פורום מחלות כבד, השתלות כבד, סרטן כבד - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    רחל
    12/10/2008

    ביצעתי בדיקת נשיפה והיום התפרסמו התשובות באינטרנט ורשום יש לחזור על הבדיקה מה זה אומר? האם עליי לדאוג? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחל-שאלה

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/10/2008

    שלום רב

    אני מניח שאת מתכוונת לבדיקת נשיפה לנוכחות החיידק הליקובקטר פילורי בקיבה.
    גם אם התשובה חיובית אין בכך סכנה אלא יש צורך בטיפול. כאשר מבקשים לחזור על הבדיקה בד"כ מדובר בבעיה טכנית בביצוע הבדיקה.

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת CEA
    יאשה
    08/10/2008

    אני בן 49 סובל מהפטיטיס C מזה מספר שנים . לאחרונה קיבלתי תוצאות בדיקות , מה פשרן ?: CEA 5.21 ALPHA FETOPROTEIN TM 9.32 לפני שלוש שנים באולטרא סאונד כבד מוגדל עד 17 ס"מ,מרקמו אקוגני ותת תדיר מתאים להסננה שומנית. אני לא מטופל ע"י רופא מומחה ,מה לעשות ? יאשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת CEA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CEA יאשה

    פרופ` אלי צוקרמן
    09/10/2008

    לרמת CEA כבדיקה בודדת אין ערך אבחנתי אלא בעקר למעקב במקרים בהם אובחן תהליך גדולי עם או בלי גרורות. ערך מוגבר במקצת של CEA עלול להיות קשור גם במצבים שפירים (לא בהכרח גידול) כמו עישון וכד' ולכן יש להתיחס למחלות הרקע ולסיבת בדיקת הסמן הנ"ל. ערכים מוגברים של סמני סרטן שונים (כולל CEA) עשויים להמצא במחלות כבד (בעקר בשחמת) ללא עדות לסרטן. ערך alfa feto protein שציינת הינו בגדר התקין. בכל מקרה רצוי מאוד להיות במעקב של רופא מומחה בגלל הפטיטיס C.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה לגידול בכבד
    ע
    06/10/2008

    שלום רב, לאבי בן ה -68 התגלה גוש בכבד שנמצא במקום מרכזי וגם די גדול 5-7 ס"מ. MRI ו CT לא זיהו אם הוא שפיר או ממאיר. לאחר התייעצות עם שני רופאים מובילים בתחום הסתבר שהוא יהיה זקוק לניתוח ע"י כריתת האונה השמאלית של הכבד. רק לאחר מכן כנראה יוחלט על המשך טיפול בהתאם לאבחנת הפתולוג של הגידול. השאלה היא האם ביופסיה היא הכרחית לפני הניתוח כדי לדעת איך/מה לנתח והאם אפשר להמנע מניתוח? תודה, ע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביופסיה לגידול בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: ע

    פרופ' סולי מזרחי
    07/10/2008

    אם מצבו הוא כזה ששיש צורך בכריתת אונה להוצאת הגידול (על פי שני מןמחים) אזי אין צורך בביופסיה אולם יש גם הסתייגות לבצוע ביופסיה של גוש בכבד ללא קשר לענין זה ולו רק בגלל החשש לפזור תהליך גידולי לאורך מסלול המחט החודרת לכבד לצורך הביופסיה ולכן חשוב לצרף עוד מידע לפני החלטה על ביופסיה כמו שליחת מרקרים לסרטן הכבד או לגרורה בכבד. וכבון חשוב עוד מידע החסר בשאלה כמו האם יש מחלת כבד או האם נתגלה מקור סרטן אחר השולח גרורות לכבד ובדומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות בתפקודי כבד
    מלכה
    05/10/2008

    בהמשך להודעתי הקודמת: אם התגלתה אצלי הפרעה בתפקודי הכבד ולפני כשבועיים וחצי התוצאות היו: ALT 71 AST 49 ולאחר כשלושה ימים חזרתי שוב על הבדיקה והתוצאות היו: ALT 37 AST 22 וביצעתי בדיקות - הפטיטיס B שלילי הפטיטיס C חיובי וPCR אומת כשלילי!!! האם ייתכן ובעתיד כשתוצאות ה-ALT יתייצבו כן אוכל ליטול תרופות שעלולות לפגוע שוב בתפקודי כבד - תרופות נגד פטרת בציפורניים למשך כשלושה חודשים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות בתפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בתפקודי כבד-מלכה

    פרופ` אלי צוקרמן
    05/10/2008

    בהמשך לתשובתי הקודמת: במידה ותפקודי הכבד תקינים ו/או איו עדות למחלת כבד בעלת משמעות ניתן לטפל בתרופות בעלות פוטנציאל "הפטו-טוקסי" (פגיעה טוקסית בכבד) בתנאי שמתבצע מעקב צמוד ומקובל בהתאם לנדרש בכל תרופה כזו לגופה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C
    מלכה
    05/10/2008

    כבר מזה כמה פעמים כשאני מבצעת בדיקת הפטיטיס C היא יוצאת חיובית או גבולית והPCR יוצא שלילי אם כן מה זה בדיוק אומר? בנוסף, האם בהפטיטיס C נדבקים רק באמצעות מגע של הפרשות כגון תרומת דם, יחסי מין וכו'? ואם כך הדבר, למה שיהיה סיכוי כלשהו שאדבק כי מעולם לא קיבלתי מנות דם וכן לא קיימתי יחסי מין עם אף אחד מבלבד בעלי (אנו דתיים!) ולא אין הפטיטיס כלל וכלל... נ.ב לבדיקות אלה הגעתי לאור ממצאים לא טובים של תפקודי כבד - מה שמוביל אותי לשאלה נוספת: לפני כחודש היה לי ALT 71 ו-AST 49 ולאחר שלושה ימים שביצעתי את הבדיקה התוצאות היו ALT-37 ו-AST רמה של 22 (רמה תקינה) - איך תוך מס' ימים התוצאות שונות במידה כזאת??? רפואת נשים סינית - פורום חדש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטיטיס C

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C מלכה

    פרופ` אלי צוקרמן
    05/10/2008

    במקרים בהם הבדיקה הסרולוגית (בדיקת הסרום לנוגדנים) להפטיטיס C חיובית ובדיקה ל HCV RNA (בשיטת PCR) שלילית לפחות פעמיים בהפרש של 6 חודשים, מדובר ב 2 אפשרויות עקריות: תוצאת "כזב חיובי" שאינה משקפת זיהום אמיתי בנגיף אולם הסרום מגיב כאילו יש נוגדנים לנגיף. האפשרות השניה הינה חשיפה אמיתית לנגיף בעבר והחלמה ספונטנית לאחר ההדבקה (תהליך שמתרחש בכעד 20% מהנדבקים). ההדבקה במקרים אלה עלולה להתרחש בזמן לידה (האם אמך נבדקה בעבר להפטיטיס C ?) או בדרכים אחרות שלא תמיד מוכרות לנו (בהעדר גורמי סיכון בולטים כגון שימוש בסמים בהזרקה או קבלת דם או מוצריו). ניתן להבדיל בין 2 אפשרויות אלה ע"י בדיקת אימות הנקראת RIBA שהיא בדיקה יחסית מסובכת ודורשת עבודה מעבדתית לא מעטה ובד"כ אינה נחוצה. ב2 המקרים אין מדובר בזהום פעיל בנגיף ולכן את יכולה להיות רגועה לחלוטין.
    לגבי ההפרעה באנזימי הכבד שציינת, מאחר וה PCR יצא שלילי לפחות פעמיים, הרי שהיא אינה קשורה בהפטיטיס C ועשויה ללוות מצבים רבים אחרים כמו כבד שומני, מחלה מטבולית של הכבד, מחלה ויראלית חולפת ועוד (מחלת כבד אוטואימונית) כולל התנודות ברמות האנזימים שציינת ויש לברר בכוונים שהזכרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלנומות בכבד
    שרית
    04/10/2008

    שלום רב, חמתי עברה לפני כשבוע ניתוח להסרת מלונומה בחלחולת, תוך כדי הוצאו 3 מלנומות בכבד. הרופא אמר שכאשר ניסה להוציא הוא גילה שהכבד כבר מפושט. האישה נראית בריאה ומרגישה בריאה (בת 69). שאלתי היא האם אין שום דרך להציל אותה ? יכול להיות שהמלנומות האלה כבר היו שם שנים ורק שפתחו לנתח (בגלל הבעיות בחלחולת, שעשו עצירויות) גילו זאת ? אני קוראת שיש טיפולים בגרורות בכבד, אבל הרופא אמר שאין לזה טיפול. מה זה אומר שיום אחד היא לא תרגיש טוב ? אולי יש טיפול ? האם אפשר להאריך חיים ? מחכה לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מלנומות בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלנומה בכבד-שרית

    פרופ` אלי צוקרמן
    05/10/2008

    לצערי אכן מדובר במחלה גרורתית מפושטת ע,פ תיאורך עם אפשרויות טיפול מוגבלות. במצב של גידול מפושט (מספר רב של נגעים ב שתי אונות הכבד) האפשרות הנתוחית לכריתת הגרורות יורדת מהפרק ונשארת אפשרות של טפול כמותרפי או אימונותראפי.ביולוגי. במקרה זה יש להוועץ עם האונקולוג המטפל תוך כדי הכרה בעובדה שהפרוגנוזה אינה טובה במיוחד גם במקרה שחמתך מרגישה טוב בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתמים אדומים ונפיחויות מקומיות
    רונן כהן
    29/09/2008

    שלום אני חולה הפטיטיס בי מזה 15 שנה היתה דלקת כבד מדרגה 1 לפני 3 שנים התחלתי לקחת תרופה בשם ברקלודה (אינטקוויר) מאז שאני לוקח את התרופה תפקודי הכבד שלי תקינים כמו אדם בריא.בדיקת פי.סי.אר פחות מ 300 בדיקת אולטרסאונד תקינה לפני שלקחתי את התרופה בערך לפני 6 שנים הופיעו לי גם כתמים דומים עם נפיחויות שעברו לבד. עכשיו שוב הופיעו לי אותן כתמים אדומים ונפיחויות מקומיות. בליווי גירודים. שאלתי היא האם זה קשור לכבד למרות שתפקודי הכבד תקינים. ואם זה לא קשור לאיזה כיוון עלי ללכת אלו בדיקות הינך ממליץ לעשות. עלי לציין שהנפיחות נעלמת לאחר מנוחה של מספר שעות אבל האודם נשאר כשבוע בערך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמים אדמים-רונן

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/10/2008

    הופעת תופעות עוריות מסוגים שונים עלולות להיות קשורות למחלה ויראלית (נגיף הפטיטיס) או לתגובה לתרופות. מאחר והתופעות המתוארות היו עוד לפני הטיפול סביר להניח שאינן קשורות לטיפול הספציפי בentecavir . יש להוועץ ברופא עור ע"מ להגדיר ולאפיין במדויק את הנגעים העוריים בזמן הופעתם ולאחר מכן לודא האם קשורים לנגיף אם לא (גם כשיש רמת נגיף מזערית).

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן ימין עליונה,-כבד?
    אביב
    29/09/2008

    שלום רב. בUS אובחנה הסננה שומנית של הכבד. בבדיקות דם נראו ממצאים חריגים של AST וALT (מקווה שרשמתי נכון). יחד עם ממצא חריגן של קריאטין. במסגרת אימונים נטלתי לא אחת קריאטין. האם הדבר יכול לפגוע בכבד? האם הרגשת אי הנוחות ולעיתים הדקירות בבטן ימין עליונה יכולים לנבוע מכך? אני מתאמן 3 פעמים בשבוע, מתוכן כ20 דקות של פעילות אירובית בכל פעם. משיכה למתוקים ידועה מזה שנים. יכול להוריד 3-5 קילו. האם הכאבים נובעים מהסננת הכבד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן ימין עליונה-אביב

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/10/2008

    לעתים קרובות הסננה שומנית של אכן מלווה בהרגשת אי נוחות \כאב עמום לא ספציפי בבטן ימנית עליונה אולם לתופעה מטרידה זו אין חשיבות קלינית. לתוספי המזון אין קשר לתלונה הנ"ל ויש לזכור שקיימות סיבות נוספות לכאב בבטן ימנית כולל כאב ממקור שרירי לעתים ע,א פעילות גופנית אינטנסיבית.

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס c
    g
    29/09/2008

    האם זה נכון שאם אדם נידבק בהפטיטיס c ולאחר עד 3 חודשים מיום ההדבקה הוא מתחיל בטיפול אז 90% אפשר להבריא(להעלים את הנגיף)? כך אמר לי רופא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטיטיס c

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס C

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/10/2008

    הדבקה חריפה בהפטיטיס C מביאה לסימפטומים של צהבת ומחלה חריפה (הפטיטיס) בכ 50% מהמקרים בעוד שבשאר 50% המחלה עשויה להיות עם מהלך שקט וללא תסמינים כלשהם. אם אכן יש הוכחה חד משמעית שמדובר בהדבקה חדשה הסיכוי להחלים גדול באופן משמעותי מזה שבזיהום כרוני (ממושך). בחלק מהמקרים של זיהום חדש יש החלמה ספונטנית (ללא טיפול) ושיעורה מגיע עד 50% בעקר בחולים שאצלם המחלה החריפה באה לידי ביטוי קליני (צהבת). אם מתרחשת החלמה ספונטנית הרי היא מתרחשת תוך 12 שבועות ולכן רצוי לחכות עם טיפול 12 שבועות ולודא שאכן הנגיף נעלם ספונטנית. אם לא, יש צורך בטיפול בפג-אינטרפרון בלבד ללא צורך בטבליות ריבוירין למשך 24 שבועות בלבד. אכן סיכויי החלמה בטיפול זה (בתנאי שלא עברו יותר מ 12 שבועות מהזיהום החריף) גבוהים ומגיעים ל 90% ואף יותר מזה.

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס בי
    יוליה
    23/09/2008

    פרו' צוקרמן, תודה רבה על תשובתך המהירה לשאלתי מ-22/9 בנושא הפטיטיס בי. לאבא Hbe Ag nonreactive. האם יש צורך לעשות בדיקת Hbe Ab? האם בינתיים להשתמש או לא בסטטינים? עד כמה זה מסוכן. אבא אחרי ניתוח מעקפים שבוצע בעקבות חסימה 90 אחוז באחד העורקים הראשיים. תודה רבה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטיטיס בי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס B -יוליה

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/10/2008

    שלום רב
    אין צורך בבדיקת HBeAb.
    אין בעיה בשימוש בסטטינים אם יש הוראה לכך. אין סכנה בשימוש בסטטינים יותר מאשר בכבד בריא גם בחולים עם מחלת כבד ובפרט אצל אביך שהוא נשא בלבד של הנגיף וללא עדות למחלת כבד.

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד
    יוליה
    22/09/2008

    לבעלי בן 35 בבדיקות דם אנזימי כבד מוגברים. בבדיקה אחרונה:

    Creatine Kinase - 277 - הנורמה 174 - 38

    AST - 59 - הנורמה 40 - 15

    ALT - 119 - הנורמה 41 - 4

    GGT - 357 - הנורמה 71 - 10

    השינוי לעומת בדיקות מ-2006 : ב- 2006 CK היה תקין ו-AST ו ALT היו כמעט תקינים, קצת מעל הנורמה. על מה זה יכול להצביע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוליה-תפקודי כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    23/09/2008

    שלום רב

    הפרעה ב"תפקודי כבד" באנשים צעירים כפי שהוצגה , עשויה להיות קשורה לכבד שומני )רוב המקרים), מחלות ויראליות כרוניות (הפטיטיס B ו C), מחלות מטבוליות , אוטואימוניות ואחרות ולכן מחייבת בירור אצל רופא מומחה למחלות כבד.
    לעתים מחלת שריר (כולל פגיעה מתרופות להורדת שומני הדם למשל), או אימון אינטנסיבי בחדר כושר עשויה להיות קשורה בעליית אנזימים כפי שהוצגה ומקור האנזימים הגבוהים הוא משריר ולא הכבד או שהשריר תורם חלק מעליית האנזימים. עליית ה GGT והפרופיל שהוצג בהחלט יכול להתאים לכבד שומני בתנאי שהבירור הוירולוגי שלילי .

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטיטיס בי
    יוליה
    22/09/2008

    אבא שלי נשא הפטיטיס B. בבדיקת דם alpha1-fetoprot. - 2.45IU/ml HBV DNA quant. - 13600 IU/ml האם הערך הכמותי של בדיקה שניה מצביע על וירוס פעיל, האם צריך טיפול תרופתי? ברצוני להוסיף שלאבא תפקודי כבד תקינים לגמרי. ועוד שאלונת: הוא צריך לקבל סטטין להורדת כולסטרול. האם רצוי שיקבל את ליפיטור שהוא נחשב ליותר פוטנטי כלומר יותר יעיל מסימבסטטין ע"מ להקטין פוטנציאל השפעה לרעה על אנזימי כבד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטיטיס בי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוליה הפטיטיס B

    פרופ` אלי צוקרמן
    23/09/2008


    שלום רב
    הגדרה של נשא נגיף הפטיטיס B כוללת אנזימי כבד תקינים לחלוטין במשך כל תקופת המעקב ורמת וירמיה (HBV DNA בדם שלא עולה על 20,000 IU/ml). כל זאת בתנאי שאין עדול למחלת כבד משמעותית קלינית (מאחר ותתכן מחלת כבד גם בנוכחות אנזימי כבד תקינים). ע"פ הנתונים שמסרת אכן מדובר קרוב לודאי בנשא. טיפול אנטי-ויראלי להפטיטיס B אינו נחוץ בנשא (וגם אינו יעיל).
    בנשאים של הנגיף אין מחלת כבד משמעותית ולכן ההתייחסות לגבי תרופות בעלות פוטנציאל פגיעה בכבד היא כאל כבד "בריא". לכן אין חשיבות באיזה סטטין בוחרים וניתן לבחור גם בסימוביל ואין צורך בטיפול בסטטין פוטנטי יותר.

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבנים
    א
    20/09/2008

    לאחר לידה נצפו אבנים מרובות וניידות עד קוטר 5 מ"מ כיס מרה בגודל סביר ללא דלקת האם ניתן לטפל בדרך תרופתית או גלי קול ולהמנע מהניתוח האם יש דרך להקל על הסימפטומים כי אני סובלת גם ממחלת פיברומיאלגיה כאבים כרונים וחולשה והשילוב גורם לסבל מאוד קשה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבנים בכיס מרה

    פרופ` אלי צוקרמן
    23/09/2008

    שלום רב

    ממצא של אבנים בכיס מרה אינו בהכרח מחייב ניתוח אלא במקרים מוגדרים ביותר כמו עוית ביליארית, דלקת בכיס המרה וכו'. לעתים כאבים אינם קשורים לאבני כיס מרה ןיש להתייעץ עם כרורג לפני ניתוח האם יש אינדיקציה ברורה לכך. טיפול אלטרנטיבי אינו יעיל במיוחד לצורך זה.

    פרופ' צוקרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן הלבלב
    גלית
    18/09/2008

    האם ניתן לרפוי מלא או רק לעיכוב ההתפתחות במקרה הטוב? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן הלבלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלית

    פרופ' סולי מזרחי
    20/09/2008

    סרטן הלבלב לא ניתן לרפוי מלא (כמו רוב הסרטנים בגופינו) אולם ניתן להאריך חיים על ידי טיפולים כירורגים ואונקולוגיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת כבד
    טלי
    15/09/2008

    אבא שלי בן 64 ומחכה להשתל כבד כבר למעלה מחצי שנה ובזמן האחרון יש לו דימום בקיבה וכל פעם הוא מתאשפז מקבל דם, השאלה שלי היא כזאת האם זה אומר משהו לגבי הכבד האם המצב נהיה יותר מסוכן ויש חשש לחייו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השתלת כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    17/09/2008

    טלי שלום
    אכן שחמת הכבד (צירוזיס) קשורה בדימום מדרכי עכול עליונת בכלל ומדליות בושט ו/או בקיבה בפרט. דימום מדליות הינו מאורע שבחלט עלול לסכן חייו של החולה ודורש טיפול נמרץ ואינטנסיבי. בחולים עם מחלת כבד מתקדמת המועמדים להשתלה כל מאורע של דמם עלול להחמיר את מצבם וגרום להתדרדרות בתפקוד הכבדי. גם דימום שאינו קשור לדליות בחולה עם שחמת ו"רזרבה" כבדית מועטה, עלול בהחלט להיות מסוכן (אע"פ שפחות מסוכן מדליות) . אם מדובר בדימום חוזר מדליות קיימת דרך לפתור את הבעייה עד ההשתלה בעזרת פרוצדורה לא ניתוחית להקטנת הלחץ בכלי הדם של הכבד (שאנט).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום