כמות למרק עם בשר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כמות למרק עם בשר
    דפנה
    09/09/2012

    שלום,

    הבת שלי בת 8 חודשים כמעט, בת ראשונה, אוכלת כבר 2 ארוחות ביום. מנת פירות אחת ומנת מרק. עד עכשיו הכנתי את המרק בכמויות די מאולתרות אבל עכשיו, שהיא ממש אוכלת את זה כארוחה, חשוב לי לברר את עניין הכמויות הנדרשות לה בגילה. אין לי מושג כמה בשר אני צריכה לשים לה במרק. אני משתמשת בשווארמה הודו נקבה לפי ההמלצות. אם אני מקפיאה לשבוע, כמה בשר אני צריכה לשים? כמה היא צריכה, בגילה, לאכול פר יום? ומה לגבי כמות הירקות ליום? (כמה גזר, כמה קישוא, כמה תפו"א וכד´) וכן מה לגבי כמות של עדשים אדומים או אורז מלא?

    האם כדאי לגוון לה בסוג הבשר ולא להביא רק שווארמה הודו אלא גם עוף או בשר רגיל?

    ושאלה נוספת-לעיתים אני עושה מרק בכמות גדולה, בהנחה שאני עושה בערך לשבוע ואז יוצאת לי כמות גדולה מדי והמנות מספיקות לשבועיים (מה שבעצם אומר שבכל מנה יש פחות מכל מרכיב). איך אני פותרת את זה? האם אני צריכה להשתמש בפחות מים אולי? שרב המרק יורכב מהמרכיבים עצמם כמעט בלי תוספת של מים?

    אשמח אם תעזרו לי לעשות סדר בבלאגן..

    תודה רבה!

    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות למרק עם בשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות למרק עם בשר - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    09/09/2012

    הי קרן -
    להלן ההמלצה הכללית אך כמובן שיש שוני בין תינוקות :
    בשר בין 30-50 גרם לפני בישול ( כפול מס הימים שתאכל )
    פחמימה - -1/2 תפא/ בטטה / כף או שתיים של אורז לאחר בישול .
    קטניות יכולות להיות ע"ח הפחמימה או בנוסף לה
    וירקות אין כמות מוגדרת אלך הייתי אומרת שע"מ שתהיה שבעה לא כדאי לשים המון ירקות כדי לא "לדלל" את הקלוריות ממקור הבשר והפחמימה .
    אם את מרגישה שהמרק בכמות גדולה הקטיני את כמות מי הבישול וכן אל תטחני איתם את המרק .
    ממליצה לך להוסיף 1/2 כפית עד כפית של שמן זית לכל מנת אכילה שלה ( אפשר ממש לפני האכילה ) שכן תינוקות זקוקים למקור שומן כמעט בכל ארוחה שלהם .
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, ומשהו נוסף

    דפנה
    13/09/2012

    שלום,

    עשיתי לה מרק כפי הכמויות שנתת לי, אך בטעות הוספתי הרבה מדי אורז והכמות של הבשר הייתה בערך 400 גרם. בתי לא כ"כ אהבה את המרק הזה ועשתה תנועות כאלו של הקאה. המרק יצא די סמיך, וגם אחרי שהוספתי מים למנה, כשהאכלתי אותה, היא עשתה סימנים של הקאה ולא רצתה לאכול.
    הסיבה שהיא לא אהבה את זה זה בגלל הסמיכות והכמות הגדולה של הקטניות והבשר? תינוקות מתקשים לאכול אוכל "כבד" מדי?

    תודה,

    קרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, ומשהו נוסף - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    13/09/2012

    הי קרן..
    לא התכוונתי להרוס לה את הארוחה :)
    אם יצא סמיך מידי דללי - כך שכל פעם תשימי או קטניות או אורז או תפוא ולא את הכל ( בהנחה שהיה בו הכל ביחד ..) ובכל מקרה הכיני לה בסמיכות שאוהבת ע"י שימוש ביותר מים של המרק או ע"י הוספת יותר ירק כמו קישוא או דלעת , לאט לאט תשני לה את הסמיכות ולקראת גיל 9 חודשים את יכולה להתחיל לנסות קציצות מעוכות במזלג או את רכיבי המרק ( הירקות והפחמימה ) מעוכים במזלג..
    חג שמח !
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו