מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפסקת מתן תמ"לקטימ10/01/2014
שלום,
התאומים שלי בני 8.5 חודשים. אוכלים 120-150 מ"ל סימיליאק בבוקר ולפני שהולכים לישון 150-180 מ"ל סימילאק+ דייסה
אני מעוניינת להוריד אותם מהסימילאק. האם הפסקת מתן תמ"ל בגיל זה לא תפגע בהמשך התפתחותם (עד היום הכל בסדר) ומה אפשר לתת להם במקום?
תודה,
קטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת מתן תמ"ל - תגובה
דפנה רון12/01/2014שלום קטימ
חשוב שלתינוקות תהיה אפשרות לקבל חלב (חלב אם או מפורמולה המנסה לחקות חלב אם) לפחות עד שלב שבו גמרו לצאת השיניים או עד גיל שנתיים.
מערכת העיכול שלהם עדיין לא בשלה לעכל באופן מלא כל אוכל שתתני, וכן תהיה לך פחות שליטה על ההרכב (פחמימות , לעומת חלבונים, לעומת שומנים) שהוא מאד חשוב להתפתחות אידאלית. מה תעשי אם מתוך המזון המוצק הם יאכלו רק את הפחמימות ולא ירצו לאכול חלבון? מה תעשי בתקופה של צמיחת שיניים או מחלה , אם יכאב להם לאכול?
חלב ממקור אחר מאשר חלב אם או פורמולה של תינוקות פחות מותאם מבחינת הרכבו לתינוקות אדם.
מה השיקול שלכם להפסיק את הסימילאק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת מתן תמ"ל
קטימ12/01/2014נכון להיום הילדים שלנו אוכלים הכל. כולל ירקות. הסיבה לזה שאנו מעוניינים להפסיק עם מתן התמ"ל היא להפחית בכמות המזון הלא טבעיים. אנחנו בעד לבשל להם דייסות על בסיס מים עד גיל שנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת מתן תמ"ל - תגובה
דפנה רון13/01/2014קטימ
אני מבינה את הרצון לספק רכיבים טבעיים. מצד שני תינוק בגיל זה לא בשל להיות מוזן 100% מאוכל.
נקודות למחשבה:
1) הרכב האוכל שהוא יאכל לא יחכה את הרכב חלב האם, שעדיין כה חשוב בגיל זה.
דייסות על בסיס מים יספקו פחמימות ויכולות לצור חסר מבחינת חלבון, שומנים, ויטמינים ומנרלים מסוימים.
2) מערכת העיכול לא גמרה להבשיל ויתכן ויעכל פחות טוב את האכול
3) תינוק בגילו לא תמיד רוצה לוותר על חלב או לאכול ארוחה מלאה. מה תעשי אם הוא לא ירצה את האוכל במקום החלב? מה תעשי אם יכאב לו לאכול כשצומחות השיניים או בזמן מחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת מתן תמ"ל
קטימ14/01/2014עד איזה גיל מומלץ תמ"ל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
