תינוקת שכמעט לא אוכלת תחליף חלב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת שכמעט לא אוכלת תחליף חלב
    רוניה
    21/12/2012

    שלום. התינוקת שלי בת 10 וחצי חודשים ומגיל חצי שנה בערך אוכלת ארוחות של ילדים גדולים ולא שותה תחליף חלב. היא יונקת פעם ביום ולמעט זה אוכלת ארוחות מלאות ובריאות (בוקר, צהריים, ביניים וערב). למעט 2 כפות מטרנה על 60 מ"ל מים בדייסת הבוקר, היא לא שותה תחליף חלב בכלל. למרות תאבונה הבריא,היא קטנטונת ושוקלת 8 ק"ג. בטיפת חלב אמרו שזה גנטי ושזה בסדר. שאלתי: האם יכול להיות שחסרה לה כמות מסוימת של תחליף חלב? האם לנסות להוסיף לה בקבוק אחרי ארוחת הערב אף על פי שהיא נראית שבעה? כפי שציינתי, היא בכלל לא שותה בקבוקים עם התחליף. רק מקבלת 2 כפות מטרנה בבוקר בדייסה. אשמח לתשובתכם, אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שכמעט לא אוכלת תחליף חלב - תגובה

    דפנה רון
    22/12/2012

    רוניה שלום,

    יופי שאת ערנית ומעלה את השאלה, מפני שתינוקות בגיל הזה לא תמיד מעכלים באופן מלא את האוכל. מערכת העיכול שלהם עדיין לא סיימה את הבשלתה, לכן עשויים להיות תלויים בכמות מינמלית של הנקה או פורמולה.

    כדי שאוכל לנסות ולענות לך, אני צריכה לדעת האם יש שינויים באחוזונים מאז שנולדה, ואם כן מה הם ומתי חלו? (אני רואה שהיא באחוזון קרוב ל-30 מבחינת משקל לגיל (לפי עקומות WHO)).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שכמעט לא אוכלת תחליף חלב

    רוניה
    22/12/2012

    תודה על תשובתך. היום היא באחוזון הכי נמוך. כשנולדה היתה באחוזון 75, אחכ אחוזון 50, ולפני כמה חודשים ירדה לאחוזון הכי נמוך (25).
    האמת שהיא קרובה ל-9 ק"ג (היום שקלתי). יש לה גם הרבה יציאות ביום (3-4).
    האם תקין? האם להוסיף בקבוק מתישהו במהלך היום? אם כן, של כמה? כפי שכתבתי, היום היא אוכלת מטרנה רק בדייסת הבוקר (120 מ"ל), אבל בעלת תיאבון בריא מאוד ואוכלת ארוחות מזינות "של גדולים".
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שכמעט לא אוכלת תחליף חלב - תגובה

    דפנה רון
    23/12/2012

    רוניה שלום,

    מדדים נוספים לספיגה לא מלאה הם ריבוי יציאות, אבל גם הצבע שלהם והמרקם. שימי לב אם הרבה מהאוכל יוצא ביציאות דומה לאיך שנראה כשנכנס דרך הפה, אם לצואה יש ריח חריף מאד, ואם היא בהירה ומפורקת.

    האם את יודעת להגיד אם הירידה מהאחוזונים מקבילה, פחות או יותר, לזמן שבו החלה לאכול יותר?
    אם כן, וגם יש סימנים לעיכול חלקי ביציאות, נראה לי שצריך להוסיף לה הנקה או פורמולה-
    אפשר לתת לה בין הארוחות, כדי שלא תהיה תלויה לגמרי באוכל שישביע אותה. קחי בחשבן, שיתכן שכמות האוכל בארוחה תיפחת במידה מסוימת.
    אחרי שאת חוזרת לספק לה יותר חלב, עקבי אחר היציאות ואחר המשקל- לראות אם יש שינויים, ותתיעצי שוב.

    אם הירידה באחוזונים החלה עוד לפני המעבר למוצקים, כדאי לברר זאת עוד יותר לעומק.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה. עוד שאלה

    רוניה
    23/12/2012

    כן, אני חושבת שהירידה החלה במקביל לאכילת מוצקים. תודה. אני חושבת באמת שאוסיף לה עוד בקבוק ביום. 60 מ"ל זה בסדר? או יותר? אחרי ארוחת הערב למשל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה. עוד שאלה - תגובה

    דפנה רון
    23/12/2012

    טוב ששאלת , באמת לא התייחסתי לשאלה שלך על הכמות,

    הרעיון הכללי הוא שלא תצטרך לשבוע מאוכל מוצק. שתקבל פורמולה, והאוכל המוצק ישלים את מה שהיא מקבלת דרך הפורמולה.
    דבר נוסף, השעות הטובות ביותר לאכילה הן שעות היום (שעות האור) זהו גם הזמן שבו לגוף נחוצות יותר קלוריות לתפעול ולתפקוד.
    לכן מה שהייתי ממליצה זה לתת לה:
    על הבוקר-
    בקבוק של 180-240 מ"ל או הנקה .
    כשעתיים-שעתיים וחצי אחר כך-
    ארוחת בוקר
    שעתיים וחצי מאוחר יותר-
    ארוחת צהריים או בקבוק של 180-240 מ"ל (אם ארוחת הצהריים מאוחרת)
    אם ישנה בצהריים- כשקמה- בקבוק (אלא אם כן קיבלה בקבוק במקום ארוחת צהריים מוקדמת)
    אחר הצהריים -
    פירות
    ארוחת ערב קלה
    בקבוק 180-240 לפני השינה
    (אני לא מכירה בדיוק את סדר יומה, לכן אני רושמת רק בשביל שתוכלי לקבל מושג )

    אני לא יודעת איזו כמות תמ"ל היא צריכה- היא תדע - לפי הכמות שהיא תיקח, לכן ספקי לה 240 מ"ל ותראי כמה היא לוקחת מתוך זה.

    מקווה שעניתי לך



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב תודה רבה

    רוניה
    23/12/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו