מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פעילות אירוביתזוהר20/07/2010
קניתי הליכון כדי להתחיל תוכנית אימונים אירובית לשם ירידה במשקל.
אני לא כל כך מבינה בזה אז הייתי רוצה המלצות לתוכנית יעילה.
בת 22 גובה 167 משקל 63
היום רצתי 40 דקות
כל 10 דקות עצרתי להפסקה של כמה דקות לשתות מים.
רצתי במהירות 8 קמ"ש 9 דקות ואת הדקה העשירית במהירות 10 קמ"ש
ואז הפסקה
וככה 4 פעמים.
כשעצרתי שמתי את הידיים על מד הדופק לחצי דקה בערך והוא הראה דופק שנע סביב 90
ובמדידה האחרונה הגיע ל110.
אני מתכננת להעלות את הזמן לשעה אחרי כמה ימים,
פשוט זו הפעם הראשונה.
באיזו מהירות לרוץ?
מותר לעשות הפסקות לכמה דקות? וכל כמה זמן?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנה
איתי הר-ניר20/07/2010שלום רב,
ירידה במשקל תתרחש רק עם מאזן קלורי שלילי.
פעילות גופנית אירובית ואנאיירובית מצויינת לסיוע להשגת מאזן קלורי שלילי.
לא ציינת מהו כושרך הגופני אך מדברייך עולה שאינך מאומנת.
אין בעיה לבצע פעילות גופנית למספר דקות ולנוח ואש שוב לחזור על אותה מטלה (או דומה).
אולם אני ממליץ לך לבצע פעילות עצימה יחסית זו לא בכל פעם.
באופן כללי עלייך לבור נפח של כ 200 דקות שבועיות של פעילות.
רצוי להתחיל מפעילות רציפה בעצימות שמאפשרת לך התמדה לאורך 30-40 דקות.
טווח הדופק לאנשים בלתי מאומנים הוא כ 60%-70% מדופק מרבי.
נתי את הדעת לתחושות הסובייקטיביות שלך בזמן פעילות ולא להתייחס אל הדופק כמדד יחיד.
פעילות בעצימות משתנה יכולה להתבצע עם הפסקות מוחלטות או עם ירידה בעומס.
דוגמה: (לאחר חימום מתאים).
ריצה קלה בקצב של 8-8.5 קמ"ש למשך 6 דקות והתאוששות בהליכה בקצב של 6 קמ"ש למשך 3-4 דקות.
הקצבים המהירים יכולים להיות קבועים או מעט שונים בכל פעם, כמובן שאת משך ההתאוששות יש לשנות בהתאם.
מילה נוספת לגבי אימונים: חד משמעית רצוי שתבצעי פעילות גופנית הכוללת אימוני התנגדות בצורה מאוזנת על כל חלקי הגוף.
אין האמור תחליף לפגישה עם מדריך כושר גופני פנים מול פנים שיוכל להתייחס לכל המשתנים הרלוונטים ביעוץ לפעילות גופנית נכונה ומאוזנת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי אנה,
מיכל בן דוד21/07/2010אחד ממשתתפי הפורום ענה לך על השאלה בפירוט רב. אני אנסה לקצר.
אם את רק מתחילה להתאמן עכשיו רצוי להתחיל בצורה יותר הדרגתית על מנת להקל על הגוף ולהרגיל אותו למאמץ החדש.
לא הייתי מתחילה דווקא בריצה. בתור התחלה עדיף לך לשמור על קצב שתוכלי להתמיד איתו לפחות ל 40 דק'.
בהמשך ( עוד שבוע בערך) את יכולה להוסיף מקטעי ריצה קצרים בין לבין ההליכה. בלי הפסקה מלאה בין לבין. ( לדוגמא: 2 דק' ריצה ו5 דק' הליכה)
עם הזמן את תראי שמקטעי הריצה שלך יגדלו ותוכלי להתמיד בריצה לאורך יותר זמן.
בנוסף, את לא חייבת רק לרוץ. הליכה מהירה בשיפוע מעלה את הדופק גם כן.
כל הנראה את בכושר לא רע בכלל וזאת בגלל שאת מצליחה לעמוד במקטעים לא קצרים של ריצה.
עדיף לא להגיע לעצירה למלא בזמן האימון ולכן עדיף שתקצרי את מיקטעי הריצה או את מהירותם, ובהתאוששות להמשיך ללכת בהליכה מהירה.
אני חוזרת ואומרת שחשוב לשמור על מאמץ הדרגתי בכדי למנוע פציעות ובכדי לתת לגוף להתרגל למאמץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









