מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ריאותשירלי21/02/2010
לאימי יש סרטן ריאה עם גרורות ללימפה ולעצמות ומקבלת טיפול בנוולבין אחרי הסט הרביעי של הטיפול החלה אימי להרגיש מאד רע, כאבים בחניכיים, כאבי גב, וכאבים באזור הבטן יתכן בגלל הכדורים לשיכוך כאבים, מה זה אומר? האם יתכן שזה תגובה לטיפול? האם זה בגלל הגרורות לעצמות? ואם כן מה עושים?
אימי לא ישנה כבר כמה לילות וקשה לה לאכול ולשתות , וזה קרה בבת אחת
ברצוני לציין כי אימי עשתה סי טי חזה לפני כשבוע ושני הגידולים בריאות נשארו כפי שהיו בחודש ספטמבר 8 ממ ו 18 מ"מ
האם מעבר לתרופה ביולוגית יכול לשפר את המצב?
תודה מראש רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוולבין
פרופ' חובב נחושתן24/02/2010השאלה האם אימך קיבלה גם ארדיה שאולי גרמה לתופעות לוואי קשות אלו ולא הטיפול בנוולבין
אהיה בחול ולא אנה עכשיו על שאלות מספר ימים אבל הייתי בודק היטב עם רופאיה אם לא מדובר בתופעת לוואי של טיפול אחר ולא נוולבין
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
שירלי24/02/2010אכן אימי מקבלת בנוסף לנוובין גם זומרה, קיבלה כבר שלש פעמים ועכשיו בעקבות מצבה (אחרי אשפוז מערכת החיסונית שלה מאד מאד נמוכה) היא מאד מאד חלשה
כיצד ניתן להחזיר את הספירת דם למצב הקודם? האם זה הפיך? האם הזומרה יכולה לגרום לכאבי גב אבוד תיאבון וחולשה כזו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MTHFRו ו- Folic acidקטיה21/02/2010
שלום לד"ר נחושתן,
לאבי (שהוא די אנמי מאז כימיוהטראפיה שקיבל עם ציספלטין) הורידו את ה- folic acid בגלל הסיכון
שזה עלול לעודד את הסרטן.
אבל במקום אחר קראתי שיכולה להיות התנגדות לציספלטין עקב קיום מוטציה בmthfr ושמומלץ לתת במקרים אלו folic acid.
לאבי יש לפחות מוטציה אחת ל- MTHFR (אני הומוזיגוטית (לא יודעת אם מסוג T.. או C..). מה מומלץ, והאם מוטציה זו יכולה לעורר תנגודת לטיפולים אחרים בסרטן הריאה? איזה? והאם יש משהו שיכול לרסן תנגודת זו?
תודה רבה,
קטיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקטיה
פרופ' חובב נחושתן24/02/2010קטיה שלום
מצער שעוד לא ביררתי נושא מענין זה
צריך לזכור שאנו כן מטפלים בחומצה פולית ב 400 מיקרוגרם אצל חולים המטופלים באלימטה
לא ברור לי מה הנסק של טיפול בכמות קטנה של חומצה פולית
צריך לזכור גם שיש הבדל בין מניעת שברים נוספים על ידי מתן פולט לבין מתן פולט שעלול לעודד
כביכול תאי גידול קיימים שכן הם זקוקים לפולט וקולטים יותר פולט מתאים רגילים
אני נוסע לחול לבערך שבוע נהיה בקשר בנושא בהמשך
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
קטיה01/03/2010סליחה שלא הגבתי קודם. גם אני הייתי בחול. מחכה בסבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוטציות- האם נהוג לעשות בארץ
קטיה04/03/2010את כל פאנל 9 המוטציות המוכרות לחולים לפני או בזמן טיפול כלשהו. הבנתי שאם אין מוטציה מסויימת הסיכוי לאחרת גדל כי הן לא מופיעות ביחד. אני בעיקר שואלת לגבי ה- alk4 וגם Kras. האם בארץ משתתפים בניסויים של הטיפולים למוטציות אלה? כגון PF-02341066 ? לאבי אמרו שרק אם חלילה הטיפול הנוכחי של אווסטין וטקסטור יכשל אז יעשו את הבדיקות האלה ושהסיכוי שיהיה לו אותם נמוך מאד. אבל אני רואה שסכום הסיכויים של כל המוטציות הוא מאד משמעותי. מצד שני אבי היה מעשן עד לפני 10 שנים..בממוצע, כמה זמן לוקח לפתח תינגודת לטקסטור+אווסטין? ושאלה אחרונה- אם יש את המטציה ויש גישה לטיפולים הספציפים, במה עדיף להתחיל, לתת כימיו רגילה או טיפול כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוטציות- האם נהוג לעשות בארץ
קטיה04/03/2010את כל פאנל 9 המוטציות המוכרות לחולים לפני או בזמן טיפול כלשהו. הבנתי שאם אין מוטציה מסויימת הסיכוי לאחרת גדל כי הן לא מופיעות ביחד. אני בעיקר שואלת לגבי ה- alk4 וגם Kras. האם בארץ משתתפים בניסויים של הטיפולים למוטציות אלה? כגון PF-02341066 ? לאבי אמרו שרק אם חלילה הטיפול הנוכחי של אווסטין וטקסטור יכשל אז יעשו את הבדיקות האלה ושהסיכוי שיהיה לו אותם נמוך מאד. אבל אני רואה שסכום הסיכויים של כל המוטציות הוא מאד משמעותי. מצד שני אבי היה מעשן עד לפני 10 שנים..בממוצע, כמה זמן לוקח לפתח תינגודת לטקסטור+אווסטין? ושאלה אחרונה- אם יש את המטציה ויש גישה לטיפולים הספציפים, במה עדיף להתחיל, לתת כימיו רגילה או טיפול כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםליאור21/02/2010
לפני כשנה עברתי כריתת אונה שמאלית תחתונה לאחר גידול מסוג קרצינומה. עברתי סדרת טיפולים כימיים עד לפני כ: 5-6 חודשים ולפני כשבועיים ביצעתי את כל סוגי המרקרים האפשריים בקופ"ח ואלה התוצאות (כיום בייחס לתוצאות מבדיקות קודמות):
CA-125 (תחום ערכי ייחוס: 0-35)
תוצאות בדיקת דם מיום 26/1/10: 21.6
תוצאות בדיקת דם מיום 19/7/09: 14.7
CA-15-3 (תחום ערכי ייחוס: 0-25)
תוצאות בדיקת דם מיום 26/1/10: 32.0
תוצאות בדיקת דם מיום 19/7/09: 26.3
CA-19-9 (תחום ערכי ייחוס: 0-27)
תוצאות בדיקת דם מיום 26/1/10: 14.2
תוצאות בדיקת דם מיום 19/7/09: 14.9
CEA (תחום ערכי ייחוס: 0-6.5)
תוצאות בדיקת דם מיום 26/1/10: 2.51
בדיקת סי.טי. ריאות ובטן משבוע שעבר יצאו תקינות.
1) מה זה אומר שהמחלה אמורה לחזור? אם כן, היכן ומתי?
2) האם ישנה בדיקה נוספת שאני יכול לבצע כדי לראות היכן אני עומד?
3) האם זה נכון שהמרקר CA-15-3 , מקדים את בדיקת הסי.טי. ב: 5-6 חודשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדכון המרקר CEA בבדיקת הדם
ליאור21/02/2010להלן עדכון לגבי המרקר CEA והערכים המעודכנים לגביו:
CEA (תחום ערכי ייחוס: 0-6.5)
תוצאות בדיקת דם מיום 11/2/10: 3.03
תוצאות בדיקת דם מיום 26/1/10: 2.52
תוצאות בדיקת דם מיום 22/10/09: 0.6* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיציאה מהנורמה
פרופ' חובב נחושתן24/02/2010עליה קלה של סמני גידול מעבר לנורמה יכולה לשקךף מספר משתנים ולא רק חזרת גידול
ניתן לחזור על ביצוע סמנים בעוד חודש
וכן לשקול בעתיד בהתאם לתוצאות ביצוע הדמיה כגון פט סיטי
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אמא שלידנה18/02/2010
לאמא שלי היה לפני 13 שנה סרטן לבלב, היא טופלה על ידי פרופ' צרנאיק ,ועברה ניתוח ויפל , והכל היה בסדר עד היום.
גילו לה בct פט, 2 גידולים ממאירים בריאה הימנית בגודל של 2.5 ס"מ ו2.4 ס"מ, וגרורה אחת בקוטר 1 ס"מ בלימפה.
קראתי קצת חומר על הנושא, והבנתי שמבצעים ניתוח רק במצב שאין גידולים באברים אחרים, ושאפשר לנשום עצמאית, ואני יודעת שקשה לענות דרך האינטרנט אבל אבקש ממך לחרוג מהנורמה כי אני מאד בלחץ, הגידולים עצמם מאד קטנים, ונמצאים רק בריאה הימנית, האם זה אומר שאפשר לנתח ולהוציא אותם, ולעשות כימותרפיה לבלוטת הלימפה?
האם אפשר במצב כזה להתאושש?
בבקשה אשמח לעצות והמלצות על רופאים טובים בתחום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן לבלב
פרופ' חובב נחושתן24/02/2010הממצאים חשודים מאד לסרטן לבלב
אבל אין בידי לדעת זאת ויש קודם כל לדון עם רופא מטפל
כשיש שלוש גרורת שונות לא נהוג לנתח כי אם לטפל עם במוטרפיה
אם הרופא חושב על אפשרות אחרת יש לדבר עמו שיחה ארוכה בנושא
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לדעת עוד
דנה24/02/2010מה סיכוי ההתאוששות ממצב כזה?
האם זה טיפול שרק מאריך חיים או מחסל את המחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה כדי לדעת תשובה
דנה03/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בריאהשירלי15/02/2010
שלום לאימי (79) יש שני גידולים בריאה שאובחנו בתחילת אוקטובר, גדול אחד בגודל 18 ממ והאחר בגודל 8 מ:מ יש גרורות ללימפה ולעצמות, אימי עברה סידרה של של כשלשה טיפולים (6 פעמים) ולאחר מכן עשתה סי טי ללא חומר ניגוד, והגידולים לא השתנו, נשארו באותו גודל
ברצוני לשאול האם זה אומר שהנוולבין אינו מתאים? האם לעובדה שזה לא שזה לא גדל מאז יש משמעות כלשהיא? ברצוני לציין שאימי מרגישה מצויין
האם יש תרופה אחרת טובה לכך? האם כדאי לעבור לתרופה ביולוגית? (אימי מעולם לא עישנה)
תודה מראש רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בידולים אצל לא מעשנת
פרופ' חובב נחושתן16/02/2010סהכ נראה שלא היתה החמרה במחלה תחת נוולבין
כעת ניתן להמשיך בנוולבין שבועי או דקרך הפה
ולהמשיך לעקוב
או לא לטפל כלל
אם המחלה תתקדם בהחלט הייתי שוקל ( בתיאום עם רופא מטפל) מעבר לטיפול ביולוגי
טרסיבה - טיפול כזה נבדק בתור תרופה למיינטננס ( בתרגום גרוע תחזוקה) בדיוק במצבים אום תיארת
היא מאריכה זמן עד הופעת מחלה אבל מכיון שלא הכל החולים שלא קיבלו את התרופה קיבלו בכרח טרסיבה שהמחלה הופיע איננו יודעים בבטחון שיש להתחיל הטיפול בתרופה כבר בשלב מוקדם או שניךן לחכות
ובכל מקרה התרופה לא בסל הבריאות לזאת האינדיקציה
הייתי דן בנושא יותר ארוכות עם רופא מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
שירלי16/02/2010המחלה היא בשלב 4
הטרסיבה היא בסל הבריאות לחברי מכבי מגן כטיפול לשלב שני
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין ברזל האם מותר לקחת?ד.13/02/2010
בזמן הטיפולים {כימוטרפיה והקרנות נאמר לי ע"י הצוות המטפל כי לא מומלץ לקחת ויטמינים מכל סוג שהוא} היום כחודש וחצי לאחר סיום הטיפולים המוגלובין שלי נפל ל- 11.4 האם מותר לי לקחת ויטמינים ברזל למינהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל
פרופ' חובב נחושתן16/02/2010הושא של ברזל למיטב ידיעתי לא נבדק אף פעם לעומק
נראה שיש גידולים שמשגשים עם ברזל
אבל יתכן ואין לטיפול בחומר זה השפעה אמיתית על גידולים
לאור זאת אני מהרופאים שלא מתלהבים להוסיף טיפול בברזל
לעומת זאת אחרים בהחלט מטפלים בטיפול זה
אולי עם המנה נוספת ההמוגלובין יעלה
אם זה מאד מפריע כאמור אין הורראה רפואית לא לטפל בחולי סרטן עם ברזל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי החומר סיליקהאיתמר13/02/2010
הייתי מעוניין לקבל את דעתך לגבי החומר סיליקה שמצוי בחלק ממוצרי הקוסמטיקה שאנו משתמשים, אני יודע שהחומר בצורתו המקורית סיליקה גבישית מסוכנת וכאשר נושמים את אבק הסיליקה הגבישית זה עלול להוביל לסיליקוזיס (צורנת), האם הסיליקה שמופיעה במרכיבי המוצרים שונה מהסיליקה המסוכנת, ובעצם היא עוברת איזה פירוק מסויים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיליקה
פרופ' חובב נחושתן16/02/2010איני מומחה בנושא של חומרים וסרטן
סיליקה היא בדכ חומר אינרטי אם לא נושמים אותו ולכן לא נראית לי סכנה מיוחדת בקרמים
שוב זהו אינו תחום התמחותי
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול לסרטן ריאהאילן10/02/2010
שלום,
לאבי אובחן גידול בריאה מסוג: non-small cell Ca.
לא קיים פיזור של הגידול בגוף
הומלץ לעבור טיפול כימוטרפי ולאחריו ניתוח להסרת הגידול.
שאלותי הם:
1. האם ניתן לנתח את הגידול מבלי לעבור את הטיפול הכימוטרפי?
2. האם ניתן לנתח את הגידול ובסיומה להחליט באם יש צורך בטיפול כימוטרפי
2. האם מספיקה הקרנה נקודתית?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכל תלוי
פרופ' חובב נחושתן11/02/2010רק בישיבה מפורטת מול רופא ניתן לשקול היטב את כל האופציות
יש מרכזים \גדולים בעולם שמעדיפים את הגישה של טיפול כימי לפני ניתוח אך אין על כך עדין ניסויים מפורטים מול קבוצת ביקורת שתומכים בגישה הנל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים עקב סרטן ריאה גרורתימיטל10/02/2010
שלום רב, לאבי בן 60 אובחן לפני חודשיים סרטן ריאות גרורתי מפושט. יש לו כאבים בלתי נסבלים באזור הגב התחתון- כנראה עקב הגרורות שיש בכליות (הוא אומר שזה כמו "שעועית"). האם יש מה לעשות עם זה? זה הדבר היחידי ששובר אותו וממנו הוא סובל הכי הרבה (חוץ מתופעות הכימו). בנוסף- לגבי החולשה מהטיפולים- יש מה לעשות? (נמשך כבר כשבוע וחצי!)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
פרופ' חובב נחושתן11/02/2010השאלה האם הכאבים רק מגרורת בכליות
הקרנה לשתי הכליות עלולה להיות בעיתית שכן יכולה לפגוע בתפקודי כליות אם ההקרנה כוללת גם חלק ניכר מהכליה
זו עדין לפעמים אפשרות
יש לשקול כמובן טיפול נוגד כאב
ייתכן אם הרופא המטפל ימליץ שאם יש סימפטומים של חסימת דרכי השתן ניתן יהיה להכניס סטנט ולשפר את המצב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא כתם בריאהשלומית09/02/2010
שלום רב,
אימי, בת 58, לא מעשנת, יש כאבי גרון, אין קושי משמעותי בנשימה.
נמצא כתם בריאה בצילום מלפני כשנה, בבדיקה חוזרת (לאחרונה) נמצאו מספר מוקדים, טרם נערכה ביופסיה, אבל הומלץ לעשות. האם יתכן שמדובר בגידול סרטני?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה
פרופ' חובב נחושתן11/02/2010נקוה שאין כל גידול והכל יהיה תקין
כדאי לדבר עם רופא מטפל לדעת אם אכן חושש מגידול
או שהרגשתו שמדובר בדיבה אחרת
ביופסיה היא הכלי לזהות גידולים אבל גם מחלות ראה אחרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Squamous cell carcinomaאנה04/02/2010
Shalom, Dr Hovav!
Thank you very much for your previous reply.
My father was diagnosed with the Squamous cell carcinoma, stage 4 with mets to bones and probably kidneys (could you please comment the Pets scan attached – has he definitely got metastasis in the bones and kidneys? What are the chances of Pets scan being false positive in this case?) Which chemotherapy drugs are used for the Squamous cell carcinoma? What is the difference in treatment for this and other types of NSCLC? Will biological treatments ( like tarceva) work for this type of NSLCL? Are the any clinical trials in Israel for it?
Thanks a lot – I really appreciate your replies.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ראה קשקשי
פרופ' חובב נחושתן04/02/2010לגבי סרטן ראה קשקשי שלב 4
הטיפול הוא סיסטמי עם כמוטרפיה
בארץ - גם בהדסה עכ נערך ניסוי בטיפול משולב של כמוטרפיה עם ארביטוקס - נגדן לEGFR
לטיפול זה יש כפי הנראה יתרון על טיפול בכמו בלבד גם אצל לפחות חלק מחולי סרטן ראה קשקשי לכן יש הגין בהתטרפות לניסוי כזה
בעולם יש דווחים ראשוניים בלבד על שימוש מוצלח בנוגדנים ל IGFR ברטן קשקשי של הראה
נראה כי זהו טיפול מבטיח אבל אין נתונים מלאים ובמיוחד חסרים נתונים על בטיחות
כרגע למיטב ידיעתי בארץ אין מי שמטפל בטיפול זה
גם טיפול בטרסיב בקו שני נראה שהיה בעל פעילות אצל חולים עם סרטן קשקשי של הראה ( מעשנים)
בכליה יתכן ומדובר גם בגרורה של הגידול
כרגע הייתי מתרכז בטיפול המחלה הסיסטמית - של כל הגוף ולא בכליה בלבד
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה עם גרורותטל02/02/2010
שלום לד"ר חובב, לאימי מצאו בבדיקת הפט סיטי מקור בריאה עם גרורות בכבד ועצמות ועכשיו בבדיקה זאת ראו גם ממצאים בבלוטת המגן. יש טיפולים שניתן לעשות במצב זה? מה הם? ומה משך ואיכות החיים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראה
פרופ' חובב נחושתן04/02/2010קודם כל ביופסיה לברר על מה מדובר
ניתן כבר בשלב ביופסיה לשקול משלוח חומר לבדיקות שיעזרו לרופא המטפל להחליט איזה טיפול כמוטרפי עדיף
כדאי לשוחח על כך עם רופא מטפל
כן לשלוח בדיקה למוטציה ב EGFR על מנת לראות אם יש סיכוי לטיפול באירסה
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי שהמוסדות בארץ יצטרפוקטיה02/02/2010
לניסוי הקליני עם Lucanix ביחד עם הונגריה וסרביה? כמה זמן נדרש על מנת לקבל אישור לניסוי כזה בארץ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LUCANIX
פרופ' חובב נחושתן04/02/2010ההחלטה על מיקום ניסוי קליני היא של החברה המטפלת
ניתן לנסות לכתוב מכתב בנושא
לחברה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביררתי, ואבי לא יכול להכנס לניסוי.
קטיה06/02/2010בכל מקרה. וכבר כתבתי מספר מכתבים למפתחים וכדומה. איזו השפעה יש לאדם מהשורה. ? ... לצערי....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה עם גרורותטל01/02/2010
שלום לד"ר חובב, לאימי מצאו בבדיקת הפט סיטי מקור בריאה עם גרורו בכבד ועצמות ועכשיו בבדיקה זאת ראו גם ממצאים בבלוטת המגן. יש טיפולים שניתן לעשות במצב זה? מה הם? ומה משך ואיכות החיים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראה תגובה למעלה
פרופ' חובב נחושתן04/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NF1 מעכבשמואל30/01/2010
שלום דר אני בן 45 סובל מי NF1 ומנגים [גידולים] ברוש שפרים שתופלוה עלידה הקרנה ממוקדת ולצורך מעכב של מחלת NF1 אופנתי לסיטי חזה שממצאים פרנכימת הריאות קשרית [5.ממ] בRLL דר מה אני אמור לאסות הים הממצה החדש יש צורך בבירור השמח לתשובה תודה דר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר NF1
פרופ' חובב נחושתן01/02/2010ממליץ לפנות לרפא מומחה לטיפול ב נויורופיברומטוסיס
(יש גם פרופ בהדסה עכ - אני בטוח שיש עוד רופאים מומנ\חים בנושא בבתי חולים אחרים)
בברכה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאכב של NF1
שמואל01/02/2010קודם תודה דר אני הכן נמצה בחודשים האחרוני בבירר[מהכב בדיקות שונות] עצל פרופסור לוסו אלכסנדר שדרש לפנות לרופה ראות שדרש CT חזה כולל HRCT תפקודי ראות מלאים ואקו לב דר בבקשה הזה בדיק זו CTחזהכולל HRCT בבקשה הטור שלי למרפאה בעוד חודש אני מכבה לאספיק לכול שוב תודה דר לך ולרופאים במרפאת של שרת [בהדסה]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהNF1
פרופ' חובב נחושתן04/02/2010אני מציע שתפנה למומחה לנושא של NF1 כמו פרופ לוסוס בהדסה עכ
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

