מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הדבקותנורית13/11/2008
רציתי לשאול, מה ההסתברות להידבק בדלקת כבד נגיפית (מסוג כלשהוא) באמצעות מגע ברוק. אגב, בהיותי חייל, לפני כ-15 שנה, חוסנתי נגד צהבת (אם אינני טועה מסוג B). אודה לתשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקה-נורית
פרופ` אלי צוקרמן13/11/2008שלום רב
אם מדובר בצהבת נגיפית מסוג "A" (דלקת כבד חריפה זהומית-acute hepatitis A ) הרי שהסיכוי להדבקה גבוה. אם מדובר בצהבת נגיפית מסוג "B" או "C", הסיכוי נמוך ביותר (אפסי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ברמת תפקודי כבדאביבית10/11/2008
שלום אני בת 33 אחרי לידה שלישית - ניתוח קיסרי סובלת בתת פעילות בבלוטת התריס ומטופלת באלטרוקסין 1 ליום של 100 מ"ג . 3 שבועות לאחר הלידה בבדיקת הדם : תפקודי בלוטת תריס- TSH 0.1 כולסטרול כללי 254 LDL - 155 תפקודי כבד GOT - 37 GPT- 38 חזרתי על הבדיקות אחרי חודש תפקודי כבד עלו יותר GOT 43 GPT - 62 אחרי חודש נוסף GOT 50 GPT 75 ותפקודי בלוטת תריס TSH 0.2 - לאחר הורדת המינון ל- 6 פעמים בשבוע בייעוץ אנדו קרינולוגית והייתה גם עליה ב- CRP 0.33 נורמה בין 0-0.3 בהריון ולפני וגם כחודש אחרי לקחתי אומגה 3 וויטמנים עברתי אולטרסאונד של הכבד לברור כבד שומני והכל יצא תקין. וכמובן בדיקות דם לוירוסים שגם יצאו תקינים. היש קשר ליתר פעילות בלוטת תריס - לא מאוזנת לעליה בתפקודי כבד ? האם המצב הפיך והערכים יסתדרו לאחר האיזון ? האם ישנה בעיה אחרת שאצטרך לברר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה באנזימי כבד
אביבית10/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליה בתפקודי כבד -אביבית
פרופ` אלי צוקרמן11/11/2008העלייה באנזימי הכבד הינה קלה אולם דורשת התייחסות. הסיבות רבות וכוללות גם כבד שומני למרות שלא הודגם באולטרסאונד (מאחר ויש צורך בהסננה שומנית של כ 30% מהכבד ע"מ שיתבטא בUS). יש לבצע בירור מקובל הכולל מחלות ויראליות להפטיטיס נ ו C , מחלה אוטואימונית ועוד (ע"פ עצת הרופא המטפל). לעתים יש אכן קשר להפרעות בפעילות בלוטת התריס (בד"כ לפעילות יתר) או לתת פעילות בקשר למחלות אוטואימוניות. בכל מקרה נראה שיש צורך במעקב בלבד בשלב זה, טיפול בשומני הדם ואיזון תפקוד בלוטת התריס וייתכן בהחלט ש"כל יסתד".
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליה בתפקודי כבד
אביבית11/11/2008תודה על תגובתך אני מניקה , יש קשר? אני יכולה להמשיך? כמו כן הפסקתי לקחת ויטמינים ואומגה 3 , אני יכולה להמשיך לקחת? לגבי וירוסים הכל יצא תקין , לגבי US האם אצטרך לעבור שוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Cדניאל09/11/2008
שלום רב בבדיקה של PCR לנגיף הפטיטיס C נמצא כי לאחר טיפול של 24 שבועות באמצעות פגסיס וקופגוס ירדה כמות הנגיף מ-6.5 מיליון ל-50 יחידות בלבד. האם להמשיך בטיפול לדעתך? ומהם הסיכויים להחלמה מלאה? תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס C דניאל
פרופ' צוקרמן09/11/2008במידה ועדיין קיימת רמה של HCV RNA הניתנת למדידה ב PCR לאחר 24 שבועות של טיפול הרי שמדובר בחוסר תגובה הגם שהרמה נמוכה מאוד וכמעט אפסית. למרות שמתוארת ירידה מרשימה ברמת הנגיף היא אינה שלילית לחלוטין. במקרה זה הסיכוי להישנות ועליית רמת הנגיף לאחר השלמת הטיפול ל 48 שבועות הינו ודאי ולכן מומלץ על הפסקת הטיפול כבר ב 24 שב' והכרזה כ"חוסר תגובה". במחקר בודד שהוצג בכינוס האמריני השנתי לחקר הכבד בסן פרנציסקו לפני כשבוע, הועלתה אפשרות שמקרים דומים לשלך, בהם נשארה כמות מזערית של נגיף לאחר 24 שב' של טיפול, יכולים להגיב לאחר הארכת טיפול ל 72 שב' אולם זהו מחקר בודד והגישה המבוססת על עובדות קיימות אינה תומכת בכך בשלב זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון מחלה בכבד שלימיכל טאלר06/11/2008
ברצוני להפנות שאלה לפרופ' מבית החולים סורוקה בבאר שבע. אבחנו אצלי במרץ 2007 מחלה אוטואימונית בכבד מסוג הפטיטיס aih עד היום אינני מבינה מה הסימפטומים למחלה הזו והאם היא ניתנת לריפוי מלא. אודה לך מאוד אם תחזור אלי אם תשובה. בתודה מיכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס אוטואימוני
פרופ' צוקרמן09/11/2008אענה אע"פ שאיני הפרופ' מסורוקה אלא מכרמל. הפטיטיס אוטואימונית (AIH) הינה מחלת כבד דלקתית כרונית אשר בחלק מהמקרים מתגלית במקרה ללא תסמינים כלשהם בגלל הפרעה בתפקודי כבד. בחלק אחר המחלה מתבטאת בדלקת כבד חריפה (acute hepatitis ) עם הופעת צהבת והפרעה ניכרת בתפקודי כבד הדומה להפטיטיס נגיפית (ויראלית). בחלק מהחולות הבטוי הראשוני עשוי להיות מחלת כבד מתקדמת (צירוזיס או שחמת הכבד) שהייתה "שקטה" קודם לכן. תסמונות ומחלות שכיחות המלוות הפטיטיס אוטואימוני כוללות דלקת מפרקים, מחלת בלוטת התריס ותסמונות אוטואימוניות אחרות שלא קשורות לפגיעה בכבד. הפטיטיס אוטואימוני ניתן לריפוי אולם הטיפול שמטרתו לדכא את תגובת המערכת החיסונית כלפי הכבד נמשך לפחות כ 3 שנים (בד"כ בפרדניזון ואימורן ובהמשך רק אימוראן). לפני הפסקתו יש צורך בביופסיית כבד חוזרת להבטחת שליטה במחלה ורמת דלקת נמוכה או מדוכאת לחלוטין. בכ 1/3 מהחולות ניתן להפסיק הטיפול לחלוטין. בחלק לא מבוטל לא ניתן להפסיק הטיפול או שמופיעה "התלקחות" לאחר ניסיון להפסיקו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת MRI לחולה שחמת הכבדעינת05/11/2008
שלום רב, אבי אובחן לפני מספר שנים כחולה שחמת הכבד. לאחר בדיקה תקופתית אצל רופאו אובחנו כתמים בכבד והוא הופנה לבדיקת MRI. מאחר והרופא נמצא בחודש זה בחו"ל אודה לכם אם תוכלו להבהיר במקצת את ממצאי הבדיקה. בסיכומה נכתב שישנו צירוזיס עם יתר לחץ דם פורטלי. מודגם שנט פורטו-סיסטמי לרטרופריטונאום, נגעים בכבד המתאימים לנודולים רה-גנרטיבים. לאורך המכתב נכתב כי אין מיימת, מודגמת הרחבה ניכרת של וריד השער עד לקוטר של 2.2 ס"מ, טחול מוגדל ומשרעתו 18.6 ס"מ, בכבד שני נגעים אשר אין מזהים האדרה היפר-ווסקולרית של נגעים אלה. אני ובני ביתי דואגים כמובן למצבו של אבי, בשנתיים האחרונות הוא סובל מבצקות בגפיים התחתונות, אני לא יודעת אם יש קשר אבל גם מרעד ביידיים ועייפות מרובה ולא אופיינית. החשש העיקרי מתוצאות הבדיקה היה ממחלת סרטן אך אין אנו יכולים לדעת/לבאר את התוצאה מאחר וכאמור איננו מוסמכים לכך. אודה לכם מאוד על תגובתכם המהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI עינת
פרופ' צוקרמן09/11/2008הממצאים מתאימים לשחמת הכבד כאשר היא מלווה ביתר לחץ דם פורטלי, כלומר לחץ גבוה במערכת הורידים המובילה דם לכבד (וריד השער) ממצאים אופיינים לשחמת הכבד. לא לעתים נדירות מתגלות קשריות בכבד ( nodule) שגודלן בד"כ פחות מ 1 ס"מ. קשריות אלה שתוארו (קשריות "רגנרטיביות" ) הן חלק מהמבנה של הכבד השחמתי (הצירוטי). כשהקשריות גדולות מ 1 ס"מ עולה אכן החשש מקשריות ממאירות (סרטן ראשוני של הכבד) אולם יש מקרים בהן מופיעות קשריות גדולות מהרגיל והן עדיין לא ממאירות. קשה להתייחס לקשריות הספציפיות שתיארת בלי לבחון את הצילומים עצמם. ע"פ התיאור הקשריות בהחלט עשויות להיות שפירות ולא סרטניות. במקרים בהם יש ספק וסמן סרטן הכבד alfa feto protein אינו מוגבר, ניתן לעקוב בהדמייה כל 3 חודשים ובמקרים מסוימים לשקול בדיקת אספירציה במחט עדינה (FNA ).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה - לגבי המנגיומהדויד04/11/2008
קיבלתי תשובת בדיקת MRI בטן היום. יש לי תור עוד שבוע לרופא שביקש את הבדיקה. אני על קוצים וחייב קצה חוט של מידע מה זה אומר, בבקשה תסבירו לי מה זה. רשום כך " הרחבה קלה של דרכי המרה האינטרה הפטיים ללא פגמי מילוי. צמוד לאיזור ההשקעה מבנה/כיס מלא נוזל ומספר קפלים במבנהו. יכול להתאים לקצה הלולאה שהושקה לכולדוכוס בהשקה מסוג צד אל קצה."... ועכשיו הקטע החשוד/חשוב שעליו אני חרד "בנוסף, גוש בקוצר 4.2 ס"מ סבגמנט 8/4 סיגנל הגוש גבוה בערכי T2W". בסוף רשום גם "תיתכן המנגיומה..יש לבצע אולטראסאונד ובהמשך בירור בהתאם" האם זה מלמד על גוש סרטני ? או שרק בדיקות נוספות יצביעו על כך ? בבקשה תענו בהקדם !! אני על קוצים. לא יכול לחכות עוד יום נוסף. דויד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה דויד
פרופ' צוקרמן09/11/2008ללא מידע נוסף קשה ביותר להתייחס לשאלותיך. ע"פ התיאור עברת ניתוח??? לא ציינת זאת, מה סוג הניתוח, מאיזו סיבה וכו'. הממצא שתיארת עשוי להיות ממצא תקין לאחר ניתוח אולם ללא פרטים מדויקים קשה להתייחס. הממצא הנוסף שתואר ייתכן ואינו קשור כלל ומתאים להמנגיומה (גידול שפיר) אולם שוב, ללא פרטים נוספים ומתוך הנתונים המתוארים לא ניתן לענות באופן רציני ומפורט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי פרקיםגלית02/11/2008
האם יש קשר בין המאנגיומה לכאבי פרקים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה וכאבי פרקים
פרופ' צוקרמן09/11/2008התשובה אינה ארוכה: לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן כיס מרה גרורתימיכל02/11/2008
שלום רב, לחמי התגלה לפני כמה חודשים סרטן בכיס המרה ששלח גרורה גדולה לכבד, ולפי הביופסיה של הבלוטות שהוסרו, יש כבר פיזור מרוחק. הוא מטופל כרגע בכימו'. אני יודעת שהפרגונוזה מוגדרת כ"קטסטרופאלית" ומצאתי כי אחוזי ההישרדות הם 1% ב-5 שנים. מה תוכלו להוסיף על כך? האם זה נכון? האם יש טיפולים נוספים על הכימו'? אם תהיה חזרה, תוך כמה זמן היא צפוייה תחת כימו'? אשמח ואודה לכם על כל מידע, תודה רבה, מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן כיס מרה-מיכל
פרופ' צוקרמן09/11/2008אכן הפרוגנוזה ע"פ מה שתיארת אינה טובה. הטיפול במקרים אלה אינו כולל טיפול כירורגי אלא כמותראפי או אחר. יש להתייעץ עם האונקולוג המטפל בקשר לאפשרויות הטיפול השונות שהינן מוגבלות למדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך- המאנגיומה גדולה בכבדא.29/10/2008
מה הסכנה בניתוח להסרת המאנגיומה- מעל 10 ס"מ? האם ערכו ניתוחים כאלו בארץ? מה אחוזי ההצלחה? אילו השלכות עשויות להיות לניתוח כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה א.
פרופ' צוקרמן09/11/2008שלום רב האינדיקציות לכריתת המנגיומה הן נדירות וברוב המכריע של המקרים אין צוך בכריתה גם אם מדובר בהמנגיומה גדולה. באם קיימת הוראה חד משמעית לכריתה של המנגיומה גדולה כמתואר, יש לקחת בחשבון את מיקומה בכבד, גיל החולה, מחלות הרקע והאם קיימת מחלת כבד שאינה קשורה בהמנגיומה. בארץ בהחלט בוצעו ניתוחים מסוג זה והסיכון תלוי בגורמים רבים כולל אלו שהוזכרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון27/10/2008
בתי בת חודש וחצי וסובלת מעצירות לאחר מתן מספר מנות של סימילאק במקום הנקה. מאז הפסקתי עם הסימלאק והיא יונקת בלבד. הילדה לא שקטה ובבדיקה נתגלתה אצלה פיסורה. ניסיתי רסק עגבניות, נרות גליצרין עד שהומלץ לנו על אבילאק. התחלנו בטיפול עם אבילאק במנה של 2 ccולא היו יציאותהרופא אמר לנו להגדיל את המינון ל3 CC. היה שיפור ושקט למשך יומיים וביומיים האחרונים הילדה מתפתלת מכאבי בטן ולא מפסיקה לבכות למרות שיש לה 2-3 יציאות ביום. האם ייתכן שהאבילאק גורם לכאבי הבטן? האם יש תרופה אחרת שניתן להשתמש בה? איך אפשר להקל עליה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון
פרופ` אלי צוקרמן28/10/2008שלום רב
ךצערי זה לא התחום המתאים להפנות השאלה. מציע להפנותה למומחה גסטרו-ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירודיםשרית23/10/2008
לחמתי בת 69 התגלו גרורות בכבד לאחר הוצאת גידול מהחלחולת. הוצאו כשלוש גרורות מהכבד אך כפי הנראה שיש עוד. היא החלימה יפה מהניתוח אוכלת הולכת וכו'. לאחרונה התחילו גירודים חזקים בראש ובבטן. שאלתי היא האם זה אומר משהו על התקדמות המחלה ? האם יש מצב שהמחלה מעוכבת או נעצרת ? האם יש טעם לערוך בדיקות דם של תפקודי כבד ? ואם הן יוצאות תקינות , הרי שעדיין יש שם גרורות. אודה לך אם תוכל להשיב על שאלותיי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרודים שרית
פרופ' סולי מזרחי25/10/2008קשה על סמן תסמין אחד לתת תשובה חכמה. הייתי מציע שתפנה לאונקולוג שלה על מנת לעשות ברור. הסיבות לגרד מרמת רגישות יתר לתרופה שהתוספה לה ועד סיבות של עליה בביליריבון או התפתחות מחלת כליה ומליון סיבות אחרות. לסכום תשובתי היא לפנות לאונקולוג לביצוע הברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן לבלב- דרכי טיפול אפשריותחיים21/10/2008
לאבי בן ה72 התגלה גידול בלבלב ששלח מספר גרורות לכבד (בוצעו בדיקות US ו CT ). ע"פ הרופא מהמחלקה הפנימית, מדובר בוודאות בגידול ממאיר ולא מבצעים ניתוח במקרה כזה אלא רק טיפול כימותרפי. בנוסף סובל אבי מתסחיף ראיתי (PE) אשר הינו תוצאתי לגידול. אבקש לדעת מה הם דרכי הטיפול האפשריות בגידול מסוג זה, האם מעשי לבצע מספר ניתוחים להסרת הגידול המקורי בלבלב ואת הגרורות מהכבד? כמו כן מה יעילות הטיפול הכימותרפי? בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן לבלב
פרופ' סולי מזרחי21/10/2008על פי הנתונים שהבאת בפני נראה שלאביך נתגלה סרטן לבלב בשלב מתקדם (שלח גרורות לכבד ויתכן גם לריאה). בערך כ 80% מגידולי הלבלב הם במצב בלתי נתיח בעת התגלותם. והסיבה לכך נעוצה בעובדה שסרטן זה נותן סימנים בשלב מתקדם של המחלה. כוונתי לומר בלתי נתיח פרושו - הוא נתיח אולם עצם הניתוח לא יאריך את חיי החולה ולעיתים קרובות אף יקצר אותם. לכן צדק הפנימאי שאמר לך שאין לבצע ניתוחים בשלב הזה אולם על מנת להציע לו טיפול אונקולוגי קרוב לודאי שהאונקולוגים יבקשו ביופסיה וזו תהיה מהגושים בכבד היות וזו הדרך הקלה ביותר להגיע לאבחנה היסטולוגית והכי פחות מסוכנת לאבא. לגבי היעילות של הטיפול האונקולוגי הייתי מציע להפנות שאלה זו לאונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה למושתלי כבד וכליותפלט19/10/2008
שלום רב רציתי להזמין אותכם מושתלים יקרים לקבל קצת מידע חדש אודות חוקים ו זכויות אשר מגיעות לכם לפרטים - 0542210639 {הכול ללא תמורה}.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלט
פרופ` אלי צוקרמן19/10/2008בתודה ובברכה אולם זה לא הפורום המתאים
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PORTAL HYPERTENSIONאריאן15/10/2008
שלום רב, לאבא שלי, אחרי ניתוח כבד (סרטן) ואחרי כימיו, עשה CT. התוצאות מראות כי יש לוPORTAL HYPERTENSION. מה זה אומר? תודה על עזרה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אריאן-יתר לחץ דםפורטלי
פרופ' צוקרמן17/10/2008שלום רב, המשמעות היא שהלחץ במערכת כלי הדם הכבדיים (וריד השער) גבוה. הסיבה השכיחה לכך היא בד"כ שחמת הכבד אולם יש גם סיבות נוספות. בתיאור המקרה שלאביך חסרים פרטים רבים כגון האם מדובר בסרטן ראשוני של הכבד על רקע מחלת כבד כרונית (אם כן זו הסיבה ליתר לחץ ד פורטלי). לעתים גרורות של סרטן בכבד גורמות למצב המחקה שחמת הכבד ומביאות ליתר לחץ דם פורטלי. הביטוי לכך הינו הווצרות כלי דם עוקפים ("קולטרלים") כמו דליות בושט ובקיבה, טחול מוגדל ומיימת- נוזל בחלל הבטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהportal hypertension
אריאן17/10/2008שלום ותודה על התגובה. מדובר בסרטן מעי הגס (לפני כ-4 שנים ) ועתה במתסטסיס לכבד. היום הוא לאחר ניתוח כריתת לולה גדולה, ולאחר כימיץ,התוצאות של המרקרים היום מראים כי הכל תקין מבחינה זו, אומנם ב-CT כתוב על הנדון (PORTAL HYPERTENSION). לכן אני שאולת האם זה משהו שצריך להיבדק שוב? האם יש משמעות קריטי לזה? תודה. אריאן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאריאן
פרופ` אלי צוקרמן19/10/2008קרוב לודאי מדובר בשינויים בכבד ע"ר גרורות וכמותראפיה העלולים לחקות יל"ד פורטלי ולעתים אף לגרום ליל"ד פורטלי אמיתי עם הסיבוכים שהזכרתי . יש לפנות לרופא מומחה למחלות כבד ע"מ להגדיר את המצב. אם אין סיבוכים בד"כ דרוש מעקב בלבד.
פרופ' צוקרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המנגיומה והיריוןא.15/10/2008
אני בת 34 ויש לי המנגיומה גדולה בכבד (מעל 7 ס"מ). במידה ואני מעוניינת להכנס להיריון- האם יש סכנה בכך? האם המנגיומה גדלה במהלך היריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה והריון
פרופ' צוקרמן17/10/2008שלום רב המנגיומה, בניגוד לגידולים שפירים אחרים בכבד אינה קשורה בהורמוני המין כמו אסטרוגן ולכן גדילתה לא תלויה בהם באופן מובהק. יחד עם זאת תוארו מספר מקרים של גדילת המנגיומה בזמן ההריון. המנגיומה כשלעצמה אינה מהווה הוראת נגד להריון והריון בהחלט אפשרי עם המנגיומות גדולות (אף יותר מ 7 ס"מ) למרות שעלולה להווצר הרגשת לחץ גובר בעקר עם התקדמות ההריון וככל שההמנגיומה גדולה יותר. יש כמובן צורך במעקב קפדני במהלך ההריון לאתור סיבוכים אולםברוב המכריע של המקרים מהלך הריון תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמנגיומה והריון
פרופ' סולי מזרחי20/10/2008אין סכנה בכניסה להריון עם המנגיומה בעקרון היא לא צריכה להשתנות בהריון. יהיה נחמד לעקוב אחרי גודלה כשעושים לך אולטראסאונד בזמן ההריון, ניתן להמשיך אותו לכוון כבד שלך ולצפות בהמנגיומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

