דחיפות בהתלת שתן לאחר TURP

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דחיפות בהתלת שתן לאחר TURP
    מיכאל
    20/05/2010

    שלופ לך ד"ר מץ יואל!יש לי כמה שאלות אליך:
    1)אני בן 61 ועברתי ניתוח TURP לפניי 5 חודשים ויש לי צורך כל 40 דקות בהתלת שתן .
    א)בהתחלה השתמשתי ב DERUSITOL SR 4 MG תקופה של כ 4 חודשים ללא שינוי .
    ב)עברתי להשתמש בעקבות זה ב Omnic Ocas 0.4mg מזה שבועים ללא שיפור .
    האם עליי לעבור ניתוח פתוח של ערמונית או שוב TURP ?
    האם לאחר ניתוח המצב ישתנה ויהיה ,כפי שצריך להיות - כלומר שיהיה לי צורך בהתלת של שתן לאחר כ 4 או 5 שעות ?
    יש לציין שלפניי שעברתי ניתוח היה לי צורך בהתלת שתן לא לפניי שעתיים וחצי.

    בכבוד רב,
    ממתין לתשובתך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחיפות בהתלת שתן לאחר TURP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיכאל

    ד''ר יואל מץ
    20/05/2010

    5 חודשים לאחר ניתוח הTURP צפוי שתרגיש הקלה משמעותית בסימפטומים שלך. אם עדיין יש לך סימפטומים של תכיפות משמעותית כפי שאתה מתאר יש צורך בבירור נוסף לגילוי הסיבה לכך .לדעתי יש מקום לביצוע בדקות נוספות כמו US של דרכי השתן, בדיקת FLOW -כלומר איכות זרם השתן ויתכן גם בירור אורודינאמי מלא. אין לשלול נוכחות גורם חסימתי כמו רקמת ערמונית נותרת, הצרות השופכה או הפרעה בריקון השלפוחית בגלל הפרעה בכיווץ שלפוחית השתן.ניתוח נוסף מומלץ רק לאחר שיש הוכחה מספקת שהסימנים נגרמים על ידי ערמונית מוגדלת וחוסמת . אני ממליץ לפנות לאורולוג המטפל להמשך הבירור.

    בהצלתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך למכתב קודם

    מיכאל
    22/05/2010

    שלום לך ד"ר יואל מץ !
    1)עשיתי בדיקה אורודינמיות (בדיקת זריממה ושארית שתן אם התוצאות לא מעודדות ,כי התלננתי לרופא שלי על זרימה חלשה של שתן .
    2)גם US כליות/כיס שתן עשיתי החודש והערמונית במשקל 25 גרם לאומת 59 גרם שהיה לי בינואר 2009 שזה לפניי TURP ולאחר התרקנות שארית שתן של :230.CC , אם סיכום :שארית גדולה.
    3)בשנת 2007 עשיתי בדיקה אורודינמיות מלא ושרופא ביצה יצה לי רק קצת שתן אם דם ,ככל הנירה שלא נעשה בצורה תקיה או שלא ניתן לי לעשות אם סיו את הבדיקה המלא.
    4)עדיין לא הבנתי באיזה ניתוך אליי יהיה לבחור ואם זה נכון שאליי לעשות שוב TURP חוזר.
    ממתין לתשובתך.
    בברכה,
    מיכאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות בהתלת שתן

    מיכאל
    30/05/2010

    שלום לד"ר מץ!
    אני רואה שאתה לא יודע מה לענות לי לשאלותיי,אחרת הייתה עונה מזמן .
    ראיתי שאתה לכל אחד עונה ולי לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    ד''ר דמיטרי גולדין
    02/06/2010

    לפי הנתונים כעת מדובר בערמונית קטנה לאחר ניתוח TURP אך זרם חלש ושארית בינונית ומלה. ישנם שני מצבים שיכולים להסביר את התמונה או היצרות שופכה משנית לרקמה צלקית (סיבוך ידוע אחרי ניתוח TURP) או שריר של שלפוחית חלש ולא מתכווץ מספיק. אידיאלית כדי להבדיל בין המצבים יש לבצע בדיקת אורודינמיקה מלאה אך הבנתי שניסיון כזה נכשל. מה שהיתי עושה בשלב זה בדיקת רנטגן עם מילוי השופכה בחומר ניגוד - אורתרו-ציסטוגרפיה ובדיקת ציסטוסקופיה - הסתכלות ישירה בתוך השופכה עם מכשיר אופטי כדי לשלול או לוודא נוכחות ההיצרות ולטפל בהתאם לממצאים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות בהתלת שתן

    מיכאל
    16/06/2010

    בוקר טוב לך ד''ר דמיטרי גולדין
    מומחה לכירורגיה אורולוגית.
    מרכז רפואי כרמל בחיפה

    1)את הבדיקה אורודינמית מלא עשיתי בשנת 2007 שבהלך הבדיקה היה לי דימום אם קצת שתן ,שסביר להניך לא בוצה בצורה ראויה לפי הבנתי - אחרת לא היה אמור לצאת דם מהפין במהלך בדיקה .

    2)מכיוון שרק בדיקה אורודינמית מלא יכולה לתת תשובה לבעיה שיש לי לאחר ביצוע ניתוך TURP שבוצעה בשנת 2009 .
    3)תודה לך על המלצותך ובשבועה הבה יש לי תור לביצוע בדיקה אורודינמית מלא לא באותו בית חולים שביצעו לי .
    מקווה שהפעם יעשו לי בדיקה כהלך ללא סיבוך .
    בברכה,
    מיכאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מר מיכאל הנכבד!

    ד''ר יואל מץ
    02/06/2010

    אני מצטער שלא עניתי לשאלתך החוזרת בגלל סיבות טכניות. יש חלוקה למספר רופאים של התשובות לפונים אלינו לפי ימות השבוע לכן לא ראיתי את השאלות החוזרות.
    בקשר לתלונותיך: לפי התשובה של הUS שעשיתה יש ירידה משמעותית של נפח הערמונית לעומת נפחה שלפני הניתוח לכן יש להנית שהניתוח נעשה בצורה טובה. חוסר ריקון השלפוחית כפי שאתה מציין יכול להגרם בגלל הצרות בצואר השלפוחית או בשופכה- מצבים היכולים להתפתח מניתוחים מסוג זה. אם זאת התופעה יכולה להגרם בגלל בעיה של שלפוחית השתן. הבירור האורודינאמי המלא ובדיקת זרם השתן עשוים להבהיר יותר את הסיבהולא מספיק המידע שמסרת רק על שארית השתן וגודל הערמונית. אני מציע להתיעץ עם האורולוג המטפל שלך שיבדוק את התרשימים האורודינאמים ויגיע למסקנה .
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות בהתלת שתן לאחר ניתוח TURP

    מיכאל
    16/06/2010

    בוקר טוב לך ד''ר יואל מץ
    מומחה לאורולוגיה כללית וילדים !

    1)שהייתי אצל אורולוג מקופת חולים ,אמר לי רופא שלפי טקלית הוא רואה שיש לי גודל של ארמונית 35 מג' ולא 25 מג' כפי שציינה טכנאית במכתבה לאחר בדיקתי US .

    2)האורולוג נתן לי הפניה לביצועה בדיקה אורודינמית המלא ,כדיי לראות האם ניתן לעשות ניתוח חוזר TURP ולתקן את המצב ובשבועה הבה יש לי תור לביצועה בדיקה - לא באותו בית חולים שביצעו לי בשנת 2007 שבמהלך הבדיקה יצאה דם מהפין .

    3) האורולוג שלי טוען שהבעיה היא בגלל שיש לי גודל ארמונית גדולה והוא נחוש בביצועה ניתוח TURP חוזר ,רק לאחר בדיקה אורודינמית המלא .

    4) אם הבדיקה יראה שהבעיה בגלל הצרות הצואר השךפוחית או בשופכה ,לאחר כמה זמן אפשר לבצעה ניתוח כזה והאם ישנם סיבוחים לאחר מכן ?

    5)מצתער שלא עניתי בזמן ,כי לא הייתי בטוח שתענה לי .

    ממתין לתשובתך .
    בברכה,
    מיכאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיכאל

    ד''ר יואל מץ
    16/06/2010

    הבדיקה האורודינמית כפי שנאמר קודם לכן עשויה להבדיל בין הפרעה חסימתית לבין הפרעה בתיפקוד השלפוחית כסיבה לתלונותיך. אם לפי הבדיקה קיימת בעיה חסימתית אני מניח שהאורולוג שלך ימליץ על ניתוח. כל ניתוח כזה מתחיל עם ציסטוסקופיה כלומר הסתכלות ישירה לאורך השופכה,צואר השלפוחית ושלפוחית השתן .הניתוח שיבצע יהיה תלוי במיקום החסימה: הצרות בשופכה, חסימה בצואר השלפוחית או ערמונית מוגדלת. סיבוכים לאחר ניתוחים מסוג זה כוללים: דימום, זיהום, ולעיתים רחוקות דליפת שתן בלתי רצונית. רוב הניתוחים מסתימים בהצלחה ושיפור ההפרעות בהשתנה. אין מגבלת זמן שבין הניתוח הראשון לניתוח החוזר כל עוד שהמנתח משוכנע שהתלונות לא קשורות לתהליך החלמה מהניתוח. בקשר לגודל הערמונית שציינת- קשה להעריך במדויק בUS וסטיה של 10 סמ"ק במדידה אינה משמעותית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות בהתלת שתן לאחר ניתוך TURP

    מיכאל
    17/06/2010

    צהריים טובים לך ד"ר יואל מץ
    מומחה לאורולגיה כללית וילדים !

    1)תודה רבה לך בעזרתך .

    2) כפי שרשמתי בשבוע הבא יש לי תור לביצוע בדיקה אורודינמיות מלא ,אני רק מודעג שאני יעבור את זה בשלום.

    3)לי אין ספק שהמקור הבעיה בחסימה על ידיי רקמה הנותרת שלאחר הניטוח למרות שאני לא רופא - אך יתן הזדמנות לבירור אורדינמיות המלא כדיי לדעת בודעות ולא עלידיי ניחושים שלי .

    4)כמו כן פניתי למכון מ.א.ר. בבית חולים בניי ציון בגלל שאורולוג המטפל שלי ראה בתקליט הגודל של ארמונית הוא 36 גרם ולא כפי שרשמה רופא והיום נתנו לי תשובה שבטעות רשמו לי גודל של ארמונית הלא נכון ואורולוג שאני מטופל אצלו היה צודק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיכאל

    ד''ר יואל מץ
    18/06/2010

    אין לך מה לחשוש מהבדיקה האורודינאמית. היא לא קשה במיוחד!. בקשר לגודל הערמונית אין חשיבות כפי שכבר ציינתי אם היא 30 או 40 גרם. בציסטוסקופיה יהיה ניתן לברר בהסתכלות ישירה האם היא חוסמת או לא וזה יעזור למנתח להחלית על סוג הפעולה שיבצע.
    שוב בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכאל שלום,

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    07/06/2010

    רצוי שתבצע הערכה על ידי אורולוג לגבי תלונותיך כולל: בדיקת שתן לכללית ולתרבית. הערכת זרם השתן וההתרוקנות. במידה וזה ידגים בעיה יתכן צווך בביצוע בדיקה אורודינאמית ו\או ציסטוסקופיה .
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערמונית

    שלמה
    02/07/2010

    ד"ר מכאל כהן שלום
    אני אחרי כריתת ערמונית מזה שלוש שנים. ומתפקד טוב מאוד בכל התחומים .
    אחרי הכריתה ה psa היה 0001 וכל שלושה חודשים עלה psa ב10 יחידות
    היום אחרי 3 שנים psa עומד על 043
    נעשו בדיקות c.t ו mri והכל תקין . שוקלים לעשות הקרנות או זריקות הורמונים
    הכל לפי שיקולי הוועדה שתחליט
    ושאילתי היא . על אזה טיפול היתה ממליץ
    אני מודה לך מאוד על תשומת לבך . תודה

    אני רוצה לציין בבדיקה הפתלוגת לא היתה פריצה מהקופסית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו