מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת pcr להפטיטיס cg10/09/2008
שלום. כמה זמן לאחר המגע החשוד אפשר לגלות הפטיטיס c בדם(תקופת חלון)? מה מידת אמינות לאחר שבועיים. הבנתי שבקופת חלון בpcr קצרה יותר מבדיקה רגילה.בבקשה תענו לי בהרחבה אני מאוד לחוץ.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיקת PCR
פרופ` אלי צוקרמן12/09/2008שלום רב
לאחר חשיפה המלווה בהדבקה, בדיקת ה PCR חיובית לאחר 10 ימים ובודאי לאחר שבועיים. אמינות הבדיקה הינה גבוהה ביותר, אולם אם יש סכוי גבוה לרכישת הזיהום בנגיף יש לחזור על בדיקת ה PCR כעבור 4-6 שבועות ואם גם בבדיקה בשני ה PCR שלילי אפשר לשלול בודאות זיהום בנגיף. הבדיקה השניה מבוצעת ע"מ לודא שאין תוצאת "כזב שלילי" הנובעת מהפרדה מאוחרת של הדם במעבדה (כשל טכני). תקופת "חלון" להפטיטיס C הינה בין הופעת הנגיף בדם להופעת הנוגדנים ועשויה להמשך מספר שבועות (עד 12 שבועות) . בתקופה זו, בדיקת ה PCR אמינה ביותר.
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשביל מה מבוצעת ביופסיה בכבד לאחר..אלי08/09/2008
אחרי חודשיים אחרי ההשתלה התבקשנו לעשות ביופסיה.... בשביל מזה מיועד? ואיך זה מתבצע זה כואב?....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשביל מה מבוצעות ביופסיות
פרופ' סולי מזרחי09/09/2008לא פרטת איזה השתלה. אני מניח שזה השתלת כבד.
מטרת הביופסיה היא ברור סיבה לשנוי באנזימי הכבד יתכן ומדובר בדחית השתל הדורש טיפול על מנת לא לאבד את הכבד המושתל . לעומת זאת יש להבדילו מזהום חוזר בהפטיטיס סי ועוד סיבות אחרות . הביופסיה נעשית בהרדמה מקומית ללא כאב אולם יש לזה אי נוחות וצורך במעקב של 12-24 שעות אחרי על מנת למנוע סיבוכים כמו דמום או כאבי בטן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בכבדע.07/09/2008
שלום. לפני זמן מה, כאשר בני היה בן חודש ושלושה שבועות,התגלה בבדיקת רנטגן "כבד בגודל תקין.בקדמת האונה הימנית,סובקפסולרי הודגם מבנה ציסטי אובלי 19/14/8 מ"מ גודלו,בעל גבולות סדירים חלקית. בבדיקת רנטגן נוספת שביצענו בתאריך 28 לדצמבר השנה ( כחודשיים אחרי ) כאשר בני הוא בן כ ארבעה חודשים,התגלה" כבד בגודל תקין.בקדמת הכבד במיקום סובקפסולרי מודגם תהליך ציסטי 19/13/18 מ"מ גודלו, הממצא צלול,גבולותיו סדירים חלקית". חשוב לציין כי לאחר הבדיקה הקודמת נבדקו תפקודי כבד ונמצאו תקינים. האם צריך לחשוש מגידול של 10 מ"מ של הציסטה בחודשיים? תודה לכם מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרן
פרופ' סולי מזרחי09/09/2008לא! אין מה לחשוש. אין לממצא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחנן28/08/2008
שלום רב, בבדיקת אולטרסאונד הודגמו שני מוקדים היפראקוגנים בכבד בעלי סמיכות קלושה וגודל של 12-13 מ"מ -יכול להתאים להמנגיומות. הומלצה לי ביקורת לאחר 6 חודשים. האם אפשר להסתפק בהבחנה זו שאלה המנגיומות ולבוא רק עוד חצי שנה לביקורת או צריך לוודא זאת ע"י בדיקות נוספות? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנן
פרופ' סולי מזרחי02/09/2008ניתן לודא זאת על ידי מפוי אריטרוציטים מסומנים ( במכון האיזוטופים) "והמהדרים" עושים גם MRI ׁ(לא חובה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס סיאריק25/08/2008
שלום אני מטופל חצי שנה בפגסיס וקופגוס נגד הפטיטיס סי. עשיתי בדיקת hcv viral load בהדסה לאחר שלושה חודשי טיפול והיא יצאה שלילית. כיום לאחר חצי שנה של טיפול עשיתי את אותה בדיקה ויצאה גבולית - borderline. רשום ערך <30 iu/ml. (אם יתהפכו לי הסימנים הכוונה קטן משלושים). מה פירוש גבולי ומה לעשות כרגע.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C אריק
פרופ` אלי צוקרמן01/10/2008הערך שציינת נחשב שלילי (מתחת גבול הגילוי בבדיקה) ויש להשלים טיפול של 48 שבועות אם מדובר בגנוטיפ 1
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בסקירה עלקולית נמצאה ציסטה בכבדשגיא19/08/2008
בסקירה עלקולית של בטן עליונה ודרכי השתן הודגם כבד לא מוגדל. באונה ימנית הודגם ממצא ציסטי בקוטר 1.5 ס"מ עם מחיצות בתוכו.
מה משמעות הממצא ומה נדרש לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה בכבד- שגיא
פרופ` אלי צוקרמן19/08/2008ברוב המכריע של המקרים לציסטה בכבד (כיס המכיל נוזל) אין משמעות קלינית במידה והינה ציסטה בודדת ובעלת מאפיינים של ציסטה "פשוטה". לעתים מבנה "ציסטי " בכבד מייצג ציסטה אכינוקוקלית (נגרמת ע"י פרזיט") כאשר אחד מהמאפיינים כולל מחיצות בתוכה אולם ממצא זה יכול להמצא גם בציסטה פשוטה. לעתים יש צורך בהדמיה נוספת (CT תלת פאזי של הכבד) במידה והרדיולוג מעלה ספק באבחנה . כצעד ראשון היתי מתייעץ עם הרנטגנולוג לגבי אפיון מפורט של הממצא באלטרסאונד ושוקל הדמיה נוספת במידה ומתעורר ספק. קרוב שלודאי שהממצא המתואר הינו ציסטה הדורשת מעקב בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות בכבדבן מודאג16/08/2008
לאמי היום בת 67, גילו לפני שנה וחצי סרטן חוסם במעי הגס ו 2 גרורות של סרטן המעי, בכבד. בפברואר 2007 הסירו מקטע מהמעי ולאחר 6 טיפולים עברה ניתוח להסרת 2 גרורות בכבד ושוב סט של 6 טיפולים כימותרפיים שכלל אווסטין. בדצמבר 2007, בסיומם הסמנים היו נמוכים וניראה היה שהמחלה דוכאה. ביולי 2008 לאחר 8 חודשים בלבד הסמנים קפצו לערכים גבוהים מאוד (22 ) וב CT רואים 8-9 גרורות בכבד. הרופא אומר שכניראה לא ניתן יהיה לנתח וצפויים טיפולים כימותרפיים בלבד. הטיפולים יהיו שונים היות ומסתבר שאווסטין לא ניתן בסל התרופות בקו טיפול שני וארביטוקס עדיין לא אושר לסל. שאלותי הן: האם אווסטין או ארביטוקס יאריכו חיים באופן משמעותי? אם כן איך בכל זאת ניתן להשיג אותם. האם יש טיפול חדשני לכבד שיכול לדכא את המחלה, ללא ניתוח. האם יש ניתוח או טיפול חדשני כמו צריבה מקומית או היפותרמיה לחיסול הגרורות בכבד. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן מודאג
פרופ' סולי מזרחי16/08/2008לגבי יכולת הפעולה של התרופות הכמוטרפיות יש להפנות את השאלה לאונקולוג במרכז הרפואי שאמך מטופלת בו. לגבי אפשרויות טיפול כירורגיות זה נשמע מאד גבולי. אני צריך לראות את ההדמיה המדוברת . אם ראה אותה כירורג כבד והחליט את מה שהחליט כנראה שהפתרון הכירורגי אינו עומד על הפרק. ובתלות במקום של הגושים וגודלם הקו השני של טיפול כמו RFA הזרקת אלכוהול או הקפאה יכולים אולי להיות אופציה מתאימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כדוריות דםליאת גאון12/08/2008
נשלחתי לבצע בדיקת כדוריות דם אדומות מסומנות לאחר שבבדיקת mri נמצא כי כנראה יש המנגיומה אם כי לא מתנהגת באופן טיפוסי לאור העובדה שההאדרה של הנודול מתחילה מהמרכז של התהליך לכיוון הפריפריה ולא מהפריפריה למרכז . שאלתי האם יש בדיקה תחליפית ללא חומר רדיואקטיבי ( גם אם מתבצעת באופן פרטי ). יש לי תור ליום חמישי ה 14/08/08 ואודה לכם על תשובה לפני כן . תודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של ליאת גלאון
פרופ' סולי מזרחי13/08/2008אין למפוי כדוריות אדומות כיום בדיקה תחליפית הכמות הרדיואקטיבית היא מינימלית ונעלמת מהגוף לאחר זמן קצר מאד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיס מרהיוני11/08/2008
אני כבן 44 , לפני כמה כ 4 שנים נגלה אצלי פוליפ בכיס המרה בגודל של 8 מ"מ לערך. אין כל כאבים והנושא נבדק באמצעות אולטרא סאונד כ -3 פעמים ללא שינוי, רופא המשפחה ורופא גסטרו המליצו על הפסקת המעקב. רופא גסטרו אחר המליץ לבצע בדיקת קולון סקופיה בשל עבר של גידול סרטני TCC בשלפוחית השתן כשהייתי בגיל 28. בדיקה זו היתה ללא ממצאים. אותו רופא גסטרו המליץ גם לכרות את כיס המרה. לפני כשנתים חליתי לצערי בלוקימיה אקוטית AML-M2 , לאחר כימוטרפיה, והקרנות, כניסה להפוגה , ובהמלצת הרופאים, הייתי בר מזל והיה לי תורם להשתלת מח עצם אותה עברתי בהצלחה לפני כשנה וחצי, כרגע נמצא במצב טוב עם מעט תופעות לוואי שקשורות בהשתלה. במהלך שהותי בבית חולים בוצעה שוב בדיקת אולטרא סאונד בטן בשל סיבה אחרת והפוליפ בכיס המרה ניצפה אך ללא שינוי בגודל. שאלותי הן: 1. האם עלי לבצע מעקב לאותו פוליפ בכיס המרה ? 2. מה דעתכם לגבי כריתת כיס המרה? 3. אם כורתים את כיס המרה, מה הן תופעות הלוואי, להבנתי ניתן לנהל חיים רגילים ללא כיס מרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיס מרה
פרופ' סולי מזרחי13/08/2008יש לבצע מעקב אחר הפוליפ באולטראסאונד פעם בשנה. אין צורך לנתח את כיס המרה ולהוציאו. הסטטיסטיקה היא שמתחת לגיל 50 אין צורך להוציא פוליפ שגודלו פחות מ 10 מ"מ.
ניתן לנהל חיים רגילים ללא כיס מרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן כבדרונה08/08/2008
שלום, אבי בן 85, רוב חייו אדם בריא,פרט לבקע סרעפתי. בחודש וחצי אחרון התחיל לחוש כאבים בבטן עליונה עם הקרנה לצלעות. עבר בדיקות אנדוסקופיה וקולונוסקופיה-טרסריון תקין, גסטריטיס וקריטת פוליפ זעיר במעי. נלקחו ביופסיות ואין עדיין תוצאות. בדיקת US:כבד מוגדל, נגעים היפואקוגניים סולידיים,כשגדול כ6 ס"מ כיס המרה: ללא אבנים, כלות: בגודל ומבנה תקין והודגמו אבנים קטנות בשני הכליות, בכליה ימינית ציסטה בגודל כ-4 ס"מ. בדיקת CT:מעבר חזה בטן - תקין, דרכי המרה -תקין, טחול ולבלב - תקין, אדרנלים - ללא ממצא חולני, כליה שמאלית - אטרופית, כליה ימינית- גודל וצורה תקינה - אבנים קטנים כ4מ"מ ושתי ציסטות בגודל כ3.6ס"מ כבד- מסונן ע," תהליכם היפודנסיים בשתי העונות הגדול שבהם בקוטר של כ- 10 ס"מ בלוטות לימפה - לא מוגדלות, כלי הדם הגדולים - תקנים, מעיים - תקין, אגן - אין קורלציה לפתולוגיה, ממצאי לוואי - שתי קישוריות בריאה השמאלית בגודל 5 מ"מ. מצבו הכללי בימים האחרונים הלך והדרדר - אינו אוכל, רק שותה. חולשה קיצונית, רזה. הרופאים מעלים חשד שמדובר במצב מתקדם. היתכן שתהיה מחלה מתקדמת בכבד כשאין ממצאים באיברים אחרים. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של רונה
פרופ' סולי מזרחי09/08/2008כן יכול להיות מצב כזה הוא לשמחתנו אינו שכיח.
השלב הבא יהיה להצע ביופסיה מהכבד ולאתר את מקור התהליך הגידולי המפוזר בכבד. אני הייתי עובר לשלב הזה בתנאי שיש לכך פועל יוצא כלומר הסכמה לטיפול קרוב לודאי אונקולוגי לפני שמסכנים את האיש בן ה 85 בביופסיה של הכבד. (ביופסית כבד נחשבת פעולה פשוטה אך גם לה יש סבוכים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטהענת03/08/2008
אמי ביצעה אולרסאונד לכבד עקב הרגשה לא טובה משך מס' ימים, הסריקה הראתה על הימצאות ציסטה לובולרית באונה השמאלית של הכבד--מה משמעות הממצא? האם מחייב ניתוח?מהן אפשרויות הטיפול? אימי מאוד לחוצה מהתוצאה, מודה מראש על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
פרופ' סולי מזרחי04/08/2008יש מספר סוגי גושים ציסטיים בכבד. במצב שהאבחנה היא ציסטה פשוטה simple cyst לא משנה באיזה גודל, אם היא לא סימפטומטית אין צורך לגוע בה. במצב שהציסטה משנה את אייכות חיי החולה יש צורך בניתוח לא מורכב בשיטה לפרוסקופית . אם הציסטה היא פראזיטרית היא דורשת טיפול משולב תרופתי ובהמשך כירורגי. גם אם הציסטה היא בעצם המנגיומה של הכבד אין צורך בניתוח אלא מעקב בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד מוגדלאור29/07/2008
שלום, רני נולד עם כבד מוגדל, אני יודעת שזה מצב די רווח, אך האם יש סיכון כלשהו למחלות בבגרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד מוגדל
פרופ` אלי צוקרמן30/07/2008שלום רב
יש לקבל מידע רב יותר. בן כמה רני, האם בוצע ברור, האם הפרעה בתפקודי כבד ועוד שאלות רבות. הגדלת כבד כשלעצמה אינה בהכרח מצביעה על מחלה משמעותית. מאידך, כבד מוגדל עלול לייצג שורה ארוכה של מצבים אשר חלקם בעלי משמעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח צינור המרהאריה26/07/2008
יש לי שגשוגת בצינור המרה (לא גידול גדול) ועדיין לא אובחן באופן חד משמעי כממאיר. עשיתי עד עתה פעמיים ERCP ונאמר לי לעשות פעם שלישית לצורך BRUSHING. נאמר לי שציטולוגיה מאיזור זה איננה חד משמעית. נאמר לי שבכל מקרה אאלץ לעבור ניתוח. במידה ויתגלה כממהיר הניתוח הוא מאד גדול ובמידה ולא ממאיר יכרת רק צינור המרה. אני הבנתי שבזמן הניתוח, כורתים את החלק עם השגשוגת וניתן לבדוק מידית האם יש גידולים ממאירים או לא. במידה ולא יגלו גידול ממאיר יעשה רק ניתוח של צינור המרה. האם הבנתי נכון? האם ניתן באמצע הניתוח לעשות ביופסיה כדי לגלות האם התאים ממאירים? (כיוון שכיום לאחר שעשו לי ביופסיה חיכיתי כעשרה ימים לקבלת תוצאה) במידה וזה נכון האם כדאי לעבור ERCP שלישי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח צינור המרה
פרופ` אלי צוקרמן29/07/2008ראה תשובתו של פרופ' מזרחי. יש להתייעץ עם כרורג כבד ודרכי מרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאריה
פרופ' סולי מזרחי02/09/2008לא ברור לי מה הכוונה בשגשוגת . יש תאים ממאירים או לא? מה התשובה הפתולוגות בלועזית ? מה גיל החולה?
אני חושב שמנתחים חולה ולא מחלה. אם יש איש בן 80 עם מחלות רקע רבות זה החלטה שונה מאשר איש בן 50 אשר היה בריא קודם לכן.
היות ואין מספיק נתונים בשאלה ,אענה ככלל :
מחלה ממארת של דרכי מרה היא אלימה ודוהרת. ויש לטפל בה באגרסיביות וניתוח גדול באדם שמסוגל לעמוד בניתוח כזה ואצל כירורג כבד בעל ניסיון ומיומנות. בכל מקרה ניתן במהלך הניתוח לקחת ביופסיה ולקבל תשובה מהפתולוג תוך כדי ניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם כדורי ציפראלקס לטיפול בדיכאון יכולים לפגוע בתפקודי כבד?לי24/07/2008
שלום רב,
האם כדורי ציפראלקס לטיפול בדיכאון יכולים לפגוע בתפקודי כבד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה של: לי
פרופ' סולי מזרחי24/07/2008הרבה מהתרופות יכולות לגרום לפגיעה בתפקודי כבד. ברוב המקרים השנוי הוא ניתן לחזרה לתקין ע"י הפסקה בלקיחת התרופה. תרופות שונות אנטידפרסיביות יכולות לגרום לפגיעה בתפקודי הכבד. קרוב לודאי שתרופה זו עושה זאת
מציע להפסיק את התרופה לזמן מה ולחזור על בדיקת תפקודי כבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבדעדי21/07/2008
שלום רב, אני בן 30 , בבדיקת תפקודי כבד שעשיתי יצאו ערכים אלה: ALK - 93 טווח נורמל: 30-120 33 -GOT טווח נורמל: 0-34 GPT-54 טווח נורמל: 0-44 יש לי המנגיומה בכבד שאני במעקב אחריה. האם יכול להיות קשור לגדילת ההמנגיומה? כמו כן יש לי תת פעילות של בלוטת התריס ואני מטופל בכדורי אלטרוקסין. האם התוצאה יכולה להיות קשורה לתת פעילות בלוטת התריס שלי? האם התוצאות מעידות על מחלה מסוימת? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בתפקודי כבד
פרופ` אלי צוקרמן24/07/2008ההפרעה הקלה שציינת אינה קשורה להמגיומה. מאידך ההפרעה הנ"ל עלולה להיות קשורה עם מספר מצבים ויש לבררה (כבד שומני הינה סיבה שכיחה כמו גם מחלה ויראלית כרונית ע"ר הפטיטיס B או C, קבלת תרופות, מחלות מטבוליות ועוד). ההפרעה אינה קשורה באופן ישיר לתת פעילות בלוטת התריס אלא אם מתלווה לכך עליה במשקל או עליה ברמת הכולסטרול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעה בתפקודי כבד
פרופ` אלי צוקרמן24/07/2008ההפרעה הקלה שציינת אינה קשורה להמגיומה. מאידך ההפרעה הנ"ל עלולה להיות קשורה עם מספר מצבים ויש לבררה (כבד שומני הינה סיבה שכיחה כמו גם מחלה ויראלית כרונית ע"ר הפטיטיס B או C, קבלת תרופות, מחלות מטבוליות ועוד). ההפרעה אינה קשורה באופן ישיר לתת פעילות בלוטת התריס אלא אם מתלווה לכך עליה במשקל או עליה ברמת הכולסטרול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של רונן
פרופ' סולי מזרחי24/07/2008לא . זה לא קשור לגדילת המנגיומה. כל זהום וירלי קל יכול לשנות כך את אנזימי הכבד. אני פשוט מציע לחזור על הבדיקות בעוד שבועיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

