הידרונפרוסיס ולידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הידרונפרוסיס ולידה
    זילפה
    11/05/2010

    שלום,
    יש לי הידרוניפרוסיס מולד ועברתי ניתוח פיאלופלסטיקה שבו הרחיבו את הצינור של הכליה השמאלית בגיל 24.
    התפקוד של הכליה השתפר, אבל הכליה נשארה גדולה ויש לי מדי פעם כאבים. הפרנכימה עדין דקה וההתרוקנות עדין איטית.
    כעת אני בגיל 29.
    בתחילת ההריון סבלתי מלחץ דם גבוה, אבל עכשיו הוא התייצב.
    אני בחודש שישי ויש לי כאבים בתדירות גבוהה יותר בכליה בצד שמאל.
    אני מבינה שחוץ מאולטרסאונד ובדיקות שתן אין הרבה מה לעשות בשלב זה.
    השאלה שלי היא האם אין סיכון לכליה בלידה עצמה? האם אתם ממליצים על ניתוח קיסרי ליתר בטחון שחלילה לא תווצר בעיה בגלל ההדרוניפרוסיס בלידה?
    אני שוב מדגישה שההידרוניפרוסיס הוא מולד ולא קרה בגלל ההריון!
    תודה.
    נ.ב. לאחד הניתוח הרופאים אמרו שהכל בסדר, ואין מה לעשות יותר, אבל ההדרונפרוסיס ישאר. כלומר הכליה תשאר מורחבת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הידרונפרוסיס ולידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    ד''ר דמיטרי גולדין
    11/05/2010

    מצב של כליה לאחר ניתוח תיקון היצרות מוצאי אגן הכליה בגיל מבוגר בד"כ דומה למה שתארת. פרנכימה של הכליה לא מסוגלת להשתפר כלומר נזק שנגרם עד הניתוח הוא בלתי הפיך ומטרטו של הניתוח למנוע נזק נוסף. הידרונפרוזיס גם לא כל כך משתפרת ונתון יחיד שמועיד על הצלחת הניתוח זאת תמונה של פינוי שתן חופשי מהכליה לפי בדיקת מיפוי. לכן אם לפי מיפוי אין עידות לחסימה אז אין כל דאגה לגבי הכליה גם בזמן ההריון וגם לאחריו. לסוג לידה - טבעית או ניתוח קיסרי אין משמעות מבחינת השפעה על הכליה ולכן נוכחות כליה כזאת לא צריך להשפיע על סוג של הלידה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו