מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- נרגילהאיילה17/06/2010
אני יודעת שסיגריות יכולות לגרום לסרטן ריאות אבל מה עם נרגילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרגילה
פרופ' חובב נחושתן19/06/2010נרגילה בהחלט יכולה לגרום לסרטן ראות והיא מסוכנת לשימוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נודולים בראותא.א.15/06/2010
לחמי התגלה סרטן ערמונית בדרגה 7=3+4 נפח ערמונית 72 סמ"ק רמת PSA 6.8 בבדיקת CT בטן הכל תקין פרט למספר נודולים זעירים באחת הריאות. האם קיים חשש לגרורות בריאות? רופאת המשפחה הפנתה ל-CT נוסף של החזה בחתכים דקים. האם בדיקה זו יכולה לאשר או לשלול גרורות? או האם כדאי לבצע בדיקה אחרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד16/06/2010הפורום עוסק בסרטן ריאות,ממצאים קטנים יש לברר או לעקוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי קשריות קטנות ב-RLLאני3709/06/2010
שלום, אני בחור בן 37 לא מעשן אף לא עישנתי עשיתי סיטי כליות ודרכי שתן על מנת לבדוק אם יש לי אבנים בכליות, בממצאי הסיטי לעניין נושא האבנים הכל תקין, אך נמצאו שתי קשריות ב- RLL בגודל כ- 5 מ"מ (חתך 4) וכ- 4 מ"מ (חתך 2 - 80266) ובסיכום הסיטי נרשם לשקול המשך בירור ע"י בדיקת סיטי חזה, רציתי לציין שאמי נפטרה לא מזמן מסרטן הריאות ואני בחור ששומר על הבריאות ונהייתי קצת חרדתי מהמחלה של אמי, האם ממצאים אלו מחייבים בדיקות נוספות (לציין שהסיטי כליות נעשה בלי חומר ניגוד) , התייעצתי עם רופאת המשפחה והיא אמרה שזה די שכיח שיש קשריות נוספות, אודה לתשובתכם, תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשריות
פרופ' חובב נחושתן09/06/2010הסיכוי שמדובר בגידול הוא אכן קטן
אבל !
הייתי פונה לרופא ראות על מנת שידון עמך האם יש צורך בהמשך מעקב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשרית זעירה בפט סיטי ב RLL
מלי חכים06/07/2016בעלי חלה לפני שנה וחצי בלימפומה נון הוצקין היום הוא נקי ללא עדות למחלה בפט סיטי רשום שיש קשרית זעירה האם זה יכול להיות גרורה סרטנית???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה נסיונית לסרטן הריאות בארה"ב?דנה08/06/2010
למנהלי הפורום שלום,
הערב התפרסמה כתבה בטלויזה על תרופה חדשה ניסיונית שהניבה תוצאות מצויינות בארצות-הברית. אשמח לדעת באיזו תרופה מדובר ובאיזה סוג של סרטן הריאות מטפלת (sclc או nscic). האם ניתן להשיג בישראל ולהיות חלק מקבוצת הניסוי. במידה ולא ניתן להשיג בישראל, האם יש דרך לישראלי להכנס לטיפול בארה"ב.
בתודה מראש, דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה חדשה
פרופ' חובב נחושתן09/06/2010מדובר על תרופה שמתאימה לחלק קטן מהחולים אצלם יש בגידול שימוי מסוים
קיום בארץ עדין לא בודקים את הבדיקה שמזהה את החולים
נתןן לבצע את הבדיקה בעזרת חברות המקשרות לחברות בחול שמבצעות את הבדיקה
ל EML4.ALK translocation
גם בארהב לא ניתן עדין להשיג את התרופה אם כי יתכן שמצב זה ישתנה בעוד זמן לא ארוך
החולים להם השינוי הנל בגידול מהוים אחוזים בודדים מקרב החולים בסרטן ראה
בקרב הלא מעשנים כנראה שאחוז חולים אלו גבוה יותר
יש לדון בנושא עם אונקולוג מטפל שיסביר עוד פרטים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון פסיבינונה07/06/2010
אצלי בבית כולם מעשנים חוץ ממני. אני בת 20, אני מנסה לא להיות שם כשהם מעשנים אבל זה די קשה. האם יש משהו שאני יכולה לעשות אם אני חייבת להיות איתם באותו החדר, לשים מסיכה או משהו. אני מאוד חוששת שאני אקבל סרטן ריאות מזה שכולם כל הזמן מעשנים סביבי. האם אני סתם מגזימה,ף האם צריך לעשן בשביל זה או שבאמת כמו שאני חושבת גם עישון פסיבי מזיק? תודה למומחים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון פסיבי
פרופ' חובב נחושתן07/06/2010גם עישון פסיבי עלול להזיק אם כי בדכ פחות מעישון רגיל
כנראה שבני ביתך לא רוצים להפסיק לעשן
רצוי להגדיר איזור בבית שבו יעשנו ואולי להשיג מעפרות שיונקות עשן כמו שרואים בשדות התעופה הגדולים באירופה
( איני יודע כיתד להשיגם )
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות CT מדאיגותטניה31/05/2010
קיבלתי תוצאות בדיקת CT שמדאיגות מאוד:
"אין עדות לבלוטות מוגדלות במדיאסטינום או בתי השחי.
אורור הריאות מעט בלתי הומוגני
קשרית בגודל כ 12 מ"מ וסמיכות זכוכית מט ב RUL
קשרית כ 16 מ"מ בארנל השמאלי
הכבד, כיס המרה,הלבלב, הטחול, הכליות בגדר התקין
לא נראות בלוטות לימפה רטרופריטונאליות ומזנטריאליות מוגדלות.
נגע בריאה הימנית כמתואר - לאור מחלת הרקע חשוד כפיזור משני
קשרית באדרנל השמאלי, שבבדיקה עם חומר ניגוד לא ניתן לקבוע האם זו אדנומה."
עד כאן מתוצאות הCT. היה לי סרטן שד לפני 4 שנים.
לפני 4 שנים מצאו את הקשרית באדרנל ומישהו (אינני זוכרת מי) אמר שזה לא משמעותי. עכשיו גם זה מדאיג.
האם יש אפשרות שהבעיה בריאות איננה סרטן ריאות?
העברתי את הממצאים לאונקולוגית שטרם חזרה אלי, ואשמח לקבל הסברים על מה שכתוב בתוצאות הCT.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע ראתי
פרופ' חובב נחושתן07/06/2010אם יש סיפור רקע יתכן שאין מדובר בגידול ראשנוי
הסיפור מורכב ודורש חוות שעת של אונקולוג מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת ומבקשת מאוד תשובהמאיר31/05/2010
שלום
בבדיקת CT שנערכה בגלל המעי התקבלו הממצאים:מעבר חזה בטן-בסיסי הראות ללא תסנין או תפליט.
שתי קישוריות זעירות 1 בבסיס הריאה מימין, בקוטר, בקוטר של כ-3מ"מ (חתכים 9,12) בלוטות פריאאורטליות בגובה מעבר חזה-בטן בקוטר של עד כ1.2 ס"מ.
מה אומר מציאת הקישוריות? האם יש חשש לממאירות בריאות?
הנני מעשנת
תודה מראש על ההתייחסות והתשובה
נונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשריות
פרופ' חובב נחושתן07/06/2010הקשדיות קטנות מאד והבלוטות גדוךות רק במעט מהמקובל כתקין - עד 1 שנ
ולכן יש לפנות לרופא ראות להחלטה על המשך מעקב או בירור נוסף
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קישורית 4.5 מ"מ בLLLדיתה30/05/2010
עשו לי C/T
תוצאות המעבדה שקבלתי היום אומרות כך: קישורית 4.5 מ"מ בLLL
בקע סרעפתי קטן.
2. כבד שומני
בכיליה השמאלית: ציסטה קורטיקלית זעירה 1 ס"מ
ברחם: לא אחיד מבנה ציסטי 3 ס"מ בשחלה השמאלית
לאחרונה הרגשתי שאני יורדת במשקל. יש לי כאבים מתחת לצלעות לפעמים עד כדי כך שאני צריכה להרים את הידיים מעל לראש, וללכת לישון כדי לא להרגיש.
לא התיחסתי לזה כל העת. עתה התחלתי להרגיש כמו גוש בצד שמאל כאילו מתחת לצלעות ובקשתי סי טי ואלו התוצאות כפי שכתבתי לעיל
הרופאה הפנתה אותי לסי טי שוב על הראות
האם עלי לחשוש ממשהו? כגון סרטן שמתפתח אצלי?
האם למהר לבדיקה ? או לא להיות בלחץ
מה קורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרית 4 ממ
פרופ' חובב נחושתן30/05/2010לגבי קשרית זו צריך לראות אותך ואת ה סיטי רופא ראות ולהתרשם
סיכוי גבוה שאת צריכה רק מעקב אבל חשוב מאד ! שיראה אותך רופא מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והאם יש קשר
דיתה30/05/2010האם ש קשר בין כאבי הגב שלפעמים פוקדים אותי ואינני יכולה לזוז? וגם כאבים בבית החזה מתחת לצלעות?
לאחרונה אנשים אומרים לי שירדתי במשקל האם גם לזה יש קשר?
אני מודה לך מאד על תשובתך המהירה
דיתה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזבסט-דחוףעומר30/05/2010
לפני שבועיים היתי בתוך מבנה אזבסט, מה שקרה שחלק מהאזבסט קרס והיו המון חלקיקים שלו באויר, לצערי הספקתי לנשום את זה לכמה דקות.
מה עושים והאם יש סיכוי שאחלה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד30/05/2010זו שאלה לרופא תעסוקה, בדכ משהיה קצרה חד פעמית אין סיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוכל להגיב-חשוב
עומר30/05/2010מתי כן יכולה להיות בעיה רצינית(כמה זמו,כמות של החומר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית שיעולרחל 1234526/05/2010
בבקשה שאלה אנא ענו לי. בעלי משתעל כבר חדשיים טופל באנטיביוטיקה וגם נגד אלרגיה ולא עזר כלום איך שמתחיל לדבר משתעל. צילום ריאות תקין. אבל בסיטי כתוב ואני לא מבינה הכל בסדר אבל:הצללות אופקיות עדינות בבסיס RML ולינגולה.
קישרית סובפלורלית שטוחה ב LLL חתך 134.4
חוץ מזה הכל נורמה אז מה הפירוש? תןדה מראש רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד26/05/2010בפורום אנו עונים על סרטן ריאות, הצללות בריאות יכולות להיות ביטוי של דלקת וכו יש לפנות לרופא המטפל ואו רופא ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאליה25/05/2010
שלום רב,
שמעתי כי פותחה בדיקת דם לגילוי מוקדם של סרטן ריאות. האם ידוע לכם משהו על זה? האם היא כבר בשימוש?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד26/05/2010עדין לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולדינה23/05/2010
רציתי לשאול האם שיעול תכוף וחזק מאוד יכול להעיד על סרטן ריאות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד24/05/2010לא בהכרח, ישנן סיבות רבות נוספות לשיעול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסנין ריאותגלית14/05/2010
שלום רב,
אני בת 40, לא מעשנת ובריאה בסה"כ (סובלת רק מצרבות קשות).
בשנה האחרונה ביצעתי 3 פעמים צילומי רנטגן, ובכולם התוצאה היתה זהה - סקוליאוזיס, צל הלב אינו מוגדל, מימין בזווית קרדואופונית הודגם תסנין ריאתי - ממצא ידוע? תסנין פעיל?, עיבוי פליאורה בפסגות, יותר מימין, ניפוח יתר, סינוסים קוסטופרניים חופשיים.
מדי פעם אני סובלת משיעול עם ליחה שלדעתי נובע מהצרבת.
בתחילה שיערו שיש לי דלקת ריאות (גם לפני 5 שנים היתה לי דלקת ריאות), ואחרי אנטיביוטיקה זה השתפר (החום והליחה). עכשיו הרופא אומר שזה לא סביר שעדיין יש תסנין, ולמרות שהוא לא השתנה הוא רוצה עוד בדיקות. על מה יכול להעיד תסנין כזה אם לא על דלקת ריאות? ומה זה תסנין פעיל?
יש לציין כי אבי חלה בסרטן הריאות בגיל 76 אך הוא עישן המון במשך 40 שנה, האם זה משנה במשהוא את המצב שלי?
בתודה,
גלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסנין
פרופ' חובב נחושתן15/05/2010גלית מה בדיוק קורה לא ברור לי
נראה לי שכדאי ללכת לרופא ראותך טוב
כן ניתן לשקול סי טי לאחר שיבדוק את הממצאים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של הטרסיבהשירלי08/05/2010
שלום ברצוני לדעת האם הטרסיבה גורמת לתחושה של חוסר טעם וחוסר תיאבון? הם בעקבות זה ניתן להפסיק את הטיפול? שירלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד11/05/2010בד"כ לא, ניתן להפסיק ל3 ימים ולבדוק האם יחול שיפור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות ללא מעשניםשני07/05/2010
שלום רב,
לאמא שלי נמצאו 2 גידולים ממאירים מסוג אדנוקרצינומה בריאה אחת בשני אונות שונות, זאת שלפני 9 שנים עברה ניתוח וויפל להסרת גידול סרטי בראש הלבל, לא מצאו קשר בין הגידול בלבלב לגידולים אלו. הרופאים אומרים כי מאחר ושני הגידולים הם מסוג אדנוקרצינומה אין אפשרות לנתח אפילו אחד מהם, והטיפול הוא כימותרפיה.
אימי אינה מעשנת והבנתי שזהו סרטן ריאות לאנשים הלא מעשנים. האם סיכויי ההחלמה גבוהים יותר במצב כזה מאשר אנשים מעשנים?
מה לדעתך תהיה תדירות הטיפולים? אחת לשבוע? אחת לחודש? האם הטיפול הוא כזה שנושר השיער? כי הבנתי שיש טיפולים שלא נושר השיער. והאם יש דרך למנוע את נשירת השיער?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד11/05/2010תלוי בפרוטוקול הטיפולי אחת לשבוע או אחת ל 3 שבועות. לא בהכרח ישנה נשירת שיער
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד11/05/2010תלוי בפרוטוקול הטיפולי אחת לשבוע או אחת ל 3 שבועות. לא בהכרח ישנה נשירת שיער
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
