אבני כליה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבני כליה
    אורית
    31/08/2009

    לרופאים הנכבדים שלום!
    בבדיקת סיטי עם חומר ניגוד יש לי אבן בכליה ימנית בגודל 3מ"מ,
    שלוש אבנים בכליה שמאלית, 3 מ"מ, שני מ"מ ופירור.
    כל האבנים בשתי הכליות נמצאות בגביעים.
    ושתי צסטות קורטיקליות בכליה שמאלית.
    האם האבנים יכולות לגדול בעתיד, ללא טיפול?
    האם יש כדורים להמסתן?
    אודה על תשובתכם
    בכבוד רב
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבני כליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאורית שלום,

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    31/08/2009

    האבנים אכן יכולות לגדול . הן יכולות גם לנדוד לשופכן ואף מסוגלות לגרום לכאבים ( עווית כלייתית) במהלך נדידתן במורד השופכנים אל השלפוחית.
    בשלב הראשון רצוי שתגבירי את כמות השתיה שלך לכך שתטילי לפחות 2 ליטר שתן ביום.
    זיכרי ש "שתן צהוב - זה לא טוב, שתן שקוף- אתה אלוף !" ואכן שתיה מרובה היא טובה מהרבה בחינות ולמעשה מהווה את הטיפול המניעתי היחידי למעל ל-85% מהחולים המייצרים אבנים בדרכי השתן.
    לרוב אין תרופות ש" ממיסות" את האבנים, אלו שיש לך יפלטו עצמונית מן הסתם וחשוב שתקפידי לשתות הרבה ולהיות במעקב תקופתי בכדי לוודא שלא גדלו או שנוצרו חדשות.
    אנא פני לאורולוג \ נפרולוג באיזור מגורייך על מנת לעבור בדיקות שתן ודם כלליות. במידה ותבחיני בכך שפלטת אבן בעת ההשתנה , הביאי אותה לבדיקת מעבדה לברור הרכבה שכן הדבר עשוי להוסיף מיידע .

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו