סרטן הערמונית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן הערמונית
    מלי שחף
    17/03/2010

    מזה מספר שנים אבי חולה בסרטן הערמונית וטופל בהורמון דיפרלין/ לוקרין וכדורי קסודקס. ה-psa שלו הוא 75 ng/ml .
    1. איזו רמה (מספרית) של psa נחשבת למצב נואש שכתוצאה ממנו מפסיקים את הטיפול בזריקת הורמון (דיפרלין/ לוקרין) + קסודקס?
    2. האם תרופת הקסודקס בפני עצמה יעילה לטיפול בסרטן הערמונית ללא תוספת זריקת ההורמון (דיפרלין/ לוקרין) פעם בשלושה חודשים?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן הערמונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שחף

    ד''ר יואל מץ
    17/03/2010

    PSA של 75 ng/ml הינו ערך גבוה מאוד ובדרך כלל מראה על מחלה פעילה שלא מוגבלת רק בערמונית.אין מצב נואש לפי PSA שמפסיקים את הטיפול . חשוב לא רק הערך המחלט של הסמן אלא גם התנהגותו במהלך המעקב. ערכים עולים בהדרגה מצביעים על פעילות אקטיבית של המחלה ואז יש מקום להתייעץ אם האונקולוג המטפל בקשר לבדיקות נוספות או טיפולים נוספים.
    הטיפול ההורמונלי בסרטן הערמונית מטרתו לנתרל באופן מחלט את הפעילות של הורמוני המין הזכריים ה"מזינים" את הסרטן. הדיפרילין והלוקרין פועלים באופן שונה מקסודקס להשגת המטרה ושניהם ביחד יעילים יותר מאשר כל אחד לחוד .לא ניתן להשיג את אותה התוצאה רק על ידי קסודקס.
    בכל מקרה יש מצבים של סרטן הערמונית שכבר לא מגיב לטיפול הורמונלי ואז יש לשקול אמצעים אחרים או נוספים. כאמור התייעץ עם האונקולוג המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו