חשד לאטרופיה כלומר ניוון האשכים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשד לאטרופיה כלומר ניוון האשכים
    מל
    05/05/2018

    שלום, בבדיקת אולטרסאונד נמצא אצלי וריקוצלה והידרוצלה.
    השאלה שלי היא לא לגבי הבעיות האלה אלא לגבי משהו אחר.
    הבנתי שוריקוצלה והידרוצלה שמלוות בכאבים חזקים שנמשכים שנים עלולות לגרום לאטרופיה של האשכים, כלומר ניוון האשכים. השאלה שלי היא כיצד ניתן לאבחן בבדיקה לא גופנית ניוון של האשכים? והאם דופלר אשכים זה אותו הדבר כמו אולטרסאונד אשכים?
    והאם טיפול בהידרוצלה ווריקוצלה יפתור את בעיית ניוון האשכים?
    חשוב לי לציין שנתגלתה אצלי בעיה בכמות הזרעונים התקינים בבדיקת פוריות.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר בוריס פרידמן
    06/05/2018

    שלום רב
    חשוב לדעת מהי דרגת הואריקוצלה וההידרוצלה. באם הדרגה אינה קשה הסיכון לניוון האשך הוא נמוך מאד ולעיתים ניתוח אף עשוי להזיק ולהחמיר את הסיכון לניוון האשך. באם ספירת הזרע לא תקינה משמעותית ודרגת הואריקוצלה הינה בינונית ומעלה - יש מקום לשקול טיפול ניתוחי. ניוון האשך מתבטא בהקטנתו כך שניתן להעריך זאת אפילו במישוש פשוט. ביצוע אולטרסאונד (סונר בעברית) אשכיים - הינו לפי שיקול האורולוג שלך. מקווה שעניתי על שלל השאלות ובכל מקרה חשוב להמשיך להיבדק ולהיות במעקב אורולוג. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו