מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן ריאות - תאים אפיטליאלים ממאירים רביםפרופ' חובב נחושתן21/08/2011
שלום,
אבי בן 71, גילו אצלו סרטן ריאות. לפי ביאופסיה בריאה השמאלת נראו תאים אפיטליאלים ממאירים רבים מסוג גדולים ופולימורפונוקלארים רבים. בצד ימין נראו תאים אפיטליאלים ממאירים פזורים ובקבוצות מסוג אדנוקרצינומה. בדיקת PET/CT קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה גבוהה בגוש כ-2ס"מ ב-LUL עם שלוחות לפלאורה ההיקפית ובהתליך כ-1.5ס"מ ב-RUL ספקולרי. כמו כן קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה בינונית בבלוטות במדיאסטינום עד 1ס"מ. ב-CT מרקם אמפיזמטי קשה בריאות. בתי השחי ושאר קבוצות דופנות בית החזה שמורים. אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקדריאלי. מה כל זה אומר? כמה זמן נשאר לו לחיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטן ריאות - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד23/08/2011תשובה ניתנה בפורום אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה לאסבסטיוסי21/08/2011
שלום רב,
אני גר בבית ישן מאוד שבו כנראה הטיח בקירות הפנימיים מכיל אסבסט. לפני כשבועיים נקדחו בקיר מספר חורים קטנים (לא על ידי) והחדר הושאר ריק כשבועיים בערך, ללא רהיטים או שטיחים. לאחר מכן התחלתי להתגורר בחדר באופן קבוע.
במידה והטיח אכן מכיל אסבסט, האם יש כאן חשש לחשיפה משמעותית ? או שאולי בתקופה בה הבית היה ריק האבק הספיק להתפזר ?
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חשיפה לאסבסט - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד23/08/2011רק חשיפה ממושכת יכולה לגרום לנזק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על סמך מה נקבע שלב של סרטן ריאות?מירי19/08/2011
לחמי (74)גילו סרטן הריאה
הוא מועמד לפט סי טי לסטייג'ינג.י הנתונים שיש בידינו של תוצאות ה סי טי כרגע להלן.בריאה הימנית באונה העליונה- גוש 3.6 על 5.6 ס"מ .בריאה השמאלית מוקדים בגודל 0.7 ו 1 ס"מ שכן ניתן היה לקחת דגימה והתוצאה היא :adenocarcinoma. moderately differenciated .חשד לפיזור גרורתי של סרטן הריאת מסוג תאים הלא קטנים.יש לציין שבסיכומו של הסי טי מצוין ש: לא הודגמה למפאדנופטיה,לא הודגמו קשריות לימפה מוגדלות,כלי הדם במדיאסטינום בטווח תקין,הלב תקין בגודלו לא הודגם תפליט פריקרדיאלי או חזה אוויר אך תפליט פלורלי קטן מימין.השאלה:האם עובדת הגרורות נקודתיות בריאה השמאלית קובע את שלב הרבעי של המחלה?אודע על התשובה.נ.ב יש לציין שחמי חש בטוב בלי כאבים על הרגליים בלי שיעול.עד כמה הסרטן מסוג הזה הוא האגרסיבי?מתי יתחילו התסמינים?
תודה
מירי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על סמך מה נקבע שלב של סרטן ריאות? - תגובה
פרופ' חובב נחושתן21/08/2011השאלה שרואים גידול גדול בצד אחד וגידולים נוספים בצד השני היא האם אלו גרורות או גידולים עצמאיים שהתפתחו שם
בבדיקות מעמיקות התברר עי לרוב קשריות כאלו הן גרורות אבל מכיון שכאן מדובר בראה שניה בגידולים הרבה יותר קטנים יש אכן לשקול טיפול מקומי לגידול הגדול
הכל צריך להיות עם רופא מטפל שיודע נתונים שלא קיבלתי כאן
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיפוש מידע ושאלהמאור18/08/2011
שלום,
הסיפור קצת ארוך, אז אני אשתדל לתמצת -
* לפני קצת מעל שנה, אמא שלי אובחנה כחולת סרטן. היה לה גידול ברחם (סרקומה, למי שזה אומר משהו, לי זה לא...).
* במקביל, גילו לה גם גוש ממאיר בשד. בדיקות נוספות העלו שאין קשר בין שני המקרים (לא גרורות).
* הוחלט שהגידול ברחם יותר דחוף, ונקבע לה ניתוח כריתת רחם מלאה.
* בינתיים, התחילו לה טיפול בטמוקסיפן לעצירת הגידול בשד.
* הניתוח עבר בהצלחה, וגם טיפולי ההקרנה הנקודתיים שהתלוו לו. גם הטמוקסיפן עשה את תפקידו כראוי.
* בשלבים של סוף ההחלמה מהניתוח, וההכנה לקראת ניתוח הוצאת הגוש מהשד, נתגלו בצילום חזה כמה "כתמים" בשתי הריאות.
* בדיקה העלתה שמדובר ככל הנראה בגרורות מהגידול ברחם.
* הרופא (פרופ' פניג מבילינסון) החליט מיד להתחיל כימותרפיה. ("MESNA"?)
* אחרי שני סבבים מאד אגרסיביים (4 ימים כל טיפול), אשר כמעט הרגו אותה (מערכת חיסונית נחלשה, זיהום, וכו'), נראה שהגידולים בריאות קטנו משמעותית.
* על מנת לא לאבד את המומנטום, הוחלט על עוד שני סבבים של כימותרפיה, אבל חלשים יותר (כדי שלא להחליש אותה עוד יותר).
* לאחר שני הסבבים האלה, נראה שהגידולים בריאות חזרו לגדול (הגדול ביניהם גדל מ-0.8 ל-2.4 ס"מ בחודש וחצי!).
* כעת, הרופא אומר שהם יחכו כחודש, ויחליטו על המשך טיפול - כנראה כימותרפיה, אבל אחרת.
השאלה שלי היא מאד פשוטה -
מדובר בגידולים בשתי הריאות, אשר מתפתחים מהר מאד, ואשר גדלו מאד גם תוך כדי טיפול כימותרפיה.
האם אין סכנה שגידולים כאלה אלימים יתפתחו באותו חודש של המתנה?
כמו-כן - האם למישהו יש נסיון ממקרים דומים ויכול לומר לי מה צפוי הלאה מבחינת התפתחות המחלה, צפי, תוחלת חיים וכו'?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש מידע ושאלה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן21/08/2011יתכן שהרופא חושש כעת לטפל בה לאור מצבה לאחר הטיפולים הקודמים
רוב הסרקומות ברחם הינן ליומיוסרקומות שמגיבות גם לטיפולים בשילובים כמו
טקסול גמזר
אבל איני מכיר את אמך וחשוב להחליט כיצד לטפל ולדבר בהקדם עם רופא מטפל
מתיאור מקרה בלי שיחה עם רופא מטפל אפשר פשוט להבין דברים לא נכונים ואני בטוח שרופא מטפל מכיר היטב את כל התרופות המדוברות ומיליט בהתאם למצבה של האם הפורום הוא גם לא מקום לקבלת חוות דעת שניה
בהצלחה בטיפולים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT חזה - דחוף!משה דוד16/08/2011
לסבי בן 87 נעשה CT חזה והודגם בפסגה ימנית גוש ספיקולרי בחלקו קוויטרי בגודל 1.7*3.6 ס"מ עם שלוחות לפלאורה הפריפרית. וכן גוש נוסף עם דופן מעובה ובלתי סדיר כ1.0*1.7 ס"מ הודגם בסמוך למדיאסטינוס ב R.U.L.
פרט לכך הודגמו מספר נודולים ריאתיים בחלקם קוויטריים בגודל שונה מפושטים בריאות
נוזל פלאורלי קטן בבסיס הימני עם שינויים אטלקטטיים מעל.
פס פיברוטי ובולה סבפלאורלית אמפיזמטית גדולה בR.M.L. הדיטלי.
אאורטה העולה מורחבת עד ל4.2 ס"מ יורדת עד 3.5 ס"מ.
פולמונרי ארטרי גם כן מורחב - ביטוי של היפרטנזיה פולמונרית.
מספר בלוטות עד ל1 ס"מ בחלון האאורטו-פולמונרי.
מה כל זה אומר ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT חזה - דחוף! - תגובה
פרופ' חובב נחושתן16/08/2011כל העסק בפירוש לא מריח טוב ויתכן מאד כי מדובר בגידול
אבל יש עדין אפשרויות אחרות ולכן חשוב מאד להפגש עם רופא
בדכ רופא ראות כדי לראות בהקדם איך להמשיך בצורה הנכונה ביותר עבור
ֿסבך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדני14/08/2011
לקרוב משפחתי בן 17 גילו יואינג סרקומה בסקרום עם גרורות בגדלים שונים בשתי הראות
הוא מקבל כימו
שאלתי היא האם כימו לבד יכול לרפא ?או רק להאריך חיים?
האם יש סיכוי ואיזה להחלים מהמחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד14/08/2011הפורום עוסק בסרטן ריאות.נא לפנות לפורום סרקומות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קו שלישיאבי12/08/2011
שלום
מה קו שלישי לסרטן ריאות שלב 4 לאחר טיפול בקרבו ואלימטה וטרסיבה בקו שני שניכשלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קו שלישי - תגובה
פרופ' חובב נחושתן21/08/2011נושא לשיחה עם הרופא שצריך להתרשם ממצב החולה והאפשרות להוסיף עוד טיפול
נפוץ יחסית טיפול בטקסנים כמו טקסוטר אבל באמת שיש לדון בכך כם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה למפגע אזבסט קטןיובל10/08/2011
שלום רב
אני מתגורר בשכירות ביחידות דיור במושב באזור ירושלים.
סמוך לדירה שלי ישנו מבנה אשר שימש בעבר לול וגגו עשוי מאסבסט גלי שנראה סה"כ במצב תקין.
עם זאת, בתוך מבנה הלול היה לוח אזבסט בגודל של כ 2 מטר גובה על 70 מטר רוחב אשר לא היה שלם (היה נראה שלפחות אחת הקצוות הינו חלקי כלומר עבר פעולת הפרדה) וכן בראש הלוח היה ריבוע קטן "חסר" (כ20*20 ס"מ שנראה שחתכו מהלוח). יש לציין כי בסמוך ללוח זה אני ומשפחתי עוברים מדי פעם ותולים כביסה ליד וילדי הקטן אף משחק בסביבה.
לפני כחודש פניתי לבעל הבית בעניין והוא הכניס את הלוח לתוך הלול למקום מוצנע יותר ופחות חשוף לאוויר הפתוח.
רציתי לדעת האם אני ומשפחתי נמצאים בסכנה כלשהי לאור החשיפה עד כה (אנו מתגוררים במקום כשנה וחצי) והאם כדאי שניבדק.
כן ברצוני לדעת האם הצבת לוח האזבסט במקום מוצנע בתוך הלול ללא חשיפה לרוח וכאשר בצמוד אליו "גרוטאות" אחרות החוסמות התעופפות של סיבים, הינה מספיק בהתחשב בכך שלא מדובר בלוח גדול במיוחד ואין אנו מסתובבים סביבו כל היום.
תודה
נועם צוקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיפה למפגע אזבסט קטן - תגובה
פרופ' חובב נחושתן21/08/2011אסבסט אכן הוא חומר מסוכן אבל בעיקר בעת חיתוך או התקנה
חומר שקיים ולא נגעו בו הרבה הרבה פחות מסוכן
רצוי בזהירות לשקול פינויו אבל שוב יש לצין כי עיקר הנפגעים מחומר זה בארץ למשל היו אנשים שעבדו עם אסבסט ולא רק השתמשו במבנים בהם אסבסט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאזבסט בכביסה
עמליה21/08/2013בטעות הכנסנו למכונת הכביסה חולצה של אחד הפועלים שעובד בבית סמוך. ייתכן שהשתמש בחולצה זו באחד מפירוקי גגות האזבסט הנעשים תכופות באיזורינו. אם אכן עסק בפירוק גג אזבסט ללא הגנה מתאימה וכיבסתי את החולצה שלו יחד עם כל הכביסה, ישנה סכנה שנפגענו/ נפגע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות מפושטנורית גנון06/08/2011
אחי עובר סדרת טיפול כימוטרפי אשר קשה לו מאוד טקסול וקרבו פלטיניום,לאחר הטיפול מס4,נראה כי מערכת העצבים נפגעהץ קפיצות לא רצוניות משונות.לעיתים הזיות .רגליים מאוד נפוחות,כאבי שרירים, לפני יומיים רופא המשפחה רשם לו את התרופה ליריקה.האם התופעות האלו ידועות האם יעבור לו הפגיעה האכזרית במערכת העצבים.הוא חולה כמעט כ 8 חודשים , מה תוחלת החיים לאדם עם סרטן ריאות מפושט שלב 4 מתקדם, הסרטן הינו בשתי ריאות. נראה לי דר נחושתן שאין טעם לתת טיפול כימוטרפי לאדם שנמצא בשלב כזה של מחלה , למה זה מועיל ,הרי אין כל איכות חיים , החולה סובל , ובמילא נפטר לא עדיף שהרופים במקרים כאלו ימליצו שלא לתת את הטיפול . אם המטרה להאריך את חיי החולה בחודש אוו חודשיים נראה לי מאוד לא חכם בלשון המעטה, האם לבתי החולים יש אינטרס לתת את הטיפול, מדוע כל הסלבס שנמצאים בשלב כזה של המחלה מסרבים לקבל את הטיפול הכימוטרפי, האם מישהו דואג לספר להם יותר? אודה לך מאוד על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות מפושט - תגובה
פרופ' חובב נחושתן13/08/2011נורית
איני מכיר את אחיך
אני מסכים שמתן כמותרפיה לא צריך להיות אוטומטי
יש לדון עם החולה על יתרונות וחסרונות
לעיתים צריך להקטין מינונים או לעבור טיפול או פשוט לא לטפל
אבל צריך לזכור שאפשר הרבה פעמים כן לעזור נגד הסבל
מעבר לכך כמותרפיה בסרטן ראה כן יכולה להאריך חיים
אבל חשוב כאמור לדון עם החולה עצמו על המחיר
לגבי סלב וכו
ישנם הרבה סלב שכן קיבלו טיפולים
למיטב ידיעתי גם הסלב הם כשאר האדם ונתונים למערכת השיקולים שיש לכל השאר
לאחרונה היה המקרה של עדי טלמור
לא הייתי רופאו ואיני יודע את פרטי המקרה אבל זכותו של אדם לעשות כרצונו
אם כי אצל החולים בהם אני טיפלתי תגובה כזו היתה נדירה גם אצל אנשים אצלם לא היה טיפול פעיל - הרבה מאד תלוי גם במשפחה מסביב
לסיכום זהו נושא מורכב - אני מסכים שלא תמיד צריך כמותרפיה אבל צריך גם להזהר מלבצע הכללות ולוותר מראש על כל סיכוי וסלב לדעתי חושבים ופועלים כשאר האנשים בתלות במשפחתם וחייהם - הענין רק שכל פעולה יוצאת דופן שלהם נשמעת בכל מקום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה מסוג פנקוסטדקלה05/08/2011
שלום רב,
אבי אובחן כחולה סרטן הריאה מסוג פנקוסט. בבדיקת PET לא נצפו גרורות.
הומלץ לו ע"י שני רופאים מומחים בתחום לעבור טיפולי כימותרפיה והקרנות לסירוגין למשך שלושה חודשים ולאחריהן ניתוח.
קראתי על בדיקה שנקראת Target Now שמטרתה לסייע בבחירת הטיפול המתאים על פי הפרופיל המולקולרי של תאי הגידול. שאלותי הן:
איפה נערכת הבדיקה/ למי עלינו לפנות/באיזו מסגרת?
מהי זמינות הבדיקה? תוך כמה זמן ניתן לקבוע אותה?
תוך כמה זמן מתקבלות תוצאות?
אשמח לתשובה מהירה,
שבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאה מסוג פנקוסט - תגובה
פרופ' חובב נחושתן06/08/2011ישנה חברה שבעצם משווקת את בדיקות טרגט נאו בארץ -אני בטוח שניתן להשיגם באינטרט הם משווקים חברות מחול
לדעתי חשוב לדבר באופן אישי עם רופא מטפל לגבי הבדיקות ומה כדאי לעשות ומה לא חשוב עד כדי כך לפני ששולחים שכן לחלק גדול מהמידע הנובע מהבדיקות אין עדין השפעה על בחרית הטיפול
חלק מהביטוחים גם מכסים חלק מהבדיקה
בדיקה זו ודומות לה (ישנן בדיקות אחרות כמו לדוגמא בדיקה של חברה בשם רספונס גנטיקס ועוד ) נעשות על הפתולוגיה הראשונית בדכ לוקחות סביב שבועיים כי לא נעשות כרגע בארץ. אני שולח חלק מהחולים לחלק מהבדיקות לאחר שיחה על המשמעויות
למעשה לגבי הקרנה יש לנו למיטב ידיעתי פחות חומר מוסדר לגבי חשיבות הבדיקות
יש מחלוקת בין הרופאים השונים לגבי חשיבות בדיקות אלו - קשה מאד לבוא עם הוכחות מוחלטות ועדין יש עדויות לגבי חשיבות הבדיקות בחלק מהמקרים
לסיכום חשוב מאד לדבר עם רופא מטפל בהקדם לגבי כל הנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיערדיצה04/08/2011
מה זה אומר שלא נושר השיער לאחר הקרנות? האם זה אומר שהטיפול לא עובד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת שיער - תגובה
פרופ' חובב נחושתן06/08/2011השאלה איזה הקרנות ולאן
בדכ במנת הקרינה המלאה למח יש נשירת שיערות מלאה אבל יש לעיתים עיכוב בנשירה ואינה מידית
איני מכיר מחקרים ברורים על קשר בין נשירת שיער ויעילות הקרנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאהבועז28/07/2011
שלום רב .
האם סרטן ריאות הינו גנטי/תורשתי ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן28/07/2011סרטן ראה הוא בעיקרו סרטן שמושפע מהסביבה
במיוחד מעישון
יחד עם זאת יש משפחות בהן יש מספר גדול יותר של חולים בסרטן ראה
זוהו איזורים ב DNA שקשורים לעליה זו ואף אופיינו חלק מהחלבונים הקשורים
לעליה המשפחתית בשכיחות
לדוגמא ואריאציה באחד החלבונים אליהם נקשר ניקוטין
יכולה לגרום לכך שמעשנים להם אותו שינוי הסיכוי שלהם לחלות במחלה
גבוה באופן משמעותי מאשר מעשנים להם אין את אותה ואריאציה
ולכן תמיד אני מנסה לשכנע אנשים ממשפחות של חולים להפסיק לעשן כי
סביר שהסיכוי שלהם לחלות גבוה יותר מזה של האוכלוסיה הכללית
ובכלל רצוי להפסיק להעשן
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנותריקי24/07/2011
האם חייב לעשות הקרנות למח לחולה בסרטן ריאה שמאל עבר טיפול כימותרפי וסיים הקרנות(מחלה ממוקדת), במה זה תלוי והאם ישנם בעיות שאנו אמורים לדעת לגבי הקרנות למח .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הקרנות - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד25/07/2011אם ישנה תגובה לטיפול ההמלצה להקרין את המח ( מניעה). נתונים שמראים ירידה בשכיחות פיזור מוחי וגם השפעה חיובית על אורך החיים.
לגבי תופעות לואי נא לדבר עם האונקולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשן משכנים מעשניםdafni11/07/2011
שלום
מעלי יש שכנים מעשנים
מדי פעם מגיע לתוך ביתי ריח של עישון
הריח מגיע הן לחדרן של בנותי (אחת מהן תינוקת קטנה) והן לחדרה של הגדולה בת השנתיים וחצי.
כמו כן, לפעמים הריח חודר לסלון.
עדיין לצערי אין חוקים המחייבים מעשנים לסגור את החלונות בזמן העישון.
האם ה"ריח" שנכנס לביתי מזיק? בעלי טוען שחוש הריח שלנו מסוגל לזהות ppmים בודדים הרבה מתחת למה שבאמת רעיל. האם כך הוא הדבר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשן משכנים מעשנים - תגובה
פרופ' חובב נחושתן14/07/2011קשה לכמת נזקי עשן סביבתי אבל יש לצין כי הם כמובן נמוכים בהרבה מאשר עישון ישיר אבל עדין נחשבים לאחד מגורמי הסרטן אצל לא מעשנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בטרסיבה שלא מועילאבי10/07/2011
שלום רב, לאבי בן 65 גילו סרטן מסוג אדנוקרצינומה שלב 4 עם הצטברות נוזלים בפלאורה. המקור בריאה. לאחר טיפול כימו שלא עזר, מזה כחודשיים שהוא נוטל טרסיבה שלא מצליחה אף לעצור את התקדמות המחלה.(תמתים מרובים בריאה, עייפות וחולשה כללית) מה ניתן לעשות במצבו. (מטופל במרפאת ריאות בתה"ש). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בטרסיבה שלא מועיל - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד13/07/2011קשה לייעץ בצורה הזו. החלטה על טיפול בנויה ממספר מרכיבים ובעיקר מצבו הכללי והתפקודי של החולה.בעיקרון אם המחלה מתקדמת תחת טיפול מסוים יש להחליפו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

