מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונה בגיל 8 חודשיםשרון07/08/2011
שלום רב,
בני יהיה השבוע בן 8 חודשים ואני רוצה לעשות לו קצת שינויים באוכל שלו.
כרגע הוא אוכל שהוא קם בסביבות 6:45-7:00 210 מ"ל תמ"ל
בסביבות 9:30- 10:00 פירות בסביבות 210
עד פה אני מצליחה לשמור על תזונה מסודרת
עכשיו בצהרים מתחיל הבלאגן אני מנסה לגמול אותו מהבקבוק בצהרים ולהעביר אותו לסביבות 4-4וחצי כי הוא רגיל לישון רק עם בקבוק .
אז בצהרים אני נותנת לו מרק(ירקות ,עוף\הודו ,אורז\פסטה ,עדשים) בסביבות 240 ואחרי זה הוא לא מוכן לישון
אני מוצאת את עצמי נותנת לו אחרי ארוחה כזאת עוד 60 מ"ל תמ"ל רק שירדם
אז יוצא שאם הוא אכל מרק בצהרים אני עושה לו השלמה ל180 בסביבות 4-4ורבע
ואז עד 8 בערב שהוא הולך לישון ואוכל 210 הוא לא אוכל ואני מרגישה שהוא ממש רעב כבר.
שאלה ראשונה - האם אני יכולה להמשיך לתת לו בקבוק בצהרים ואת המרק ב4 ? באיזה גיל עוברים ל2 תמ"ל ביום?
שאלה שניה: מה אני יכולה לתת לו לאכול בין 4 ל8 שהוא רעב ואני רוצה שרק ינשנש משהו?
והאם יש לך סדר יום מומלץ לגיל 8 חודשים?? כי אני לא יודעת איך אני אצליח להוריד לו בקבוק??? ואני מרגישה שאני לא מצליחה להעביר אותו לשלב הבא מבחינת סדר היום
תודה רבה הוא ממש נלחם ולא מוכן לישון ואני יודעת שהוא עייף ושאני מביאה לו בקבוק עם 60 תוך דקה הוא נרדם כמו כן הוא לא מוכן לשתות מים במקום.
שכחתי לציין שהוא אחוזון 95 בגובה ו85 במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בגיל 8 חודשים - תגובה
איילת בר07/08/2011שלום שרון,
עד גיל 9 חודשים וגם אחרי כדאי להשלים את הארוחה עם תמ"ל. התינוק צריך את הבקבוק בכדי להרדם.
ארוחת בוקר ולפני שינה תמ"ל.
ארוחת צהריים ולפני השינה תמ"ל.
לא רואה סיבה לא לתת לו את התמ"ל לפני שינת הצהריים.
וכן אין טעם להעביר את ארוחת הצהריים ל 16:00.
כאשר מתעורר ב- 16:00 את לא חייבת לתת בקבוק. תוכלי לתת לו כריך עם אבוקדו או עם שקדיה וסילן או כל ממרח אחר שאוהב.
בין השעות 16:00 ל- 20:00 ניתן לתת רצועות ירקות אפויים או פרחי ברוקולי, כרובית.רצועות של פירות רכים או בננה אפויה נישנוש.
או דייסה עם כפית - מסוג קוואקר או קינואה או אורז (רצוי להגיש קר בחודשי בקיץ כמו מעדן.)
או יוגורט עם מחית פרי טרי.
או יוגורט עם מלפפון מגורר .
בגיל זה ניתן כבר להרגיל אותו לארוחת ערב ב- 18:00, 18:30 כדוגמת ביצה עם ירקות.או מג'דרה עם עגבניה מגוררת או אחת מהמנות הרשומות מעלה.
ולפני השינה בקבוק.
ככל שיאכל יותר מוצקים ידרוש פחות חלב. תזרמי עם הדרישות שלו ותגווני כמה שיותר בתזונה שלו.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה בגיל 8 חודשים
שרון07/08/2011אני קצת מבולבלת אז סדר יום בגיל 8 חודשים צריך להיות משהו כזה
בבוקר שהוא קם -בקבוק210
שנת בוקר- בין 40 דק- לשעה- נרדם בעגלה
אח"כ -פירות-210-200
צהרים -מרק + קצת תמ"ל לפני השינה
ארוחת ארבע- פרוסה\יוגורט\פירות\ ירקות\גבינה לבנה
ארוחת ערב- ???(אשמח לרעיונות)
ואז בקבוק לפני השינה 210
משהו כזה???
כמו כן מה עוד אני יכולה לתת בצהרים חוץ ממרק???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה בגיל 8 חודשים - תגובה
איילת בר07/08/2011שלום שרון,
רשמתי לך אפשרויות למזון וחטיפים כדי שיהיה לך יותר מסודר הנה דוגמא:
סדר יום לתינוק בן 8 חודשים:
* עם הקימה - הנקה או תמ"ל.
* בוקר תלוי מתי ינק - פירות + שקדיה . ניתן להשלים עם הנקה או תמ"ל לפי
הצורך.
* ארוחת צהריים + הנקה או תמ"ל לפני שינה.
* אחה"צ עם הקימה - 1יוגורט מתוק או מלוח - לפי הדוגמא שנתתי קודם. או כריך קטן.
* אם עדיין דורש אוכל כנישנוש אך לא חובה ניתן לתת פירות ירקות - ברצועות.
* שעה וחצי לפני השינה - ארוחת ערב.
דוגמא לארוחת מהריים - מעוכה עם מזל
ניתן לשלב דגן עם קטניה. כדוגמת אורז עם עדשים, בורגול עם שעועית וכד'
אפשרות נוספת- תבשיל קציצת הודו עם קוביות ירקות - למעוך עם מזלג.
וכד'.
לגבי הערב ניתן לתת או כריך קטן או יוגורט תלוי מה נתת ב- 16:00
אפשר גן לתת ביצה עם ירקות מגוררים וטחינה.
חשוב שבמהלך היום יאכל דגנים מלאים מסוג - אורז מלא, קינואה, בורגול, כוסמת קוואקר.
וכן קטניות - חומוס, עדשים, שעועית אפונה.
רצוי לאכול שמנים איכותיים מסוג - שקדים ואגוזים טחונים. טחינת סומסום, אבוקדו, שמן זית.
פירות וירקות.
מעט עוף והודו.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)