מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן ריאות ותורשהאורית10/02/2011
שלום, למספר אנשים במשפחה שלי היה סרטן ריאות, וסבתא שלי לאחרונה נפטרה עקב סרטן שחזר. האם זה יכול להיות גנטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות ותורשה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן22/02/2011נראה שאכן יש קשר בין סרטן ריאות ותורשה
אבל הקשר אינו פשוט תלוי גם בתגוה לגירויים סביבתיים
יתכן ואצל חלק מהחולים הקשר הוא היכולת המופחתת שלהם לפרק את הרעלים מהסיגריות או חומרים אחרים שהיא פחותה לעומת אנשים אחרים
ישנן כנראה גם סיבות אחרות
כיום אין בידינו בדיקות סטנדרטיות לבדוק נושאים אלו
אם כי במקרים בולטים במשפחות ניתן לפנות לאונקוגנטיקה להערכה טובה יותר
אם כי כאמור אין בדיקות נפוצות לזיהוי גנים הקשורים לסרטן ראה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעות בתוצאות בדיקת ביופסיה היתכן?מאיה02/02/2011
שלום ד"ר,
לפני כחודשיים וחצי בעקבות דלקת ריאות אובחן אצל אימי גוש בריאה בגודל 2.2 ס"מ.
מאז שאובחן ועד היום לאחר כל הבדיקות לא היה שינוי בגודל הגוש.
בוצעה ביופסיה והתוצאה - גידול מסוג תאים קטנים.
בוצע סיטי.פאט ותודה לאל לא נמצאו גרורות או התפשטות של המחלה לאיברים אחרים
מה גם שעל פי תוצאות הסי.טי. מוטל כעת ספק שאכן מדובר בסוג של תאים קטנים.
על פי החלטת הרופאים כנראה שתבוצע כריתת אונה.
שאלתי היא, האם ייתכן מצב שבו יש טעות באיבחון הפתולוגי? האם יכול להיות שמדובר בגידול מסוג אחר שאינו תאים קטנים או שאינו גידול ממאיר כלל?
האם נתקלתם במקרים כאלו בעבר?
תודה רבה מראש על תשובתכם
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טעות בתוצאות בדיקת ביופסיה היתכן? - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד03/02/2011לפי התיאור שלך ראשית יש לבקש חוות דעת פתולוגית נוספת האם אכן זה גידול מסוג תאים קטנים. גידול זה בדכ גדל בחודשיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולים קשיםנורית קאפ31/01/2011
לאבי בן ה-72 אובחן לפני יותר מ-3 חודשים סרטן ריאה עם גרורה בעצם הכסל.
הוא נמצא מתאים לאירסה. בשל בירוקרטיה אנחנו מחכים כבר שבועיים
לכך שיקבל את התרופה מבית המרקחת וכנראה עוד נחכה.
התרופה היחידה שהוא נוטל היא בונופוס.
בינתיים הרגשתו התדרדרה: הוא משתעל שיעולים חזקים אשר מטלטלים את גופו,
גורמים לו לכאבים בגב, כאבי עצמות בכל הגוף, כאבי ראש במצח התחתון וסביב העיניים וחוסר תאבון ניכר.
מדוע הרופא שלו לא נותן לו סטרואידים אשר ישקיטו את השיעול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעולים קשים - תגובה
פרופ' חובב נחושתן01/02/2011צריך קודם כל טיפול לכאב
לסטרואידים יש אינטראקציה עם אירסה
חיבים ללכת לקופח ולברר איך לוקח שבועים לקבל תרופה
חיבים שהרופא יברר מה קורה אולי יש לו שנים שלושה כדורים
וטיפול טוב לכאבים
זה לא צריך לקחת שבועים אחרי שזיהו את המוטציה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת כימוטרפיה ומעבר לביולוגיג'רי20/01/2011
שלום,
כאשר עוברים מטיפול כימוטרפי(לדיברי הרופאה הוא כבר לא עוזר)לטיפול ביולוגי בתרופה בשם טרסבה,האם זה מראה על החמרה במצב המטופל?
מהם סיכוייי ההצלחה בטיפול בתרופה הנ"ל?
אודה על תשובות בהקדם
בת מודאגת מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקת כימוטרפיה ומעבר לביולוגי - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד20/01/2011קשה לענות על שאלה מסוג זה ללא נתונים קלינים. יש לשוחח עם אונקולוג מטפל ולקבל עידכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש סולידי בריאהאלון18/01/2011
בבדיקת סיטי שאמא שלי עברה בשבוע שעבר התקבלו הממצאים הבאים:
אמי בגיל 64 לא מעשנת.
מה משמעות תוצאת הבדיקה ?
אודה על התייחסותכם.
הבדיקה בוצעה ביום 11/01/2011
התוויה: כאבי בטן והמטוריה.
הבדיקה בוצעה בשיטת תלת-פאזית, לפני ולאחר הזרקת חומר ניגוד תוך-ורידי, בשכיבה על
הגב ועל הבטן עם שחזורי MIP קורונלים:
שתי הכליות הודגמו במנח ובגודל תקינים.
לא הודגמו אבנים בכליות.
לאחר הזרקת חומר ניגוד קיימת האדרה קורטיקו-מדולרית תקינה דו-צדדית.
אין לזהות גושים בכליות.
השופכנים במהלך רטרופריטונאלי תקין ללא הרחבתם.
כיס השתן תקין.
בסריקת בסיסי הריאות מודגם גוש סולידי ספיקולטיבי בסגמנט האחורי תחתון של
ה RLL. בסמוך לגוש קיים עיבוי פלוירלי קל.
בלוטות יתרת הכליה שמורות דו-צדדית.
תהליך היפרדנסי משולש מודגם בפריפריית סגמנט 8 של הכבד.
פרט לכך אין לזהות ממצא מוקדי בכבד.
כיס המרה ודרכי המרה תקינים.
הלבלב שמור וללא גושים.
הטחול תקין.
הרטרופריטונאום חופשי.
אברי האגן תקינים.
דיברטיקולוזיס של המעי הגס הסיגמואידי ללא סימני דיברטיקוליטיס.
ללא הרחבת לולאות מעי דק.
בחלונות עצם – ללא נגעים חשודים בעצמות.
לסיכום:
קיים גוש בבסיס הריאה הימנית, כמפורט. ממליץ השלמת הבדיקה עם הזרקת חומר ניגוד ב CT חזה.
ללא פתולוגיה כלייתית וללא הפרעה אורומכנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גוש סולידי בריאה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד19/01/2011יש צורך לבצע סיטי חזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אלון24/01/2011סיטי חזה יבוצע בימים הקרובים.
במידה וכל תוצאות בדיקת הסמנים הסרטניים תקינים, זה מעיד אולי על אופי הגידול (שפיר).
CA125 = 12.1
CA153 = 19.4
CA199 = 22.9
CEA = 1.8
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
גוש סולידי בריאה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד26/01/2011יש להשלים ראשית סיטי ריאות המשך בירור יעשה בהתאם לתוצאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוש בריאה + בלוטה חשודה
אלון30/01/2011שלום!
בבדיקת CTPET התגלו הממצאים הבאים.
הבדיקה בוצעה לאחר שהתגלה בסיטי חזה גוש בריאה הימנית + בלוטה חשודה.
אודה לך על ציון שלב ה - סרטן (STAGE ) ואופציות הטיפול:
להלן הממצאים:
===========
סיבת הבדיקה: ב- CT גוש בריאה ימנית עם קשרית מוגדלת בשער. חשד לקרצינומה של
הריאה - לאיפיון מטבולי ודירוג לפני תחילת טיפול.
מיפוי PET מצומד ל-CT של כל הגוף הוחל כ-? דקות לאחר הזרקת 10 מיליקורי F18-FDG.
איסוף תמונות התבצע מרום הגולגולת ועד אמצע הירכיים. ה-CT בוצע לאחר בליעת חומר ניגוד.
ממצאים:
1. מוקד רב עוצמה (SUV עד 11.5) חופף ב- CT לגוש (עד 24 מ"מ) ברצס האחורי של RLL.
2. מוקדים בעוצמה בינונית (SUV עד 7) בגוש תת קרינלי קטן ובשער מימין במקום בו קיים חשד לבלוטה קטנה מאוד ב- CT יעודי שלאחר הזרקת חומר ניגוד מה- 24.1.2011.
3. מוקד קטן אך בעל עוצמה בינונית (SUV 7.5) בסמוך לפדיקל של חוליה D3 וזאת ללא ממצא פתולוגי ברור ב- CT הנוכחי וגם לא ב- CT יעודי שלאחר הזרקת החומר ניגוד מה- 24.1.2011. משמעותו אינה ברורה ומומלץ לשקול תיאום עם MRI במידת הצורך.
4. פרט לכך, לא נראים מוקדים פתולוגיים מובהקים העלולים להיות קשורים למחלה הריאתית.
5. מוקד בעוצמה בינונית (SUV 6) ממוקם ב- CT הנוכחי בין אבי העורקים העולה לעליה השמאלית, ללא ממצא גושני ב- CT הנוכחי וגם לא ב- CT שלאחר הזרקת חומר ניגוד. בסמוך למוקד נראה באבי העורקים פלאק אתרומתותי מסוייד ויתכן שזהו מקור המוקד המעיד כנראה על אתרומה פעילה.
6. הסתמנות גבולית (בחתך אחד בלבד) של מוקד קטן בעוצמה בינונית (SUV 7) בחלק העליון של הכבד בערך בסגמנט 4A וזאת ללא כל ממצא ב- CT הנוכחי וגם לא ב- CT יעודי שלאחר הזרקת חומר ניגוד וכנראה לא מדובר בממצא גידולי. דרוש המשך מעקב.
בסיכום:
1. עדות לפעילות גידול מטבולית בעוצמה גבוהה בגוש בתחתית הריאה הימנית מאחור.
2. חשד גבוה למעורבות בלוטות לימפה, האחת באזור התת קרינלי והשני בשער מימין.
3. פרט לכך, ללא עדות מובהקת וחד משמעית לגרורות מרוחקות.
4. על רקע של קליטת יתר דיפוזית קלה במח בעצם מסתמנים מוקדים קטנים פה ושם, חלקם חופפים לשינויים דגנרטיביים ברורים ב- CT. מוקד אחד שתואר בחוליה D3 הוא בעל משמעות בלתי מוגדרת, אם כי קרוב לודאי גם כאן לא מדובר בתהליך גידולי. ניתן לשקול תיאום עם MRI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך ,סרטן התאים הקטניםאודי17/01/2011
בהמשך לתשובתך עבר בדיוק 6 חודשים מאז הטיפול ואף בכמה ימים יותר .
האם לדעתך ממולץ לחזור לטיפול בציספלטין ?
שאלה נוספת האם ב MRI מח ניתן לראות גם האם הלימפאות גדלו ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המשך ,סרטן התאים הקטנים - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד18/01/2011השאלה לגבי המח אינה ברורה mri מח בודק את המח בלבד. 6חודשים ההחלטה הטיפולית לחזור לאותו טיפול או קו שני טופוטקן תלויה במספר פקטורים ויש לדון עם האונקולוג המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישור תרופה לכימוטרפייאיר16/01/2011
שלום
לאבי התגלה גידול סרטני בכניסה לריאה השמאלית ועקב תפקוד ריאות נמוך הוחלט לא לנתח אלה לבצע כימו והקרנות.
התרופה שבה החליט האונקולוג להשתמש היא טקסול ונכון לעכשיו הקופה (כללית) לא אישרה את התרופה פעמיים מהסיבה שהיא לא בסל התרופות.
השאלה שלי היא האם חייב להשתמש בתרופה זו או שיש תרופות אחרות (שכן בסל) שניתן להשתמש והן לא פחות טובות ממנה? והאם הקופה פועלת כמו שצריך או שאנו צריכים להלחם בתחנות רוח?
יאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אישור תרופה לכימוטרפי - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד17/01/2011טקסול בהחלט רשום בסרטן ריאות ויש חלופות לדבר עם אנקולוג מטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן תאים קטניםאודי16/01/2011
שלום אבי בן 68 לפני שנה אובחן עם גוש בריאה הימנית כ 4 ס"מ ועוד גוש קטן כ פחות 0.5 בצד הימני למטה וגרורה בעמוד השדרה L3 ,עבר טיפולים כימו אשר העלימו את הגידול וניראה שיפור ניכר ובנוסף הקרנות מנע למח .
ונישאר במעקב כל שלושה חודשים CT .
בCT האחרון יש ממצאים חדשים ,הלימפאות גדלו ואתו גידול קטן גדל ל1.5 ס"מ
הרופא האונקולוג אמר שיש לחזור לטיפולי בקו שני עם טופוטקן.
שאלתי מה משמעות של הדבר והאם טיפול בקו שני יכול באמת לעזור ?
האם יש תרופות אחרות למצב כזה והאם יש מצב כזה שבאיזה שהוא שלב הוא יחזור לטיפול כימו כמו בהתחלה, ציספלטין ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטן תאים קטנים - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד17/01/2011כמה זמן עבר מסוף הטיפול הכימי עד לחזרת המחלה?
אם פחות מ6 חודשים אכן לקו שני טופוטקן. אם מעל 6 חודשים ניתן לחזור על אותו טיפול כימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון פסיביאבי04/01/2011
יש לי חבר שמעשן כרוני, אני מסתובב איתו די הרבה ובגלל זה אני בעצם מעשן פסיבי. האם עצם זה שאני מעשן פסיבי יכול לגרום לי לסרטן? האם הסיכוי של מעשן אקטיבי לחלות בסרטן הוא שווה לסיכוי של מעשן פסיבי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון פסיבי - תגובה
פרופ' חובב נחושתן06/01/2011סיכוי לשל מעשן אקטיבי לחלות בסרטן גבוהים באופן משמעותי מאלו של מעשן פסיבי
מעשן פסיבי מגביר במידה מסוימת את סיכוייו לחלות בסרטן ראה לעומת אדם שלא נחשף לעשן סיגריות
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזהאיציק28/12/2010
בצילום בית חזה שנעשה לאדם בגיל 70 התקבלה התשובה הבאה
צל הלב אינו מוגדל
שינויים אינטרסטיציאלים ונפוח יתר בריאות
מימין סרעפת מורמת
סינוסים קוסטופרניים חופשיים
רציתי לדעת מה זה אומר?
והאם צריך לבצע עוד בדיקות?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום חזה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד28/12/2010נא להתיעץ עם רופא ריאות אם יש צורך בהמשך בירור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלה
איציק28/12/2010רק רציתי לדעת האם זה סרטני או לא????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בהמשך לשאלה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד29/12/2010א. צילום אינו עושה אבחנה
ב. לא נראה ממצא חשוד להמשיך בירור כפי שהמלצתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת CT - SJU דחוף!!לימור05/12/2010
שלום,
אודה מאוד מאוד באם תסייעו בידי לפענח את בדיקת ה- CT של אבי.
חשוב לצייןו כי אבי בן 63 כשברקע יש לו מחלת סכרת (מטופל באינסולין), לחץ דם, וכן ערמונית מוגדלת.
עוד חשובה לציין כי לפני כשנתיים הוסרה בלוטת התריס בשל גידול סרטני.
להלן תוצאות הבדיקה:
(סיטי חזה עם חומר ניגוד IV)
"גוש ראקטי ב- RUL במימדים 2.7X2.5 עם ספיקולציות לתוך הריאה הסמוכה. חשוד מאוד לממהירות.
קשריט בבסיס הצואר משמאל במימדים 2.7X2.6 ס"מ! קשריות לימפה קטנות מרובעות במיצר בחלון אורטופולמונלי.
שינויי אמפזימטוטיים פראספטליים קשים בפסגות שתי הריאות.
קישוריות ריאתיות וספבפלוירליות באונות העליונות דו צדדי בקוטר עד 9 מ"מ דלקתיות ? ממהירות? להמשך בירור ומעקב.
השלד הגרמי ללא עדות לפיזור משני. עיבוי קל של האדרינל השמאלי. "
האם זה סרטן?
האם יכול להיות שזהו גידול שפיר?
אודה למתן תשובה בהקדם כדי שנדע מול מה אנחנו עמודים.
תודה רבה רבה
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פיענוח בדיקת CT - SJU דחוף!! - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד08/12/2010אין ספק שיש צורך להגיע לאבחנה סיטי מעלה ממצאים ואבחנה אומר דגימה של הממצא. יש צורך להגיע לרופא ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהיהודית02/12/2010
שלום אני בת 71 כחודשיים אני סובלת משיעול חזק וקשה מאוד ולא ידעו לומר לי מהו
לאחר בדיקות שערכתי CT , אולרסאונד ,גסטרוסקפיה , PET נאמר לי
היום שיש לי גידול ובוושט שהתפשט לריאות
הומלץ לי ע"י הרופה לבצע טיפול כימוטרפי
אני מחפדת וחוששת חסרת אונים לא יודע מה לעשות אני רוצה חוות דעת נוספת ולא יודעת לאן ולמי לפנות
אני בנתיים סובלת מאוד מאוד מהשיעול וקושי רב בבית הבליעה ירדתי 6 ק"ג במשקל
נא עזרתכם הדחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עזרה דחופה - תגובה
ד''ר מיה גוטפריד02/12/2010נא לפנות לפורום סרטן מערכת העיכול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כורכום וכימותרפיהאיתי28/11/2010
שלום. ראיתי מחקרים שמצביעים על כך שכורכומין יכול לעזור במקרים של סרטן בכלל ושל סרטן ריאה בפרט. בנוסף ראיתי גם מחקרים המצביעים על כך שכורכומין יכול לשפר את התוצאות של כימותרפיה; מצד שני, ראיתי גם מחקר אחד על כך שכורכומין דווקא יכול להפריע לטיפולים כימותרפיים מסוימים (המחקר שראיתי בעניין זה היה על סרטן השד).
השאלה היא - האם לחולי סרטן ריאה מומלץ לקחת כורכומין? האם כשהם עוברים כימותרפיה (באופן ספציפי - ציספלטין, אלימטה) גם מומלץ לקחת כורכומין? או שאולי מומלץ להימנע?
אשמח לתשובה
איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כורכום וכימותרפיה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן02/12/2010האמת קשה לקבוע שכן כל עוד לא נעשו ניסויים מפורטים באינדיקציה מסוימת קשה מאד
להגיד באופן נחרץ איך יש לנהוג
בתלאביב באיכילוב היו חוקרים שעסקו רבות בנושא ניתן לנסות להשיג אותם
הגישה הכללית שלי היא שטיפול שלא הוכח יש להזהר מלהשתמש בו
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכורכום וכימותרפיה
איתי02/12/2010תודה רבה על התשובה. ומה לגבי הכורכום שנמצא גם ככה בתזונה היום-יומית (לא מינונים טיפוליים) - האם יש להגביל את הצריכה שלו בזמן טיפולים כימיים? בסה"כ רוב המחקרים שראיתי (כולם חוץ מאחד) מראים דווקא על שיפור תוצאות הכימותרפיה.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכורכום וכימותרפיה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן08/12/2010נראה לי שכמויות כורכום בתזונה רגילה תוך כדי גידול סרטני נמוכות מאד יחסית
לטיפול מדברים על משהו כמו 10 גראם ליום
אבל שוב איני מומחה לכורכום
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה והבהרהשי חכמוב08/11/2010
יש דבר שלא ציינתי ואולי זה מה שגרם לך לחשוב שהפורום לא כל כך מתאים , בדיקות הפט סי טי ו ה סי טי גילו ממצאים בריאות . לא בשאר חלקי הגוף ,אימי גם בבוקר מוציאה כיח דמי מבדיקות עם רופאים נאמר שייתכן ואלו גרורות שהגיעו לריאות כתוצאה ממחלת הסרטן שחלתה בה לפני מספר שנים לגבי התרופה -פמרה או טמוקסיפן הרופאים חלוקים בדעתם ולכן רציתי לשמוע דעה נוספת לפני התחלת טיפול . אם עכשיו הדברים יותר ברורים ועשויים לשנות את תשובתך ,אודה לך אם תרשום לי את דעתך לגבי הטיפול הנושא חשוב בעיקר כי אימי חולת לב וסובלת מאיסכמיה ויתר לחץ דם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה והבהרה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן09/11/2010שי מצטער לשמוע על החשש מהמחלה
צריך להבין שאם יש גרורות בראות עדין מדובר בגידול שמקורו בשד ולכן
זהו גידול שמתנהג כסרטן שד
המקרה מורכב ולכן חייבים לשבת עם רופא שיפרוש לפניכם יתרונות חסרונות ובעיקר יתן את המלצתו
להת
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תרופהשי חכמוב07/11/2010
שלום רב
אימי עברה סרטן שד לפני מספר שנים ,הסרטן היה בשלב די מתקדם עם קשריות לימפה נגועות ,היא עברה כריתת שד והסרה של הבלוטות ,לפני כשנה חשה כאבים בצד שמאל והגב התחתון , מצילום חזה ,בדיקת דם ומיפוי עצמות לא התגלה ממצא חשוד אך כשביצעה פט סי טי ואם אר אי גילו מספר מוקדים חשודים ולא יודעים אם הם סרטניים או שפירים , הרופא נתן לה אפשרות לבלוע או טמוקיפן או פמרה מכוון שיש לה קליטה חיובית או שלילית לאסטרוגן .
שאלתי היא במידה והגוש אכן חלילה סרטני מה עדיף פמרה או טמוקסיפן בהנחה והיא חולת לב וסובלת מאיסכמיה והיצרות עורקים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי תרופה - תגובה
פרופ' חובב נחושתן07/11/2010לא כל כך שייך לפורום הזה
לכל תרופה יתרונות וחסרונות
לדוגמא טמוקסיפן מגבירה מעט סיכויים לקרישי דם אבל לעומת זאת מונעת עלית כולסטרול ולכן כדאי לשבת עם רופא מטפל ולדון בסוגיה זו
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
