6 שבועות לאחר ניתוח ערמונית TURP

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • 6 שבועות לאחר ניתוח ערמונית TURP
    מורי
    05/10/2009

    ד"ר שלום, לאחר קשיים בהטלת שתן וחסימה קשה של השופכה עברתי ניתוח להסרה חלקית של הערמונית בשיטה הסגורה TURP. לאחר הניתוח שיפור הדרגתי. יש כאבים חזקים עדיין וצריבה, שיפור בשליטה בשתן, יש זיקפה ודימומים קלים.
    בשבועיים האחרונים, התחילו לצאת דרך השופכה קרעים של רקמה מלווים בדימום ואחדים אפילו גרמו לי לחסימה ולא יכולתי להשתין. לאחר מאמצים רבים (לחץ שהפעלתי) יצאו מס' קרעי בשר/רקמה שהיו גדולים מהרגיל. אני פוחד שבסופו של דבר אם יחזור הדבר לאורך זמן אצטרך להיות שוב עם קטטר.
    שאלותי: האם זה מהלך טבעי בדרך להחלמה? האם יש טיפול תרופתי להרחבת השופכה באופן זמני כדי להקל על מעבר הרקמות? האם יש טיפול תרופתי הממיס את הקרעים האלה? האם זה יחלוף? האם צריך לפנות לאורולוג? האם לתת לזה עוד זמן?
    תודה מראש על תשובתך, מורי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למורי שלום,

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    05/10/2009

    ב- TURP הערמונית נכרתת מ"בפנים" בפיסות רקמה שרוחבן כ- 0.5 סמ'' ואורכן משתנה ויכול גם להגיע למעל 2 סמ'. בד"כ בסיום הפעולה נשאבות כל הפיסות האלו , אך לפעמים יש מהן שנותרות בשלפוחית ויוצאות בהמשך העת הטלת השתן. לרוב מצה זה צריך להסתיים מעצמו תוך ימים ספורים. מה שאתה מתאר יכול להיות אולי מצב שלאחר דימום וקטעי הרקמה הם מן הסתם קרישי דם ישנים ש" ה"תארגנו" ונראים כעת כמו בשר.
    כעקרון עם השתן שלך צלול אין לך מה לדאוג , ואולם....
    פנה לאורולוג שניתח אותך והיבדק על ידיו . לא יזיק לעשות US של השלפוחית ולוודא שאין בתוכה עוד קרישי דם בכמות משמעותית. אין חומר שימיס את הקרישים ולרוב מספיק לתת לזה מספיק זמן , וזה קורה לרוב לבד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח TURP לאחר 6 שבועות

    מורי
    05/10/2009

    ד"ר מיקי כהן שלום.
    תודתי העמוקה על התשובה המפורטת והממצה. אכן הרגעת אותי. אתן צ'אנס עוד מספר ימים ואם זה יימשך, אפנה לאורולוג שלי, שהוא באמת בן אדם יוצא מהכלל, אבל לפעמים לא נוח לי "להפריע" לו.
    חג שמח ושוב תודה על תשובתך. מורי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו