פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שחמת הכבד
    דרור
    13/04/2009

    שלום רב.
    חמי אובחן כחולה בשחמת הכבד (cirrhosis) בעקבות אלכוהליזם,חמי הגיע לבית החולים במצב קריטי והרופאים אמרו שלחמי נותרו כשבועיים ימים לחיות מכוון שהוא כבר היה כולו בצבע צהוב כולל העיניים, דימום פנימי שהופסק לאחר קבלת 4 מנות דם, לא שלט על צרכיו לא יכל ללכת וכו'...

    היום לאחר כמעט כשנה בבית חולים סיעודי חמי מתפקד באופן מלא מבחינה פיזית והבעייה הכי גדולה שלו היא שהראש שלו קצת מבולבל, אין לו בזיכרון תקופה של כחצי שנה לפני האישפוז וכ7-8 חודשים במהלך האישפוז, מבחינתו הוא בבית חולים חודשיים, הוא אינו זוכר דבר ממה שקרה בשנה / שנה וחצי האחרונות מבולבל לחלוטין, אינו זוכר תאריכים, אין לו מושג איזה יום היום וכו'...

    לפי מה שקראנו על המחלה ולפי מה שהרופאים אמרו לנו המצב שלו לא מובן לנו ואם תודה לאל הוא חזר לתפקוד מלא למה הראש שלא כל-כך מבולבל ?
    האם יש סיבה כלשהיא שהזיכרון שלו ו"הראש" שלו מבולבלים לחלוטין והוא אינו זוכר דבר, האם יכול להיות שזה מצב עקב כדורים שהוא מקבל בבית החולים ? או שזה בעקבות המצב של הכבד שלו ?
    או כל סיבה אחרת ?



    אודה על תשובה מהירה
    חג שמח
    דרור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחמת הכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דרור

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/04/2009

    הסיבות לבלבול אצל חמך הסובל ממחלת כבד כרונית עלולות להיות רבות ואין אפשרות לענות תשובה חד משמעית בלי לקבל את כל פרטי המחלה. באופן כללי בהחלט ייתכן שמדובר באנצפלופתיה הפטית הנגרמת ע"י מחלת הכבד ולעתים מגיבה חלקית בלבד לטיפול (ב avilac). ייתכן שקיימת פגיעה מוחית בגלל סיבות אחרות או נוספות כגון תופעות לואי של תרופות, פגיעה כתוצאה מאלכוהול (דמנציה אלכוהולית), מאורע מוחי שעבר, דכאון ועוד. יש להתייעץ עם הרופא הנוירולוג והפסיכוגריאטר המטפלים לצורך הגדרת מצבו והטיפול המועדף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סורפניב לסרטן הכבד
    שוש
    12/04/2009

    שלום פרופ' צוקרמן,

    רציתי לשאול אם התרופה הנ"ל מאושרת בארץ לטיפול בסרטן הכבד והאם היא נחשבת כ-standard of care בחולים אלה.

    תודה!

    שוש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סורפניב לסרטן הכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוש-סרטן הכבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/04/2009

    התרופה sorafenib או (nexavar ) מאושרת בארץ וכלולה בסל התרופות כאשר ההוריה לשימוש בה היא סרטן ראשוני של הכבד במצב מתקדם (מחלה שאינה נתיחה, מפושטת או גרורתית) בחולה עם מחלת כבד במצב יציב ולא מאוד מתקדם (הכוונה למחלת הכבד שברקע). האישור ניתן בד"כ ע"י האונקולוג המטפל בשיתוף עם ההפטולוג (המומחה למחלות כבד).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופ' צוקרמן
    גל
    10/04/2009

    שלום פרופ' צוקרמן,

    בבדיקות דם של בעלי ישנם כמה תוצאות חיוביות והייתי שמחה אם היית עונה לי מה אומרות התוצאות ?..האם הוא חולה בצהבת או נשא? האם זה מדבק וכו'..


    NEGATIVE - ANTINUCLEAR Ab

    1 0.30- 0.00 mg/dl 0.35 C-REACTIVE PROTEIN

    2 - mIU/ml 83.23 ‎מחוסן HEPATITIS Bs Ab

    - Negative HEPATITIS Bs Ag

    - Positive HEPATITIS Bc Ab TOT.

    - positive HEPATITIS Be Ab

    - Negative HEPATITIS C Ab


    כמו כן, בבדיקות הדם שלו התגלתה נחושת (212) כאשר הנורמה 140.0- 70
    ובבדיקת השתן(איסוף שך 24 שע') הנחושת 54.1 כאשר הנורמה 35.0- 3.0
    בדיקת העיניים (קייזר פלישר הייתה תקינה) האם ייתכן שלמרות שבדיקת העיניים תקינה יש לו את מחלת ווילסון? והאם הנחושת קשורה לתוצאות החיוביות של הצהבת?
    אודה אם תוכל לענות לי בהקדם מפני שבעלי דיי לחוץ..


    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לפרופ' צוקרמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/04/2009

    תוצאות הבדיקות הקשורות להפטיטיס B מראות חשיפה בעבר לנגיף וחיסון טבעי כתוצאה מכך ללא עדות לזיהום פעיל עכשוי ומכאן כמובן שאינו מדבק (אינו חולה ואינו נשא)
    לגבי הבדיקות האחרות: אין נתונים האם הבדיקות בוצעו בגלל הפרעה בתפקודי כבד? רמות הנחושת שהזכרת הינן גבוליות ומעט גבווהות ועלולות ללוות מחלות כבד מסוגים שונים כולל כבד שומני (האם לבעלך כבד שומני?). רמות אלה אינן מעידות בהכרח על מחלת וילסון (בה הן הרבה יותר גבוהות). בדיקת עיניים תקינה אינה שוללת מחלת וילסון. CRP מעט גבוה ייתכן גם במחלות כבד כרוניות (מדד לדלקת) כמו כבד שומני (הרמה שהזכרת גם היא גבולית ולא מאוד גבוהה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך

    גל
    14/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול להפטיטיס סי
    אורלי
    07/04/2009

    שלום רב,
    רציתי לדעת לגבי ציפיות לטיפולים חדשים להפטיטיס סי, שמעתי בעוד כשנה אמור לצאת טיפול חדש.
    מה משמעותו ויתרונות ביחס לקיים היום? קראתי על ChronVac-C, האם זה טיפול שאמור להגיע בקרוב?
    מה האלטרנטיבה (נטורופתיה, רפואה סינית...) לטיפול לאלה שרוצים לחכות לטיפול חדש?

    תודה,
    אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול להפטיטיס סי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול להפטיטיס C

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/04/2009

    התרופות החדשות להפטיטיס C תהיינה זמינות לטיפול בארץ לא לפני 3-4 שנים במקרה הטוב והצפי שלא ינתנו לבד אלא בשילוב עם אינטרפרון וריברירין לפחות ל5-6 שנים הקרובות. לא נמצא עדיין טיפול אלטרנטיבי היעיל כנגד הנגיף אלא להקלה על תופעות הלואי מן הטיפול הקונבנציונלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C

    בתיה
    02/05/2009

    ממליצה לך ליצור קשר עם מטפל בשם שלמה גוברמן. יש לןו אתר באינטרנט. חפשו אותו.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתיה

    פרופ` אלי צוקרמן
    03/05/2009

    תודה על העצה אולם עד כה לא הוכח באופן אובייקטיבי שטיפול אלטרנטיבי מביא לריפוי מדלקת כבד נגיפית ע"ר הפטיטיס C ולהעלמות הנגיף, כולל לא ע"י המטפל שהזכרת. אשמח על מידע בקשר להצלחת טיפול אלטרנטיבי (המבוקר באופן מדעי) שהביא לסילוק הנגיף. מאידך, כפי שציינתי לטיפול אלטרנטיבי יש ערך לא מבוטל בתמיכה לטיפול הקונבנציונלי בעקר לצורך הקלה בתופעות הלואי.
    עד שתהיה הוכחה אובייקטיבית ומבוקרת לטיפול אלטרנטיבי כטיפול יחיד בדלקת כבד נגיפית מסוג C מציע לקבל את הטיפול הקונבנציונלי כטיפול העיקרי עם תמיכה אפשרית ע"י טיפול אלטרנטיבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בתרופה למיזיל ואנזמי כבד
    מורדי
    05/04/2009

    פרופסור צוקרמן שלום רב
    עקב פטרת בצפורנים התחלתי להשתמש בטבליות למיזיל 250 מ"ג. לאחר שבועיים עברתי בדיקות דם ואלה התוצאות- gat 28 got 38 posphatse 66 שומנים בדם 121 קולסטרול 221 בילירובין 1.00 . לאור תוצאות אלה רופא העור המליץ לי להמשיך ולקחת את התרופה למשך 3 חודשים בכפוף לבדיקות דם פעם בחודש. הוא גם אמר שאנזימי הכבד עלולים לעלות במידה מסוימת וזה לא מסוכן עד גבול מסוים. שאלתי היא מהו אותו גבול? כאשר כבר עכשיו הgot הוא גבולי לאחר שבועיים שמוש בתרופה .זה מדאיג אותי מאוד לא הייתי רוצה שהכבד יפגע בגלל שימוש בתרופה זאת.
    כמו כן בחודשיים האחרונים עוד לפני התחלת השימוש בתרופה יש לי לעיתים תופעה של טעם מר בפה האם זה קשור לכבד? והאם צריך לעבור עו בדיקות.

    אודה לך על תשובתך המהירה כי בנתיים אני ממשיך לקחת את טבליות הלמיזיל.

    בתודה מראש
    מורדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיזיל

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/04/2009

    אין קשר לטעם הרע בפה ולמחלת כבד.
    ערכי אנזימי הכבד אכן עלולים לעלות באופן קל תוך כדי מתן התרופה . יש להפסיק את מתן התרופה אם GOT אוGPT עולים יותר מאשר X3 מהערך התקין העליון ו/או נצפית עליה בבילירובין ישיר.
    אין הכרח להפסיק התרופה בעליות קלות יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה וחג שמח.

    מורדי
    07/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברשותך עוד שאלה קטנה.

    מורדי
    07/04/2009

    הבילירובין שבדקו אצלי זה הטוטאל והוא תקין 1.00 האם חייבים לבדוק גם את הבלירובין הישיר?
    בדיקת הדם הבאה בעוד שבועיים. בטופס הבדיקה שקיבלתי שוב אין התיחסות לבילורובין הישיר אלה רק לטוטאל.
    בתודה מראש
    וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורדי

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/04/2009

    אם סה"כ בלילרובין תקין אין צורך לבדוק את הישיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב תודה רבה וחג שמח

    מורדי
    13/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם
    מתי
    03/04/2009

    פרופ.צוקרמן הנכבד
    אודה לך מאוד אם תספק לי את ההסבר הרלוונטי לתוצאות בדיקת HEPATITIS
    HEPATITIS A IGM -NEGATUVE
    HEPATITIS BS AB>1000.00 MIUML
    HEPATITIS BS AG NEGATIVE
    HEPATITIS BC AB POSITIVE
    HEPATITIS C-NEGATIVE
    HBV QUANTITATIVE PCR <60 יחידות LU/ML
    בכבוד רב וחג שמח
    מתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם -מתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/04/2009

    התוצאות מראות על חשיפה בעבר לנגיף ורכישת חיסון טבעי (רמת מוגדנים גבוהה). אין משובר בזיהום עכשוי.
    המספר שהוזכר ליד HBV DNA בבדיקת PCR כנראה אינו מייצג את רמת הנגיפים אלא את הסף לגילוי הנגיף במעבדה. ע"פ התוצאות שרשמת התשובה צריכה להיות שלילית (negative or not detected ).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדנים לצהבת B
    יעקוב
    03/04/2009

    שלום רב
    חוסנתי בעבר הרחוק( 15 שנים) לצהבת B אני לפני נסיעה להודו בדקתי את רמת הנוגדנים והתוצאה 1.9 .האם צריך לקבל חיסון נוסף ?זריקת דחף?או כלום.

    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוגדנים לצהבת B

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוגדנים לצהבת

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/04/2009

    רצוי לחזור על זריקת דחף ולבדוק שוב רמת נוגדנים לאחר חודש מסיום החיסון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    יעקוב
    07/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת אולטרסאונד בטן עליונה
    גלי
    02/04/2009

    שלום לך וחג שמח

    אבקש את חוות דעתך לתוצאות הבדיקה.
    הכבד בגודל תקין. באונה ימנית נראו שני נגעים הדיים מוגדרים בקוטר עד 1.5 ס"מ-המנגיומות, ומבנה פסי הדי רושם שמסויד (גרנולומה). דרכי המרה התוך וחוץ כבדיים אינן מורחבות.

    אודה לתגובתך
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת

    גלי
    02/04/2009

    כיס המרה בצורה תקינה. בדפנות קדמיים של כיס המרה רואים נגע הדי ומוגדר בקוטר 3 מ"מ שמתאים לפוליפ.
    הלבלב בעל צורה ומרקם תקינים.
    הטחול איננו מוגדל ומרקמו הומוגני.
    שתי הכליות במיקום, מנח, צורה,גודל ומרקם תקינים.
    בחלק תחתון של מערכת השמאלית רואים אבן בקוטר 8 מ"מ.
    אין לראות הדרונפרוזיס.

    תודה לתגובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלי

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/04/2009

    גם לפוליפ (גידול שפיר ) אין משמעות בגודל כזה. יש לבצע מעקב בעוד 6 חודשים ואח"כ כל שנה. אם אין שינוי בגודלו אין צריך לעשות דבר. אם יש שינוי מהיר בגודל (מכפיל את עצמו תוך 6 חודשים) או שגודלו יותר מ 10 מ"מ יש להוציא את כיס המרה. לעתים פירור של "בוץ" מרתי הדבוק לדופן כיס המרה נחשב בטעות לפוליפ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלי

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/04/2009

    מדובר ע"פ התיאור בממצאים שפירים ללא משמעות קלינית. המנגיומה היא גידול שפיר של כלי דם שלא עובר התמרה סרטנית למרות שעלול לגדול מעט במשך המעקב וגם "גרנולומה מסוידת" מייצגת ממצא ללא חשיבות- שפיר. אין צורך לפעולות כלשהן . מעקב בעוד שנה של US ואם אין שינוי בממצאים אין צורך במעקב ספציפי בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לתגובתך הזריזה והמרגיעה חג שמח

    גלי
    02/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לנגע היפראקוגני
    זיו
    02/04/2009

    שלום רב
    אני פונה בשמה של אמא שליבת 62.5. לפני כשנתיים גילו לאמי אבנים בכיס המרה.היו כאבים צד ימין של הבטן שלאחר מכן חלפו/שקטו עד שהופיעו שוב לפני כ 4 חודשים אך הפעם יותר חזקים. לאחר שעשתה US בפעם השניה ראו שוב שיש אבנים והוחלט לבצע ניתוח לכריתת כיס מרה אשר נעשה לפני כ3 שבועות. סמוך לתאריך הניתוח עברה שוב US בו נראו אבנים בכיס המרה וגם נגע היפראקוגני 2.8 ס"מ באונה הימנית. מסכנה סופית היתה המנגיומה בכבד. בדיקות דם המצביעות על תפקוד הכבד שנעשו לפני הניתוח היו תקינות לגמרי
    (13-35) AST (GOT) 15
    (4-31) ALT (GPT) 13
    Alkaline Phosph. 89 (35-104
    Bilirubin 0.29 (0.1-1)
    GGT 30.8 (6-42
    Albumin 4.3 (3.4-4.8)
    נכון להיום אחרי 3 שבועות מרגישה עדיין כאבים בצד ימין, יש חולשה חזקה, אין רצון לאכול, אין חום, עייפות גדולה מאוד. כל פעולה קטנה של סיבוב או משהו אחר גורמת לכאבים. יש תחושות של נידנוד/מציקנות בצד ימין של הבטן. כמו כן יש הרגשה של קיפאון מקומי פנימי.
    הופנתה לעשות בדיקת איזוטופים - מיפוי כבד תוך הזרקה של חומר ניגוד.
    רציתי לשאול האם התופעות שהזכרתי אמורים לחלוף? כי אני יודע אחרי ניתוח כזה אנשים חוזרים די מהר לשגרה ולא חשים יותר כאבים.
    כמו כן האם זה מצביע על איזשהן בעיות בכבד, תפקודו וכו'?
    האם זה היה מיותר לבצע ניתוח לכריתת כיס מרה למרות שראו את בעיית המנגיומה?
    האם זה יכול להתפתח לדברים יותר חמורים חו"ח?

    סליחה על כ"כ הרבה שאלות.

    אשמח לקבל תשובות ועזרה בנושא.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיו

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/04/2009

    ההמנגיומה הוא ממצצא מקרי: גידול שפיר של כלי דם שלא עובר התמרה ממאירה-סרטנית. אין קשר לממצא עם הכאבים אותם סבלה אמך. גם הניתוח לא קשור לממצא. אם הממנגיומה נראית כהמנגיומה טיפוסית ב US אין צורך בבדיקות נוספות כמו מיפוי מאחר והן מבלבלות לעתים. נסימפטומים של אבנים בכיס מרה צריכים לחלוף לאחר הניתוח אלא אם הסיבה לכאבים הייתה אחרת. התפקוד הכבדי לגמרי תקין. לעתים כאבים לאחר ניתוח שאינם דומים לכאבים לפניהניתוח שנמשכים מס' שבועות. בחלק מהמקרים יש אבנים בדרכי המרה (חדשות) גם לאחר הוצאת כיס המרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רונית
    29/03/2009

    שלום, אני בת 50, סובלת מטעם מר בפה כחודש. נשלחתי לבדיקת ca-19.9 והתוצאה היתה 6.2.
    לפני שנתיים בבדיקת ca-19.9 התוצאה היתה 5, כלומר יש עליה בתוצאת הבדיקה. בדיקת נשיפה יצאה שלילית. ברצוני לציין שאמי נפטרה מסרטן הלבלב.
    האם יש מקום לדאגה? מה אומרת הבדיקה, ומה עלי לעשות? האם בדיקת אולטרסאונד בטן יכולה לעזור באיבחון? תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רונית

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/04/2009

    התוצאה מראה רמות תקינות לחלוטין של הסמן ואין כל מקום לדאגה. השינוי אינו מוגדר כעלייה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול בכבד שהכבד שחמתי
    חני
    29/03/2009

    רציתי בבקשה לשאול בנוגע לאבא הוא לפני שלושה שבועות התחיל להרגיש עייפות וחולשה ובשבועעים האחרונים גם התנפחה לו הבטן כתוצאה ממיימת. אובחן אצלו גידול בגודל 8 ס"מ באונה הימנית של הכבד ובביופסיה גםמצאו שחמת של הכבד כתוצאה מהפיטטיס B אבא בגיל 69 האם יש מצב להשתלה בחו"ל (כי אני יודעת שבארץ זה רק עד גיל 65) ואם אין אפשרות להשתלה . אזמבה עוד אפשר וצריך לעשות ????

    תודה רבה לכם
    שבוע טוב ובשורות טובות לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול בכבד שהכבד שחמתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חני

    פרופ` אלי צוקרמן
    29/03/2009

    כאשר מדובר בגידול של 8 ס"מ קיימת הורית נגד להשתלת כבד ולכן הדבר לא אפשרי בלי קשר לגיל החולה, גם אם אביך היה צעיר יותר. מש שניתן לעשות בשלב הזה הוא איזון המיימת והקטנתה ובהמשך אם התנאים ומצבו מאפשר לנסות טיפול בכמו-אמבוליזציה (הזרקת כמותראפיה ישירות לגידול וחסימת העורק המספק דם לגידול).
    לאור גודלו של הגידול גם השתלה בחו"ל אינה רלבנטית.
    במידה והגידול יקטן לאחר טיפול (שהוזכר) ניתן לדון על אפשרות תרומת כבד מתורם חי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת כבד
    אורה
    26/03/2009

    שלום רב
    לפני כמה ימים נודע לנו כי בן משפחה זקוק להשתלת כבד
    שאלה בבקשה
    מה קורה עכשיו מה עליינו לעשות כשלב ראשוני לאן לפנות אייך הולך ההליך והאם יש אפשרות להכוונה
    תודה אורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השתלת כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    27/03/2009

    תהליך ההשתלה מנוהל ע"י מומחה למחלות כבד באחד ממרכזי ההשתלות בארץ (איכילוב, בילינסון או הדסה עין כרם). הרופא המטפל יוצר קשר עם מומחה למחלות כבד שמריץ את התהליך הלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת בכבד מאלכוהול
    מיכל
    26/03/2009

    האם ניתן להגדיר מהי כמות האלכוהול אשר צריכה גבוהה ממנה גורמת נזק לכבד?
    אשמח את תתיחס גם לגורם הזמן (תדירות השתיה מול הכמות)

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעת בכבד מאלכוהול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רונן

    פרופ` אלי צוקרמן
    27/03/2009

    מדובר ב 30 גר' אלכולהול ליממה. הכמות האקויולנטית היא של 750 מ"ל יין (בקבוק לערך), או 5 פחיות בירה, או 2-3 drinks של משקה אלכוהולי (ויסקי, וודקה וכד'). גם הזמן חשוב ומדובר על צריכת אלכוהול רצופה במשך שנים (בד"כ יותר מ 5 שנים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס B , משמעות בדיקות המעבדה ..
    בוריס
    23/03/2009

    שלום רב פרופ' אלי צוקרמן אני בן 23 נמצא כבר מספר שנים במעקב בעקבות הופעת הפטיטיס B , יש לי מספר שאלות עקב התוצאות האחרונות : השוותי את התוצאות הבדיקה של בילירובין לאלה של היום והקודמות , והמגמה מעורבת , לפעמים זה בתחום הנורמה ולפעמים זה חורג מהתחום ( כמו בבדיקה האחרונה ) , על מה זה מעיד ? HBS AG - חיובי , ו HBS AB שלילי , כלומר הגוף לא מפתח נוגדנים , מדוע ? , האם יש צורך בחיסון אולי ? ( אם אני לא טועה קבלתי חיסון נגד A עוד בהתחלה וזהו ) . אני שואף להתקבל ללימודי רפואה בקרוב , האם בהיותי נשאי של הפטיטיס B ,יש איזו שהיא השפעה על כך , כסטודנט וכרופאה בעתיד . תודה ענקית !!! תוצאות בדיקה אחרונות : | mg/dl | ( 0.3 ) 1.2 * 1.7 | Bilirubin Conjugated | mg/dl | ( 0 ) 0.2 * 0.3 | Bilirubin Unconjugated | mg/dl | ( 0.2 ) 1.2 * 1.4 | ALKP-Alkaline Phosphatase | u/l | ( 30 ) 120 * 160 | ALT (GPT) | U/l | ( 0 * 17 ) 37 | AST (GOT) | U/l | ( 10 * 23.3 ) 37 | GGT | U/l | ( 0 * 21.1 ) 55 | LDH-Lactic Dehydrogenase | u/l | ( 233 * 293 ) 440 | וירולוגיה Hepatitis B Surface Ag | | לחץ לתוצאות | Hepatitis B Core Ab | | חיובי | Hepatitis Be Ab | | חיובי | Hepatitis B Surface Ab | | שלילי |

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוריס

    פרופ` אלי צוקרמן
    26/03/2009

    רמת הבילירובין הגבוהה באופן קל ( ברובו "בלתי ישיר") אינה קשורה למחלת כבד ע"ר הפטיטיס B אלא למצב שכיח הנקרא תסמונת ג'ילברט (Gilbert syndrome) ואין לה כל חשיבות קלינית ואין זה מעיד כלל על החמרה במחלת כבד. יש כמובן לשלול (בהתייעצות עם הרופא המטפל) מצב של המוליזה (תמס דם כרוני קל).
    לגבי החיסון, מאחר ואתה נושא את הנגיף אין טעם או צורך בחיסון. החיסון שקיבלת להפטיטיס A אינו רלבנטי ל B.
    אין השפעה לזיהום בהפטיטיס B על היותך סטודנט לרפואה או בהמשך רופא . יש מצבים בהם מדובר ברופא העוסק בפעילות פולשנית עם עדות לעומס נגיפי גבוה מאוד, בהם ניתן לטפל ולהוריד את העומס הנגיפי בטיפול תרופתי. במצב שלך שתיארת כנשא אין בעיה מסוג זה או השפעה לעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אופטימלי להפטיטיס בי
    יוליה
    22/03/2009

    שלום, תודה על תשובה לשאלתי מ-17.3, אכן אבא מרגיש טוב, מדובר ב"ה בוירוס. הנתונים:
    אבא שלי נשא הפטיטיס בי הרבה שנים.
    לאחרונה חלה החמרה בתפקודי כבד שלו, ויש החמרה הדרגתית בחודשים אחרונים.
    בבדיקת דם אחרונה:
    AST(GOT) 49 U/L 15-40 (.........)*
    ALT(GPT) 101 U/L 4-41 (.........)*
    GGT 34.1 U/L 10-71 (...*.....)
    HBe Ag Nonreactive
    HBV DNA Quant. ]38000 IU/mL
    בביקור אחרון אצל רופא כבד הרופא רשם לו SEBIVO, התרופה צריכה להגיע לבימ"ק בימים הקרובים.
    קראתי לגבי טיפול תרופתי מומלץ במצב כזה באתר של aasld ואני מבינה שבמיקרה שלו התרופה העדיפה היא Hepsera בגלל סבירות נמוכה יותר לפתח עמידות (Baraclude כרגע אפילו לא רשומה במדיק). ברור לי מתוך הכרתי את המערכת של קופ"ח שהתרופה שנרשמה מופיעה כמועדפת במחשב קופ"ח.
    עד כמה מומלץ להתעקש על Hepsera ובינתיים לחכות עם הטיפול? כלומר עד כמה בעייתי נושא ההחלפה של תרופה בשל עמידות? או שאין מניעה להתחיל עם Sebivo ובמידת הצורך, אם תיווצר עמידות, להחליף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אופטימלי להפטיטיס B

    פרופ` אלי צוקרמן
    26/03/2009

    לא כל מה שמומלץ לטיפול כקו ראשון להפטיטיס B ע"י ה AASLD או ה EASL (האיגוד האירופי) רלבנטי לתנאים הקיימים בארצנו. אכן רצוי מאוד אם היה אפשרי להתחיל בתרופות שהינן גם יעילות מאוד וגם עם פרופיל עמידות מצוין כקו ראשון של טיפול כמו entecavir שהיא baraclude או ב tenofovir. התחלת טיפול ב sebivo כקו ראשון היא בהחלט הגיונית מאחר והתרופה יעילה מאוד (בסדר גודל של entecavir ) יותר מ hepsera אולם פרופיל העמידות שלה פחות טוב גם מאשר hepsera הנקראת גם adefovir. כן אפשר בהחלט להתחיל טיפול ב sebivo ואם מתפתחת עמידות (שיעור של כ 20% לאחר כשנתיים) להחליף אז ל hepsera.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום