מימצא היפרמי לאחר סרטן בשלפוחית השתן - מודאגת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מימצא היפרמי לאחר סרטן בשלפוחית השתן - מודאגת
    יעל
    23/04/2017

    שלום רב,
    בת 63, לפני כשנה וחצי נמצאו אצלי שני גידולים בשלפוחית בדרגה נמוכה ולא חודרני ואני מקבלת BCG לפי הפרוטוקול.
    היום חצי שנה מאז קבלת הBCG האחרון (כעבור 4.5 חודשים מאז הבדיקה האחרונה) נמצא בדופן האחורי אזור היפרמי זעיר . הרופא אמר שאעשה שוב בדיקה בעוד 3 חודשים. אני אמורה עוד שבוע להמשיך ולקבל BCG עוד 3 פעמים לפי הפרוטוקול. האם המימצא ההיפרמי יכול להיעלם או להישאר באותו הגודל ולא להתפתח לממאירות? האם מימצא היפרמי יכול להיות שפיר?
    האם המשך קבלת הBCG יכול להעלים את זה, או שבהכרח מימצא היפרמי הוא תהליך של התחלת גידול סרטני ואם כן האם לא כדאי כבר עכשיו לנתח ולא להמתין לבדיקה הבאה? (אולי עכשיו זה רק טרום). מה יכולה להיות הסיבה שכעבור שנה וחצי מאז גילוי הסרטן יש את המימצא הנוכחי?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    27/04/2017

    שלום יעל
    הממצא ההיפרמי יכול גם להיות שפיר ולכן לאחר מחזור השטיפות הבא - תבוצע שוב ציסטוסקופיה לראות האם הממצא השתנה ובהתאם יישקל הצורך לדגום אותו בביופסיה. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו