מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת 4 חודשים -התחלת טעימותרחלי11/12/2012
היי,
התחלתי לתת לבתי טעימות בודדות-יום ראשון דלעת, גזר,קישוא,תפו"א ולאחר מכן דלעת +קישוא+גזר בכל פעם שאני נותנת לה טעימות היא מוציאה את המחית ועושה רפלקס הקאה.
היום כשנתתי לה מחית (מאוד נוזלית אפילו נוטה למים) של גמבה אדומה נראה כי אהבה את הטעם.
1. האם ניתן להוסיף מלח? ומה לעשות כדיי למנוע רפלקס הקאה?
2. האם זה נכון שמשרד הבריאות מאשר לתת כבר מ-4 חודשים את כל המאכלים ללא טעימות בודדות? (כמובן לא דבש)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרם קיבלתי תשובה -בת 4 חודשים טעימו
רחלי12/12/2012טרם קיבלתי תשובה -בת 4 חודשים התחלת טעימות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים -התחלת טעימות - תגובה
דפנה רון12/12/2012רחלי שלום,
רפלקס הקאה עשוי להעיד על חוסר בשלות לאכילה. יחד עם זאת ישנם תינוקות שגם כשהם בשלים לאכול יש להם gag-reflex הנראה כרפלקס הקאה.
כדאי לברר אם היא בשלה לאכול:
חלק מהסימנים לבשלות לאכילה הם - יציבות הראש ויכולת תנועה והנעה שלו לצדדים, יכולת הנעה של הלשון בחלל הפה (לא רק קדימה ואחורה), יכולת לנקות את הכפית מבלי שמזון נשפך מצדי הפה, יכולת לבלוע בלי רפלקס הקאה רוב הזמן.
סימן נוסף הוא כאשר הם מביעים עניין באכל ומבקשים לנסות. האם היא הראתה עיניין וביקשה לאכול?
אם את לא בטוחה לגבי הבשלות שלה לאכול, אני ממליצה לחכות עוד לפני שתתחילי בטעימות. כדאי לחכות למצב שבו היא תביע רצון ותבקש לאכול. אם זה לא קורה בגיל חצי שנה, כדאי להתיעץ.
לגבי מזונות, אין המלצה לתת אותם בנפרד. מלבד דבש , יש המלצה להמנע מחלב נוזלי עד גיל שנה וממוצרי חלב עד סוך החודש התשיעי.
לגבי מלח, בגדול אין צורך להוסיף, אך גם לא צריך להמנע.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים טעימות-שאלה נוספת
רחלי13/12/2012היי דפנה,
תודה על התגובה, לשאלותייך: ראשה של בתי יציב, מניעה את ראשה לצדדים, בתי מראה רצון לאכילה ע"י דחיפה של היד שלי כשבידי כפית לכיוון פיה ,כך גם עם בקבוק וכשאני אוכלת היא מסתכלת עלי ועל המזון שאני אוכל.
נראה כי היא מוכנה לאכול, אך רפלקס ההקאה גורם לי לא לרצות לתת לה לאכול.. השאלה היא האם להמשיך לתת לה לנסות / להפסיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים טעימות-שאלה נוספת - תגובה
דפנה רון16/12/2012שלום רחלי,
האם רפלקס ההקאה מתרחש עם כל סוג של אוכל שאת נותנת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים טעימות
רחלי16/12/2012קורה עם רוב הירקות חוץ מגמבה ועגבניה שהיו נוזליים...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים טעימות - תגובה
דפנה רון17/12/2012איך את מגישה את שאר הירקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים
רחלי17/12/2012מרסקת עם בלנדר יוצא מחית מאוד רכה ללא גושים , נותנת עם כפית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 4 חודשים - תגובה
דפנה רון19/12/2012הי רחלי,
אם ככה, כדאי לחכות עוד קצת עם הטעימות, לראות אם יש שיפור בעוד חודש-חודשיים
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)