מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לבלב מגושם עוד הבהרה בבקשה...נירית20/03/2009
בהמשך להודעתי ה קודמת קיבלתי הבוקר תוצאות בדיקת דם וחשכו עיניי להללן התוצאות החריגות: ALT (GPT) = 81 AST (GOT) = 44 Urea (B) = 16.7 ESR 1 hour=30 Protein (U)=100 Erythrocytes (U)=25 Cl- Chloride (B) = 106.6 Urate (Crystals) = שדות מלאים ? מעולם לא היו לי תוצאות כ"כ איומות, אין ספק שמתחולל משהו בגופי, האם לדעתך בהמשך לתוצאות הא.ס שפורטו בשאלתי המקורית האם מדובר במשהו דלקתי( אין WBC ), אבנים או חן"ח גידול? האם אתה עדיין משוכנע שEUS עדיף על סי טי? בדיקות הדם נלקחו בזמן דלקת גרון ונטילת אנטיביוטיקה מסוג ZETO. תודה רבה. ובשורות טובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נירית
פרופ` אלי צוקרמן20/03/2009אין סיבה לדאגה שהבעת בשאלתך. אין קשר בין הממצא ב CT וההפרעה הקלה באנזימי כבד. יש לברר האם היא חדשה, להשוות לבדיקות קודמות ולבצע בירור כמקובל לסיבה אפשרית להפרעה כמו כבד שומני (סיבה שכיחה להפרעה מסוג זה), מחלה ויראלית (נגיפית) מסוג הפטיטיס B או C וכו'. יש לפנות לרופא המטפל לבצע הבירור. לעתים כשיש מחלה חריפה מסוג שפעת קיימת הפרעה חולפת קלה באנזימי כבד כחלק מהמחלה ואין לכך משמעות רבה. ייתכן שבכך מדובר ולכן רצוי לחזור על הבדיקות בעוד כ 2-3 שבועות ולבצע הבירור באם עדיין ההפרעה קיימת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנירית
פרופ` אלי צוקרמן26/03/2009ראי תשובתי הקודמת ל "נירית"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרית18/03/2009
שלום רב, חמתי עברה טיפול בחומר רדיואקטיבי (ניסיוני) לטיפול בסרטן פי הטבעת שעבר לכבד. ברצוני לדעת מתי חומר זה יוצא מהגוף ? כיצד אתם יודעים שהוא בכלל יוצא מהגוף ? והאם אדם / ילד שנמצא לידה עלול להיחשף לקרינה ולחשוף אותה הלאה בפני אחרים ? למשל אם אדם בריא נחשף לאדם חולה שהוזרק לגופו חומר רדיואקטיבי יכול להעביר את הקרינה לאדם אחר שפגש ? אודה מאוד לתשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרית
פרופ' צוקרמן18/03/2009תחום זה הוא בתחום האונקולוגי גרידא ויש להתייעץ עם האונקולוג המטפל. אני בטוח שהחולה קבלה הסבר מפורט וממצה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבלב מגושםנירית16/03/2009
שלום רב, בת 33 בעקבות כאבי בטן עזים שחלפו לאחר 48 שעות, הופניתי לא.ס. בטן עליונה. להלן הפיענוח: הכבד בגודל תקין מרקמו הומוגני, כיס מרה ללא אבנים בתוכו, דופנו אינו מעובה. דרכי המרה התוך והחוץ כבדיות ברוחב תקין הלבלב: ראש מגושם, במרקם שמור ללא ממצא פוקלי. גוף וזנב הלבלב הודגמו תקינים בגודל ובמרקם. אין עדות לקשרי לימפה מוגדלים או גושים ברטרופריטונאום העליון. האאורטה הבטנית ברוחב תקין. הטחול בגודל תקין, מרקמו הומוגני. הכליות בגודל דומה ותקין. פרנכימה בעובי ואקוגניות שמורים לא נצפו גושים סולידיים, אבנים או הידרונפרוזיס הומלץ לשקול המשך בירור ע"י EUS או CT מכוון ללבלב. בהתחשב בקרינה הנפלטת בסיטי, איזו בדיקה עדיפה סיטי או EUS? באיזה בדיקה יודגם הלבלב ברור יותר? אילו מחלות לבלב יש מלבד חו"ח סרטן? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבלב מגושם
פרופ` אלי צוקרמן17/03/2009אם EUS זמין הוא עדיף על CT גם מבחינת הקרינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבלב מגושם שאלה נוספת...
נירית18/03/2009האם EUS מדוייק יותר מסי טי? מעבר לקרינה הגבוהה בסיטי, כתבת: " EUS אם זמין עדיף יותר" באיזה מובן עדיף יותר? תודה רבה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבלב מגושם
פרופ' צוקרמן18/03/2009EUS עדיף גם מבחינת הדיוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
נירית18/03/2009קיבלתי הבוקר תוצאות בדיקת דם וחשכו עיניי להללן התוצאות החריגות: ALT (GPT) = 81 AST (GOT) = 44 Urea (B) = 16.7 ESR 1 hour=30 Protein (U)=100 Erythrocytes (U)=25 Cl- Chloride (B) = 106.6 Urate (Crystals) = שדות מלאים ? מעולם לא היו לי תוצאות כ"כ איומות, אין ספק שמתחולל משהו בגופי, האם לדעתך בהמשך לתוצאות הא.ס שפורטו בשאלתי המקורית האם מדובר במשהו דלקתי( אין WBC ), אבנים או חן"ח גידול? האם אתה עדיין משוכנע שEUS עדיף על סי טי? בדיקות הדם נלקחו בזמן דלקת גרון ונטילת אנטיביוטיקה מסוג ZETO. תודה רבה. ובשורות טובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס בי וחולשהיג16/03/2009
אבא שלי נשא הפטיטיס בי הרבה שנים. לאחרונה חלה החמרה בתפקודי כבד שלו, ויש החמרה הדרגתית בחודשים אחרונים. בבדיקת דם אחרונה: AST(GOT) 49 U/L 15-40 (.........)* ALT(GPT) 101 U/L 4-41 (.........)* GGT 34.1 U/L 10-71 (...*.....) HBe Ag Nonreactive HBV DNA Quant. >38000 IU/mL בביקור אחרון אצל רופא כבד הרופא רשם לו SEBIVO, התרופה צריכה להגיע לבימ"ק בימים הקרובים. לפני 9 ימים הוא התחיל באופן פתאומי להרגיש חולשה כללית חזקה+ישנוניות+כאבי שרירים +ללא חום (פרט ליום אחד ביום השמיני לתחילת הוירוס נמדד חום 38.1)+נראה חיוור וטיפה צהבהב. בהתחלה חשבנו שמדובר בשפעת אך כעת מתגנב הספק שמה מדובר בהשפעת הפטיטיס. 1. האם יתכן הרגשה כללית מסוג זה עם בדיקות דם כאלה? 2. האם התרופה הנתונה רק שומרת על מצב קיים או גם משפרת את המצב? 3. האם יש מה לעשות כרגע מעבר לטיפול שניתן? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B
פרופ` אלי צוקרמן17/03/2009האפיזודה של חום כאבי שרירים והרגשה רעה אינה בהכרח קשורה להתלקחות של הפטיטיס B אע"פ שלא ניתן לשלול זאת לחלוטין.
התרופה sebivo יעילה מאוד בהקטנת העומס הנגפי ושיפור המצב.
בשלב זה היתי מציע להתחיל בתרופה האנטי ויראלית ולבצע מעקב כל 3 חודשים אחר רמות הנגיף בדם ותפקודי כבד (אנזימי הכבד). אם במקביל לירידת רמת הנגיף בדם יש שיפור באנזימי הכבד הייתי ממשיך את הטיפול כמובן. אם אין שיפור באנזימי כבד למרות ירידה ברמת הנגיף יש לברר סיבות נוספות להפרעה באנזימי הכבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר דילגת על התגובה שלי...שירן13/03/2009
רציתי להבהיר את המקרה וקבל תשובה יותר מדוייקת האם יש ממה לחשוש אם בדוקרן לא היה דם ולאחר שנדקתי לא ירד דם מהבוהן, הרי זה נראה חסר משמעות ללא דם אני טועה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירן
פרופ` אלי צוקרמן15/03/2009לא "דילגתי" על שאלתך. תשובתי היתה ברורה: גם ללא הופעת דם על הדוקרן, הסיכוי קלוש מאוד אמנם להדבקה אולם יש לנהוג ע"פ הנוהל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה באונה ימנית של הכבדמישהי11/03/2009
שלום רב, אבי (בן 58, בריא בד"כ) קיבל תוצאות של בדיקת אולטרסאונד בטן (שהוא מחוייב לעשות עקב פטירת אחותו בעקבות סרטן המעיים). כל מרכיבי הבדיקה נראים בסדר למעט הכבד, להלן התשובה: כבד - מרקם שומני באונה הימנית, ציסטה בגודל 3.2*4 ס"מ. נחוץ המשך מעקב. אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה אומר הנ"ל? האם יש סיבה לדאגה? האם יש צורך להוציא הציסטה והאם ניתוח מסוג זה לאדם בגילו מסוכן? אודה על תשובתכם המהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה בכבד
פרופ` אלי צוקרמן13/03/2009ציסטה בכבד הינו ממצא שפיר לחלוטין שמשמעותו כיס המלא בנוזל. הממצא אינו מפריע, אינו גורם נזק ומתגלה ברוב המקרים באקראי. אין התמרה לממאירות ואין צורך בטיפול ספציפי. אם במעקב של כשנה אין שינוי בגודל אזי אין גם צורך במעקב מיוחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר שלום רב!שירן10/03/2009
בעת ביצוע טסטים עוריים לאלרגיה נדקרתי בבוהן מדוקרן המשמש לביצוע הטסטים לאחר שדקתי בו את עורו של הבן אדם. יש לציין שבודאות לא היה דם על הדוקרן, ולא דם אצלי בבוהן לאחר הדקירה.. האם ללא דם יש לחשוש לסיכוי להדבקה של אחת המחלות הפטיטיס ביי סיי או איידס? והם יש את הצורך להיבדק? (כידוע הדקירה בדרך כלל לא מגיעה אל זרם הדם אלה אל תת העור) בתודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירן
פרופ` אלי צוקרמן10/03/2009הסיכוי להדבקה קלוש אולם יש לנהוג ע"פ הנוהל: בדיקת דם אצל החולה ממנו נדקרת להפטיטיס B או C וגם אצלך כולל נוגדנים להפטיטיס B. אם את מחוסנת להפטיטיס B אין צורך בחיסון. אם לחולה אין הפטיטיס B או C גם אז אין סיבה לדאגה. יש לפנות למרפאה בה בוצעו הטסטים לאלרגיה שיפעילו נוהל מסודר ומקובל של משרד הבריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה.
שירן10/03/2009אוקיי הבנתי, שצריך לבצע את הנוהל לצורך בירוקרטיה. השאלה שלי אם הסיכוי להידבקות בדרך זאת היא אפשרית בכלל בהתחשב שלא היה מגע של דם והאם לאחר כל דקירה מזערית צריך להיבדק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת כבדאריק08/03/2009
שלום רב אני פונה בשמה של חמתי הסובלת משחמת הכבד וספירת טסיות נמוכה בדם. לאחרונה היא אושפזה פעמיים עקב דמם בדליות ובלבול. אני מבקש לדעת האם ספירת טסיות נמוכה מונעת השתלה או מעכבת אותה? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת כבד -אריק
פרופ` אלי צוקרמן10/03/2009ספירת טסיות נמוכה הינה חלק ממחלת הכבד ובהחלט אינה מונעת או מעכבת השתלההשתלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים בכבדאורית08/03/2009
שלום רב, אני פונה בשם אמי, אישה בת 65 אשר התגלתה אצלה לפני 8 חודשים סרטן בלבלב, היא עברה ניתוח ויפל העקבותיו הוסר כל הגידול ועברה טיפול כימותרפי במהלך 6 חודשים, מבדיקות דם והרגשתה הכליית הרופם אמרו לנו שהסרטן חזר ובבדיקת CT התגלו מוקדים היפודנסיין בכבד קטנים מ-5 מ"מ. האונקולוג המליץ לאמי לעבור CT PET אבל קופת החולים סירבה והמליצה לאמי לעבור אולטרה סאונד בשל הגודל של הממצאים. האם עלינו להתעקש על ה-CTPET או שמא האולטרה סאונד הוא באמת ההמלצה הנכונה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים בכבד
פרופ` אלי צוקרמן08/03/2009אכן בממצאים כה קטנים PET CT עלול שלא להראות קליטה (false negative ) ויש בהחלט לשקול שימוש באמצעי הדמייה אחרים. בכל מקרה כדאי שתדוני בכך עם האונקולוג המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בלבלבנאווה07/03/2009
בבדיקת mrcp התקבלה תשובה בה נאמר "ניתן לזהות מבנים ציסטים אחדים בעיקר בראש הלבלב ומעט גם בגוף הלבלב. נראה שמדובר במבנים בעלי אופי ציסטי אפיטליאלי. אין עדות להאדרה חריגה עם גדוליניום במבנים ציסטים אלו. לציין גם נוכחות של מבנים ציסטים בצורה של מעין אשכול ענבים מוארך בקוטר מירבי של כ 33 מ"מ גם בזנב הלבלב." אבקש לדעת במה מדובר? האם זה משהו סרטני? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה בלבלב
פרופ` אלי צוקרמן07/03/2009מבנים ציסטיים בלבלב עשויים להיות בהחלט שפירים אולם לעתים מייצגים ממאירות. יש להתייעץ עם הרופא הגסטרואנטרולוג המטפל או עם כרורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Cליליה03/03/2009
שלום רב! אני נשאית של הפטיטס C מקבוצת גנוטיפ 1, בדיקת האולטרסאונד שלי תקינה וגם תפקודי הכבד תקינים. נשלחתי לבצע בדיקת PCR והתוצאות שהתקבלו הם 3420000. השאלה שלי היא האם חייבים להתחיל את הטיפול עם תוצאות כאלה? מה אחוז ההחלמה של הטיפול? שמעתי שתופעות לוואי של הטיפול הם כמו של כימיוטרפיה, האם זה נכון? אשמח לקבל תשובה היות ואני מאוד לחוצה ומפחדת. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C ליליה
פרופ` אלי צוקרמן04/03/2009רמת העומס הנגיפי (כמות הוירוסים ) בדם שהצגת הינה גבוהה אולם נתון זה אינו קובע את הצורך בטיפול. הסיכוי לסילוק הנגיף באופן קבוע הוא 50%. מה שחשוב בעקר לקביעת הצורך בטיפול הוא חומרת המחלה הכבדית שנקבעת ע"י ביופסיית כבד או באמצעות פיברוטסט (בדיקת דם להערכת חומרת המחלה הכבדית). תופעות הלואי אכן אינן קלות אולם אין להשוותן לתופעות לואי של כמותראפיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה של בדיקותנועה26/02/2009
שלום בתוצאות הבדיקות שלי hepatitis c rna quan 566.000 מה זה אומר גבוה או נמוך . היום התחלתי את הטיפול וקצת מפחדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נועה
פרופ` אלי צוקרמן01/03/2009רמת הנגיף במקרה שציינת נמוכה (מתחת ל 600000 יח/מ"ל) . בד"כ סיכוי גבוה יותר להצליח בטיפול אם רמת הנגיף נמוכה (בתלות בגורמים נוספים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למכירה נקסבר (נקסוור)עופר26/02/2009
למכירה Nexavar 200 (נקסוור 200), במחיר מוזל.
בקופסה 112 כדורים , (ניתן לרכוש גם כמות חלקית) החלפנו תרופה לכן לא זקוקים יותר לזו.
בתוקף עד אפריל 2010
לרכישה ניתן ליצור קשר עם עופר, 04-9870859
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - סרטן שלפוחית השתן עם גוש חשוד בכבדאלמוני21/02/2009
אני בן 45 אובחנתי בספטמבר 2006 כחולה בסרטן שלפוחית השתן. בוצעה כריתה אנדוסקופית של גידול מוצק שטוח בגודל 1.5 ס"מ בדופן ימני קדמי של כיס השתן. ונלקחו ביופסיות אקראיות. התשובה הפתולוגית העלתה שהגוש הוא Tcc G3 Ta אחת הביופסיות היא Ca in sito בבדיקה השנתית של CT בטן נראה גוש חשוד בכבד. בעקבות זאת ביצעתי בדיקת אולטראסאונד והרי הממצאים: מרקם הכבד היפראקואי בלתי אחיד שומני עם איזורים של sparing. בנוסף על רקע הסננה שומנית נמצא ממצא היפראקואי בגודל כ-1.0 ס"מ היקפי בסגמנט קדמי של אונה ימנית. סיכום: הסננה שומנית של כבד עם איזורים של sparing ובנוסף ממצא היפראקואי כמתואר מעלה יתכן מדובר גם באיזור של sparing ? המנגיומה קטנה? אחר? שאלותי הן: 1) מה משמעות הממצאים? 2) רופא המשפחה אמר שיש להמשיך עם בדיקת PET - אבל הוא לא יודע מה החומר המתאים ושאני אשאל את האורולוג שלי. 2) האורולוג שלי בחו"ל ואינני יודע מי הסמכות המתאימה להתייעצות כזאת? אורולוג? אונקולוג? גסטרו עם התמחות בכבד? הממצאים מלחיצים והייתי רוצה לדעת איך להתקדם. תודה על התייחסותך וזמנך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שלפוחית השתן
פרופ` אלי צוקרמן22/02/2009הבדיקה היעילה לבדיקת הנ"ל היא MRI הכולל הזרקת גדוליניום (פרוצדורה רוטינית) וכן לבקש phase in and phase out מה שיכול לפתור ולענות על השאלה האם מדובר באזור של הסננת שומן או אזור של שרידות שומן (fat sparing ). בכל מקרה, ע"פ התיאור בסיכוי שההמצא מייצג תהליך גרורתי בכבד אינו גדול. הייתי משלים בMRI לפני ביצוע PET CT מאחר וייתכן שלא יהיה בו צורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן שלפוחית השתן
אלמוני22/02/2009אלף תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה מעדיפים MRI על CT-PET במקרה זה?
אלמוני22/02/2009בהמשך לתשובתך יש לי שאלה נוספת. האם יש סיבה לניסיון לדחות או לבטל את בדיקת ה-CT-PET? האם היא מסוכנת או סיבה אחרת? בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן שלפוחית השתן-אלמוני
פרופ' צוקרמן23/02/2009בדיקת הPET אינה מסוכנת אולם ייתכן מאוד שלא מדובר בגידול סרטני אלא שינויים ברקמת הכבד ולכן לא בטוח ש PET CT נחוץ בכלל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפטיס cדודי19/02/2009
שלום, מעוניין לדעת האם ישנו סיכוי כלשהוא להדבק בהיפטייס c כתוצאה מנשיקה על הלחי או כתוצאה מלחצת יד? אשמח לתשובה מפורטת ומקצועית. תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C -דורי
פרופ' צוקרמן20/02/2009הסיכוי להדבק בהפטיטיס C מנשיקה על הלחי או מלחיצת יד הוא אפסי ולמעשה אינו קיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

