מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עשן שנספג בבגדים ובגוףדורון22/07/2010
שמעתי שיש מחקר שעשן הסיגריות נדבק על הבגדים והשיער ויש בו חומרים רעילים אפילו שאין עשן פעיל האם זה נכון? ואם כן האם זה נדבק גם לגוף?ואם אני נוגע בילדי ומרים אותם יש בכך נזק? ובנוסף ארצה לדעת בהנחה שזה נכון האם עלי לרחוץ את כל גופי עם סבון ביסודיות שאני מתקלח על מנת להתנקות מהעשן שנדבק?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד22/07/2010לא פורסמו מחקרים, רצוי לא לעשן במקום לנקות את הבגדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיח דמיגלינה21/07/2010
אבא שלי בן 78 חולה ב NSCLC STAGE 3 Aמלפני שבוע סיים קורס של 30 הקרנות וטיפול בTAXOTERE ב29.07 האו צריך לעבור CT חזה בטן והאגן.לפני שבוע הופיע כיח דמי ביקר בבוקר
קושי בבליעת מיים.אין ירידת המוגלובין.מה יכולים להיות סיבות לכיח דמי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד22/07/2010בד"כ מהגידול עצמו,מהחניכיים ויש כמובן לבדוק אם נוטל נוגדי קרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיח דמי
גלינה22/07/2010תודה על התשובה
הכיח דמי יכול להיות כתופעות לוואי של הכרנות?
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד25/07/2010בדכ לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אחרי טרסבה?אנה19/07/2010
Shalom rav,
I cannot type in Hebrew as I have not got Hebrew fonts but you can reply in Hebrew – thanks.
My father was diagnosed with squamous NSCLC with mets to bones and kidney in Dec,2009 .
He had 10 radiation treatments,4 infusions of Carbo + gemzar, could not have any more because of the low blood count.
He took Tarceva for 6 weeks but stopped recently because of the severe side effects and disease progression .
He felt not so bad till recently when he had a rapid decline ( not sure if it corresponds to the mild disease progression on CT – the lung tumour has slightly increased and he also has a few new bone mets – could the deterioration be caused by something else rather than disease progrression? First we thought it could be from Tarceva but he stopped taking it 2 weeka ago – he still has Tarceva itch though)
and now sleeps most of the time ,lost a lot of weight and has severe bone pain .
Is there anything he can take apart from Tarceva - not sure if chemo will be advisable when he’s so weak .
Could he radiate the new lessions or it will not be advisable in his state?
Thank you.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד22/07/2010לשאלתך יש לבדוק את החולה ולהעריך את מצבו לפני החלטה טיפולית קרינה חידוש טיפול ביולוגי או אחר, על ידי האונקולוג המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאותנאור17/07/2010
שבוע טוב,
לאימי יש סרטן בריאות עם פיזור בשני חלקי הריאות בגדלים שונים של 1-2 ס"מ מזה כ-שנה ,
עברה שני סוגים של טיפולים כימוטרפיים(הטיפול השני היה טאקסוטר),כמו כן היא נוטלת גם POLY MVA.כל טיפולים אלו לא שיפרו את המצב אלה רק שמרו על הקיים.
ברצוני לשאול אולי ידוע לכן על טיפול בארץ או בעולם שיכול לעזור לסוג סרטן זה?
כמו כן האם ידוע על בית חולים בעולם שמתמחה בטיפול בסרטן ריאות ?
האם קיום של הגידולים גם לאחר שני סדרות של כימוטרפיה שונות יכול להצביע על אפשרות של סוג טיפול אחר (פולשני / היפר טרמי / או כל דבר אחר שאתם ממליצים או יודעים )
תודה בכל מקרה וברכת שבוע טוב,
נאור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד18/07/2010לסרטן ריאות גרורתי אופציה טיפולית של טיפול כימי או טיפול ביולוגי ואו טיפול מחקרי אם קיים באותו מרכז. טיפול בהיפרטרמיה אינו יעיל בסרטן הריאה. אין ביח המתמחה בסרטן ריאה בעולם אלא כחלק ממחלקה ומערך אונקולוגי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות?יוסף16/07/2010
שלום!
חבר שלי. בן 30(מעשן), חלה באדנוקרצינומה של הרקטום עם התפשטות לימפטית מקומית. בסי.טי. נראים 3 נודולים ראתיים בגודל 0.8 באותו איזור.
אני מבין שהסיכוי שאלה גרורות הינו גבוה מאוד.
האמנם?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד18/07/2010אתר זה עוסק בסרטן ריאה ולא בפיזור משני לריאה ממקור אחר, יש לפנות לפורום מערכת העיכול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזותליומהסלי15/07/2010
חברתי הטובה (בת 60 ומשהו) אובחנה לפני כחצי שנה במזותליומה ובשבוע הבא תעבור טיפול כימו שישי. יש הטבה בכמות הנוזלים בריאה וגם בשיעולים שבגללם התחילה בכלל בבדיקות.
מקריאה מרובה שלי, ולדאבוני הרב, הבנתי שאין סיכויי הישרדות בסוג זה של סרטן מעבר לשנה-שנתיים. והנה, בכ"ז יש שיפור. האם שיפור כזה נועד רק לאיכות חיים טובה יותר או אולי, בניגוד לדעות הרווחות, יש סיכוי להארכת חיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד18/07/2010שיפור באיכות וגם הארכת חיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ALKשמואל14/07/2010
שלום רב,
אני חולה בסרטן ריאות מסוג NSCLC.בשנה האחרונה אני עובד טיפולים כימותראפיים המניבים תוצאות. ביצעתי EGRF ויצאתי שלילי אך בבדיקת ALK שערכתי השבוע יצא כי אני חיובי למוטציה. הבנתי כי כרגע יש תרופה ניסיונית של פייזר (קריזוטיניב) שנותנת מענה תרופתי למחלה. האם תרופה זו זמינה גם בארץ במסגרת ניסיונית כזו או אחרת? כיצד ניתן לקבל טיפול זה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד18/07/2010אין מחקר כרגע בארץ,ממליצה לך לברר אצל האונקולוג המטפל דרך להשיג את התרופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Adenocacinoma - lungתניה11/07/2010
שלום רב,
לפי כחודשיים בצילום חזה שגרתי, לפני ניתוח עיניים (קטרקט) התגלה לחמי כתם בריאה בצד שמאל. בהמשך לכך בוצעה בדיקת CT, במהלכה בוצעה ביופסיה.
תוצאות הביופסיה מיום 8/7:
Malignant Neoplasm lung
Adenocarcinoma left lung - staging in process
Left upper lobe of lung, NOS
חמי נתבקש לבצע PET CT וכן תפקודי ריאות.
ברצוני לשאול:
1. האם מדובר בגידול ממקור ריאתי שהתגלה מוקדם, מכיוון שנתגלה באקראי או שייתכן וזו גרורה?
2. מה החשיבות של ביצוע PET CT ותפקודי ריאות?
3. מה הפרוגנוזה במצבים אלו?
בברכה ותודה מראש
תניה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד11/07/2010יש צורך להשלים בירור מלא ואם ניתן לנתח יש לשקול זאת אחרי הפאט ותפקודי ריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה וניקיוןשרית09/07/2010
חולה ב 83, לאחר שאיבת נוזלים, ולאחר ניתוח הדבקה בריאות,, השאלה היא, עד כמה צריך לשמור על הניקיון, עכשיו שהקא בבית, כגון, אבק (בית קרקע) שרותים, רצפות, וכו', כמו-כן , האם מומלץ להוציא שטיחים מהחדר-שינה (תופסים אבק)...?????? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד11/07/2010אם לא ידועה אלרגיה אין צורך בשמירה מיוחדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה מסוכןמוטי06/07/2010
אישתי בת 30 ונמצא קישורית RLL בגודל 4 מ"מ
האם זה מסוכן ?
ומה צריך לעשות?
חשוב לציין שהיא לא מעשנת !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד07/07/2010קשרית בגודל הזה למעקב בדכ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש צורך בהקרנות?אביבה01/07/2010
אבי (בן 76) אובחן בסרטן ריאה מסוג קרצינומה סקוומוס תאים גדולים ונותח לפני חודשיים וחצי. הוסרה אונת ריאה ולא נמצאו גרורות בלימפה. עם זאת, נמצאו בגבול הניתוח (ליד הסיכות) תאים סרטניים. הכירורג טוען שהחיתוך בוצע בין שתי שורות של הסיכות, כך שהוא מרוחק כחצי סנטימטר מהקצה בפועל, ואינו ממליץ על הקרנות. מאידך, האונקולוג ממליץ על הקרנות בגלל חוסר הוודאות.
לאור גילו של אבי והיותו בעל קוצב לב ואי ספיקת כליות קלה-בינונית, ולנוכח תופעות הלוואי הקשות של 30 הקרנות (כפי שמציע הרדיולוג) , האם היית מציע להיכנס לתהליך של הקרנות?
בנוסף, מהם הסיכונים העיקריים של ההקרנות, ומהו הסיכון לקריסת ריאה (סיכון עליו הצביע הכירורג)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנות
פרופ' חובב נחושתן02/07/2010על ההקרנות והסיכון מהן צריך להמליץ מומחה להקרנות
שכן הסיבוכים מהטיפול הקרינתי מאד תלויים בגודל ומיקום האיזור המוקרן
לא מדובר כאן על טיפול כמותרפי סיסטמי
אם היו שוליים ניתוחיים נגועים בתאי גידול יש בהחלט סיכוי לחזרה מקומית
ולכן אם ההקרנות לא מאד קשות יש לשקול את המתן שלהן
לאור כל זאת כדאי לדעתי להתיעץ עם מומחה קרינה
ואם אינכם בטוחים לאור תשובה שונה משני רופאים
מקסימום לפנות למומחה קרינה שני עם על החומר ועם האבא להערכה
שכן כאמור אם היו שוליים חיוביים יש בהחלט הגיון להקרין ( בתלות במחיר הקלינו** המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבודה בסביבה מזוהמת מאבקאיציק01/07/2010
שלום
אני גנן במיקצועי ורוב היום אני נושם אבק שעולה תוך כדי עבודה עם מכונות הגינון.
אני משתדל לעבוד עם מסנן על האף אך עדין אני מרגיש שאני נושם אבק.
לפעמים המצב מגיע לזה שיש לי לחה שחורה .
אילו בדיקות כדי לי לבצע כדי למנוע סיבוכים בעתיד?ואילו פעולות מנע נוספות אפשר להשתמש כדי לנקות את הריאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד01/07/2010נא לפנות לרופא משפחה ואו רופא תעסוקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות הממצאים?שחר28/06/2010
שלום,
אבי עבר לפני שנה וחצי ניתוח להרחקה חלקית של הקיבה בעקבות אדנוקרצנומה בקיבה T3N2M0שגרמה לפרפורציה. טופל בפרוטוקול מקדונלד.
מעקב אחרון הדגים בסיטי עיבוי אומנטום ובנוסף בסיטי חזה הגדלת בלוטהמתחת קרינה והגדלת בלוטה במיצר החלון האאורטופולמונלי.
אנו ממתינים ל-petCT באפשרות של גרורות.
סובל מאסטמה במקביל מזה שנים רבות.
האם תוכלי לומר מה עשויה להיות משמעות הממצאים ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד28/06/2010הפורום עוסק בסרטן ריאות ולא בסרטן קיבה, נא להפנות את השאלה לפורום מערכת העיכול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלתי על ממצאים בחזה....
שחר28/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר מיה גוטפריד28/06/2010הבנתי עדין הקשר לקיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנותגלינה22/06/2010
אבא שלי בן 77חולה ב CA OF LUNG 3A STAGE של תאים אינו קטנים.
היא עבר שתי קורסים של CARBOPLATIN וTAXOTERE
עכשיו הוא מקבל הקרנות פעם 17 ובמקביל TAXOTER
מאתמול קשה לו לבלוע מיים ושיעול עם לחה,ללא חום , CRE.1.18.NEU 79%., LEU,6.8,BUN 14
אוכל רך עובר בסדר
מה כדי לעשות?
נשאר לו עוד 13 הקרנות.
העם קושי בבליע עוברת לאחר הקרנות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנה
פרופ' חובב נחושתן27/06/2010צריך ללכת לרופא שלו לדבר על האפשרות לטיפול נגד פטרת במידת הצורך
וכן על השאלה האם חיבים להמשיך כמו
בעיות הבליעה עוברות בדכ תוך מספר שבועות מסוף הכמו רדיאשיין
אבל הזמן להבראה שונה מאדם לאדם
צריך לזכור שהטיפול הקשה הוא מוגבל בזמן והוא זה שנותן לסיכוי להשגת תגובה טובה יותר לזמן רחוק
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרודים מטרסבהאנה22/06/2010
שלום רב,
אבי לוקח טרסבה במשך חודשיים. בהתחלה היו לו פצעים והוא לקח מינוציקלין .עכשיו יש לו גרודים בגב במיוחד וגמ ציפורניים כואבות. הוא מרגיש חלש ולא רוצה ללכת לרופא.
האים החולשה גם יכולה להיות מטרסבה?
.האים אפשר להמליץ על איזה משחה נגד גרודים וציפורניים כואבות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרסיבה
פרופ' חובב נחושתן27/06/2010רסיבה יכולה לגרום לחולשה אם כי לרוב פחות מכמותרפיה
יתכן שהחולשה קשורה למחלה או אפילו לשינוי במלחים בדם כמו מגנזיום או קלציום
אותם כדאי לבדוק
משחה נגד גירודים יכולה להיות למשל תריאולון - סוג של משחת סטרואידים
הציפורנים הכואבות זו בעיה וצריך להזהר מזיהום פטרייתי או חידקי
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
