מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- המלצה לרופא המתמחה בסרטן ריאותמירי05/09/2010
אני הייתי רוצה לקבל המלצה לרופא המתמחה בסרטן ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד06/09/2010בפורום הזה אנו הרופאים העוסקים בסרטן ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישוןסיגל29/08/2010
אני מעשנת כעשר שנים, ברמה של כחמש סיגריות ליום. אני רוצה לבדוק מה מצב הריאות שלי. מה צריך לעשות? איזה צילום מדובר והאם זה כלול בדיקות תקופתיות כאלה בביטוח הבריאות. מעדיפה להקדים תרופה למכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד30/08/2010נא לפנות לרופא המשפחה. אין עדין בדיקה מוכחת לגילוי מוקדם. התרופה היא הפסקת העישון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללישירן21/08/2010
שלום,
אני בת 24 נוטלת גלולות במשך 6 שנים. ויש לי מספר בעיות שרציתי להתייעץ לגביהן:
*היתה תקופה שהזעתי בלילה, אך היא חלפה, האם עדיין יש צורך לבדוק את העניין?
*אני סובלת כבר שנים מכאבי רגליים,וזה לא קשור אם עמדתי או כמה עמדתי באותו היום, וייתכן כי זה תורשתי כי גם אמי סובלת כמעט כל חייה מכאבי רגליים
*יש לי לעיתים בבוקר ליחה עם דם (בעבר זה היה ליחה עם קצת צבע כחול בתוכה)
*יש ימים שיש לי דקירות בחזה חשבתי שזה קשור להגדלת חזה שעשיתי אך בפורום הגדלת חזה אמרו שזה לא קשור
*אני סובלת מכאבי גרון בעיקר בבקרים כבר יותר מחצי שנה
לגבי כאבי הגרון עשו לי משטח גרון והייתי אצל מומחה אא"ג והוא לא רואה כלום, כנ"ל לגבי הליחה עם הדם הוא אמר לי שהוא לא רואה כלום, אבל למזלי יש את האנטרנט שם בדקתי את הנושא ופניתי לרופא משפחה וביקשתי הפנייה לבדיקת דם לבדוק קרישת דם שמעולם לא בדקו לי,
ביקשתי הפנייה לצילום חזה, ולרופא ריאות.
מעבר לכך רציתי לדעת האם יש עוד בדיקות שאני צריכה לבקש כי התחושה שלי שרופא המשפחה פשוט ממתין שאני אגיד לו לאן לשלוח אותי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד22/08/2010שאלותיך אינן קשורות לפורום סרטן ריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח סיטינסי מע20/08/2010
בדף שקיבלתי אחרי סיטי לב שכלל התיחסות לריאות כתוב:"28.3.10 c t עם ממצא קשרי 6 ממ סמוך לסדק בינאונתי וכן מוקד 5 ממ סגמנט עליון lll וקשרית תת פלורית 3 ממ סגמנט לטרובזלי lll" במשך יותר מ30 שנה עישנתי לרוב כ-4 סיגריות בודדות ליממה, בחלק מהשנים כחצי קפסה ליממה ורק כמה שנים בודדות כמעט חפיסה ליממה.
השאלה:האם אני חולה ..??????.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשריות
פרופ' חובב נחושתן20/08/2010כדאי שאת ה סיטי יראה מומחה לסיטי חזה או לפחות מומחה ראות
הם ימליצו אם להמשיך מעקב ומתי
גודל כזה בדכ לא מוציאים אבל שוב חשובה תשובה מוסמכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשוט תודה
נסי מע20/08/2010פשוט תודה על התשובה המהירה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד22/08/2010אבחנה לא נעשת בסיטי אותו עשית לפני חצי שנה. יש לראות אם צריך לחזור על הסיטי עם רופא ריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנות למוחרפי20/08/2010
בסרטן מסוג תאים קטנים נאמר לנו שכדאי לתת טיפול מונע לאחר הטיפול הכימי בצורת הקרנות למוח
מה המשמעות של טיפול מונע?
אילו תופעות לואי קיימות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מונע
פרופ' חובב נחושתן20/08/2010כיום בעקבות לפחות שני מחקרים נהוג לתת טיפול מונע למוח
נקודה שחשוב לצין כי לאחרונה נבדק ונמצא כי מינון של 10X2.5 גריי כנראה מספיק ולא צריך לתת מנה גבוה יותר
לגבי המשמעות של טיפול מונע בכזאת כמות קרינה
צריך להשוות יתרונות מול חסרונות מניעת הופעת גרורת מאד רצויה ואם מופיעות גרורות מוחיות יש בכך בעיה קשה שתביא גם לירידה קוגניטיבית
מאידך אם יש מראש מחלת כלי דם במח יש לשקול האם ההקרנה גם במינון הנמוך תביא לירידה מנטלית כלומר כל מקרה יש לשקול לגופו
ושוב רצוי להשתמש במינון הנמוך
בגדול צריך לזכור כי הנסיונות של הקרנה מול ביקורת תמכו בהחלט בנושא של הקרנה מניעתיתלמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת גידול לא ידוע בראותיערה19/08/2010
האם בכל מצב בו מוצאים גידול בראות, גם אם בביופסיה (2) מצאו שרקמת הגידול תקינה (הגידול התגלה בפי.טי סקאן) כדי להוציא אותו? מה מסוכן יותר הסיכון לסרטן (שכבר היה בעבר מספר פעמים בשד ובכבד) או הסיכון בניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בראות
פרופ' חובב נחושתן20/08/2010כמו שכתבת לא תמיד התמונה ברורה \
ולכן יש צורך לעיתים בהתיעצות של מספר רופאים מדיסציפלינות שונות להחליט
על מהלך טיפולי
חשוב לדוגמא לשמוע גם מומחה רנטגן גם מומחה ראות וגם מנתח
זאת נעשה בדכ במקרים מורכבים בישיבות בהם משתתפים רופאים ממספר תחומים
כדאי לגשת לרופא לדון עמו על המקרה המסוים - אם אכן המקרה מורכב כדאי להציגו בישיבה של רופאים בתחום
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהענת19/08/2010
שלום רב,
לפני כארבע שנים חלה בעלי בסרטן מסוג תאים קטנים עבר כריתת אונה שמאלית עם הוצאה של שלוש בלוטות לימפה נגועות. לאחר תקופה (כ 5 חודשים) ש"הכל היה בסדר" התגלה במוחו גידול שהוסר וטופל גם בהקרנות. מאז הוא מטופל כמעט בכל סוגי הטיפולים קרינה + כימו, רק קרינה טיפול ביולוגי (TARCEVA), ציצפלטין, כרבו פלטין, טקסוטר, אלימטה. משהפסיק הטיפול הביולוגי להשפיע ולאחר בדיקת PET התגלו בגופו גרורות בעצמות (עמוד שידרה+אגן) ולאחרונה נמצאה גוגרה בודדה בכבד בקוטר 2.7 ס"מ.
כרגע הוצע לו טיפול של 17 יום ב TARCEVA לאחר מכן 3 ימי טיפול כימי של VP16.
כמובן שאנחנו מקווים שהטיפול יעזור. יחד עם זאת אני לא אופטימית לגביו והייתי מעוניינת לדעת אם יש טיפולים נוספים שיכולים לסייע לנו בהאטה משמעותית של התקדמות המחלה.
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיפור מורכב
פרופ' חובב נחושתן20/08/2010הסיפור מורכב
כתבת תאים קטנים ומשום מה נראה לי שיתכן וזו אינה בדיוק המחלה
אני חושב שבמקרה כזה מורכב כדאי להפגש עם רופא מטפל
אם את רוצה חוות דעת נוספת כדאי לגשת לרופא נוסף עם כל המסמכים
יתכן וניתן יהיה לחשוב על עוד טיפולים - צריך לראות את החולה ולחשוב ביחד על המשך הדרך
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה חד פעמית לאסבסטליאור13/08/2010
שלום,
היום בעבודה ניסרו בקרבתי גג אסבסט. הניסור נמשך בערך חצי שעה עד שעה. יש לציין שהניסור היה בשטח פתוח ובכל זמן שניסרו עמדתי במרחק של בערך 5 מטרים מהגג, על הקרקע כמובן ולא על הגג. אני יודע שהחשיפה לאסבסט היא בעייתית אבל האם זה מסוכן כאשר זו חשיפה חד פעמית?? כמו כן, ראיתי די בבירור שבגלל הרוח שהיתה רוב האבק שיצא מהאסבסט לא עף לכיוון שלי על בעיקר התרומם באוויר. כמו כן, נחתכתי חתך קטן ביד קודם לניסור ולאחר מכן פיניתי את שברי האסבסט בידיים ויתכן שחדרו סיבים לחתך. האם זה מסוכן?? חשוב לי להדגיש שלא הרגשתי או נשמתי "גלים" של אסבסט שכן רובו התפזר באוויר אך אני משער ששאפתי סיבים בכמות קטנה. סה"כ זמן החשיפה לא עלה על 3 שעות ולא מצאתי את עצמי בתוך "ענני" אסבסט וכד', אך שוב אני משער שנשמתי מן החומר מפני שהוא מתפזר בכל הסביבה.
תודה מראש ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסבסט
פרופ' חובב נחושתן13/08/2010הסיכוי להתפתחות סרטן בעקבות חשיפה חד פעמית וקצרה לאסבסט קטן יחסית (קשה תמיד לאמר שהוא 0)
יחד עם זאת יש לצין כי עישון מגביר מאד סיכונים מאסבסט לסרטן לכן אני מקוה שאינך מעשן
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיני מעשן
ליאור14/08/2010תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד15/08/2010בד"כ מדובר בחשיפה ממושכת ולא חד פעמית כגורם סיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בושא אסבסט
רן04/05/2013אני גר בבית שיש בו מסתורי כביסה מאסבסט לאחד מהם יש שבר האם זה מסוכן? ואם יצא לי לשבור את החלק השבור של האריך האם נחספתי לסכנה אשמח לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילום חזהאפרת13/08/2010
ד"ר נכבד/ה,
לסבתי נערך צילום חזה. להלן תוצאותיו:
"פיזור מוקדים עגולים, ברובם קטנים על פני שטח שתי ריאות, עם קשר בודד בקוטר כ-2.5 ס"מ.
מעל פסגת אונה תחתונה מימין, סדר בין אונתי מימין מודגש ומשוך מעלה.
צל הלב מורחב, אאורטה מפותלת.
דרוש בירור ריאתי בשאלת שלוחות".
אודה על סיועך בפענוח התוצאות.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלוחות
פרופ' חובב נחושתן13/08/2010ממצאים כאלו יכולים להתאים גם לגרורות
אבל יש צורך בהערכה של רופא בהקדם כדי להמשיך בירור
לדוגמא עם סי טי כל גופי בדיקות דם
וכנראה גם ביופסיה אם יהיה צורך בכך
שוב צילום חזה בודד אינו מספיק להערכה מהי האבחנה וחייבים המשך בירור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהקרן10/08/2010
שלום רב,
ברצוני לדעת האם סרטן הריאות נחשב לאחד מהסרטנים ששולחים גרורות לעצמות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות
פרופ' חובב נחושתן10/08/2010סרטן ראה בהחלט שולח בחלק מהמקרים גרורות לעצמות
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ממאיר בריאה עם גרורות למוחmaya03/08/2010
שלום רב,
הנני פונה אלייך לגבי אבי, כבן 57.
מזה כשבועיים סבל מכאבי ראש עורפיים והפרעה ביציבות, פנה פעמיים לבית החולים ושחררו אותו עם וולטרן ללא בדיקת מקור הבעיה. לאחרונה גברו הכאבים, פנה שוב לבי"ח וולפסון וביצע בדיקת CT.
בעקבות הבדיקה נמצאו גושים במוח והוא הועבר באמצעות אמבולנס לבי"ח איכילוב, שם למחרת בבוקר עבר אבי ניתוח במהלכו כרתו גידול במוח.
לאחר הניתוח נבדק הגידול ונמצא גם גידול ממהיר בריאה גרורתי למוח.
המלצת הרופאים ביצוע הקרנות ולאחר מכן טיפול כימותרפי.
לדברי הרופאים המצב סופני ונותר לו זמן קצר לחיות!!!
אשמח לקבל המלצתך הדחופה להמשך טיפול,
תודה מראש,
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות מוחיות
פרופ' חובב נחושתן05/08/2010הקרנה היא אכן הטיפול המקובל במקרה של מחלה עם גרורת מוחיות
ניתן פצל את מספר הפעמים יוותר או פחות פעמים עם יתרונות וחסרונות לכל סוג טיפול
לגבי כמו - אם מצבו כה קשה - לא חיבים להוסיףכמוטראפיה
לא ראיתי את האבא ואיני יודע מצבו המדוק ולכן קשה לי להעריך את מצבו
יש בדיקה שנקראת בדיקה לזיהוי מוטציה בגן ל EGFR
חשוב במיוחד לבצע זאת אם לא עישן או לא עישן שנים
למרות שזוהו לעיתים נדירות יותר מוטציות כם במעשנים
אם יש מוטציה ניתן לטפל בכדורים שאינם כמוטרפיה
ומעקבים את ה EGFR כמו אירסה או טרסיבה
להת בינתים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששתסופי03/08/2010
שלום
מה שנים שאני מכייחת בהתחלה הרופא אמר ריפלוקס,עשיתיצילום ושט,סיטי ראות נראה תקין.
אני ממשיכה לכייח ובזמן האחרון כבר הרבה זמן אני מוציאה בבוקר מוגלה ירוקה ויש בה קצת דם בהיר.
איזה בדיקה עלי לעשות שחס וחלילה לא קורה שם משוה אני קצת מודאגת הרבה
סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד03/08/2010נא להתיעץ עם רופא ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בכאב, אוקסיקוד ואקטיקשמרית31/07/2010
אני חולת סרטן ריאות עם גרורות לכבד. מזה מספר חודשים אני מטופלת בכאבים, בשילוב של אוקסיקוד עם אקטיק 400. נאמר לי כי ניתן לקחת אקטיק רק בשילוב צריכה קבועה של אוקסיקוד. לאחרונה הכאב שלי פחת אז הפסקתי את הטיפול היומיומי בכאב, אולם מדי פעם אני חווה כאב שמצריך שימוש באקטיק. האם זה בסדר להמשיך לקחת אקטיק למרות שכרגע אינני צורכת אוקסיקוד?
לתשובתכם אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/08/2010כן זה ניתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה כימית או ביולגית?ורד29/07/2010
אחותי בת 42 עם סרטן ריאה גרורתי .
בשלב זה קבלה לידיה את הצורך בהחלטה על אופן המשך הטיפול. או טיפול כימי - טקסוטר או טיפול ביולוגי טרסבה.
היא מאד מבולבלת בכדי להחליט .
יש לציין שהיא מעשנת גראס רפואי עליו לא מוכנה לוותר(מאד עוזר לה במצבה הנוכחי) בעברה היתה מעשנת כבדה. איך זה מסתדר עם התרופה הביולוגית?
אודה להתייחסותך ועזרתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/08/2010אפשר לשלב עם טיפול ביולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות סיטי פטטל28/07/2010
שלום רב,
קיבלנו כעת את התוצאות של אבא בפקס של הסיטי פט .
יש לנו תור לרופא רק ב-24.08.10.
עד אז אנו (בנותיו) מאוד דואגות.
נמשח אם לא יהיה לך קשה להסיר לנו בשפה פשוטה על מה מעידות התוצאות.
להלן התוצאות :
פענוח בדיקת רפואה גרעינית בדיקת מיפוי PET/FDG קלוקוז מסומן למיקום גידול סיבת הבדיקה: בירור של SOLITARY PULMONARY NODULE בריאה הימנית העליונה. מיפוי pet מצומד ל- CT של כל הגוף הוחל כ-90 דקות לאחר הזרקת 10 מיליקורי F-18-FDG .איסוף תמונות התבצע מרום הגוגולת ועד אמצע היריכיים. ה- CT בוצע לאחר בליעת חומר ניגוד. ממצאים :
בריאה הימנית העליונה האחורית מדיאלית, הודגם גוש בגודל 7 X 16.5 מ"מ עם קליטת יתר קלה מאוד של FDG (עם 1.2 SUV ).
בצוואר דו"צ הודגם מוקד קליטת יתר ( 6-SUV ) המתאים לשריר ה- SEMI-Spinalis בגובה של 6C.
פרט לכך, ללא ממצא אחר ראוי לציון. לסיכום : בירור היסטולוגי מומלץ לממצא בריאה הימנית העליונה. יש לציין שגידולי הריאה מסוג BRONCHIO-ALVEOLAR-CARCINOMA יכולים להדגים קליטת יתר קלה מאוד או לא להדגים קליטה כלל. השוואה קלינית מומלצת לממצאים בצוואר ( תהליך דלקתי ?)
תודה רבה ובשורות טובות
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/08/2010בהחלט לא ניתן לתת חוות דעת בצורה כזו, זה ממש לא מקצועי ולא אחראי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)