הכנסת נפרוסטום בשל הידרונפרוזיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הכנסת נפרוסטום בשל הידרונפרוזיס
    סבטלנה
    08/04/2017

    שלום,
    אמי חולה בסרטן שחלות בפעם שנייה. בפברואר 2017 היא עשתה פט סיטי.
    ״מודגמת יצירת גוש בגובה הקומון איליאק והתפצלות משמאל. גודלו כ- 3.5 ס״מ. גוש זה לוכד בתוכו את השופכן השמאלי. מודגם הידרו אורטרו נפרוזיס משמאל.
    טחול, לבלב ואדרנלים תקינים.
    הכליה הימנית במימדים תקינים.
    אין עדות להידרונפרוזיס״
    .הרופאים רוצים להכניס נפרוסטום לכליה השמאלית.
    עד כמה זה חיוני, לפי תוצאות הפט סיטי ?
    הבנתי שאם קיימת חסימה של השופכן, אז יש בעיה עם מעבר השתן מהכליה לשלפוחית השתן.
    אבל, אין לה עם בעיה עם מתן שתן.
    רק שהשתן יוצא בכמות גדולה ובזרם חזק.
    בגלל זה רציתי להבין, האם אפשר להימנע מההליך הזה ?
    כיצד בפועל זה משפיע על איכות החיים ? זה אמור להישאר בפנים לתקופה לא מוגבלת ?
    קראתי שיש שקית שתן חיצונית, איך מטפלים בזה ?
    יש לציין שהיא בת 59. לאחרונה הופיעו אצלה כאבים בגב תחתון ובבטן תחתונה. זה מהחסימה של הכליה ?
    לא עדיף להסיר את הגוש שלוחץ במקום הכנסת נפרוסטום ?
    אשמח לקבל מענה והבהרה לשאלותיי .
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    27/04/2017

    שלום רב
    סליחה על התגובה המאוחרת עקב חופשה
    הכנסת נפרוסטום נועדה לשמר תפקוד כלייתי של כליה זו שחיוני בעיקר באם מתוכננים טיפולים עתידיים דוגמת כמותרפיה. השתן הספונטני שיוצא הינו מהכליה הימנית והכליה השמאלית עלולה להיפגע.
    הוצאת הגוש לא תמיד אפשרית ויש להתייעץ עם האונקוגניקולוג
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו