מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קריזוטיניבזהבה28/04/2011
האם התרופה נמצאת בסל התרופות או לא? כלומר האם ניתן לקבל את התרופה בחינם או שאנחנו צריכים לממן את התרופה?י
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קריזוטיניב - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/05/2011התרופה אינה בסל התרופות אולם ניתן לקבלה ללא עלות דרך האונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לסרטן אלביאולרייאיר24/04/2011
שלום לדר
אחי בן 44.
ב CT נמצאו 2 אזורים באונה אמצעית ימנית החשודים לאלביאולר צל קרצינומה.
ללא סימפטומים.
אותם ממצאים באותם מקומות נראו כבר ב CT לפני 5.5 שנים--רק שהיום האזור התרחב במקצת.
על מפוי באיזה איזוטופ הייתם ממליצים ?
כמובן לפני ברונכוסקופיה.
היש איזה חידוש בתחום ? מרקר חדש חוץ מ CEA ?
הישנה איזו העדפה לאיזה מכון-כי נבצע את הבדיקה באופן פרטי.
בתודה לעזרתכם יאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיפוי לסרטן אלביאולרי - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/05/2011יש לבצע מיפוי pet ct לציין שהמיפוי בסוג הזה יכול להיות שלילי. להגיע לאבחנה ללא קשר למיפוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא חולה בסרטן ריאותנופר קולבקר23/04/2011
שלום,
אבא שלי בן 56 חולה בסרטן ריאות, לפני כמה חודשים גילו גוש לא ברור וגילינו כי יש לו סרטן.
הממצאים הם כאלה שהגידול הוא בגול של 8 ס"מ לאורך ולרוחב ובנוסף יש גרורות באיזור החזה בגדלים שונים של עד 8 מ"מ.
הטיפול שהפנו אותו לקבל לכרגע הוא הקרנות וכימו' מבלינ לתת חשיבות לגדיול בריאה שהולך ומתפשט לאיזור הריאה שהנייה.
תחילה הם חשבו שכדאי להוציא את הגידול קגודם כל ואחר כך להתחיל לטיפולים של הקנות וכו.. אבל ההחלטה שהתקבלה היא לדחות את הניתוח ולהתחיל הפוך.
השאלה שלי היא מה עדיף? אני רוצה לשמוע תגובה נוספת כי הפחד שלי שהגידול ימשיך לעבר הריאה השנייה.
האם באמת עדיף כרגע להתייחס להתפשטות של הסרטן או לעשות את הניתוח קודם כל.
הדרגה שאבא שלי מוגדר בה כרגה זה 3A.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אבא חולה בסרטן ריאות - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד26/04/2011תשובה נתנה בפורום אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אבא חולה בסרטן ריאות - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/05/2011תשובתי ניתנה בפורום אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בשתי הריאותרונן20/04/2011
שלום רב,
לאבי נאמר שיש לו גוש בחזה, ויש לו בבדיקת הct, נקודות של תאים כלשהם בשתי הריאות.
הרופא המטפל אמר לנו שזה כנראה, סרטן ריאות, ועליו לעשות לו ביופסיה.
אבל בגלל החגים ובגלל הבדיקה עצמה, יקח לכל התהליך עד שידעו בערך 20 יום.
השאלות שלי הן: האם באמת עלי לחכות 20 יום בחוסר מעש?
אם זה באמת סרטן ריאות מה הסטטיסטיקה לישרדות?
האם ניתן לנתח (במקרה של non small)?
האם ניתן להחליף שתי ריאות?
אודה לתשובתך המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטן בשתי הריאות - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/05/2011ראשית עושים אבחנה ואחכ בדיקה לדעת את מידת התפשטות המחלה ואז נקבעת מדיניות טיפול.
לא מחליפים 2 ריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ דחוף-ד"ר מיהזהבה20/04/2011
בעלי עבר 3 טיפולים כימים ונמצא שהטיפול אינו עוזר(במקביל עשינו מס' בדיקות כדי לקבל את התרופה קריזוטיניב) כרגע הפסקנו את הטיפול הכימי כי התבשרנו שרוב הסיכוי שנקבל את התרופה.שאלתי היא: יש לו קושי נשימה מידי פעם האם כדי בשלב הזה לבקש את מהאונקולוג התרופה טרסיבה כדי להקל על הנשימה? או לקחת את התרופה קריזוטיניב והיא תקל על הנשימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ייעוץ דחוף-ד"ר מיה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/05/2011התרופה מתאימה לאחוז נמוך בלבד לאחר בדיקה של סמן ה alk
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה קריזוטיניבזהבה19/04/2011
סרטן ריאות ממאיר שלב 4 -אם התרופה גורמת לכך להקטין את גודל הגידול למצב הכחדה של הגידול או להארכת חיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תרופה קריזוטיניב - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד20/04/2011התרופה יכולה לגרום ליציבות או הקטנה משמעותית של הממצאים והארכת חיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה בשלבים מתקדמיםכדורי טרסיבה19/04/2011
שלום,
לאמא שלי סרטן ריאה שנה וחצי, עברה 8 טיפולים כימוטרפים ו 15 הקרנות, לאחר הטיפולים הכימוטרפים היא היתאוששה יפה .אחרי ההקרנות מצבה הלך והחמיר ובמשך חצי שנה לא טופלה , כעת מצבה גרוע ביותר, קשה לה לנשום, לאכול ויש לה חולשה כללית , היא יושבת או שוכבת כל היום כיוון שאין לה כוחות . . . לאחר שני צעדים היא לא יכולה לנשום!
לפני שבועיים החלה לקחת טרסיבה.
שאלתי : האם בשלב כל כך מתקדם (שחכתי להגיד כי הריאה עם הגידול כבר לא מתפקדת)
הטרסיבה יכולה לעזור ? והאם ניתן לעשות משהו בנוגע לנשימה (לפני שבוע עברה דיקור וזה עזר בדיוק ליומיים) האם נותרו לאמא שלי מספר ימים,שבועות או ???? למה לא אומרים לנו מה בדיוק מה קורה ????
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטן ריאה בשלבים מתקדמים - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד20/04/2011טרסיבה מיועדת לטיפול בשלב הזה. אם הטיפול יהיה יעיל יחול שיפור נשמתי וכללי, ברור שאין לנו יכולת לצפות את התגובה. לגבי מצבה הרפואי יש לדון ולשוחח עם האונקולוג המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ריאה בשלבים מתקדמים
תקוה20/04/2011תודה על תגובתך המהירה, כולנו תקוה שהטרסיבה אכן תשפיע לטובה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן לבלב, ריאות ועצמותעאסי נסר17/04/2011
שלום
אבא שליהיום בן 60 שנה, הוא חולה סרטן ללבלב מסוג אדינוקרצינומה עבר ניתוח וויפל לפני שנתיים קיבל טיפול מונע מסוג ג'מזר, לפני מספר חודשים ולפי הבדיקות המחלה עברה לריאות שלו, הומלץ לו על קסילודה ואוקסאלי פלאטין יחד התרופה לא עזרה לו והמרקרים המשיכו בעליה רק עד לפני יותיים המרקרים הגיעו בהפרש שך 20 יום לפחות מ- 1860 עד ל- 4250 בערך
לפי מיפוי עצמות ככל הנראה המחלה עברה לעצמות החזה וחוליות D10- D11 היום ממליצים לנו על תרופה בשם TARCIVA
אני מבקש בכל לשון של בקשה להפנות אותי ולעזור לי האם תרופה זו תעזור לו לפי המצב שלו הנ"ל והאם יש תרופה אחרת שיכולה לעזור לו יותר מהתרופה הנ"ל.
אני מודה לכם מראש על שיתוף הפעולה.
בכבוד רב,
עאסי נסר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן לבלב, ריאות ועצמות - תגובה
פרופ' חובב נחושתן18/04/2011נאסר אמנם האתר כאן עוסק יותר בסרטן ראה ולא לבלב אבל אנו בכל זאת אונקולוגים ולכן אענה לך תשובה קצרה
סרטן לבלב מתקדם היא מחלה קשה ביותר
הטיפול בטרסיבה הביא לתגובה אצל חלק קטן בלבד מהחולים
הגיבו בעיקר אלו שהיו להם תופעות וואי עוריות קשות יותר
יש לצין כי נפגשנו במספר חולים קטן אצל היתה אכן תגובה מרשימה לטרסיבה
התרופה יקרה ביותר ויש לה תופעות לוואי במיוחד אצל חולים קשים שעיפים גם ככה
סברטן לבלב יש מעט תרופות שהדגימו איזה שהיא פעילות
אחת מהן היא כמותרפיה שנקאת CPT11
היא עדין כמותרפיה שיכולה להיות מעיפת ביותר ולדעתי אין לטפל בה בחולה במצב קשה
היא לא בסל אבל מחירה לפחות הרבה יותר סביר מטרסיבה
לסיכום למרבה הצער איני איש בשורה והסיכוי לתגובה עם טרסיבה הוא נמוך אם כי קיים ולכן יש לשקול אם אכן בכל זאת לנסות תרופה זו או בכל זאת לנסות כמו נוספת כמו CPT11* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרה בפיענוח. קשור לכאב גב?טלי15/04/2011
כללי: נקבה , גיל 30 ,שנתיים לאחר לידה (קיבלה אפידורל).
רקע : במשך שנה לאחר הופעת כאבים חזקים באזור עצם הזנב , וכן בגב צמוד לעמוד השדרה בגובה החזה , נעשתה הבדיקה ואלו התוצאות :
צוואר : אין לראות קליטה פתולוגית של FDG.
אברי הצוואר שמורים.
לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות.
חזה : בתי השחי ושאר קבוצות דופנות בית החזה שמורים.
מודגמים ממצאים קביטרים מרובים ביותר בשתי הריאות עד קוטר 1 ס"מ בחלקם עם
קליטה פתולוגית של FDG בעוצמה גבוהה.
המדיאסטינום שמור. שערי הראות חופשיים.
אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקרדיאלי.
בטן ואגן : אין לראות קליטה פתולוגית של FDG.
הכבד בגודל תקין, מרקמו אחיד.
טחול לבלב ואדרנלים תקינים. הכליות במימדים תקינים. אין עדות להידרונפרוזיס.
רטרופריטונאום חופשי מבלוטות.
אין עדות לבלוטות מוגדלות לאורך כלי הכסל או האובטורטורים.
אין עדות לבלוטות מוגדלות במפשעות.
עצמות : מודגמת קליטה פתולוגית של FDG בראש הפמור הימני עם ממצא בקוטר
1 ס"מ היפודנסי ב- CT. בחוליה L4 ובסקרום אין מזהים קליטה פתולוגית של FDG ואין ממצא
ברור ב- CT.
לסיכום :
תהליכים ריאתיים מרובים קביטרים עם קליטה פתולוגית של FDG בחלקם.
בנוסף קליטה בראש הפמור. נחוצה קורלציה היסטלוגית. באבחנה מבדלת תהליך נאופלסטי
או מחלה גרנולומטוטית. נחוץ בירור היסטו-פתולוגי, בהתאם לקורלציה קלינית.
תודה מראש ,
דרור.
לכניסה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה עזרה בפיענוח. קשור לכאב גב? - תגובה
פרופ' חובב נחושתן18/04/2011צריך כאן לפי המלצת אנשי הסיטי לבצע ביופסיה ואז ניתן לנסות להבין בעצם על מה מדובר
האם זיהום האם גידול האם גידול כמו לימפומה יש מספר אפשרויות לא נראה לי שניתן להתקדם בלי ביצוע ביופסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים?ש14/04/2011
שלום, מדוע אנשים חולי סרטן סובלים מכאבים עזים, האם הגורם להם הוא המחלה עצמה או שהחומרים הכימיים גורמים לבעיות בגוף שגורמות לכאבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים? - תגובה
פרופ' חובב נחושתן18/04/2011ראשית הרבה מאד מחולי הסרטן לא סובלים מכאבים וודאי לא מכאבים קשים
הסיבה לכאבים כאשר קיימים היא בדכ לחץ של הגידול עצמו על איברים או עצבים כגון גרורות גרמיות
שוב חלק גדול מחולי הסרטן לא! סובלים מכאבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים כימוטרפייםש14/04/2011
שלום רב, מה מטרת טיפולים אלו לאדם שנמצא אצלו גידול ממאיר, במספר נקודות בריאות. האם מטפלים בגידולים ויכולים להכחידם?או רק הארכת חיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולים כימוטרפיים - תגובה
פרופ' חובב נחושתן18/04/2011השאלה אם יש סיכוי להגיע לניתוןח
אם ההגידולים במספר אתרים בראה קשה יותר להגיע לניתוח ולכן בדכ קשה יותר לרפא לגמרי את המחלה בדומה למצב עם מחלות אחרות
אפילו בסכרת הארכת חיים היא מטרה חשובה ביותר
כמו כן מניעת סבל אפשרי מהגידולים בשלב יותר מאוחר
אבל שוב כל מקרה לגופו ויש לדון בו עם רופא מטפל לגבי מטרות מדויקות של הטיפול
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ש18/04/2011תודה לתשובתך.האם רק קשה יותר או בלתי אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לחו"לש08/04/2011
שלום רב, מדוע נשלחות בדיקות ביופסיה לחו"ל? האם בארץ הבדיקות אינן מספקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקות לחו"ל - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד10/04/2011בדיקה למוטציה לחברי קופת חולים כללית מתבצעת בארץ. לחברי הקופות האחרות נשלחת לאחר הסכם לחו"ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנביס רפואיזהבה07/04/2011
לידיעה בעלי משתמש במדבקות fanta 150 +אופטלגין נוזלי+אוקסיקוד נוזלי עד 4 פעמים ביום ועדין סובל מכאבים .האם שימוש בקנביס רפואי יכול לעזור לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קנביס רפואי - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד10/04/2011יתכן שכן נא להתיעץ עם האונקולוג המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאותנורית גנון05/04/2011
האם קיימת אפשרות באופן פרטי למקד נכון את הטיפול הכימותרפי לפי מיקומי הגידולים למה כוונתי האם נין לדעת איזה תרופות מדויקות יותר , הבנתי שניתן לבצע בדיקה שכזאת באופן פרטי , מדובר בסרטן ריאות מפושט, אודה על הכוונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות - תגובה
פרופ' חובב נחושתן05/04/2011כיום בארץ קיימת חברה ששולחת בדיקות לחול של הפתולוגיה
בדיקות אלו עדין לא מאושרות על ידי משרד הבריאות הישראלי או האמריקאי
למרות זאת בחלקן לפחות יש לא מעט רופאים שמשתמשים
בינהם למען הגילוי הנאות גם אני
החברה מציעה פנל גדול של בדיקות שחלקן יקרות ביותר ולא תמיד הן אלו שיציעו את
התמורה המקסימלית
לדעתי רצוי בנושא לדון באופן מפורט עם רופא מטפל
מכיון שכיום בחלק גדול מהטיפולים בחירת הטיפול היא למעשה שרירותית
הרי בדיקות שיכולות להוסיף לנו אינפורמציה - גם אם יש להזהר מלבסס את הטיפול רק עליהן - יש להן לעניות דעתי חשיבות
אבל מכיון שההוכחות עדין לא מלאות זה נושא עליו יש לדון עם הרופא המטפל
במיוחד בהתחשב במחיר הלא מבוטל של בדיקות אלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת להוסיף ולשאול....
ענת14/04/2011האם באמצעות אותן בדיקות של הפתולוגיה הנשלחות באמצעות אותה חברה פרטית, ניתן גם למצוא מענה ביולוגי ולא רק כימי? ובעיקר - אני מניחה שיש אינסוף בדיקות התאמה שניתן לבצע באמצעות הדגימות הללו, כיצד יודעים אילו מתבצעות ואילו לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת להוסיף ולשאול.... - תגובה
פרופ' חובב נחושתן18/04/2011הנושא מסובלך -דורש פגישה ארוכה עם רופא מטפל
רוב התרופות הביולוגיות לא בסל
הסמנים להם עדין בשלב ראשוני של פיתוח
אבל אפשר לדון בכך בכל מקרה עם רופא מטפל \
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאותעאסי נסר02/04/2011
שלום,
התשובה שלכם חשובה לי מאוד
אבא שלי בן 60 , לפני שנה וחצי בערך היה לו סרטן מסוג אדימוקרצינומה בלבלב, עבר ניתוח וויפל.
לפני שלושה חודשים הרגיש כאב בחזה עשה ביופסיה והראה שהמחלה עברה לריאות מאותו סוג, הומלץ לו על טיפול כימוטרפי מסוג קסילודה + אוקסלפלטין.
את התרופה התחיל לקבל ביום 10/02/2011 בערך בזמנו המרקרים היו 580 בערך, היום לאחר קבלת הטיפול הנ"ל לפני שבוע עשה בדיקת דם שמראה שהמרקרים עלו ל- 1680 בערך.
המרקרים בעליה וככל הנראה התרופה הנ"ל לא עוזרת או שיש הסבר אחר לכך
ידוע לי שהמצב קשה ולא קל אך אני רוצה לעזור לי באם יש טיפול אחר פרט לנ"ל או תרופה אחרת שאפשר להמליץ לאבא שלי
בנוסף אני רוצה להזמין תור אצלכם בדחיפות לבירור העניין פלא שלי 0523756825
[נא תשובתכם בהקדם האפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות - תגובה
פרופ' חובב נחושתן03/04/2011עאסי שלום
עלית הסמנים רומזת שיתכן שהטיפול לא עוזר אםכי לעיתים יש בתחילת הטיפול עלית סמנים ולכן רצוי גם סיטי
המחלה היא סרטן לבלב למרות שיש גרורות ראתיות לכן עדיף לראות מומחה לסרטני
מעי ולבלב ישנם מומחים כאלו בכל אחד מבתי החולים הגדולים
בגדול צריך להחליט אם הולכים לעוד טיפול נוסף אין טפולים מוכחים היטב בשלב זה
אבל אפשר עדין לשקול (החלטה של רופא יחד עמכם) נסיון טיפולי בתרופה כמו
מיטומיצין
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבלב גרורתי
שלמה גוברמן03/04/2011שלום רב,
לפי תוכן הודעתך, אביך מעולם לא טופל בתרופה ג'מזר, האם אכן כך?
אם לא טופל בג'מזר, יש בהחלט מקום לנסות את התרופה.
זוהי אולי התרופה הכימותרפית היחידה, בעלת השפעה משמעותית כלשהי בסרטן לבלב מסוג דוקטל קרצינומה.
חשוב שאביך ישלב רפואה משלימה.
רפואה שלמה,
שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)