דלקת או לא דלקת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דלקת או לא דלקת
    שלמה
    08/10/2009

    פורום רופאים נכבד.

    לפני מעט יותר מחודשים עברתי ניתוח סגור שעבר בהצלחה ללא ארועים מיוחדים חזרתי לשירה כעבור שבוע להוציא מגבלות ההכרחיות אני בן 61.

    אני עדיין סוחב כאב לפעמים בחיבור שבין אבר המין לכיס האשכים. עברתי בידקת שתן שבועיים אחרי
    הניתוח הליקוציטים היו 300 והאירוציטים 10 לדברי המנתח (עשיתי באופן פרטי) אמר לי כי זה דבר
    שבשיגרה.

    ואילו בדיקה שערכתי בשבוע שעבר הליקוציטים 0 ואילו הלקוציטים עלו ל-20. תרבית ראשונה ללא מממצא.

    מיתוך קריאה אני מבין (אולי) כי לא צריך להיות בדם לא ליקוציטים ולא לוקציטים. האם יתכן כי למרות הכל שיש 20 ליקוציטים המצביעים על דלקת אפשרית ואילו תרבית מראה אין צמיחה.

    השאלה נשאלת מכיוון שתרבית ע"מ שיהיה ממצא צריך לפחות 10,000 אבל יכול להיות שיש רק
    8500 אולי. ובכל זאת לתת אנטיביוטיקה ? מה דעת הפורום. אני לא יכול לשאול את האורולוג
    המנתח מכיוון שהוא נופש בחו"ל (באמת הוא זקוק לה).

    על תשובת הפורום אודה מראש

    ב ב ר כ ה
    שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת או לא דלקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלמה שלום

    ד''ר גאזי פארס
    08/10/2009

    נוכחות לויקוציטים בבדיקת שתן לכללית ב-3 חודשים הראשונים אחרי ניתוח כריתת ערמונית הוא ממצא ידוע ואינו מדאיג. הלויקוציטים מופיעים בשתן בשל תגובה מקומית של הרקמה באזור הכריתה ולא בהכרח בשל דלקת חידקית.
    מה שקובע בתקופה זו אחרי הניתוח הוא תרבית השתן.
    דבר נוסף שיכול להצביע על דלקת בשתן הוא ניטריטים חיובי בשתן.
    כך אם הניטריטים בשתן לכללית שלילי ובתרבית אין צמיחה אז אין לך דלקת .
    החלמה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו