חולן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חולן
    ג'ינה
    20/11/2014

    שלום,
    אני בת 49 לפני כשנתיים עברתי ריסוק בשני הכליות ימין ושמואל לאחרונה עשיתי בדיקת א.ס. כליות להלן התשובה שקיבלתי:

    כליות בגודל וצורה תקינה.
    ללא עדויות להפרעה אורומקני.
    משמאל- הודגמו ציסטה קורטיקלי בקוטב עליון 3 ס"מ.
    מספר מוקדים המתאימים לאבנים בגביעה עליונה 7 מ"מ ותחתונה 8 מ"מ.
    מימין- בגביעה עליונה מוקד מסויד במידה של 12 15 מ"מ בגביעה האמצעי מוקד במידה של כ-7 מ"מ ומוקד נוסף אקוגני במידה של 16 מ"מ.
    שלפוחית שתן בקיבולת טובה מתרוקנת עד תום.

    אשמח לקבל הסבר יותר מדויק האם מדובר באבנים חוזרים? מה זה מוקד מסויד ומה זה אקוגני? האם התשובה זו מצריכה התייחסות או ניתן לחיות עם המצב.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולן - תגובה

    ד''ר דמיטרי גולדין
    20/11/2014

    ג'נה שלום.
    בדיקת סונר לא תמיד מדוייקת ולכן תוצאותיה צריך לקבל בזעירות. מוקדים אקוגניים שצוינו בשתי הכליות כן חשודים לאבנים. כעת הכליות לא בסכנה כי לא הודגמה הרחבת מערכות מאספות. אבל עקב ריבוי ממצאים חשודים לאבנים ממליץ לבצע CT ללא חומר ניגוד כדי לדייק את התמונה ואז כבר להחליט על צורך בטיפול ועל הצורה אם כן.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו