דם בשתן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דם בשתן
    גלי
    22/10/2010

    אני בת 32 ויש לי דם בשתן אם הטווח הוא עד 10 לי יש 50 באופן קבוע בעבר זה עמד על 25 . (הטווח הוא בין 0-10 ) אם אני מבינה נכון את הבדיקות שבידיי . יש לי AML בכליה (אנגיומיוליפומה) בגודל פחות מס"מ. עברתי ציסטוסקופיה ע"י אורולוג בכיר והיא יצאה תקינה. כמו כן יש גודש קל/מינימלי עד אפסי שנצפה בUS האחרון במערכת המאספת של הכליה הימנית והשמאלית . לפי דבריי האורולוג הגודש נותר ככל הנראה מהשתייה המרובה. זה היה גם ב US הקודם שעשיתי לפני שנה וחלף לאחר מתן שתן אז ההרחבה נצפתה רק בכלייה השמאלית . בבדיקות הדם ערכי הכליות (קריאטנין ) היו תקינים
    חשוב לי לצייין שהרופא משפחה וגם האורולוג לא ממש מייחסים חשיבות לדם בשתן מפני שלפי דעתם כמות הדם בשתן מינימלית והיא נקראת חריגה שבגדר הנורמה שעדיין לא נחשבת הימטוריה . האם כך הדבר? (אני סובלת מאנדומטריוזיס בדרגה קלה עד בינונית כמעט 6 שנים ומטופלת בגלולות ברצף)
    שאלתי היא כזאת , הרופא שלח אותי לבדיקה ציטולוגיה (3 בדיקות של שתן שני של הבוקר) לפי המעבדה מלבד זאת לא קיבלתי שום הוראה מהאורולוג או מהמעבדה . אני ביצעתי את הבדיקות אבל בטווח זמן גדול בין אחת לשניה.
    עשיתי את הבדיקה השניה לאחר כשבוע מהראשונה. האם זה תקין או שמא עליי לחזזור שוב על הבדיקה?
    שאלה נוספת היא האם דם בשתן פתאום סתם כך יכול להופיע . יש לציין אני במעקב קבוע אצל אורולוג. אך האם לדעתכם אני צריכה להתייעץ גם עם נפרולוג?

    ביצעתי את בדיקת הציטולוגיה לפני כשנה וחצי האם עליי לעבור אותה שוב?

    אודה לכם באם תוכלו להתייחס לכל שאלותיי.
    תודה,
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בשתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בשתן - תגובה

    ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי
    23/10/2010

    שלום גלי
    1. לאנגיומיוליפומה אין קשר בגידל כזה אין קשר לדם בשתן
    2. האם גודש בכליה נשאר גם ב-US ביקורת ללא שתיה מרובה בכלל-כדי לבדוק
    3. לא נאמר האם יש חלבון בשתן?
    4. לכל המספרים של דם בשתן (מבובר בבדיקה ממוחשבת ולא תמיד אמינה) אין משמעות עם לא נעשתה בדיקת מיקרוסקופיה של המשקע -רק אז ניתן לקבל תשובות לשאלות רבות-העם באמת מדובר בדם בשתן, מה היא הצורה של כדריות אדומות, האם הן טריות או פגומות, האם ישנם גלילים-כל זה עוזר לכוון לבירור אורולוגי או נפרולוגי
    5. האם נעשתה בדיקת CT עם הזרקת חומר ניגוד וצילומים מאוחרים?
    6. למידה על אנדומטריוזיס ישנה גם חשיבות רבה-לפעמים מוקדים של הרירית הרחם ממוקמות גם במערכת השתן
    7. הייתי גם מתייחס לזמן של נטילת השתן לבדיקה-האם במקרה לא נלקח בזמן המחזור
    8. הייתי פעם או פעמיים לוקח שתן עם קטטר בשביל לשלול מקור החיצוני לדם בשתן
    9. נטילת שתן לציטולוגיה פעם בשבוע זה סביר, אך עם עברו שנה וחצי מהבדיקה האחרונה-נחייתי חיזר אליה שוב
    בהצלחה בהשלמת בירור האורולוגי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו