פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפטיטס b
    מלי
    06/07/2009

    ד"ר שלום,
    אני סובלת ממחלת כבד כרונית עקב הפטיטס b ונוטלת תרופה על בסיס יומי בשם זניקס.
    אני מתכוונת להתחתן בקרוב ורציתי לדעת לגבי הריון
    א. האם אני יכולה להיכנס להריון ובמקביל ליטול את התרופה?
    ב. מהם הסיכונים לעובר האם הוא גם יהיה חולה?
    תודה רבה על התייחסותך, מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטיטס b

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס B -מלי

    פרופ` אלי צוקרמן
    08/07/2009

    את מתכוונת לתרופה זפיקס.
    אין מניעה להריון. ניתן לקבל בביטחון את התרופה בזמן ההריון ועדיף לקחת תרופה הנקראת telbivudine או sebivo. התרופה יעילה יותר, אף בטוחה יותר מזפיקס (גם זפיקס בטוחה) ופרופיל העמידות שלה טוב יותר (שיעור הופעת עמידות לתרופה נמוך יותר מזפיקס). התרופה בסל הבריאות. אם בזמן הלידה העומס הנגיפי יהיה אפסי או נמוך מאוד (כצפוי עם הטיפול שהינך נוטלת) הסיכוי להדבקת הילוד נמוך מאוד. בזמן הלידה על הילוד לקבל חיסון "סביל" בנוסף לחיסון פעיל אותו מקבלים כל הילודים בארץ ביום הוולדם. באופן שכזה אין סיכון להדבקת הילוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביורוקטיה וקליניקה הילכו 2 יחדיו ?
    בלתי אם נועדו
    05/07/2009

    קיימת התוויה מפורשת להשתלת כבד דחופה ( כך מאפריל !!! ) מחד אולם מאידך אין הפנייה לוועדת ההשתלות הארצית .
    הרופאה טוענת שהגשת החולה לוועדה תניב דירוג נמוך ולפיכך לא מעלים אותו לוועדת ההשתלות הארצית .
    החולה מצוי באיכות חיים ירודה ( כל תסמיני השחמת הקלאסיים !!! ) מרותק לביתו ,
    סובל מחולשה , חוסר תיאבון, מיחושים שונים ומאבד את בריאותו ו מיום ליום .
    האישפוזים הרבים באחד מהמרכזים הגדולים במדינה אפילו לא הניבו טיפול פסיכולוגי מכל סוג שהוא !!!
    לחולה יש ביטוח בריאות פרטי אולם עד כה נראה כי עובדה זו לא משנה במאום את הפוטנציאל הגלום בביטוח שכזה .
    מה עושים ???


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצה הקרחון של המימסד הרפואי המושחת

    התגלה בפורום
    12/07/2009

    מסתבר שבין שבועת היפוקרטס ורווחת החולה עובר נתיב האינטרסים האישיים של הרופאים במדינת ישראל והוא זה שמכתיב את הטון בכל הנוגע להשתלות איברים בחו"ל . .
    לרופאים הישראלים אין אינטרס שחולים ישראלים הזקוקים להשתלה יושתלו בחו"ל וזאת מטעמים אגואיסטיים אישיים .( כל זמן שלא מדובר בחולים שהם בני משפחותיהם או מקושרים פוליטית )
    אם הרופאים הישראלים כל כך משובחים מיקצועית מדוע הם חוששים לשלוח חולים מישראל לחו"ל
    לצורכי השתלה ו/או ניתוחים אחרים ?
    ושלא יספרו לכם שהם עושים זאת מתוך דאגה לשלום החולה הם אמנם דואגים אבל לא לחולה ,
    מדאיגים אותם דברים אחרים הקשורים ישירות אליהם ואל האינטרסים שלהם , שלא ממש עולים בקנה אחד עם האינטרסים של החולה ובני משפחתו !
    זו הסיבה שמי שמופקד על תשובות בפורום בחר שלא להגיב ...
    אין לו ממש מה לומר ... קצה הקרחון של המימס הרפואי המושחת צף על פני הפורום ...
    האמת שלא ממש ציפיתי לתשובה אלא לסיעור מוחין ....
    שכאמור לא היה כאן .........

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם רק השתלה ???
    כיתי
    05/07/2009

    לצערי זה אני.
    בריא לחלוטין וביום בהיר יש לי PSC ושחמת.
    יש הצרויות והתרחבויות בדרכי המרה הכבדיות, יש דפוזיה של מיצי מרה לתוך הדם. יש גרד בלתי נסבל וחוסר אונים.

    האם יש התקדמות בנושא פתיחת ההיצרויות הללו? האם ניתן תיאורתית להגיע אליהן דרך דרכי המרה החיצוניות כמו בצינטור, ולהרחיבן, שמא מעדיפים שלא וללכת רק על השתלת כבד קשה? מדוע?

    האם יש מוקדי רפואה מתקדמים יותר מישראל בנושא? אני מסופק ,אבל אם מכירים - אשמח לקבל כתובת/ שם של מישהו.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם רק השתלה ???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת כבד- כיתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    08/07/2009

    לצערנו לא תמיד ניתן לפתור את בעיית ההיצרויות ע"י ERCP (פרוצדורה לאבחון וטיפול בהצרות דרכי המרה ב PSC) במיוחד אם ההצרויות בעקר בדרכי המרה התוך כבדיות. הפתרון היעיל ביותר במצב של אי ספיקת כבד ע"ר PSC הוא השתלת כבד ואין טיפול אחר יעיל יותר. לעתים כשהבעייה העקרית היא הגרד ללא צהבת משמעותית או אי ספיקת כבד ניתן לטפל בגרד בתרופה הנקראת REVIA או naltrexone במינון 50 מ"ג (טבליה אחת, כאשר יש להתחיל ע מינון נמוך יותר ולעלות בהדרגה). התרופה אינה רשומה בארץ. מיובאת ע"י בתי מרקחת בודדים ויש למלא טופס מיוחד (29ג') ע"י הרופא למחלות כבד המטפל בך להשגתה .
    ברוב המקרים, מה שניתן לעשות בחו"ל ניתן לבצע גם בארץ . אחד המרכזים הטובים בעולם נמצא ב Mayo Clinic ב Rochester, USA .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תודה. ועכשיו לחלק הכואב

    כיתי
    09/07/2009

    בדיוק כפי שכתבת: "לעתים כשהבעייה העקרית היא הגרד ללא צהבת משמעותית או אי ספיקת כבד"

    זה המצב אצלי כרגע. כל תפקודי הכבד במצב נורמלי.
    נוטל טונות אורסוליט.
    חי טוב מאד כולל ספורט ועבודה וטיסות לחו"ל ובנות.
    אבל .... ההצירויות והדפוזיות... והגרד הזה.. רצח.

    כעת לפרוגנוזה (!) כמה זמן פרופסור נותר לכבד שלי , אני בשנות ה 30 וכאמור אלבומין וקריאטנין וכל המדדים תקינים כולל GGT GPT ALT BILI. כמה זמן ע"פ הסטטיסטיקה הכואבת שלכם יש לכבד הסקלרוטי הפיברוטי ה PSC שלי לחיות??
    אנא היה ישיר, כבר עברתי את שלבי ההכרה ב"סופניות" שלי, ואין לי בעיה לדעת כדי לתכנן את הבאות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    12/07/2009

    לצערי הרב לא ניתן לענות על שאלתך ללא ידיעת כל הפרטים הרלבנטים והיכרות מעמיקה עמך ועם מחלתך. השתלת כבד במחלות כמו PSC מתבצעת לא רק בגלל קיצור תוחלת החיים כאשר יש אי ספיקת כבד אלא גם במקרים מסוימים לצורך שיפור באיכות החיים (גרד בלתי נשלט למשל או אירועים חוזרים של זיהום בדרכי המרה) גם אם התפקוד הכבדי לא נפגע באופן קשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבוצת תמיכה לחולי PSC.

    חיים בורמסטר
    10/12/2009

    שלום,
    גם אני חולה PSC כבר כמה שנים.
    יש לנו קבוצת תמיכה ב-Facebook
    PSC support in Israel. של חולי PSC בישראל
    תוכל לקבל עוד מידע ולדבר עם חולים אחרים.

    חיים בורמסטר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת מידע על תרומת כבד
    נועה
    04/07/2009

    אני מנסה לברר מידע על ניתוח השתלת כבד בשביל קרובת משפחה.
    היא מעוניינת לתרום חלק מהכבד שלה לבן זוגה. להבנתי עשו להם בדיקות והכבד שלה מתאים לו.
    אשמח לקבל מידע על הפרוצדורה,סיכונים וסיכויי הצלחה. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת מידע על תרומת כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרומת כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    08/07/2009

    מציע לשוחח על כך באופן מפורט עם אנשי יחידת ההשתלות בה קרובת המשפחה נמצאת במעקב. אני מניח ששוחחו עם הנ"ל על סיכונים, סיבוכי הניתוח וסיכויי ההצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד שומני ומוגדל
    דודו
    01/07/2009

    שלום כתבתי בפורום זה מספר פעמים בשבועיים האחרונים,בבדיקת אולטראסאונד התגלה כבד שומני ומוגדל ע"ח שתי אונות,וזאת לאחר בדיקת דם שגילתה GPT 80 וטריגליצידים 279,קיבלתי תדריך מדיאטנית ומרופאת המשפחה לתזונה נכונה ופעילות גופנית,יש לי שתי שאלות קטנות,אחת, מהם הסכנות והמחלות שיכולות להתפתח כתוצאה מהמצב שלי בזמן הקצר והארוך אפילו שאני אשמור מהיום והלאה על תזונה נכונה וספורט גופני? ושנית,הרופאה אמרה לי שאין תרופה לטיפול בכבד שומני ומוגדל ורק ניתן לטפל דרך תזונה ופעילות גופנית תקינה,ודרך אולי הומאופתיה וטבעונים, האם זהו המצב אין תרופות שמטפלות בכבד שומני ומוגדל ורק אלא הם האלטרנטיבות?תודה וסליחה על האריכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבד שומני ומוגדל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כבד שומני

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/07/2009

    כפי שעניתי לך באריכות קודם לכן: המצב הפיך בחלק גדול מהמקרים עם שימוש בדיאטה נכונה, ירידה במשקל ופעילות ספורטיבית. אין תרופות ספציפיות לכבד שומני. עם שומרים על דיאטה ופעילות גופנית הצפי לטווח הארוך והקצר טובים מאוד. יש להעריך חומרת המחלה ע"י רופא מומחה מאחר ובחלק קטן של המקרים המחלה עלולה להתפתח למחלת כבד משמעותית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי בדיקות להפטיטיס
    ליאור
    01/07/2009

    אישתי בהריון עברה בדיקות להפטיטיס B ו C. הכל יצא תקין . שאלתי היא האם זה מקטין את הסיכוי שאני יכול להיות נשא ? אנחנו מקיימים יחסים לא מוגנים מעל 3 שנים . מה הסבירות שבמקרה והייתי נשא הייתי מדביק אותה כבר מזמן,לא?
    רק רציתי לאמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאור

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/07/2009

    הדבר הפשוט ביותר במקום להעלות ספקולציות למינהן שפשוט תעבור בדיקה להפטיטיס B ו C.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן שד גרורותי - כבד מוגדל
    אופיר
    29/06/2009

    אמי בת 58, נפגעת סרטן שד גרורתי. כיום חלה החמרה במצבה והטיפולים הכימיים לא עזרו ולכן הופסקו (תל השומר).
    הכבד של אמי ענק, ובשל כך יש לה לחצים חזקים בבטן, בצקות ברגליים וכאבי גב.

    אנחנו פונים לרפואה אלטרנטיבית בכלל - ומעוניינים לשמוע עצות נוספות (גם קונבציונליות).

    האם יש לכם עצות לטיפול אלטרנטיבי / קונבציונלי כזה או אחר על מנת להקל על המצב?

    תודה מראש

    אופיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן שד גרורתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/07/2009

    לצערי על פי התיאור היכולת לטפל היא מוגבלת מאוד בתחום הרפואה הקונבנציונלית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב המשך-תפקודי כבד
    דודו
    25/06/2009

    שלום
    עשיתי אולטראסאונד בטן והתגלה בבדיקה כבד שומני(כאמור gpt 80 וטריגליצרידים 280 בבדיקת הדם האחרונה),הייתי אצל דיאטנית שהביאה לי תדריך,אצל רופאת המשפחה לא הייתי עדיין,שאלתי היא האם תזונה נכונה פעילות ספורטיבית ואולי טיפול תרופתי יורידו את השומן סביב הכבד ואת רמת הgpt והטריגליצרידים לנורמלי ותקין או שמה כבד שומני זוהי מחלה כרונית ללא אפשרות לחזור לתפקוד תקין ונורמלי של הכבד גם עם טיפול מלא כמו שציינתי?אשמח לתשובה,תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שוב המשך-תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דודו- המשך כבד שומני

    פרופ' צוקרמן
    26/06/2009

    אכן עם דיאטה נכונה, פעילות גופנית רציפה וקבועה וטיפול תרופתי אם יהיה צורך המצב בהחלט עשןי להיות הפיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול נגד היפטיטיס סי
    יוליה
    24/06/2009

    פרופסור שלום רב,

    אני בת 29 אובחן אצלי היפטיטיס סי עוד כשהייתי בצבא כתוצאה מתרומת דם. חודשיים וחצי מטופלת אצל ד"ר קובלס במרכז כרמל על"י פגסיס פעם בשבוע וקופוגוס 5 כדורים ביום. הבעיה היא שיש תופעות לוואי רבות...כמו ירידה חדה של רמת כדוריות דם לבנות wbc 1.84 המוגלובין נמוך קצת 10.2 וכל כדוריות דם גם מתחילות להיות נמוכות..אני בעצמי מרגישה בזמן אחרון חולשה וסחרחורות....יוצאות לי כל מיני פריחות על הגוף...השאלה שלי עד מתי אני צריכה להישאר עם מינון הזה של כדורים אולי יש צורך להחליף טיפול? רופאת משפחה שלי מאוד מודאגת ואומרת לי שזה מתחיל להיות מסוכן ושצריך להחליף טיפול.

    תודה רבה

    יוליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול נגד היפטיטיס סי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוליה הפטיטיס C

    פרופ` אלי צוקרמן
    24/06/2009

    ראשית את נמצאת בידיים טובות מאוד ובטיפול של רופאה מנוסה ומסורה. תופעות הלואי הוסברו לך לפני הטיפול ואין בהן חריג לגבי הטיפול הספציפי הנ"ל. ההתוצאות של הבדיקות שציינת אינן "מסוכנות" והן בגבול המותר. מציע להתייעץ עם הרופאה ממרפאת הכבד וצוות המרפאה ולא לקבל עצות מהרופאים שאינם מנוסים בטיפול זה וכמובן לא להפסיק הטיפול אלא עם הדבר מומלץ ע"י צוות מרפאת הכבד. רופא המשפחה במקרים אלו אינו מנוסה מספיק ע"מ להפסיק הטיפול ועליו להתייעץ עם צוות מרפאת הכבד. מינון התרופות ע"פ הנתונים שמסרת הינו קבוע לאורך כל הטיפול אלא אם הרופאה ממרפאת הכבד תמליץ להקטין המינון בשל תופעות הלואי. בשלב זה אין צורך בהקטנת המינון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך-תפקודי כבד
    דודו
    23/06/2009

    שלום
    תודה על התשובה הקודמת,יש לי שתי שאלות קטנות,אחת האם רמת gpt בתפקודי כבד ורמת טריגליצרידים (כאמור gpt 80 וטריגליצרידים 270) יכולים להיות מושפעים מאכילה חד פעמית של שומנים(ערב לפני הבדיקה אכלתי כמות די גדולה של גבינות רוויות שומן) או שהרמות של הבדיקות הללו נותנות תוצאות לאורך זמן ולא מושפעות מאכילה חד פעמית של ארוחה רוויית שומן,ושנית האם רמת הgpt גבוהה בגלל רמת הטריגליצרידים,ועל מנת להוריד את הgpt עליי להוריד את הטריגליצרידים או שאין קשר בינהם?(אגב אני בן 25 שוקל 70 וגובה 1.80) אשמח להתייחסות,תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך-תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד -דודו

    פרופ` אלי צוקרמן
    24/06/2009

    אכן ארוחה רווית שומנים ללא שמירה על צום 12 שעות עלולה להשפיע אולם אם התוצאוה חוזרת על עצמה בבדיקה נוספת כנראה שמדובר ביתר שומני הדם (טריגליצרידים). רמת GPT גבוהה עשויה להיות קשורה בהחלט ליתר שומני הדם ובמיוחד לטריגליצרידים. יש לברר גם סיבות אחרות ואם מדובר בכבד שומני הורדת רמת השומנים (בדיאטה דלת פחמימות ובטיפול תרופתי אם יהיה צורך) עשויה להביא להורדת GPT אפילו לתקין. יש להוועץ עם דיאטנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולטראסאונד
    דודו
    21/06/2009

    שלום
    עקב רמת gpt 80 בתפקודי כבד נשלחתי לאוטראסאונד בטן,אני מעוניין לדעת פרטים טכניים על הבדיקה,כיצד היא מבוצעת?האם יש קרינה?,והאם היא בדיקה טובה לשם גילוי ממצאים חריגים של הכבד?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אולטראסאונד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולטרסאונד דודו

    פרופ' צוקרמן
    22/06/2009

    בדיקת אולטראסאונד מבוססת על שימוש בגלי קול קצרים ואינה קשורה בקרינה. תפקידה בבירור הפרעה באנזימי כבד היא בעקר בשאלה של כבד שומני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד
    דודו
    21/06/2009

    שלום
    עשיתי בדיקות דם כלליות,הרופאה אמרה לי שבתפקודי כבד רמת הgpt היא מעל הנורמה,היא אמרה לי שהנורמה היא 41 ואצלי הוא בסביבות ה80,שאלתי היא האם התפקוד הזה של הכבד הוא חריג מאוד ומסוכן או שחריג מעט?,ועוד דבר היא ציינה לי שרמת הטריגליצרין גבוהה וגם רמת ויטמין מסויים נמוך ונתנה לי חומצה פולית בשביל כך,כל השאר בסדר,היא שלחה אותי לאוטראסאונד של הבטן וגם לדיאטנית ולחזור עוד חודש ולעשות בדיקות שוב,שאלתי היא האם כל הנתונים האלו קשורים אחד לשני ומעידים על משהו מסוים או שהם לא קשורים אחד לשני ומצריכים טיפול נפרד?תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דודו

    פרופ' צוקרמן
    22/06/2009

    בעת שמתגלה הפרעה בתפקודי כבד יש לקבוע אם הינה כרונית (מתמשכת) או חולפת. כאשר מדובר בהפרעה מתמשכת יש לבצע בירור כאשר הסיבה השכיחה ביותר היא כבד שומני (במיוחד שציינת רמת טריגליצרידים גבוהה). יש צורך כמובן לברר סיבות אחרות (מחלות כבד ויראליות כמו הפטיטיס B ו C, ועוד).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפטיטיס סי
    י.ג
    21/06/2009

    שלום אני בהריון וקיבלתי תשובה לבדיקת דם. hcv abs.conf negetiv
    hcv abs positiv מה זה אומר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפטיטיס סי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C

    פרופ' צוקרמן
    22/06/2009

    אם אני מבין את הכתוב מדובר בבדיקת נוגדנים חיובית לנגיף צהבת C (הפטיטיס C) אולם מבחן אימות שלילי. כלומר מדובר בתוצאת "כזב חיובי" (טעות) בבדיקת הנוגדנים. ע"מ לענות בודאות האם יש או אין זיהום נגיפי יש צורך לבצע בדיקת PCR ל גילוי HCV RNA. פני לרופא המטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנזימי כבד ובילירובין
    סיגל
    21/06/2009

    שלום,
    בבדיקות התקבל:
    CMV IgG 0.20 NEGATIVE

    - שלילי CMV IgM

    - Positive HEPATITIS A IgG
    gpt 114
    ast 42
    שאר אניזימי כבד תקינים.
    GPT בעליה ב10 החודשים האחרונים, תחילה 54 אח"כ 64 ועכדיו 114.
    אני 5 חודשים אחרי כריתת בלוטת תריס עקב פפילרי.
    חליתי די הרבה בהתקררויות בחודשים הקרובים.
    בנתיים עשיתי אולטרסאונד כבד שיצא תקין מלבד טחול גבולי, בילירובין כללי גבוה - 2.42,(ישיר 0.43 ולא ישיר 1.85 וברזל 186. AST ירד ל 35.
    אודה על קבלת הסבר על התוצאות. את הבדיקות עשיתי בצום.
    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנזימי כבד ובילירובין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנזימי כבד ובילירובין

    פרופ' צוקרמן
    22/06/2009

    לרמת בילירובין הגבוהה מעט אין משמעות והיא מייצגת מצב שפיר שאינו מחלה ונקרא Gilbert's syndrome .
    עליית אנזימי הכבד עשויה להגרם ע"י כבד שומני, מחלות ויראליות (הפטיטיס B ו C) ועוד ולכן יש לעבור בירור מלא לכל הסיבות האפשריות במידה ואנזימי הכבד לא יחזרו לתקין במשך מעקב של 3-6 חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוגמנטין
    אופיר
    19/06/2009

    שלום!
    עקב מצב קשה ומתמשך בחניכיים ובשן אצל אימי לאחר הקרנות שעברה בחלל הפה לפני כשנתיים, הומלץ לה ע"י הרופא המנתח לפני יומיים לקחת אנטיביוטיקה מסוג אוגמנטין 875 פעמיים ביום. חשוב לציין שאימי נשאית של צהבת C ולכן מקפידה לא לקחת כדורים שיכולים להשפיע לרעה על הכבד. בעלון של התרופה מוזכר שהכדורים עלולים להשפיע על הכבד, אך בכל זאת אימי החלה לקחת את הכדורים לפני יומיים בשל הכאבים העזים.
    היום היא התקשרה לברר עם הרופא המנתח מה לעשות, בגלל עניין הצהבת C ובגלל ששילשלה מעט (שזו תופעה ידועה ללא קשר, של כדור זה)
    הרופא לא היה זמין לענות ולאחר מכן המזכירה ענתה בשמו , כשלא היה כבר, ללא הסברים וללא פירוט שתפסיק לקחת את הכדורים.
    כעת אימי מבולבלת וחסרת אונים. הרי לא ניתן להפסיק טיפול אנטיביוטי לאחר שהחל כבר , במיוחד במצב הקשה של הפה והיא לא יודעת מה לעשות. לא ניתן לדבר או ליצור קשר עם הרופא ואין לה עם מי לדבר ועם מי להתייעץ. אשמח לכל עצה או דעה בעניין
    תודה!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוגמנטין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוגמנטין

    פרופ` אלי צוקרמן
    21/06/2009

    ראה תשובתי הקודמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום