ברמה הארצית. אני אבל יכול לומר שהתור למרפאת כבד במרכז הרפואי לין (יחידת כבד של מחוז חיפה וגליל מערבי) במקרים רגילים הוא מקסימום חודש ובמקרים אחרים כשבועיים כאשר במקרים דחופים אנו ערוכים לראות את החולים היום להיום.
    לשאלתך הנוספת, אכן ריבוי חולי כבד בארץ במקביל למיעוט יחסי של מומחים למחלות כבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיאוריה
    דורונה
    13/10/2009

    כאבי הבטן העזים שלי ,שבאים אחרי עיכול אוכל שמן בלבד (מיונז, סוכרים, קרואסון) נובעים מהעדר היכולת של הכבד המשוחם והמצולק (פיברוטיות ברמה הכי גבוהה ו PSC) שלי לייצר מיצי מרה? האם יש משהו בתיאוריה?

    האם אפשר בבדיקה רפואית כלשהי לראות אם אני מייצרת מרה או לא וכמה? לבודד את המרה וריכוזה במע העיכול?

    הגרד אגב ספוראדי לחלוטין : פעם מטורף בלתי נסבל ושבוע או יומיים אח"כ לא.
    אולי זה האורסוליט שאני לוקחת בטונות כבר חצי שנה שעושה לי את הכאבים והגרד?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תיאוריה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דורונה

    פרופ` אלי צוקרמן
    14/10/2009

    אכן במחלות כבד כולסטטיות כדוגמת PSC כאבי בטן עלולים להופיע לאחר אוכל שומני במיוחד. אין הרבה טעם בבדיקת כמות או הרכב המרה שלך (לא רלבנטי). אכן גרד עלול להופיע בעוצמות משתנות ללא קשר לנטילת אורסוליט. אם הגרד לא מגיב לתרופות אחרות (ע"פ פרוטוקול טיפול בגרד) יש לשקול שימוש ב REVIA הקרויה altrexone. יש צורך במילוי טופס 29ג' (שימוש בתרופה שאינה רשומה בארץ לאינדיקציה הנ"ל).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטטיס A ו-B
    דדי
    13/10/2009

    שלום
    אני נשא של הפטטיס B מספר שנים, ועכשיו התברר שאני גם נשא של הפטטיס A.
    בדיקות הדם של תפקודי הכבד שלי תקינות.

    - האם זה מצב קבוע או שהמחלה יכולה להתפרץ?
    - מה ניתן לעשות מבחינה מניעתית?
    - אחרי כמה שנים בני המשפחה צריכים לקבל חיסון חוזר להפטטיס B או A?

    תודה
    דדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטטיס A ו-B

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דדי

    פרופ` אלי צוקרמן
    14/10/2009

    לגבי הפטיטיס A לא מדובר בנשא אלא בחשיפה קודמת לוירוס עם חיסון טבעי לנגיף.
    לגבי הפטיטיס B יש צורך כמובן בחיסון של בת בזוג ובני המשפחה הגרים תחת קורת גג אחת.
    יש צורך במעקב קבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לא תקינות של אנזימי הכבד
    ליאת
    11/10/2009

    שלום רב,

    ביתי בת ה 13 סובלת כבר זמן מה מכאבי בטן המלווים בגזים, התכווצויות וכו' הבאים בהתקפים.
    ביקרנו אצל גסטרו ילדים שביקש לשלול דברים והתחלנו בבדיקות דם ובדיקה לחיידק הליקובקטור פילורי (שעדיין לא הגיעה התוצאה).
    היום היגיעו תוצאות בדיקות הדם וכולן בטווח הנורמה למעט:
    Neutrophils % 66.2
    ALT 45
    AST 50

    חשוב לציין ששקיעת דם וCRP תקין.

    התוצאות שקשורות לכבד בוודאי אינן בטווח הנורמה ואני מודאגת מאוד.

    על מה יכולות להעיד תוצאות אלו?

    בתודה מראש

    האם המודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת

    פרופ` אלי צוקרמן
    12/10/2009

    ראשית יש לחזוא\ר על הבדיקות. החריגה בכל מקרה קלה אולם יש להתייחס אליה במקרה והתוצאות חוזרות על עצמן. יש שורה של מצבים או מחלות הקשורות בהפרעה מסוג זה ואלה כוללים כבד שומני (האם סובלת מהשמנת יתר), מחלות מטבוליות, אוטואימוניות, מחלת ציליאק, מחלות ויראליות כרוניות ועוד. באם ההפרעה לא חולפת יש לפנות למומחה למחלות כבד (ילדים) ולבצע את הבירור המקובל שכולל "פנל" מוכר של בדיקות. לא נראה שיש סיבה לדאגה מוגזמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון המון תודה לך ד"ר

    ליאת
    12/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופ' צוקרמן
    חן
    11/10/2009

    שלום רב
    אני בן 31 ומזה 10 שנים אני צורך אלכוהול.לפני כמה ימים הלכתי לרופא כי הרגשתי צורך לעשות בדיקה של הכבד(בין שאר הבדיקות).רב הבדיקות יצאו תקינות אבל בדיקה שנקראת בילירובין יצאה לא ברורה לכן הרופא ביקש לעשות עוד בדיקה.
    האם יש סיכון שיש לי דלקת בכבד או שמא זה סתם בדיקה שלא מסמלת בוודאות?
    אודה לתשובתך המקצועית.
    דוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לפרופ' צוקרמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוד

    פרופ` אלי צוקרמן
    12/10/2009

    קרוב לודאי העלייה של בילירובין אינה קשורה למחלת כבד בנוכחות תפקוד כבדי תקין אלא תסמונת ג'ילברט שאין לה משמעות אבל יש לראות תוצאות מרכיבי הבילירובין כלומר ישיר ולא ישיר. בכל מקרה רצוי להמנע מצריכה מופרזת של אלכוהול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כבד יכול לכאוב?
    דנה
    10/10/2009

    בהבט עצבים כמו על העור או בקיבה וכו?
    אני משוחמת פיברוזיס 4 ,PSC והרבה אורסוליט. עברתי שחרור סתימה ב IVC שמוביל דם בסביבת הכבד ועדיין הכבד מגורגר מצולק נראה כמו מכתשי ירח ומה לא

    לאחרונה כואב לי מאד מהאזור הזה בבטן. לחץ בצלעות. אחרי האוכל כאילו סכין חותכת אותי שם. והUS מראה שאין גדילה מיוחדת של כבד או טחול

    האם ייתכן שכבד כואב או מקרין כאב מחמת הרעה בפיברוטיות למשל? במלקות שעל פניו? מה מנגנון הכאב של הכבד עצמו?
    בנוסף , האם חשיפה לחום עז כמו בג'קוזי או סאונה מועילה? קור?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם כבד יכול לכאוב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד כואב

    פרופ` אלי צוקרמן
    10/10/2009

    בד"כ רקמת הכבד עצמה אינה כואבת אלא כאשר יש לחץ או מעורבות של המעטפת של הכבד שהינה עשירה בעצבים. במחלות רבות עלולה להיות תחושת "אי נוחות בכבד" אולם לא כאב עז. פיברוזיס או שחמת אינם קשורים בכאב.
    כאבים עשויים להיות קשורים במחלת דרכי המרה (כמו PSC) בגלל זיהום, אבנים או "בוץ" בדרכי המרה וחסימות משמעותיות של דרכי מרה מחוץ לכבד . מקרים אחרים הגורמים לכאב "בכבד" קשורים בגידול(ים), אבצסים או נמק של רקמת כבד ע"ר אוטם או גידול. אמצעי ההדמיה והבירור מגלים סיבות אלו ללא קושי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה. ומה לגבי חום וקור?

    דנה
    11/10/2009

    החשיפה לחום קור מועילה / מזיקה לכבד משוחם ומצולק לעייפה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בכבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    11/10/2009

    אין מניעה לחשיפה לקור או חום ואין לכך השפעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים היפודנסיים בכבד
    אמי
    08/10/2009

    רקע: בת 30 לא נשואה, מזה 3 חודשים לא מרגישה טוב(חולשה, תחושת שרפה בקיבה, כאבים בעמוד השידרה,כאבים בחלל הבטן, ירדה כ 8 ק"ג בחודש
    בוצע CT חזה:
    בחלון עצם בגופי החוליות D8,D9 הודגמו מוקדים ליטיים עם טרבוקולציות גסות בקוטר עד 1.1 ס"מ

    בוצע CT בטן:
    כבד אינו מוגדל, הודגמו מס ממצאים היפודנסיים בקוטר עד 0.6 סמ בשתי אונותיו של הכבד
    צואר הרחם מוגדל בלתי אחיד עם הסננת שומן סביבו

    וכן היפרקלצמיה שמופיעה בעקביות בבדיקות דם עד 10.5

    מה המשמעות? מה מומלץ להמשיך לבדוק. לאיזה רופא לפנות? אנחנו ממש אובדי עצות אל מול הסבל שלה (היא כל היום בוכה שכואב לה ושהיא חלשה

    יש לציין שאחותה חולה בסרטן לימפה_בת 31

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצאים היפודנסיים בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים היפודנסיים בכבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    10/10/2009

    הממצאים בהחלט דורשים המשך בירור אצל רופא פנימאי בשלב ראשון כולל בדיקות מכוונות לכבד (אולטראסאונד של הכבדת CT טריפאזי לכבד, MRI )מאחר וגילוי הממצאים בכבד נעשה בעצם באקראי. גם נממצאים האחרים בעצמות דורשים המשך והרחבת הבירור. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקוד כבד גבולי
    אביבה
    08/10/2009

    מהו תפקוד כבד גבולי והאם זוהי בעיה חמורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקוד כבד גבולי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקוד כבד גבולי

    פרופ` אלי צוקרמן
    10/10/2009

    לא ברורה הכוונה וההגדרה מאוד לא ספציפית. האם מדובר על "תפקודי כבד" כלומר אנזימי כבד מוגברים באופן גבולי? האם התפקוד היצרני של הכבד גבולי? (חלבוני דם ו/או תפקודי קרישה). יש צורך בהרבה יותר פרטים על מנת לענות על השאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד וטחול ?-(
    עדינה
    04/10/2009

    הרקע - לא ידוע. יש שחמת קריפטוגנית קשה על רקע PSC קרוב לודאי.
    טחול עתיר ממדים שגורם לי לכאבי תופת כבר שבועיים מתחת לצלעות, בשמאל. זה נימוש כענק ע"י כל הרופאיםוגם בצילומים
    בינתיים אנחנו שוקלים ניתוח להוצאתו. הרופאים מבולבלים וחלוקים בדעתם. בלאגאן גדול מאד מאד. וכואב לי כל הזמן, בלי תרופות (פרט לאורסוליט לכבד)
    מתי ראוי ונחוץ , מנסיונך הרב, לשלוף טחול לצמיתות?
    מה ההשלכות על מטופל שחמתי חסר טחול? תרופות לנצח? אורח חיים? תוחלת חיים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבד וטחול ?-(

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד וטחול עדינה

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/10/2009

    כבד גדול מאוד ("ענק") בהחלט יכול להיות קשור לשחמת הכבד כולל PSC. אם מדובר ב PSC אז לא מדובר בשחמת "קריפטוגנית" (משמעותה "מסיבה לא ידועה"). הסיבה לכאב כה עז בטחול מוגדל בשחמת עלולה להיות אוטם (ים) בכבד בגלל גודלו וחוסר אספקת דם לאזורים מסוימים בו.
    לעתים הכאב העז נמשך מספר שבועות ונסוג ספונטנית תוך טיפול אנלגטי (נוגד כאב). רצוי להמנע מכריתת טחול בחולה עם שחמת אלא אם זו נשארת הברירה היחידה ואין אופציות נוספות. כריתת טחול בחולה עם שחמת עלולה להיות קשורה בפקקת של וריד השער או ורידים נוספים (הוריד המוליך דם לכבד). בנוסף שיעור גבוה של זיהומים (ניתן להקטין את הסיכון ע"י חיסונים לפני הניתוח לפי פרוטוקול מוכר) וכן סיכון מוגבר הקשור לניתוח עצמו (בחולה שחמתי) כאשר הסיבוכים כוללים מיימת, דימומים מוגברים בזמן הניתוח, החמרה בתפקוד הכבדי כולל הפרעות קרישה וצהבת, זיהומים ואי ספיקת כבד (כל אלו גם בתלות למצב לפני הניתוח). כאמור רצוי להמנע ככל האפשר ולהסתפק בתקופה של מעקב וטיפול לכאבים מאחר וכריתת טחול בחולה שחמתי אינה ניתוח של מה בכך ומתבצעת בלית ברירה בהוריות מאוד ספציפיות. אני בטוח שרופאייך מתלבטים בסיכון כנגד התועלת ויש להחליט על כל מקרה ספציפי לגופו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים בחו"ל
    נורית
    04/10/2009

    שלום

    אימי חולה בסרטן כבד מסוג מלונמה שפונבה שהופיע במס' נק' האם ידוע לך על בתי חולים/מרפאות בחו"ל שמכירים טיפולים בסוג סרטן זה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפולים בחו"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלנומה

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/10/2009

    לגבי השאלה הספציפית יש להתייעץ עם האונקולוג המטפל לגבי אפשרויות טיפול במסגרת מחקר או במסגרת אחרת אם אלו לא ניתנים בארץ מאחר והאונקולוגים מצויים בפרטי הטיפול והמחקר המתבצעים בארץ או בחו"ל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות כבד
    אלי
    03/10/2009

    יש לי עליה מתמשכת (היו גם ירידות) באנזימי כבד מזה כשנתיים ללא אבחנה משוערת כרגע GGT - 366 , ALT 73 , וצרולופלזמין נמוך (0.17), הרופא הפנה אותי לבדיקת ניקור כבד.
    בצעתי U.Sשל איברי הבטן וכל האיברים תקינים
    1.רציתי לדעת אם ישנן בדיקות נוספות שניתן לבצע לפני שרצים לניקור?
    2. רציתי לדעת אם על סמך הנתונים הללו ניתן לשער אבחנה כלשהיא.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בתפקודי כבד אלי

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/10/2009

    להפרעה מסוג זה יש מספר סיבות כשהשכיחה הינה כבד שומני. בנוסף שימוש באלכוהול, תרופות, מחלות אוטואימוניות, ויראליות (הפטיטיס B ו C), מחלות מטבוליות ועוד. לעתים אין אבחנה ברורה גם לאחר השלמת "סט" של בירור לא פולשני ויש צורך בביופסיית כבד אשר עוזרת באבחנה אם כי לא בכל מקרה. בביופסיה אפשר להעריך את חומרת ההפרעה ובמקרה של חשד למחלת וילסון (הצטברות נחושת בכבד) ניתן למדוד רמת נחושת בכבד אם כי רמת צרולופלזמין שציינת כמעט תקינה והחשד לוילסון אינו גבוה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות בקשר עם סרטן בלבלב
    שירי רוט
    01/10/2009

    שלום רב,
    לסבי גילו סרטן בראש הלבלב בגודל 3.5 ס"מ, לפני מס' חודשים.
    שלחו אותו לבדיקה בשם- ga68-dotatoc-pet-ct, רציתי לשאול מה זו הבדיקה וכיצד היא מבוצעת.
    אודה לתשובתכם.
    בברכת חג שמח,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות בקשר עם סרטן בלבלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן הלבלב

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/10/2009

    הבדיקה היא כמו CT רגיל אלא שבנוסף מזריקים לוריד חומר שנקלט ע"י רקמה סרטנית. הבדיקה מטרתה לאשר קליטה בממצא בראש הלבלב וכן להעריך התפשטות הגידול והמצאאות גרורות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופסור צוקרמן
    סמדר
    30/09/2009

    שלום אלי הייתי אצלך פעמיים עם בני עידן בן 14 לאחר בדיקות אולטראסאונד בבטן עליונה,לפני יומיים עשיתי לו שוב US וזו התשובה:הכבד בעל מרקם תקין,אינו מוגדל,באונה ימנית של הכבד סובדיאפרגמתי הודגם אזור רחב הדי בלתי אחיד אווסקולרי בעל גבולות לובולריות-באבחנה מבדלת FNH, המאנגיומה אטיפית,הסננה שומנית פוקלית? הטחול מוגדל 13 ס"מ בעל מרקם תקין.
    כמו כן עשיתי לו בדיקות דם רוב התוצאות תקינות חוץ מארבע תוצאות חריגות:
    ALT-67 AST-38.5, MCH-26.6, PLATELETS-148
    שאלתי אליך האם צריך לעשות בדיקות יותר מקיפות? האם קיימת בעיה כלשהי בכבד?
    אודה לך לתשובתך המהירה, כמו כן אשמח לבוא שוב לייעוץ ולהמשך טיפול.

    תודה סמדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לפרופסור צוקרמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמדר

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/10/2009

    רצוי לדון שוב עם כל התיק והחומר הרפואי ולבצע רויזיה במסגרת ייעוץ חוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפוטיטיס C אצל אמא שלי
    שלי
    30/09/2009

    שלום,
    לאמא שלי גילו את הנגיף,היא התחילה טיפול בפיגאסיס לפני כ3 חודשים,עשתה בדיקת דם והתוצאה:
    ממליון 860 אלף וירוסים הכמות ירדה ל82 אלף,הרופא המטפל אמר שזה לא ירד מספיק ,היה אמור לרדת עד 18 אלף לפחות..האם כדאי להמשיך את הטיפול? האם הירידה בכמות היא אכן לא מספיקה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפוטיטיס C אצל אמא שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/10/2009

    אכן הירידה אינה מספקת אם בוצעה בדיוק 12 שבועות לאחר התחלת הטיפול. אין טעם בהמשך טיפול נוכחי מאחר והסיכוי לתגובה נמוך ביותר. רצוי לנסות בהמשך להכלילה במחקר לחולים שלא הגיבו בו ינסו טיפול בשילוב עם תרופות חדשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום