מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית הפולקעסענת23/10/2009
שלום רב.
אני בת 34 אחרי 2 לידות. גובהי 1.60 ומשקלי 49 ק"ג.
אני אומנם רזה אבל יש לי פולקעס - צדדים בירכיים. אני רוצה לדעת איך אפשר לעבוד
על החלק הזה בכדי להוריד/לחטב.
האם עיצוב הגוף עדיף במקרה זה או פעילות אירובית תועיל יותר ( אני אוהבת מדרגה... ) .
היכן ניתן לדעת/ איך ניתן לדעת מהם אחוזי השומן בגוף?
תודה. ענת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי ענת
יעל הראל24/10/2009כפי שציינת את מאוד רזה, ולכן זה איננו עניין של ירידה במשקל, אלא של מבנה גוף. לכל אחד מאיתנו מצטבר שומן במקום אחר, ובמקרה שלך זה כנראה באיזור היריכיים. האיזור הזה הוא האיזור שהכי קשה לנו לעצב, ובמקרה של עודף משקל זה האיזור האחרון בו תרד מסת השומן, אבל עבודה אירובית כגון הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שיעורי מדרגה וכו', יכולים לעזור למראה הרגל/היריכיים להתחטב וכמו כן גם תרגילי עיצוב כגון הרחקה בירך כנגד גומייה או משקולת וסקווטים (מכרעים) על כל סוגיהם. אני באופן אישי ממליצה לך לבצע סט קצר של תרגילים 3-4 פעמים בשבוע ולשלב את הפעילות האירובית, כי זה יישפר את המראה, יגדיל את מסת השריר ויהפוך את האיזור למחוטב יותר, אך עם זאת חשוב שתדעי שאין מקל קסמים שיהפוך את האיזור למושלם. צריך להיות מרוצים ולהשלים עם גוף כפי שהוא :-)
את אחוזי השומן בגוף ניתן למדוד או ע"י קליפר- מכשיר שמבצעים איתו מדידה ידנית, בה בודקים את קפלי השומן בכמה נקודות בגוף, ומכפילים לפי נוסחא המבוססת על מינו וגילו של הנבדק, אפשר לעשות את הבדיקה אצל דיאטנית, מאמני כושר או בקופ"ח לבקש מרופא המשפחה. בנוסף, קיימים מכשירים שדומים למשקל, הם בד"כ קיימים בחדרי כושר- כשעולים על המכשיר ברגלים יחפות ומזינים את נתוני המין והגובה, המכשיר מעביר זרם חשמלי קל ולא מורגש בכל הגוף, ולאחר מס' שניות מראה את אחוזי השומן (בחלק מהמכשירים הללו ניתן לקבל פלט מודפס המפרט את אחוזי השומן בפלג גוף עליון, תחתון ואף השוואה בין צד ימין של הגוף לבין צד שמאל).
את יכולה לבחור אחת משתי הדרכים הללו כדי לבדוק את אחוזי השומן בגופך, כי שתיהן מאוד מדוייקות. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובתי בהכנעה
ענת פלדמן24/10/2009אנחנו לא יכולים לכוון להפחית את אחוז השומן באזור זה או אחר בגוף. כנראה שאצלך מצבורי השומן ה"אחרונים" מתרכזים באזור הירכיים. אצל כל אחת זה משתנה. יש כאלו שמבקשות לרזות בידיים, גברים חולמים על בטן שטוחה. תרגילי חיטוב לאזור (יש תרגילים באתר שלי ב"מאמרים") יחזקו את השרירים ובשילוב עם אירובי ותזונה נבונה (איכות קלורית גבוהה ולא בהכרח כמות קלורית נמוכה) יכולים בהחלט לשפר את מראה הירכיים, במיוחד אם בשנים קודמות הן היו מלאות פחות. ולכן לשאלתך: השילוב של פעילות אירובית (שחשובה בהכרח גם לבריאות הלב והנשימה) עם פעילות אנאירובית וכמובן תזונה - זו הדרך.
ניתן לשער את אחוז השומן בגוף, אני דווקא חושבת שהמכשירים בחדרי הכושר אינם אמינים בלשון המעטה. לא זה שמודד דרך הידיים ולא זה שמודד דרך הרגליים. הדרך המדוייקת יותר היא למדוד היקפים במקומות שונים בגוף ולהכניס את הנתונים למחשבון הערכת אחוז השומן בגוף (שנמצא ברשת. אני מנועה מלהפנות לאתרים מתחרים, שלחי לי מייל ואעביר לך את הכתובת). קליפר אלקטרוני שלוקחת נתונים משלושה מוקדים בגוף ונותן הערכה - גם הוא אמין יחסית. והדרך היעילה ביותר היא במכון מיוחד, שקילה במים נותנת תוצאות אמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
מממ30/10/2009קראתי את התגובות הקודמות אבל ההודעה שלך הקפיצה אותי :)
אני מאד רזה עושה הרבה ספורט כחלק מאורח חיים הרבה זמן ועם הפולקעס בצידי הירכיים..הפולקעס ירדו המון, ממש המון אבל נעצרו בשלב מסויים וביחס לשאר הגוף המחוטב זה היה נראה מעצבן
הספורט לא יעזור זה פשוט מבנה
אף פעם לא הצלחתי להשלים עם זה (וככל שהיו אומרים לי יותר שזה נשי הייתי מתחרפנת יותר)אז פניתי לרפואה אסתטית בהתחלה היה נשמע לי מוגזם אבל חאלס עשיתי המסת שומן קטנה והעיגולים האל נעלמו כמעט כליל
כיף לא נורמלי
סתם לתשומת ליבך :)
אם זה נשמע כמו פרסומת אז זה לא, סתם רעיון :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




