מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טעימותקרן03/02/2014
שלום רב,
בתי בת 5.5 חודשים. מגיל 4 חודשים מקבלת טעימות של ירקות ופירות (כל פרי וירק בנפרד), אך היא דוחפת את המזון עם הלשון ולרוב יורקת/ פולטת אותו. לא נראה לי שהיא ממש מבינה מה אני רוצה ממנה... בכל מקרה, אשמח לשמוע מה עושים במצב כזה, כיוון שבקרוב מאוד אצטרך לתת לה ארוחות שלמות במקום בקבוק, והיא ממש לא בכיוון...
שאלה נוספת, האם אפשר לתת לה טעימות של מזונות נוספים בלבד הירקות והפירות הקלסיים (גזר, תפוח אדמה, בטטה, קישוא, דלעת, תפוח, אגס)?
בתודה מראש,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טעימות - תגובה
ענת תבור04/02/2014שלום קרן, בתך באמת צעירה למדי ולכן לא קל לה להבין מה רוצים ממנה כשנותנים לה אוכל מוצק בכפית במקום חלב אם/פורמולה. אל תאבדי את הסבלנות, תני לה בכל פעם טעימה קטנה על קצה הכפית והיא תבין בסוף מה היא אמורה לעשות עם זה. מומלץ מאוד גם להדגים לה בעצמך איך את טועמת מהכפית שלה בזמן ההאכלה בכדי לתת לה דוגמה ולעשות לה חשק. תינוקות הם חקיינים נהדרים...
לגבי ארוחות שלמות במקום בקבוק - לא חייבים מיד להתחיל בארוחות שלמות בגיל חצי שנה במקום חלב אם או פורמולה. תינוקות רבים עוברים בהדרגה לארוחה שלמה המבוססת על מזון רגיל. תתחילי בכל פעם עם כמות קטנה של כפית-שתיים, אחרי כן תעלי ל3-4 כפיות ורק כשתראי שיש מוכנות לאכול תוכלי לעבור לארוחה שלמה על בסיס מרק טחון והלאה. שאר הארוחות יהיו עדיין על בסיס חלב אם/פורמולה.
מבחינת הרכב המרק ובכלל הרכב המזון - בהחלט ניתן להוסיף קטניות ובשר למחית/למרק, רצוי הודו אדום שמצד אחד עשיר יותר בברזל ואבץ ומצד שני קל לטחינה ולבישול. בהמשך אפשר לתת טעימות של ירקות ופירות נוספים, אבל בהדרגה ולהוסיף אחד בכל פעם למשך כמה ארוחות בכדי לראות שעובר ללא בעיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
