מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- Percent free PSAמשה11/11/2009
כבר במשך שנתיים שיש לי PSA ברמה 2 NG/ML ו-Free PSA ברמה של כ-0.2 NG/ML, מה שנותן לנו יחס %fPSA של כ-10% שנחשב די משמעותי בספרות. אני בן 65 ובדיקה דיגיטלית תקינה, לפי US רגיל הערמונית תקינה ומשקלה 30 גרם. ראיתי בספרות שנתון שאחוז כזה של PSA חופשי מצביע לכאורה על סיכוי של כ-50-60% לסרטן הערמונית, האמנם?
האם במצב דברים שכזה יש מקום לביופסיה לדעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום משה
ד''ר יואל מץ11/11/2009ערך PSA של 2NG/ML הנשאר סטטי למשך שנתיים בגילך הוא מצב תקין, במיוחד עם בדיקה דיגיטלית תקינה.אין אינדיקציה ברורה לביצוע FREE PSA במצב זה.חשובה יותר הדינמיקה של עליית רמת הPSA במהלך הביקורות -כלומר PSA VELOCITY (אצלך כלל אין עליה).
ערך FREE PSA של 10% הינו פתולוגי והמחמירים היו ממליצים על ביופסיה.
ניתן גם להמשיך במעקב בלבד של בדיקות PSA ובדיקה דיגיטלית ואם תהיה עליה של הסמן מעבר לעליה המקובלת לפי הגיל אז יש לבצע ביופסיה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירוט ערכי PSA
משה11/11/2009למען הדיוק, הנה פירוט ערכי ה-PSA שלי:
1.6 בנובמבר 2007, 1.9 באוקטובר 2008, 2.3 במרץ 2009, ו-2 באוגוסט 2009.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשה שלום
ד''ר גאזי פארס12/11/2009הערכים של ה-PSA שיצנת לא מחייבים התערבות כל שהיא והם בגדר המותר.
משיך במעקב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת הבהרה לד"ר פארס
משה12/11/2009תשובתך, השוללת ביופסיה, מתייחסת רק לערכי ה-PSA שבהודעתי השנייה, או גם ליחס של 10% בין PSA חופשי לרגיל, כפי שציינתי לעיל בהודעתי הראשונה (שהם אכן היו בין 9.5 ל-10.5 אחוז בשתי הפעמים שבדקתי, בנובמבר 2007 ובמרץ 2009)? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשה בוקר טוב
ד''ר גאזי פארס13/11/2009בהערכת רמת ה-PSA אנחו בוחנים מספר ניתונים וכולם חשובים.
1- רמת ה-PSA יחסית לגיל.
2- מהירות העליה של ה-PSA תוך זמן מסויים.
3- רמת ה-PSA יחסית לגודל הערמונית.
3- ובערכים מוגברים אפשר להיעזר ב-FREE PSA כפי שהסביר ד"ר מץ.
נכון שערך ה- FREE של 10% הוא נמוך וכביכול דוחף לכיוון ביאופסיה ,אך הערך הכללי TOTAL של ה-PSA הוא נמוך ושאר המדדים הם תקינים ואינם בעד ביאופסיה.
במקרה שלך אני לא היתי עושה ביופסיה כעת, הייתי עוקב ומחליט על כך בהתאם לדינמיקה של ה-PSA .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
דלקת בערמונית בעיות זקפה- בן 44
קריאטנין גבוה בדם- בן 16
בעיות זקפה ושפיכה- שינוי באיבר המין
תוצאות ספירת זרע בן 20
כאבים ברצפת האגן- ערמונית או בעיה אחרת
דלקת ערמונית כרונית לבן 65
ערכי בדיקות pss מה המשמעות?
עקמת פתאומית באיבר המין מלפני כחודש
אספרמיה/אזוספרמיה אי שפיכה מה הטיפול המומלץ?
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

