PSA

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • PSA
    אייל ד.
    28/04/2010

    שלום
    אני גבר בן 67 בסהכ די בריא
    אובחן לפני שנה סרטן הערמונית בביופסיה גליסון 6 ( 3,3 )
    עברתי ברכיטרפיה לפני 9 חודשים.
    ה PSA ירד מ 5.1 לפני הפרוצדורה ל 1.25 לפני 3 חודשים.
    ביצעי היום בדיקת PSA נוספת ולאכזבתי הרבה ה PSA עלה ל 1.5
    אציין כי בשבוע לפני בדיקת ה PSA היום נטלתי סטרואידים ואנטיביוטיקה עקב השתלת
    שיער שביצעתי לפני שבוע.

    ידוע לי כי ה PSA אמור להמשיך לרדת לכיוון ה 0 בעקבות הברכיטרפיה.
    האם העליה ב PSA
    מ 1.25 - 6 חודשים אחרי הבכריתרפיה
    ל 1.5 - 9 חודשים אחרי הברכיתרפיה
    מעידה חלילה וחס שהסרטן לא מוגר בברכיטרפיה והוא מתחזק? יש דרך מהירה להעריך
    מה הסיכוי שהמצב מחמיר ולא משתפר?
    אני מאוד מודאג ואשמח לדעתך
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    PSA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אייל

    ד''ר יואל מץ
    28/04/2010

    קראתי בעיון את דבריך. אתה צודק בכך שלאחר ברכיטרפיה מוצלחת ערכי הPSA אמורים לרדת לערכים נמוכים ביותר קרובים ל0 בהדרגתיות. עליה של רמת הPSA שאתה מתאר אינה רצויה אבל יכולה להגרם גם על ידי סיבות אחרות שלא קשורות לסרטן הערמונית כמו זיהום בדרכי השתן או זיהום בערמונית. לכן כשלב ראשון אני ממליץ לבצע בדיקות שתן לכללית ותרבית על מנת לשלול זיהום . במידה ויש זיהום יש צורך לטפל בו על ידי אנטיביוטיקה מתאימה ולאחר מכן לחזור על הPSA .
    בכל מקרה לפני שמגיעים למסקנות כלשהן הייתי חוזר על רמת הPSA בעוד 2-3 חודשים ורק אם מגמת העליה תמשך הייתי חושב על טיפולים נוספים או בדיקות נוספות.אני ממליץ לעדכן את האורולוג המטפל על המצב.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו