איכות זרע ירודה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איכות זרע ירודה
    מוטרד
    11/05/2010

    שלום רב,

    בעקבות וריקוצל עשיתי אולטרסאונד אשכים ובדיקת זרע- בבדיקת האולטראסאונד נמצא כי האשכים תקינים, יש הרחבת ורידים משמאל ויש ציסטה בגודל 4 ס"מ משמאל (הוריקוצל בדרגה 4 לפי הבדיקה הגופנית של האורולוג), קיבלתי גם את תוצאת בדיקת הזרע ושמה יש תוצאות מפתיעות מאוד ואני בהלם מתוצאת הבדיקה.
    מדובר ב- Severe OTA syndrome
    אני רושם כאן את שלוש הערכים החשובים (בדיקה ראשונה זו היא לאחר 6-7 ימי הימנעות):
    נפח : 2
    ריכוז: 0.9 מיליון
    צורות פתולוגיות : 90%
    תנועה :0%
    עשיתי עוד בדיקה ותוצאת הבדיקה היא (לאחר 4.5 ימי הימנעות) :
    נפח: 2
    ריכוז:2.2 מיליון
    צורות פתולוגיות : 90%
    תנועה : 10%

    אני הבנתי שיש לי בעיה חמורה בריכוז, בתנועה ובצורה שלהם- רציתי לדעת האם הבעיה אצלי היא זמנית וניתנת לתיקון לאחר ניתוח הוריקוצל או שהיא בעיה קבועה, כלומר גם לאחר ניתוח לא אצליח להגיע לערכים תקינים ? אני יודע שהוריקוצל פוגע בייצור הזרע אבל לא בצורה שיש לי עכשיו בבדיקה-הריכוז והתנועה מאוד נמוכים.

    לציין כי אני לא מעשן, לא שותה אלכוהול, נולדתי בריא, ללא טמירות אשכים, במשפחה שלנו אין בעיות גנטיות לא בפוריות וגם לא במחלות אחרות
    אני בן 24.

    איך אפשר לדעת אם הוריקוצל גרם לבעיה כרונית או לא? כלומר לא ניתן להגיע לערכי זרע תקינים גם לאחר ניתוח?
    אינני יודע כמה זמן יש לי וריקוצל, האם יש דרך מסויימת שבה ניתן להעריך מתי החלו בעיות בורידים ובשסתומים?
    ראיתי באינטרנט שבשלב מסויים הוריקוצל פוגע באשך וגורם לנזק קבוע באשך, איך אני יכול לדעת אם הגעתי לשלב זה?
    האם יש אפשרות שאני אגיע לריכוז מעל 20 מיליון לאחר ניתוח? זה אפשרי או כבר אין מצב להגיע לערך זה?
    איך ייתכן שיש צורות תקינות 10% לעומת שיש לי וריקוצל בדרגה 4.
    (בכל מקרה אני מעוניין בניתוח שאני אעשה בחודשיים הקרובים)
    אינני מצפה מכם לתשובה נכונה 100% ובכל מקרה תשובתכם לא תחייב אותכם, אך אשמח מאוד אם תתייחסו לבעיה שלי ברצינות רבה וגם לשאלות ששאלתי. אני מודאג מהמצב שלי.

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איכות זרע ירודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    ד''ר דמיטרי גולדין
    11/05/2010

    לא נוכל לדעת האם רק ווריקוצלה גרם להפרעה בדיקת זרע או ישנה בעיה נוספת. בגילך לא מצפה שינוי משמעותי בריכוז ואיכות הזרע אך למרות זאת ממליץ על ביצוע ניתוח תיקון ווריקוצלה כי זה ניתוח פשוט עם החלמה קצרה ולא קשה ולכן אפילו סיכוי קטן מצדיק אותו. לאחר הניתוח יש לחקות כחצי שנה ואז לבצע בדיקת זרע ביקורת כי זאת התקופה של הווצרות זרוענים חדשים. גם ממליץ על סקירה הורמונאלית כי אחד מגורמים לפגיע בזרע שניתן לטפל בהם.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    בן 25
    11/05/2010

    ד"ר שלום,

    לא הבנתי מה הכוונה " בגילך לא מצפה לשינוי משמעותי בריכוז ואיכות הזרע" ? האם התכוונת שסיכוי גדול לאחר הניתוח לא אצליח להגיע לאיכות זרע תקינה? נא להסביר לי כי זה לא כל כך ברור ולא מובן מאליו.

    בנוסף לכך, עשיתי בדיקת הורמונים להורמונים הבאים LH, FSH, TSH,Prolactin, testosterone, progesterone. וכולם תקינים. אני גם בדרך כלל בריא ולכן אני לא חושב שיש בעיה נוספת שגורמת לאיכות זרע ירודה, כלומר רק הוריקוצל אחראי על האיכות הנמוכה של הזרע.

    מצפה לתשובה.
    נא לעזור לי ותודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    בן 25
    11/05/2010

    ד"ר שלום,

    לא הבנתי מה הכוונה " בגילך לא מצפה לשינוי משמעותי בריכוז ואיכות הזרע" ? האם התכוונת שסיכוי גדול לאחר הניתוח לא אצליח להגיע לאיכות זרע תקינה? נא להסביר לי כי זה לא כל כך ברור ולא מובן מאליו.

    בנוסף לכך, עשיתי בדיקת הורמונים להורמונים הבאים LH, FSH, TSH,Prolactin, testosterone, progesterone. וכולם תקינים. אני גם בדרך כלל בריא ולכן אני לא חושב שיש בעיה נוספת שגורמת לאיכות זרע ירודה, כלומר רק הוריקוצל אחראי על האיכות הנמוכה של הזרע.

    מצפה לתשובה.
    נא לעזור לי ותודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    ד''ר דמיטרי גולדין
    11/05/2010

    אני מצטער אבל פורום לא מחליף ביקור במרפאה ולכן ממליץ מאד לפנות ליעוץ אורולוגי בצורה מסודרת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו