עבודה על שרירי בטן בהריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עבודה על שרירי בטן בהריון
    אפרת
    31/07/2009

    שלום לכן, אני מורה לפילאטיס ויש לי חילוקי דעות עם קולגה שעובדת איתי בסטודיו. אני חושבת שמאוד חשוב וחיוני לעבוד עם נשים בהריון על חיזוק שרירי הבטן - מדובר על נשים שמתאמנות אצלנו כבר שנים רבות (פילאטיס מכשירים) ןזאת כמובן בזהירות ועם הקשבה לגוף. חברתי טוענת שלא כדאי לקחת סיכון ומתחילת ההריון עד סופו היא לא נותנת עבודה על בטן. יש לציין שגם אני כרגע בהריון רביעי ולאורך כל ההריונות תמיד עבדתי על שרירי הבטן עד הלידה. קראתי דעות שונות בעניין. האם אפשר לקבל גם את דעתכן? תודה, אפרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עבודה על שרירי בטן בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי אפרת

    ענת פלדמן
    31/07/2009

    בשעה טובה ולידה קלה !. 1
    . כמאמנת אני מסכימה איתך בהחלט. "לפי הספר" ההמלצה הגורפת היא בדיוק מה שאמרת: למי שהתאמנה גם לפני תחילת ההיריון אין כל מניעה להמשיך (כמעט ) כרגיל תוך הקשבה לגוף. כל מקרה לגופו, ובכל מקרה הרופא המטפל נמצא ברקע.
    2. כאמא לשלושה: אני בהריונות שלי לקחתי הפסקה ארוכה מאד, אינטואיטיבית זה לא התאים לעשות תרגילי בטן. הריון עם תאומים שהצריך התנהלות מסויימת ובדר"כ אנחנו נוטות לפעול אותו הדבר גם בהריונות שאחכ. כך שגם בהריון עם הקטן, שהיה כאמור עובר יחיד, הרגיש לי נכון יותר לנוח כמעט לגמרי ולחזור לפעילות רגילה אחרי הלידה.
    שורה תחתונה: את צודקת, ובכל מקרה כל מקרה לגופו.
    בהצלחה:))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרירי בטן בהריון

    יעל הראל
    01/08/2009

    הי, אני מסכימה איתך מאוד, לדעתי כדאי מאוד לעבוד על שרירי הבטן בהריון (על אחת כמה וכמה כשמדובר בנשים שהתאמנו לפני ההריון), אבל חשוב מאוד לשמור על כמה כללים:
    1. לא לעבוד על הישר בטני, אלא בעיקר על הרחב בטני
    2.לא לעבוד בכוח בשלישי האחרון כשהבטן כבר גדולה ולוחצת- כדי לא ללחוץ ולהחליש את רצפת האגן.
    3. להישמע לגוף ולא לבצע תרגילים שלא נעימים/קשים או שמרגישים איתם לא טוב.
    4. לאסוף את רצפת האגן ולנשוף במהלך המאמץ.
    5.לא לבצע תרגילים סטטים וכיווצים איזומטרים (כי הם מעלים את לחץ הדם).

    לסיכום, לדעתי, אם המתאמנת לא שומרת על הכללים הללו, אז עדיף באמת שלא תעבוד כלל על שרירי הבטן, כיוון שאז הנזק יכול להיות גדול יותר מהתועלת (כלומר העבודה הלא נכונה, תחליש ולא תחזק). מקווה שעזרתי, אשמח לשמוע את דעתך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרירי בטן בהריון

    אפרת
    01/08/2009

    תודה לכן על התשובות המהירות והמפורטות. אני מסכימה עם שתיכן. כמובן שכל מקרה לגופו והכי חשוב לשים לב להרגשת המתעמלת בכל תרגיל ואם בכלל מתאים לה לבצע אותו. לימדתי שנים רבות התעמלות בונה עצם ששמה דגש רציני על השרירים הטבעתיים - הסוגרים, וזה באמת לדעתי אחד הדגשים החשובים ביותר בעבודה על שרירי הבטן לנשים בכלל ולנשים בהריון ואחרי לידה בפרט. בכל מקרה , יעל, תודה על הדגשים הנוספים שציינת ומחדדים את הנושא. כל טוב ,אפרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחנו לעזור :-)

    יעל הראל
    02/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו