דחוף - פוליפ בשלפוחית השתן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דחוף - פוליפ בשלפוחית השתן
    יעל
    03/09/2014

    שלום רב,
    בת 60 לפני 8 שנים נותחתי ונמצא גידול פפילארי (שפיר) בשלפוחית בגודל 0.4 מ"מ. בבדיקת מעקב לפני כשנה נמצא שטח אדום בגודל 0.4 מ"מ בערך ובבדיקה שבוצעה היום נמצא לדברי הרופא באותו שטח אדום שוב פוליפ בגודל 0.4 מ"מ . (בדיקת שתן היתה תקינה)
    שאלתי האם מצריך ניתוח דחוף, האם כל פוליפ שנמצא עשוי להתפתח לסרטן (כמו במעי הגס),או שיכול פשוט לא להתפתח? מה הגורם לחזרה ...אני מאד מודאגת. בתודה מראש על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף - פוליפ בשלפוחית השתן - תגובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    03/09/2014

    שלום רב,
    הממצא הנ"ל הינו קטן ביותר אך בעל פוטנציאל להפוך לממאיר. גם אם תימצא ממאירות, זה בהחלט לא סוף העולם כי קיים קשת רחבה של טיפולים בהתאם לממצאים המיקרוסקופיים כולל המשך מעקב בלבד או שטיפות מכוונות לכיס השתן.
    לכן בהחלט הייתי ממליץ על כריתת הנגע ושליחתו לביקורת בזמן הקרוב אך לא בבהילות.
    הגורם להישנויות הינן עישון או חשיפה לעישון, חשיפה לחומרי צבע תעשייתיים ולעיתים סיפור משפחתי. אנא התייעצי עם האורולוג שלך לגבי מועד כריתת הנגע. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר פרידמן - פוליפ בשלפוחית

    יעל
    04/09/2014

    ראשית אני מאוד מודה לך על תשובתך.
    הרופא אמר לי לחזור אליו לציסקוסקופיה בעוד 3 חודשים - האם זה לא יותר מידי זמן?
    האם המתנה של 3 חודשים לא מהווה סיכון לגדילת הפוליפ והפיכתו לממאיר, לא עדיף להיפטר ממנו מייד?
    שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר פרידמן - פוליפ בשלפוחית - תגובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    04/09/2014

    שלום יעל
    מאחר והרקע של הממצא בעבר אינו ממאיר וגודלו כעת הינו זעיר, מאד לא אופייני כי הממצא "ישנה עורו" ויהפוך לסוג נגע אחר. תוכלי להיוועץ עם האורולוג שלך לגבי תזמון הניתוח ולהעלות את חרדותייך ורצונך לטיפול מוקדם יותר. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר פרידמן-פוליפ בשלפוחית

    יעל
    04/09/2014

    ד"ר נכבד,
    שכחתי לציין שהמימצא נמצא בדופן האחורי של השלפוחית, מה זה אומר, האם זה פחות מסוכן מבחינת חלילה ממאירות, אילולא היה באיזור אחר.
    שוב תודה לך מקרב לב ושנה טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר פרידמן-פוליפ בשלפוחית - תגובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    04/09/2014

    מיקומו בכיס השתן אינו מעלה את הסיכון להפיכתו לממאיר. הסירי דאגה זו מליבך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אזור היפרמי

    יעל
    04/09/2014

    ד"ר פרידמן הנכבד,
    אני כבר מתביישת לפנות אליך - אבל קיבלתי עכשיו מהאורולוג את המימצאים בכתב וזה לא בדיוק כפי שאמר לי בע"פ שזה פוליפ פפילרי (אולי בגלל שאני לא ממש מבינה בזה)
    להלן מה שכתוב: בקרקעית השלפוחית פרוקסימלית לטריגונום אזור היפרמי קטן, יתר הרירית ללא גידול, פיות זוהו תקינות.
    מה המשמעות של המיקום מבחינת רמת התפתחות וסיכון, מה זה פרוקסימלית לטריגונום , האם לא נורא להמתין 3 חודשים לציסקוסקופיה נוספת.
    שוב אני מודה לך מקרב לב וסליחה על "הבילבולי מוח"..
    שנה טובה, בריאות וכל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אזור היפרמי - תגובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    04/09/2014

    שלום יעל,
    התשובה הנוכחית הרבה יותר מעודדת מהקודמת מאחר ואין פוליפ אלא רק איזור גירוי שאינו חשוד במיוחד והאורולוג נוקט עודף זהירות בכך שהוא מעוניין לחקור ולעקוב אחר הממצא הקטן הזה ובפירוש אין צורך לעקוב מוקדם מ-3 חודשים. הניסוח הינו בעיקר טכני כדי לאפשר לו לדעת היכן להתמקד מבחינה המיקום בציסטוסקופיה החוזרת ואין לו משמעות ניכרת מבחינת רמת סיכון והתפתחות על פני מיקומים אחרים בכיס השתן. לכן אין לך מה לחשוש יותר מדי עד לביצוע הפעולה החוזרת. סופ"ש נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו