אוסטופניה- איך לעצור הדרדרות?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אוסטופניה- איך לעצור הדרדרות?
    שרה
    03/08/2011

    שלום רב, אני בת 47. ב-2005 עברתי כריתת רחם ושחלות, בעקבות גילוי גן לסרטן שד-שחלה. מזה שנה שאני לוקחת מדי יום כדור סידן וכדור אוויסטה. אני מקפידה על הליכה לחדר כושר, לפחות 4 פעמים בשבוע.בין 45-60דקות פעילות אירובית ובנוסף פעמיים בשבוע- משקולות ומכשירים.
    כמו כן,משתדלת לאכול מוצרי חלב מדי יום.

    בבדיקת צפיפות עצם שביצעתי לפני מס' ימים אובחנה ירידה בצפיפות בירך ובעמוד השידרה, בהשוואה לבדיקה משנה שעברה- אני בשלב של אוסטופניה.

    מדוע? מה אינני עושה נכון ומה עלי לעשות כדי לעצור את התהליך?
    לתשובתכם המהירה- אודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטופניה- איך לעצור הדרדרות? - תגובה

    אודי ויטמן
    04/08/2011

    שלום לך בת 47,
    ראשית כל הכבוד לך, שאת מבצעת פעילות גופנית בצורה מסודרת. ומשלבת פעילות אירובית ואינאירובית. הפעילות האירובית חשובה מאוד ללב ולריאות בעיקר, אך למטרה שלך כרגע הפעילות האינאירובית חשובה כיפליים, לפי ניסיוני עם נשים רבות עם בעיות קשות של צפיפות העצם, מומלץ לבצע לפחות שלוש פעמים בשבוע אימון אינאירובי הכולל אימון כנגד התנגדות, אך את חייבת להתחיל את האימונים בצורה מאוד הדרגתית ונכונה, עומס ייתר על המפרקים השרירים והעצמות יכול בהחלט לעשות גרוע יותר ממה שזה היה ולכן מאוד מומלץ לקבל הכוונה בנושא ורצוי מבעל מקצוע עם ניסיון בצפיפות העצם. בדרך כלל במקרים "הקשים" של צפיפות העצם, אם מתאמנים נכון אפשר לראות תוצאות כבר לאחר שנה של פעילות, כאשר כפי שהסברתי לך חייבים להתחיל בהדרגתיות וממשקלים קלים מאוד.
    מקווה שהייתי לעזר עבורך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטופניה- איך לעצור הדרדרות? - תגובה

    יעל הראל
    04/08/2011

    הי, כל הכבוד על הפעילות הרצינית :-)
    לצערנו הגוף עובר את התהליך הזה גם כאשר אנחנו אוכלות נכון ומבצעות פעילות גופנית ובד"כ יש קשר גם לנטייה גנטית, האם אמך/סבתך סבלו מזה גם הן? בכל אופן, את עושה את הדבר הנכון ואני ממליצה לך להמשיך בה ואף לשלב שיעורי התעמלות בונה עצם ותרגילים כנגד משקל הגוף, למשל תרגילים בעמידת, תרגילים המשלבים הישעות על האמות וכו'. הרעיון הוא לבצע דחיסה טובה של העצמות במהלך הפעילות ולכן הליכה למשל תהיה טובה יותר מדיווש על אופניים או אליפטיקל. אני טוחה שאם לא היית עושה את מה שעשית עד היום המצב היה קשה בהרבה ולכן, את יכולה לשמוח שמנעת את ההתדרדרות,לסיכום, אם יש לך אפשרות השתתפי בשיעורי בניית עצם וכך תלמדי את התרגילים, אגב, גם לקופות החולים יש קבוצות כאלה ואני ממליצה לך מאוד להירשם אליהן, בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו