ממצא סולידי אקסופיטי בכליה ימינית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ממצא סולידי אקסופיטי בכליה ימינית
    אילנה
    04/01/2010

    בנובמבר 2009 בצעתי בדיקת US שנתית במעקב על הכליות עקב מעקב על AML כליה שמאל.
    לפי 7 שנים עברתי אמבוליזציה בכליה שמאלית
    כמו כן, מעקב על AML קטן בכליה ימין שבסמוך לו מוקד היפואקואי סולידי.
    בדצמבר 2009 נעשת בדיקת CT,
    פיענוח ראשון של ה-CT קבע- קיים תהליך סולדי אקסופיטי בכליה ימינית אשר ב-CT מולטיפאזי מראה מאפיינים של גוש סולידי אשר גדל בכ-30% ב-7 שנים כמו כן נצפות קשריות לימפה רטרופריטוניאליות בסמוך בעלות מראה תקין, מידותיו בבדיקת ה CT כ-2.9*.2.8*2.4
    לציין - הדגמה תקינה של וריד הכליה ו-IVC ללא סימני פקקת בהן.
    לשם השוואה, בבדיקת CT מלפני 7 שנים (בפיענוח מלפני 7 שנים אין התיחסות לכליה ימין) בפיענוח מהיום ובהשוואה בין הבדיקות נצפה התהליך כ- 2.1*2.2
    המפענח ממליץ באפיון הסטולוגי אבל מאחר ומיקומו יקשה על דיקור אבחנתי יש לשקול כריתה חלקית.
    בפיענוח נוסף רשמו- הכליות במימדים תקינים, אין עדות להסתידויות, מודגמת האדרה והפרשה ניגודית תקינה, אין עדות להידרונפרוזיס, בכליה הימינית בקוטב העליון תהליך קורטיקלי שומני 0.7 ס"מ בקוטב העליון של הכליה הימינית מודגם תהליך בקוטר 2.2ס"מ היפרדנסי ונמדד 37HU ומראה האדרה בולטת עם שטיפה. בבדיקה מלפני 7 שנים התהליך נמדד גם 2.2 ס"מ והראה האדרה זהה, השומן אינו מוסנן.לא הודגמו קשריות מוגדלות במפשעות.
    שאלה שלי-
    עקב שוני בין הפענחנים והממצאים, מה המלצתך?
    האם בדיקת MRI יכולה לתת תמונה מדוייקת יותר לגבי מהות הממצא?
    בהתיעצות עם אורולוג מומחה הוא ממליץ על ביצוע כריתה חלקית של כליה ימין?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    ד''ר דמיטרי גולדין
    05/01/2010

    לפי התאור מדובר בגוש סולידי יחסי קטן של כליהימנית אשר גדל ב-7 שנים מ- 22 ל-29 ממ'. רוב גושים אלו גידולים סרטניים (כ-80 %) אך הגוש במקרה של מראה פוטציאל נמוך להתקדמות. אפשרויות קיימות או המשך מעקב ע"י סונר ו-CT או ניתוח כריתה חלקית של הכליה אשר ניתן לבצע גם בגישה לפרוסקופית (בלי חתך גדול) .מה האפשרות המעודפת בשבילך זה תלוי בגיל, מצב בריאותי כללי- האם את צעירה ובריאה רצוי לבצע ניתוח ולקרואת הגוש, במקרה של מטופל מבוגר עם מחלות רקע קשות עדיף מעקב בלבד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו