פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הדבקות
    נורית
    13/11/2008

    רציתי לשאול, מה ההסתברות להידבק בדלקת כבד נגיפית (מסוג כלשהוא) באמצעות מגע ברוק. אגב, בהיותי חייל, לפני כ-15 שנה, חוסנתי נגד צהבת (אם אינני טועה מסוג B). אודה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדבקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדבקה-נורית

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/11/2008

    שלום רב
    אם מדובר בצהבת נגיפית מסוג "A" (דלקת כבד חריפה זהומית-acute hepatitis A ) הרי שהסיכוי להדבקה גבוה. אם מדובר בצהבת נגיפית מסוג "B" או "C", הסיכוי נמוך ביותר (אפסי)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה ברמת תפקודי כבד
    אביבית
    10/11/2008

    שלום אני בת 33 אחרי לידה שלישית - ניתוח קיסרי סובלת בתת פעילות בבלוטת התריס ומטופלת באלטרוקסין 1 ליום של 100 מ"ג . 3 שבועות לאחר הלידה בבדיקת הדם : תפקודי בלוטת תריס- TSH 0.1 כולסטרול כללי 254 LDL - 155 תפקודי כבד GOT - 37 GPT- 38 חזרתי על הבדיקות אחרי חודש תפקודי כבד עלו יותר GOT 43 GPT - 62 אחרי חודש נוסף GOT 50 GPT 75 ותפקודי בלוטת תריס TSH 0.2 - לאחר הורדת המינון ל- 6 פעמים בשבוע בייעוץ אנדו קרינולוגית והייתה גם עליה ב- CRP 0.33 נורמה בין 0-0.3 בהריון ולפני וגם כחודש אחרי לקחתי אומגה 3 וויטמנים עברתי אולטרסאונד של הכבד לברור כבד שומני והכל יצא תקין. וכמובן בדיקות דם לוירוסים שגם יצאו תקינים. היש קשר ליתר פעילות בלוטת תריס - לא מאוזנת לעליה בתפקודי כבד ? האם המצב הפיך והערכים יסתדרו לאחר האיזון ? האם ישנה בעיה אחרת שאצטרך לברר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עליה ברמת תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה באנזימי כבד

    אביבית
    10/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליה בתפקודי כבד -אביבית

    פרופ` אלי צוקרמן
    11/11/2008

    העלייה באנזימי הכבד הינה קלה אולם דורשת התייחסות. הסיבות רבות וכוללות גם כבד שומני למרות שלא הודגם באולטרסאונד (מאחר ויש צורך בהסננה שומנית של כ 30% מהכבד ע"מ שיתבטא בUS). יש לבצע בירור מקובל הכולל מחלות ויראליות להפטיטיס נ ו C , מחלה אוטואימונית ועוד (ע"פ עצת הרופא המטפל). לעתים יש אכן קשר להפרעות בפעילות בלוטת התריס (בד"כ לפעילות יתר) או לתת פעילות בקשר למחלות אוטואימוניות. בכל מקרה נראה שיש צורך במעקב בלבד בשלב זה, טיפול בשומני הדם ואיזון תפקוד בלוטת התריס וייתכן בהחלט ש"כל יסתד".

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה בתפקודי כבד

    אביבית
    11/11/2008

    תודה על תגובתך אני מניקה , יש קשר? אני יכולה להמשיך? כמו כן הפסקתי לקחת ויטמינים ואומגה 3 , אני יכולה להמשיך לקחת? לגבי וירוסים הכל יצא תקין , לגבי US האם אצטרך לעבור שוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C
    דניאל
    09/11/2008

    שלום רב בבדיקה של PCR לנגיף הפטיטיס C נמצא כי לאחר טיפול של 24 שבועות באמצעות פגסיס וקופגוס ירדה כמות הנגיף מ-6.5 מיליון ל-50 יחידות בלבד. האם להמשיך בטיפול לדעתך? ומהם הסיכויים להחלמה מלאה? תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטיטיס C

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C דניאל

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    במידה ועדיין קיימת רמה של HCV RNA הניתנת למדידה ב PCR לאחר 24 שבועות של טיפול הרי שמדובר בחוסר תגובה הגם שהרמה נמוכה מאוד וכמעט אפסית. למרות שמתוארת ירידה מרשימה ברמת הנגיף היא אינה שלילית לחלוטין. במקרה זה הסיכוי להישנות ועליית רמת הנגיף לאחר השלמת הטיפול ל 48 שבועות הינו ודאי ולכן מומלץ על הפסקת הטיפול כבר ב 24 שב' והכרזה כ"חוסר תגובה". במחקר בודד שהוצג בכינוס האמריני השנתי לחקר הכבד בסן פרנציסקו לפני כשבוע, הועלתה אפשרות שמקרים דומים לשלך, בהם נשארה כמות מזערית של נגיף לאחר 24 שב' של טיפול, יכולים להגיב לאחר הארכת טיפול ל 72 שב' אולם זהו מחקר בודד והגישה המבוססת על עובדות קיימות אינה תומכת בכך בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מחלה בכבד שלי
    מיכל טאלר
    06/11/2008

    ברצוני להפנות שאלה לפרופ' מבית החולים סורוקה בבאר שבע. אבחנו אצלי במרץ 2007 מחלה אוטואימונית בכבד מסוג הפטיטיס aih עד היום אינני מבינה מה הסימפטומים למחלה הזו והאם היא ניתנת לריפוי מלא. אודה לך מאוד אם תחזור אלי אם תשובה. בתודה מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון מחלה בכבד שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס אוטואימוני

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    אענה אע"פ שאיני הפרופ' מסורוקה אלא מכרמל. הפטיטיס אוטואימונית (AIH) הינה מחלת כבד דלקתית כרונית אשר בחלק מהמקרים מתגלית במקרה ללא תסמינים כלשהם בגלל הפרעה בתפקודי כבד. בחלק אחר המחלה מתבטאת בדלקת כבד חריפה (acute hepatitis ) עם הופעת צהבת והפרעה ניכרת בתפקודי כבד הדומה להפטיטיס נגיפית (ויראלית). בחלק מהחולות הבטוי הראשוני עשוי להיות מחלת כבד מתקדמת (צירוזיס או שחמת הכבד) שהייתה "שקטה" קודם לכן. תסמונות ומחלות שכיחות המלוות הפטיטיס אוטואימוני כוללות דלקת מפרקים, מחלת בלוטת התריס ותסמונות אוטואימוניות אחרות שלא קשורות לפגיעה בכבד. הפטיטיס אוטואימוני ניתן לריפוי אולם הטיפול שמטרתו לדכא את תגובת המערכת החיסונית כלפי הכבד נמשך לפחות כ 3 שנים (בד"כ בפרדניזון ואימורן ובהמשך רק אימוראן). לפני הפסקתו יש צורך בביופסיית כבד חוזרת להבטחת שליטה במחלה ורמת דלקת נמוכה או מדוכאת לחלוטין. בכ 1/3 מהחולות ניתן להפסיק הטיפול לחלוטין. בחלק לא מבוטל לא ניתן להפסיק הטיפול או שמופיעה "התלקחות" לאחר ניסיון להפסיקו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת MRI לחולה שחמת הכבד
    עינת
    05/11/2008

    שלום רב, אבי אובחן לפני מספר שנים כחולה שחמת הכבד. לאחר בדיקה תקופתית אצל רופאו אובחנו כתמים בכבד והוא הופנה לבדיקת MRI. מאחר והרופא נמצא בחודש זה בחו"ל אודה לכם אם תוכלו להבהיר במקצת את ממצאי הבדיקה. בסיכומה נכתב שישנו צירוזיס עם יתר לחץ דם פורטלי. מודגם שנט פורטו-סיסטמי לרטרופריטונאום, נגעים בכבד המתאימים לנודולים רה-גנרטיבים. לאורך המכתב נכתב כי אין מיימת, מודגמת הרחבה ניכרת של וריד השער עד לקוטר של 2.2 ס"מ, טחול מוגדל ומשרעתו 18.6 ס"מ, בכבד שני נגעים אשר אין מזהים האדרה היפר-ווסקולרית של נגעים אלה. אני ובני ביתי דואגים כמובן למצבו של אבי, בשנתיים האחרונות הוא סובל מבצקות בגפיים התחתונות, אני לא יודעת אם יש קשר אבל גם מרעד ביידיים ועייפות מרובה ולא אופיינית. החשש העיקרי מתוצאות הבדיקה היה ממחלת סרטן אך אין אנו יכולים לדעת/לבאר את התוצאה מאחר וכאמור איננו מוסמכים לכך. אודה לכם מאוד על תגובתכם המהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI עינת

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    הממצאים מתאימים לשחמת הכבד כאשר היא מלווה ביתר לחץ דם פורטלי, כלומר לחץ גבוה במערכת הורידים המובילה דם לכבד (וריד השער) ממצאים אופיינים לשחמת הכבד. לא לעתים נדירות מתגלות קשריות בכבד ( nodule) שגודלן בד"כ פחות מ 1 ס"מ. קשריות אלה שתוארו (קשריות "רגנרטיביות" ) הן חלק מהמבנה של הכבד השחמתי (הצירוטי). כשהקשריות גדולות מ 1 ס"מ עולה אכן החשש מקשריות ממאירות (סרטן ראשוני של הכבד) אולם יש מקרים בהן מופיעות קשריות גדולות מהרגיל והן עדיין לא ממאירות. קשה להתייחס לקשריות הספציפיות שתיארת בלי לבחון את הצילומים עצמם. ע"פ התיאור הקשריות בהחלט עשויות להיות שפירות ולא סרטניות. במקרים בהם יש ספק וסמן סרטן הכבד alfa feto protein אינו מוגבר, ניתן לעקוב בהדמייה כל 3 חודשים ובמקרים מסוימים לשקול בדיקת אספירציה במחט עדינה (FNA ).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה - לגבי המנגיומה
    דויד
    04/11/2008

    קיבלתי תשובת בדיקת MRI בטן היום. יש לי תור עוד שבוע לרופא שביקש את הבדיקה. אני על קוצים וחייב קצה חוט של מידע מה זה אומר, בבקשה תסבירו לי מה זה. רשום כך " הרחבה קלה של דרכי המרה האינטרה הפטיים ללא פגמי מילוי. צמוד לאיזור ההשקעה מבנה/כיס מלא נוזל ומספר קפלים במבנהו. יכול להתאים לקצה הלולאה שהושקה לכולדוכוס בהשקה מסוג צד אל קצה."... ועכשיו הקטע החשוד/חשוב שעליו אני חרד "בנוסף, גוש בקוצר 4.2 ס"מ סבגמנט 8/4 סיגנל הגוש גבוה בערכי T2W". בסוף רשום גם "תיתכן המנגיומה..יש לבצע אולטראסאונד ובהמשך בירור בהתאם" האם זה מלמד על גוש סרטני ? או שרק בדיקות נוספות יצביעו על כך ? בבקשה תענו בהקדם !! אני על קוצים. לא יכול לחכות עוד יום נוסף. דויד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה דויד

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    ללא מידע נוסף קשה ביותר להתייחס לשאלותיך. ע"פ התיאור עברת ניתוח??? לא ציינת זאת, מה סוג הניתוח, מאיזו סיבה וכו'. הממצא שתיארת עשוי להיות ממצא תקין לאחר ניתוח אולם ללא פרטים מדויקים קשה להתייחס. הממצא הנוסף שתואר ייתכן ואינו קשור כלל ומתאים להמנגיומה (גידול שפיר) אולם שוב, ללא פרטים נוספים ומתוך הנתונים המתוארים לא ניתן לענות באופן רציני ומפורט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי פרקים
    גלית
    02/11/2008

    האם יש קשר בין המאנגיומה לכאבי פרקים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי פרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה וכאבי פרקים

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    התשובה אינה ארוכה: לא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן כיס מרה גרורתי
    מיכל
    02/11/2008

    שלום רב, לחמי התגלה לפני כמה חודשים סרטן בכיס המרה ששלח גרורה גדולה לכבד, ולפי הביופסיה של הבלוטות שהוסרו, יש כבר פיזור מרוחק. הוא מטופל כרגע בכימו'. אני יודעת שהפרגונוזה מוגדרת כ"קטסטרופאלית" ומצאתי כי אחוזי ההישרדות הם 1% ב-5 שנים. מה תוכלו להוסיף על כך? האם זה נכון? האם יש טיפולים נוספים על הכימו'? אם תהיה חזרה, תוך כמה זמן היא צפוייה תחת כימו'? אשמח ואודה לכם על כל מידע, תודה רבה, מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן כיס מרה גרורתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן כיס מרה-מיכל

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    אכן הפרוגנוזה ע"פ מה שתיארת אינה טובה. הטיפול במקרים אלה אינו כולל טיפול כירורגי אלא כמותראפי או אחר. יש להתייעץ עם האונקולוג המטפל בקשר לאפשרויות הטיפול השונות שהינן מוגבלות למדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך- המאנגיומה גדולה בכבד
    א.
    29/10/2008

    מה הסכנה בניתוח להסרת המאנגיומה- מעל 10 ס"מ? האם ערכו ניתוחים כאלו בארץ? מה אחוזי ההצלחה? אילו השלכות עשויות להיות לניתוח כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה א.

    פרופ' צוקרמן
    09/11/2008

    שלום רב האינדיקציות לכריתת המנגיומה הן נדירות וברוב המכריע של המקרים אין צוך בכריתה גם אם מדובר בהמנגיומה גדולה. באם קיימת הוראה חד משמעית לכריתה של המנגיומה גדולה כמתואר, יש לקחת בחשבון את מיקומה בכבד, גיל החולה, מחלות הרקע והאם קיימת מחלת כבד שאינה קשורה בהמנגיומה. בארץ בהחלט בוצעו ניתוחים מסוג זה והסיכון תלוי בגורמים רבים כולל אלו שהוזכרו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שרון
    27/10/2008

    בתי בת חודש וחצי וסובלת מעצירות לאחר מתן מספר מנות של סימילאק במקום הנקה. מאז הפסקתי עם הסימלאק והיא יונקת בלבד. הילדה לא שקטה ובבדיקה נתגלתה אצלה פיסורה. ניסיתי רסק עגבניות, נרות גליצרין עד שהומלץ לנו על אבילאק. התחלנו בטיפול עם אבילאק במנה של 2 ccולא היו יציאותהרופא אמר לנו להגדיל את המינון ל3 CC. היה שיפור ושקט למשך יומיים וביומיים האחרונים הילדה מתפתלת מכאבי בטן ולא מפסיקה לבכות למרות שיש לה 2-3 יציאות ביום. האם ייתכן שהאבילאק גורם לכאבי הבטן? האם יש תרופה אחרת שניתן להשתמש בה? איך אפשר להקל עליה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרון

    פרופ` אלי צוקרמן
    28/10/2008

    שלום רב
    ךצערי זה לא התחום המתאים להפנות השאלה. מציע להפנותה למומחה גסטרו-ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירודים
    שרית
    23/10/2008

    לחמתי בת 69 התגלו גרורות בכבד לאחר הוצאת גידול מהחלחולת. הוצאו כשלוש גרורות מהכבד אך כפי הנראה שיש עוד. היא החלימה יפה מהניתוח אוכלת הולכת וכו'. לאחרונה התחילו גירודים חזקים בראש ובבטן. שאלתי היא האם זה אומר משהו על התקדמות המחלה ? האם יש מצב שהמחלה מעוכבת או נעצרת ? האם יש טעם לערוך בדיקות דם של תפקודי כבד ? ואם הן יוצאות תקינות , הרי שעדיין יש שם גרורות. אודה לך אם תוכל להשיב על שאלותיי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גירודים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרודים שרית

    פרופ' סולי מזרחי
    25/10/2008

    קשה על סמן תסמין אחד לתת תשובה חכמה. הייתי מציע שתפנה לאונקולוג שלה על מנת לעשות ברור. הסיבות לגרד מרמת רגישות יתר לתרופה שהתוספה לה ועד סיבות של עליה בביליריבון או התפתחות מחלת כליה ומליון סיבות אחרות. לסכום תשובתי היא לפנות לאונקולוג לביצוע הברור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן לבלב- דרכי טיפול אפשריות
    חיים
    21/10/2008

    לאבי בן ה72 התגלה גידול בלבלב ששלח מספר גרורות לכבד (בוצעו בדיקות US ו CT ). ע"פ הרופא מהמחלקה הפנימית, מדובר בוודאות בגידול ממאיר ולא מבצעים ניתוח במקרה כזה אלא רק טיפול כימותרפי. בנוסף סובל אבי מתסחיף ראיתי (PE) אשר הינו תוצאתי לגידול. אבקש לדעת מה הם דרכי הטיפול האפשריות בגידול מסוג זה, האם מעשי לבצע מספר ניתוחים להסרת הגידול המקורי בלבלב ואת הגרורות מהכבד? כמו כן מה יעילות הטיפול הכימותרפי? בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן לבלב

    פרופ' סולי מזרחי
    21/10/2008

    על פי הנתונים שהבאת בפני נראה שלאביך נתגלה סרטן לבלב בשלב מתקדם (שלח גרורות לכבד ויתכן גם לריאה). בערך כ 80% מגידולי הלבלב הם במצב בלתי נתיח בעת התגלותם. והסיבה לכך נעוצה בעובדה שסרטן זה נותן סימנים בשלב מתקדם של המחלה. כוונתי לומר בלתי נתיח פרושו - הוא נתיח אולם עצם הניתוח לא יאריך את חיי החולה ולעיתים קרובות אף יקצר אותם. לכן צדק הפנימאי שאמר לך שאין לבצע ניתוחים בשלב הזה אולם על מנת להציע לו טיפול אונקולוגי קרוב לודאי שהאונקולוגים יבקשו ביופסיה וזו תהיה מהגושים בכבד היות וזו הדרך הקלה ביותר להגיע לאבחנה היסטולוגית והכי פחות מסוכנת לאבא. לגבי היעילות של הטיפול האונקולוגי הייתי מציע להפנות שאלה זו לאונקולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה למושתלי כבד וכליות
    פלט
    19/10/2008

    שלום רב רציתי להזמין אותכם מושתלים יקרים לקבל קצת מידע חדש אודות חוקים ו זכויות אשר מגיעות לכם לפרטים - 0542210639 {הכול ללא תמורה}.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה למושתלי כבד וכליות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלט

    פרופ` אלי צוקרמן
    19/10/2008

    בתודה ובברכה אולם זה לא הפורום המתאים
    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PORTAL HYPERTENSION
    אריאן
    15/10/2008

    שלום רב, לאבא שלי, אחרי ניתוח כבד (סרטן) ואחרי כימיו, עשה CT. התוצאות מראות כי יש לוPORTAL HYPERTENSION. מה זה אומר? תודה על עזרה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    PORTAL HYPERTENSION

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריאן-יתר לחץ דםפורטלי

    פרופ' צוקרמן
    17/10/2008

    שלום רב, המשמעות היא שהלחץ במערכת כלי הדם הכבדיים (וריד השער) גבוה. הסיבה השכיחה לכך היא בד"כ שחמת הכבד אולם יש גם סיבות נוספות. בתיאור המקרה שלאביך חסרים פרטים רבים כגון האם מדובר בסרטן ראשוני של הכבד על רקע מחלת כבד כרונית (אם כן זו הסיבה ליתר לחץ ד פורטלי). לעתים גרורות של סרטן בכבד גורמות למצב המחקה שחמת הכבד ומביאות ליתר לחץ דם פורטלי. הביטוי לכך הינו הווצרות כלי דם עוקפים ("קולטרלים") כמו דליות בושט ובקיבה, טחול מוגדל ומיימת- נוזל בחלל הבטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • portal hypertension

    אריאן
    17/10/2008

    שלום ותודה על התגובה. מדובר בסרטן מעי הגס (לפני כ-4 שנים ) ועתה במתסטסיס לכבד. היום הוא לאחר ניתוח כריתת לולה גדולה, ולאחר כימיץ,התוצאות של המרקרים היום מראים כי הכל תקין מבחינה זו, אומנם ב-CT כתוב על הנדון (PORTAL HYPERTENSION). לכן אני שאולת האם זה משהו שצריך להיבדק שוב? האם יש משמעות קריטי לזה? תודה. אריאן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריאן

    פרופ` אלי צוקרמן
    19/10/2008

    קרוב לודאי מדובר בשינויים בכבד ע"ר גרורות וכמותראפיה העלולים לחקות יל"ד פורטלי ולעתים אף לגרום ליל"ד פורטלי אמיתי עם הסיבוכים שהזכרתי . יש לפנות לרופא מומחה למחלות כבד ע"מ להגדיר את המצב. אם אין סיבוכים בד"כ דרוש מעקב בלבד.
    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה והיריון
    א.
    15/10/2008

    אני בת 34 ויש לי המנגיומה גדולה בכבד (מעל 7 ס"מ). במידה ואני מעוניינת להכנס להיריון- האם יש סכנה בכך? האם המנגיומה גדלה במהלך היריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המנגיומה והיריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה והריון

    פרופ' צוקרמן
    17/10/2008

    שלום רב המנגיומה, בניגוד לגידולים שפירים אחרים בכבד אינה קשורה בהורמוני המין כמו אסטרוגן ולכן גדילתה לא תלויה בהם באופן מובהק. יחד עם זאת תוארו מספר מקרים של גדילת המנגיומה בזמן ההריון. המנגיומה כשלעצמה אינה מהווה הוראת נגד להריון והריון בהחלט אפשרי עם המנגיומות גדולות (אף יותר מ 7 ס"מ) למרות שעלולה להווצר הרגשת לחץ גובר בעקר עם התקדמות ההריון וככל שההמנגיומה גדולה יותר. יש כמובן צורך במעקב קפדני במהלך ההריון לאתור סיבוכים אולםברוב המכריע של המקרים מהלך הריון תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המנגיומה והריון

    פרופ' סולי מזרחי
    20/10/2008

    אין סכנה בכניסה להריון עם המנגיומה בעקרון היא לא צריכה להשתנות בהריון. יהיה נחמד לעקוב אחרי גודלה כשעושים לך אולטראסאונד בזמן ההריון, ניתן להמשיך אותו לכוון כבד שלך ולצפות בהמנגיומה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום